• No results found

MINTA IDJIN D1RIKEN PABRIEK KETJAP DAN TAUWTJIO

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 169-173)

Kapada

Padoeka Toean Voorzitter Gemeente di

Batavla C.

Dengen hormat, jang bertanda tangan dl bawah Inl bernamll Tan Hong Kie. sakean lama ada berdagang de~gen boeka waroeng kampoengan di Pasar Pisang Senen, Batavia

c.:

bahoewa goena membesarken dagangan jang ketjil.

soepaja bisa mendapet kaoentoengan lebi. moehoen Padoeka Toean am poen ja perkenan. soepaja dalem roema waroeng jang sekarang saja tinggalin bersama antero kaloewarga.

boleh didjadiken fabriek ketjap dan tauwtjio:

bahoewa boeat templltnja koeli-koeli jang melakoeken Itoe pakerdjaän. sala aken ambil lagl sa.toe rpema di seblanja.

jang ka blakanQ dan sampingnja memang ada loewas. hing ga, . di blakang boleh pasang satoe dapoer besar temp~t pemasakan.

ketjap. dan sampingnja boleh digoenaken boeat tem pat pendjemoeran katjanll kade Ie :

bahoewa pakerdjaän-pakerdjaän dalem ini peroesahan nanti dilakoeken begitoe ro!sik sabisanja. soepaja kadoea roepa barang makanan ini tiada mengganggoe prikawarasapja orang jang dahar:

DAGANG A'fAWA PEROESAHAN 61

- - ' - - - _ ! .

bahoewa sagala atoeran jang berlakoe pada fabriek-fabrIek. saja nanti toeroet dengen betoe!. dan achirnja diharep Padoeka Toean ampoenja kaädilan soepaja permoehoenan di atas bisa dikaboelken.

Dengen segala hor mat : Weltevreden. 10 Maart 1930

W.

g.

Tan Hong Kie.

KATERANGAN:

Rekest ini moesti toelis di atas zegel f 1.50 dan kirim den gen aangeteekend pada Voorzitter Gemeente di itoe tempat.

Boeat ini permoehoenan. Gemeente nanti titahken orangnja dateng bikin papreksaän ka tempat di mane lIoe fabriek bakal didiriken. djikaloe tida helangan. permoehoenan ini nanti ditrima baek.

Boeat bisa dit ri ma atawa tida. itoe ada bergantoeng den gen kaloewasan dan prikeadaännja tempat. BHa roewangan-roewangan dari roema jang maoe didjadiken fabriek ada sempit mesoeln dan djorok. seperti berbaoe enz. enz. dan teroetama kal oe ada tetangga jang bikin kaberatan. perkenan ini tentoe soeker diloelo~skell.

..AER SEMPOERNA TJAHJA"

Jaitoe aer boewat membikin par::!s djadi tjantik dan ber-seri. membasmi segala koekoei, djerawat. teroetoean di moeka dan koelit badan.

Soeda terkenal paling moestadjab.

HOOFD-DEPOT:

Toko en Drukkerij "TUE

TRIAL"

Teloek-Betoeng

,

;

I I

!

J

62 REKEST-REKEST BOEAT pEROESA~

Rek est N o. 29.

MINn !DJIN DlRIKEN ISTAL DAN BMAR KRETA.

Knpada

Padoeka Toean Voorzitter Gemeente di

Cherihon.

Dengen hormat. jang bertanda t3Agan dibawah ini bernama Soekanta alias Raoen. berasal dari Preanger Regentschappen.

sekarang ting'tlal di Paloeketan. Cheribon. doelol' pakerdjaän memboeka roema penginepan boeat orang-orang Islam, dengen nama roema menginep "Kaoem Moeslimin" ;

j'lOg lantardn djarang bisa menerima tetamoe. maka sadari 1 Juni 1930 roem3 penginepan terseboet telah ditoe-toep. hingga hamba sadari tiga boelan satenga soeda tiadd mempoenjai pakerdjaän;

jang dengen segala homat sekarang persembahken jni sapoetjoek rekest kahadepan Padoeka Toean Voorzitter dan Ledennja, soepaja boeat dapetken pengidoepan sahari-hari.

