• No results found

R'. KHOUW HIAN HOU

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 91-97)

ROEPA.ROEPA OBAT PATENT JANG SANGET MOESl'ADJEB 1

W. R'. KHOUW HIAN HOU

Madioen. J9 Februari J928.

KA TERANGAN :

Rekest ini moesti toelis di atas zegel f 1.50. jang sasoeda diboeboehi tanda tangan. dalem salama itoe tempo jang di-tentoeken President Landraad. boleh kirim pada G. G. di Bogor dengen aangeteekend, atawa serahken sadja pada ha-kim terseboet. soepaja sasoeda dibriken advies. boleh lantas dikirim.

Tapi kaloe terdakwa ada dalem tahanan dan tida bisa lakoeken sendiri boeat ini pengiriman, boleh kasi taoe sadja maksoednja paàa Griffier. jang dengen perkenannja President nanti atoerken ini gratie.

AM POEN DARI HOEKOEMAN.

Rekest No. 77.

MINTA AMPOEN DARI HOEKOEMAN JANG LAGI OID}ALANKEN.

Kapada jang termoelia

Sri Padoeka Toean Besar Gouverneur Generaal Hindia Nederland

di Buitenzorg

161

Jang bertanda tangan dibawah ini bernnma Tjoe Lay Hian. pakerdjaän administrateur onderneming .. Kamadjoean Hindia" . tinggal di Leuwiliang. district Paroeng afdeeling Buitenzorg, sekarang ditempatken dalem pendjara Noesa

Kem-bangan; . . . k

jang dengen sagala hormat persembahken InJ sepoet)oe rekest kahadepan Sri Padoeka. aken moehoen dibri ampoen dari hoekoeman jang hamba lagi djalanken dan moesti didjalan-ken poela kira-kira anambelas boelan;

jang mendjadi lantaran didjalokennja ini hoekoeman. kerna oewang dari itoe onderneming jang dipertjajaken hamba pe-gang. telah Iinjap dari kas bersama-sama boek oe dengen tiada kataoean. hingga directeur djadi menjangka ; jang dalem itoe perkara tentoe ada teràjadi perkara knoei atawa peng-gelapan;

jang ini kailangan lantas diselidiki oleh politie. dan atas papreksaännja Landraad Bogor jang bersidang di tanggal 27 Juli 1928. sebab tiada bisa kasi keterangan-katerangan jang penting ka mana Iinjapnja itoe oewang beserta boek~e­

boekoe jang ada mendjadi hamba poenja tanggoengan. hélklm anggap hamba bersala dan laloe djaloken hoekoeman tiga taon pen:ljara;

I

162 REKEST-REKEST BOEAT PERMINTA'AN

jang hoekoeman terseboet sadari harian poetoesan sampe dipersembahkennja ini rekest kahadepan Zijne Excellentie.

soeda didjalanken kira.kira lebih saloe taon setenga. jang dari Bogor kamoedian dipindahken dalem pendjara Noesa Kembangan:

jang lantaran hamba masi ada mempoenjai ordng toea dan satoe istri bersama doea anak jang masi ketjil. dengen tiada ada orang jang tjariken oentoeng boeat mamelihara.

maka dengen saga la kahormatan dan karendahan ha ti hamba moehoen Sri Padoeka Jang Dipertoean Besar ampoenja ka-ädilan dan kamoeliahan. soepaja membri ampoen dari hcekoe-man jang satinggalnja itoe:

lang dengen besar harepan. dan tentoe djoega aken besar rasa soekoer dan penerimanja hamba poenja orang toea bersama istri dan anak-anak. atas Srl Padoeka ampoenja kasian dan kamoerahan hati jang aken mengaboelken permoehoenan ini. dengen pelantarannja post jang envlopnja boleh troesa di-tempelin franco. kirim pada Sri Padoeka Gouverneur Generaal di Buitenzorg.

Kerna rekest di atas ada boeat sa toe persakitan jang lagi sedeng mendjalanken hoekoeman dan moehoen dibri am poen dari hoekoeman jang aken moesti didjalanken lebih djaoe.

maka boeat masoeki ini. zonder dibawa atawa dibri taoe lagi pada hakim jang doeloean memoetoesken perkaranja.

Iboe bapa atawa istrinja orang jang terhoekoem poen boleh masoeki pengampoenan seperti di atas. tjoema bebrapa perkataän moesti diroba saperloenja.

AMPOEN DARI HOEKOEMAN.

Rek est No. 78.

MINfA AMPOEN Di\RI HOEKOEMAN SEBAB BIKIN PELANGGAR,\N.

Dipersembahken kahadepan

163

Sri Padoeka Toean Besar Gouverneur Generaal Hindia Neclerland

di Buitenzorg.

Dengen hormat. jang bertanda tangan di bawah ini bernama Rahidin. tinggal di Pasar Senen. Weltevreden. jang lantaran di hari Minggoe -4 Januari 1932. sore saki ra ampir djam toedjoe ada menoenggang Fiets dengen zonder pasang lente ra. oleh hoofdagent jang mendjaga djalanan di Pasar Senen telah ditahan aken di bikini procesverbaal :

bahoewa itoe wak toe hamba ada dateng dari djoeroesan sebla lIir pada sahabisnja maen voetbal di Tanalapang Singa dan sebab tiada doega bakal poelang sampe waktoe meng-gerib. maka itoe hari hamba tiada bawa lentera:

bah oe wa pada 7 Januari 1932, koetika ini perkara di-hadepken pada Landgerecht Batavia. atas itoe kasalahan te!ah didjatoken hoekoeman denda f 10.-. dengen dibri tempo dalem satoe hoelan moesti dibajar loenas:

bahoewa lantaran hamba masi teritoeng anak sakolahan jang bel on ada mempoenjai pentjarian. maka boeat itoe sadjoembla denda jang didjatoken oleh pengadilan terseboet.

ada dirasa amat kaberatan. hingga dengen ini dipersembah-ken sapoetjoek rekest kahadepan Sri Padoeka. aken moehoen soepaja itoe hoekoeman denda boeat pelanggaran di atas.

dibri am poen dengen kabebasan:

:

164 REKEST-REKEST BOEAT PEMINTA'AN

bahoewa dengen mengharep Sri Padoeka ampoenja kaädilao dan kamoerahan hati, moedah-moedahan permoe-hoenan di atas bisa dikaboelken.

Weltevreden, 14 !(muar; /932.

KATERANGAN:

Dengen sagala hormat W.g. RAHIDIN.

Rekest ini moesti toelis di atas zegel f 1.50, jang wak toe sasoeda didjatoken itoe poetoesan, pad a hakim moesti lantas kas i taoe, hendak masoek gratie, Djika diam sadja tida bilang apa-apa, dianggap hoekoeman itoe ditrima baek.

Dalem itoe tempo jang ditentoeken, rekest ini Oloesti di-serahken pada Landrechter dengen envelop jang tida ditempel rapet, soepaja hakim jang mendjatoken hoekoeman boleh ta raken advies di bawahnja ini soerat permoehoenan, ka-m<?edian olehnja nanti dikirim pada G.G.

Begitoe poen boeat sa toe dan laen pelanggaran, jang oepama dipreksa atawa dipoetoesken oleh Landraad, atoe.

rannja boeat masoek gratie tida berbedahan.

AMPOEN DARI HOEKOEMAN

Rek est No. 79.

MINTA AMPOEN DARI HOEKOEMAN SEBAB MELA WAN POLITIE.

Kapada jang termoelia

165

Sri Padoeka Toean Besar Gouverneur Generaal dari Hindia Nederland

di

Buitenzorg.