hamba dibri idjin diriken istal. loods-loods tempat berm a-lemnja tjikoe dan dogcar. dan kamar auto. den gen poengoet bajaran dari koesir-koesir dali chauffeur jang brenti atawa taro kretanja di itoe tempat :

j~ng salaennja Hoe aken didjoeal djoega roempoet dedak dan beras mera makanan koeda. sedeng boeat brenlinja sasoeatoe kandaran roda doea aken dipoengoet bajaran

r

0.10.

roda a:npat f 0.20. dan taxi f 0.30. kaloe nginep per.,bajaran itoe djadi doea Iipet dan koedanja bersllma koesir dapet tem pa t vrij;

DAGANG A~AWA PEROESAHAN 63

jang boeat itoe maksoed. di sakiternja istal nanti di-bikini got. soepaja kakotorannja binatan:) bisa djadi bersi apabila disirem dan sabrapa bisa h:lmba nanti djaga baek.

soepaia bebaoean jang tiada enak djangan sampe tersiar koelilingan;

jang lantaran tem pat boeat istal. loods dan kamar-kamar kreta. adanja di soeatoe tempat jang djaoe dengen roema.roema orang. maka pendoekoek sakiternja sitoe jang hamba tanja plkirannja. masing-masing tiada membikin ka-beratan;

jang kabenerannja ini katerangan. Padoeka Toean bojeh titahken bikin papreksahan. dan acbirnja den gen penghare-pan besar soedilah kiranja permoeboenan di atas nanti di-kaboelken.

Jang amat renda:

W.g. SOEKANTA ALIAS RAOEN Chtribon. 12 September 1930.

KATERANGAN:

Rekest ini moesti toelis di atas zegel f 1.50 dan kirim dengen aangeteekend pada adres di atas. dalem bilangan Gemeente mana itoe pembikin loods·loods dan kamar kreta maoe didiriken.

Pada tempat-tempat jang belon ada Gemeente. boeat maksoed di atas permoehoenan ini haroes dikirim pada Regentschap. dan kaloe ini djoega tida ada. boleh mad/oe-ken teroes pada Assistent Resident. Bila sasoeda dipreksa dan ternjata jang ini peroesahan tida menghalangi kapenti-ngan oemoem atawa mengganggoe kasebatannja pendoedoek lantaran bebaoenja jang aken tersiar. atawa tida membikin djelek bagi pemandangan kota. idjin boeat ini nanti

di-briken.

6i REKEST. REKEST BOEAT:

Rek est N o. 3 O.

MINTA IDJIN D1RIKEN LOODS BIOSCOOP.

Kapada

Padoeka Toean Burgemeester di

Djokjakarta.

Dengen hormat, jang bertanda tangan di bawah ini bernama Sim Ping Djoen, asal pendoedoek Soerabaja, seka.

rang berdiam di Djokja:

bahoewa berhoeboeng dengen karajahan besar jang bakal diadaken di kratonnja Sri Sultan, jang bertanda tangan ada niatan boeat pertoendjoeken bioscoop di itoe tempat karamean, dengen p'oengoet' bajaran: loge f 1.20, Ie klas f 0.60, 2e klas f 0.30 dan anak negr! f 0.12, orang militair di bawah pangkat onder officier bajar saparo harga dan anak.anak di bawah oemoer sapoeloe taon jang diadjak ol eh orang toeanja, vrij; harga di atas soeda .te,ritoeng de-ngen gemeente belasting I

. bahoewa pertoendjoekan Hoe bakal diboeka "satoe ma-lem tiga kali, pertama dari djam 7 sampe 8, kadoea dar!

dja~ 9 sampe djam 10, dan katiga dari djam 11 sampe 12: boeat lamanja doea boelan. jaitoe sadari harian pemboe-kaän karajahan: 15 Juli 1930, sampe 15 September 1930:

bahoewa bioscoop jang termaksoed di atas ada mema'ke nama HChinema Ce~trum" dan didjalanken dengen kakoea-tannja masin, bakal dipertoendjoeken dalem satoe loods jang terbikin dari bilik toetoep zink. tingginja kira-kira 30 kaki.