Dengen hormat, jang bertanda tangan di bawah ini bernama Teng Kioe Lan, pakerdjaän dagang kaen-kaen tjita di pasar Djembatan Lima, Batavia:

bahoewa dengen persembahken ini sapoetjoek rekest, hamba moehoen dibri ampoen d3ri hoekoeman satoe boelan pendjara jang didjatoken oleh Landraad Batavia, lantaran diwedoeh melawan politie jang lag i melakoeken kawadji-bannja:

bahof/wa toedoehan itoe sabenernja ada tiada betoe!.

kerna doedoeknja perkara adalah begini: jaitoe sabagimana biasa satiap had hamba memang ada berdagang di itoe pasar, dengen dasarken sakálian barang-barang dagangan di atas balë pendjoealan;

bahóewa di itoe pagi, 10 September 1929, sataoe lan-taran apa ada dateng doea agent politie Boemipoetra No 1001 dan No. 1002, jang prentaken semoea orang-orang dagang di itoe pasar: dari toekang sajoer sampe pada toe-kang ikan atawa daging, demikian poen jang mendjoealan

166 REKEST-REKEST BOEAT PERMINTA'AN kaen dan laen-Iaen barang di pinggir djalan. moesti lekas be rial oe ;

bahoewa prenta itoe ada sanget menjoesaken pada pedagang-pedagang jang mendjoealan dengen dasarken ba-r,mgnja. salaennja itoe orang tiada mengarti kenapa moesti disoeroe pinda. kerna sadari sakean waktoe orang-orang jang berdagang di sitoe denger. dipoengoet tjoeke ol eh Gemeente. belon pernah dioesir-oesirin begitoe. maka atas kalakoeannja itoe doea agent hamba lantas menanja: apa sebab maka orang-orang dagang dioesir dan disoeroe pinda.

dan kaloe saändenja tiada boleh mendjoealan di sini. di manakah jang boleh;

bahoewa pertanjaän ini soeda membikin itoe agent politie no. 1001 djadi amat goesar dan tendang hamba poen ja dagangan. samantara hamba jang koeatir itoe kaen-kaen dan tjita nanti djadi kotor lantaran kena tana jang melengket di sepatoenja. lantas djaga kakinja den gen tangan.

soepaja tiada ditendangin lehi djaoe;

bahoewa penjegahan itoe soeda membikin itoe agent politie djadi amat goesar dan lantas menggoenaken roejoeng-nja boeat memoekoei. sedeng hamba jang hen dak belaken diri dari geboekannja. telah angkat elloan boeat mendjaga hingga itoe waktoe boekannja sa toe. tapi doea-doea dari agent terseboet soeda lantas memoekoeI. kamoedian bikin procesverbaal dengen toedoehan melawan politie jang lagi lakoeken kawildjibannja;

A M POE N 0 A R I HOE KOE MAN 167

--~

bahoewa perkara ini lantas dibikin onderzoek. dan koetika 28 November 1929. oleh Landraad Batavia jang mamereksa ini perkara. dengen pertjaja iloe procesverbaal dan kasaksiannja agent politie No. 1002. hamba didjatoken hoekoeman satee boelan pendjara. atas kasalahan seperti jang tertoedoe diatas ;

bahoewa sesoeda mengatahoei doedoeknja perkara jang ditoetoerken. hamba moeheen dengen sanget alas Sri Pa-doeka ampoenja kaädilan dan kamoerahan hali. soepaja pada hamba diberiken kaämpoenan dari hoekoernan jang terseboet itoe.

Dengen sagala hormat.

W. g. TENG KIOE LAN.

Balavia 5 December 1929.

KATERANGAN:

Rekest ini moesti toelis diatas zegel f 1.50. dan dalem tempo sa toe minggoe seperti jang ditetepken oleh hakim.

bol eh kirim permoehoenan ini padanja. atawa kirim te roes pada G.G.

Begitoe poen kaloe perkara di atas dipreksa oleh Land-gerecht. pemasoekan gratie bol eh dibikin seperti di atas.

Alesan-alesan jang mendjadi lantaran mengapa dilawannja itoe agent - atawa laen matjem penggawa atawa ham ba-politie. ha roes ditoetoerken dengen terang.

Tjoema bedahnja: poetoesan Landraad kaloe dirasa kaberatan, boleh diappeJ ; samentara poetoesannja Landgerecht tjoema boleh minta gratie sadja.

168 REKEST-REKEST BOEAT PERMINTA'AN

Rek est No. 80.

MINTA AMPOEN DARI HOEKOEMAN KERNA PERKARA MELOEKAI ORANG.