DAGANG ATAWA PEROESAHAN ó5

loewasnja "10 X 100 Meter, salaen pintoe depan tempat masoek, sampingnja kiri kanan dibikinin djoega doea pintoe speciaal boeat tempat kaloearnja orang-orang prampoean. soepala orang-orang jang membawa anak tfada terlaloe berdesek-desekan:

bahoewa tempat terseboet letaknja di soeatoe tanadatar sebla oetara dari aloen·aloen, djaoe dari roema-roema orang dan sekali-kali tiada dikoeatir bisa mel}erbHken bahaja api, tapi maski be@itoe nanti didjaga dengen betoeI soepala tiada melanggar pada atoeran-atoeran jang ditetepken boeat bioscoop:

bahoewa achirnja diliarep Padoeka Toean ampoenjé! ka-ädilan, boeat memberi idjin dan mengaboelken permoehoen-nja jang bertanda tangan di bawa ioL

Dengen sagala hormat : W. g. SIM PING DJOEN.

Djokjnkarta, 21 April 1930.

KATERANGAN:

Rekest Inl moesti toelis diatas zegel 1.50 dan kirim dengen Aangeteekend pada adres diatas. Djika temr:at jang tiada ada Ge~eente, permoehoenan ini boleh madjoeken pad a Regent-schap, dan kaloe ini djoega tida ada, bol eh kirim pad a Assistent

Resident.

Bila tempat-tl:mpat jaog t~rmasoek dalem ta na kasultaoan dan tida termasoek dalem pengoeroesannja Gemeente. sabelon rekest ini dikirim. bole tja ri katerangan doeloe pada

Zelfbes-tuurder. .

Tapi kaloe bioscoop itoe bakal dipertoendjoeki dalem ge-dong, tjonto dl atas ha roes diroba begitoe roepa, menoeroet kaädaän jang sabenernja.

I

I

I

I

j

ij

I

!

66 REKEST-REKEST BOEAT OEROESAN

Rekest No. 31.

MINTA IDJIN DIRlKEN LqODS BOEAT TARO BHOR.

PASIR-KAPOER D.\N LAE~-LAEN B.\R.\NG KAPERLOE.\N ME~BIKlN ROE'dA.

Kapada

Padoeka Toean Burgemeester di

Palembang.

Den gen hormal. jang bp.rtanda tangan di bawah inl bernama Gouw Eng Kwie. pakerdjaän dagang kajoe bakar.

tinggal di 5 OeI oe. Palembang:

bahoewa boeat menambabken pengasilan dari pentjarian ..

nja janll keljil. jang bertanda tangan dibawah ini ada hiataD boeat berdagang baloe-batoe bata, pasir-kapoer. genteng dan laen-Iaen baraDg bakal kaperloean meDdirikeD roema.:

baboewa bo.eat bisa dagangin barang-barang terseboet •. teroetama ha roes ada mempoenjai tempat taro, jang letaknja tiada djaoe dar! djalanan. soepaja gampang dia.ngkoet kaloear dan masoek;

bahoewa lantaran itoe. maka jang bertanda tangan dl bawah ini moehoeD Padoeka Toean ampoeDja kaädilan aken membri idjin boeat diriken sa toe loods jang terbikin dari pager toe toep zink. lebar 10 dan pandjang 25 Meter:

DAGANG ATAWA PEROE3.l\H.l\N. 67

bahoewa loods terseboet aken didiriken di pinggir kali Moesi. disamping jang bertanda tangan di bawah ini ampoe-nja roe ma. di atas soeatoe tempat kosong jang soeda lama tiada digoenaken apa-apa:

bahoewa den gen sepenoenja hati dlhar~p. jang ini per-moeboenan oleh Padoeka Toean nanti dikaboelken.