Dipersembahken Kah3depan lang termoelia Sri Padoeka Toean Besar Gouverneur Generaal Hindia Nederland

di Buitenzorg.

Dengen segala hormat. jang bertanda tangan di bawah

JOl bernama Gouw King Sioe alias Gobang. pakeidiahan koeli-koeli. tinggal di Tanahabang, Weltevreden;

bahoewa lantaran perkara berklai pad a Lauw Keng Sam. jang terdjadi pada 1 Augustus 1932. jang soeda meng-bina dan memoekoei lebi doeloe. membikm jang bertanda tangan di bawah ini djadi hilap dan djoega boeat belaken dir!. hamba telah goenaken sendjata tadjem jang memang biasa dibawa-bawa dalem pakerdjahan;

bahoewa lantaran itoe. moesoenja djadi dapet loeka jang mangaloewarken dara dan pada hari senen 7 October 1932 per.kara terseboet dihadepken pada Landraad Betawi.

dimana hamba telah mengakoe teroes tlrang soeda meloekai Lauw Keng Sam lantaran hal-hal jang terseboet di atas.

dan boeat itoe tel ah didjatoken hoekoeman tig a boelan pendjara;

bahoewa menginget adanja papa jang soeda toea. ber-sama bini piarahan dan doea anak ma si ketji\. jang penghi-doepannja semoea ada mendjadi hamba poen ia tanggoengan.

itoe perklaian jang membikin terhoekoemnja hamba. bikin jang bertanda tangan di bawah ini djadi sanget menjesel;

AMPOEN DARI HOEKOEMAN 169

bahoewa boeat mendjaga penghidoepan orang toea dan anak istri jang tiada bisa me-ntjar! maka dengen karendahan hati . hamba persembahken ini sapoetjoek rekest ka hadepan Sri Padoeka Toean Besar. aken moehoen dibri ampoen;

bahoewa dengen mengharep Sri Pad oe ka ampoenja keadilan dan kamoerahan hali. hamba moehoen dengen sanget jang permoehoenan ini nanti dikaboelken.

Weltevreden. 14 Oe/ober 1932.

KATERANGAN:

Jang ama~ renda, W.g. GOUW K1NG SI OE.

Rekest ini moesti toelis di atas zegel f 1.50, dan dalem tempo satoe minggoe boleh serahken pada Griffier di Landraad. atawa boleh djoega kirim te roes pada G. G. di Buitenzorg. dengen aangeteekend.

Boeat mengatahoei lebi djaoe atoeran-atoeran mema-soek gratie. boleh preksa katerangannja laen-Iaen rekest permintaän ampoen jang termoeat dalem in! boekoe.

I

• TOKO & ELECTRISCHE-DRUKKERIJ

llre,",o.

ETONG

"T HET R I AL" (ZuloosuMm"L

Kaloe Toean - toean dateng di Telok-Betong djangan loepa koendjoengin kita poenja Toko & Drukkerij

ADRES JANG TERKENAL BOEAT SEGALA ROEPA PE RTJl TAK A N BESAR DAN KETJIL. PEKERDJA'AN T J EP A T. NET

J

I S LAGI RAP I.

ADRES JANG TERKENAL BOEAT segala matjem boekoe Tjerita. Pengatahoean.

I1moe Kepandean. I1moe Gaib. I1moe Firasat·

I I moe Dag a n g. Pan toen dan Sair.

Boeat segala roepa-roepa boek oe dan pe-rabot toelis. Boeat keperloean kantoor

dagang. kantoor Gouvernement. onder.

neming2 dan Marga2 GRATIS: Kaloe diminta. kita kirim dengen 9 rat i 5 kita poenja prijscourant jang baroe.

Toko & Drukkerij di boeka dari djam 71/ 2 - 12 pagi dan dari djam 1 - 5 sore. katjoeali hari MINGGOE. •

AMPOEN DARI HOEKOEMAN.

Rek est No. 81.

MINfA AM POEN DARI HOEKOEMAN SEBAB MAEN LOTERIJ GELAP.