Dengen sagala hor mat : Wo g. GOUW ENG KWIE.

P<llembang. 2 December 1930

KATERANGAN:

Rekest ini moesti toelis di atas zegel 1.50 dan kirim pada adres di atas. Maoe bawa sendiri ka kantoor Gemeente atawa kirim den\len aangeteekend, itoelah kasoedahannja aken sama djoega. Sebab maski pwno~hoenan ini soda sampe ditangan nja jang wadjib. tida lantas diperkenanken pada sabelonnja-diblkin papreksaän lebi doeloe.

Tjonto. di atas ada satoe duplicaat. jang Iiwat. kira-kira satoe boelan sadari permoehoenan inl dikirim. baroe kaloear idjiDnja.

Tapi pada tempat-tempat jang belon ada Gemeente. per-moehoenan ini bel eh dikirim pada adres jang telah dieendjoek dalem katerangan rekest-rekest jang termoeat di sebla depan.

I

i ,

i

I

i

I

;j

i

,

68

REKEST-REKEST BOEAT OEROESAN

Rek est No. 32.

MINTA ID)IN BOEK A HOTEL.

~apada

Padoeka Toean Voorzitter Gemeente

- di

Batavia C.

Dengen bormat. jang bertanda taogan di bawah ini bernama Ong Pek Siauw. pakerdjaän djoeal ba rang lelang.

tinggal di Tanalapang Glodok. Batavia;

adapoen dagangan terseboet dalem waktoe malaise sepert/

sekarang tiada ada begitoe lakoe lagi sepati doeloean. hingga.

kaloe mengbarepi kaoentoengan dari Hoe perdagangan sadja.

tentoe tiada tjoekoep boeat menoetoep ongkos:

adapoen lantaran itoe. maka jang bertanda tangan di bawah ini ada niatan bikin toko terseboet poenja bagian blakang dan atas. jang sama sekali ada mempoenjai delapan kamar dan sasoeatoe kamar paling ketjil loewasnja ma si ada ampat meter pasegl, bisa didjadiken hotel aken trima orang . menginep;

adapoen roema dimana toko barang lelang itoe berdiri.

salaennja loewas. djoegll ada mempoenjai soemoer dan kamar 100. mempoenjai pintoe samping boeat tempat masoek atawa kaloear;

adapoen hotel terseboet aken pake merk .. Pay Seng Kie".

terdiri di Tanalapang Glodok. Batavia; bila sasoeda menda-pet Padoeka Toean ampoeoja perkenan; dalem itoe hotel aken ditamba lagi dengeo doea belas kamar-kamar diroewaogan bawah dan loteng. kamar maodi dan kamar 100. deollen penerangan aotero dari electtisch;

DAGANG ATAWA PEROESAHAN.

69

adapoen ini hotel nanti adaken atoeran: pertama teta~

moe-tetamoe dilarang berdjoedi: kadoea dilaraog bawa pram-poean dari peloearan jang ternjata boekao istri atawa piarabann'ja: kat/ga pada. sasoeda liwat djam sapoeloe tiada bol eh boenjiken tetaboehan atawa kaloearken soeara.soeara keras jang bisa m'engganggoe kaseoangannja laen-Iaen teta-moe;

adapoen tegesnja: sagala atoeran-atoeran jang berlakoe bagl roema-roema menginep atawa hotelhouders. jang bertanda tangan dl bawah ioi nanti toe roet dan lakoeken dengen betoel.

dao satiap hari nama·namanja sasoeatoe tetamoe jang menginep dan tertöelis dalem boekoe hotel, nanti dianterken ka Com.

mlssariaat Politie aken dipreksa:

adapoen den gen sapenoeh.penoehnja hati dan pengha-repan. moehoen Padoeka Toean soeka kaboelken permoehoenan di atas.

Dengen sagala hor mat : W.g. ONG PEK SIAUW.

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 169-173)