Kapada jang termoelia Sri Padoeka Toean Besar

Gouverneur Generaal di Buitenzorg.

lil

Deng,m hor mat. jang bertanda tangan di bawah ini bernama Tjioe Pen\! len dan Liem Wie Gie. jang pertama president dan jang blakangan secretaris dari Begrafenisfonds .. Toeloeng-Menoeloeng" di Pasar Baroe. Weltevreden;

bahoewa dengen ini hoendjoek bertaoe pada Sri Pa-doeka. jang perkoempoelan terseboet di waktoe tiap-tiap sembajang atawa merajahken pesta. ada dibikin perdjamoean dengen mengoendang lid-Iidnja makan minoem. dan sasoea-toe lid ada dibagiken soerat oendangan jang disertaken dengen nomor djalan. samantara boeat ongkos-ongkosnja sembajang atawa pesta. ada dit ri ma bantoean dari sasoeatoe lid besarnja f 2,';0;

bahoewa pada maleman pesta terseboet. jang dibikin pada 22 Juli 1931. politie jang dapet soerat anoniem. dalem mana ada dibilang: jang di harian pesta dalem ini roema perkoempoelan aken dimaenken loterij gelap. lantas dateng menggledah. dan dalem gledahannja itoe telah didapetken sakoempoelan boekoe-boekoe nama dari penerimaän oewang oeroenan dan duplicaat dari Hoe soerat oendangan jang memake nomor djalan ;

bahoewa soerat-soerat terseboet oleh politie ada diang-gap sabagi lot. jang lantas dibeslag dan di bikini procesverbaal.

dan pada 17 November 1931 perkara ini dihadepken pada Landraad Batavia. jang dalem papreksaännja lantaran ada doea saksi jang menerangken soerat oendangan itoe bener ada lot dari loterij jang termaksoed. maka hamba sabagi president dari itoe perkoempoelan. tel ah didjatoken hoe-hoekoeman 1 taon dan 6 boelan. sebab ditoedoeh maenken loterij dengen zonder idjinnja pamerenta;

172 REKEST-REKEST BOEAT PERMINTA'AN bahoewa kadoea saksi jang membri itoe katerangao.

doel oe ada bekas lid dari ini begrafenisfonds dan sadari achirnja taon 1930 namanja telah dit ja boet tiada den gen hormat ; boleh djadi lantaran mendendam hati atas diroyeer-nja marika dari ini perkoempoelan. maka ia orang telah membri itoe kasaksian jang memberé!tken. soepaja ham ba berdoea: jang ada mendjadi wakiloja ini vereeniging di de-pan pengadilan dan di tempat oemoem. boleh terhoekoem ;

bahoewa lantaran hal-hal jang terseboet di atas. maka dengen sagala hormat dan karendahan hati dipersembahken ini sapoetjoek rekest kahadepan Zijne Excellentie, aken moehoen riboe-riboe kaädilan dan kamoerahan hati boeat membri am poen atas hamba berdoea pcenja hoekoeman jaog terseboet. dan dengen mengharep atlls Sri Padoeka ampoenja koernia, soepaja permoehoenan ini nanti dikaboelken.

Dengen sagala hor mat : W.g. TJIOE PENG IEN.

dan LlEM WIE GIE.

Bafavia, 24 November 1931.

KATERANGAN:

Rekest ioi moesti toelis di ata! zegel f 1.50, dan sabelon-nja Iiwat dari tempo jang ditetepken oleh President Landraad, moesti serahken padanja atawa pada Griffier. jang kamoe-dian nanti kirim pada G. G.

Tapi kaloe jang terdakwa itoe soeda terhoekoem, istri atawa orang toean ja poen boleh masoeki gratie aken miotain am poen boeat hoekoeman jang satinggalnja, soepaja dibebas-ken sama sekali atawa dikasi koerangan. Tapi rekest ioi tida perloe dibawa lagi pada hakim terseboet, hanja kirim sadja te roes dengen langsoeng ka Bogor.

AMPOEN DAR I HOEKOEMAN

- _. _ - - - - - - -

--Rek est No. 82.

MINTA AMPOEN DARI HOEKOEMAN SEBAB

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 91-97)