• No results found

DENGEN POENGOEr BAJARAN

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 53-57)

Kapada

Padoeka Toean Voorzitter Gemeente di

Batavia Centrum.

Adapoen jang bertanda tangan di bawah ini b~rnama Mohamad Saprie. tinggal di Djembatan Kedoeng. Batavia:

adapoen dengen sagala hormat persembahken inisapoetjoek rekest. moehoen Padoeka Toean ampoenja perkenan soepaja pada hamb3 dibriken idjin memboeka pertoendjoekan wajang senggol di Pasar malem;

adapoen pertoendjoekan terseboet aken diboeka moeial dari permoelahan karameannja pasar. jaitoe sadari tanggal 3 sampe 22 Januari 1931. di satoe loods jang tertoetoep dalem itoe pasar di Pantjoran. Batavia. dengen poengoet bajaran dari orang-orang jang menonton:

adapoen pemb jaran itoe diatoer begini: doedoek di korsi f 0.36. bangkoe f 0.24. anak negri f 0.\2. den ini semoea sC)eda terhitoeng den gen Gemeente belasting. anak-anak dan orang militair di bawah p3ngkat onder officier membajar saparo harga boeat di semoea tempat. pertoendjoeken siang moelai dari djam 10 sampe malem djam I. sákali maen lama-nja kira kira doea djam:

_ _ --.r:.P:..:.A.:.:G:.:.ANG AT A WA PEROE.SAHAN

89

adapoen diharep Padoeka Toean ampoenja kaädilan dan kamoerilhan hati soepaja permoehoenan di atas bisa di kaboelken.

Hamba jang renda: W.g. MOHAMAD SAPRIE

Butavia 2 December 1930.

KATERANGAN:

Rekest ini moesti toelis di atas zegel f 1.50 dan klrim dengen aangeteekend pada adres jang terseboet di atas.

Tjonto inl bol eh digoenaken boeat permoehoenan mem-pertoendjoekl opera bangsawan atawa laen-Iaen permaenan jang sematjem wajang. djoega pertoendjoekan binatang·bl-natang boeas. papoehoenan jang loear biasa dan laen-Iaen.

Djoega boek?n tjoema baeat di Pasar Malem sadja. tapi di Pasar Gambir. Pasar Derq1a dan sabaginja. Tjoema sadja namanja wajang. kaädaännja tempat enz. enz. moesti diseboet sampe djadi menjotjoki betoet.

90

REKEST-REKEST BOEAT OEROE'5AN

Rek est No. 43.

MINTA IDJIN BOEKA WAROENG KAMPOENGA~_

Kapada

Padoeka Toean Burgemeester di

Batavia C.

Dengen bormat. jang bertanda tanl/an di bawab inl bernama Bong Kwie Njan. tinggal di kampoeng Opak.

Batavia;

bahoewa den gen ini mengatoerken sapoetjoek rekest kahadepan Padoeka Toean. aken moehoen dibri idjin boeat memboeka waroeng dalem kampoeng jang t.meboet di atas. antara mand ada didjoeal beras. min jak. tembako dan laen-laen bdrang kaperIoean saharl-bari. oentoek didjoeal et/eran dan semoea itoe ada barang-barang jang tiada ter-masoek dalem larangan;

bahoewa waroeng terseboet aken djadi djoega jang bertanda tangan di bawab ini ampoenja roema tempatnja tinggal. maka harep atas Padoeka Toean ampoenja kaädilan dan kamoerahan bati. soepaja permoeboenan di atas bisa dikaboelken.

Batavia 21 Mei. 1932.

I

KÄTERANGAN;

Dengan segala hormat I

W.g. BONG KWIE NJAN.

Rekest ini moesti toelis di atas zegei f).50 dan kirim dengen aangeteekend pada adresnja Burgemeester di itoe tempat.

Boeat orang jang ben dak boeka waroeng nasi. waroeng kopi dan laen-laen poela perdagangan jang termasoek sa-bagi waroeng kampoengan. djoega barbier tempat goenting ram boet. tjonto diatas boleb diambil punt-puntnja sadja dan robah apa jang perloe.

DAGANG AT!AWA PEROESAHAN. 91

Rek est No. H.

MINTA IDJIN BOEKA WAROENG NASI DEN GEN SAKALIAN BOEKA DJOEGA ROEMA

PEMONDOKAN.

Kapada

Padoeka Toean Burgemeester di

Soemedang.

Jang bertanda tangan dl bawab Ini bernama Soetan lndra Bangsawan. pekerdjaän tani. tinggal di desa Kademangan.

Soemedang:

jang dengen sagala bormat persembabken ini se.poetjock rekest kehadepan Padoeka Toean. dengen moehoen dibri idjin memboeka waroeng nasi dan kopi, aken sekalian trima djoega orang mondok dengen poengoet bajaran;

. jang dalem waroeng terseboet aken didjoeal sadja ba-rang.barang makanan boeat djadi laoeknja nasi dan kopi.

sekali-kali tiada didjoeal barang jang terlarang; dan soepaja bisa menambahken itoe pentjarian jang berpengasilan ketjil.

di sitoe aken ditrima djoega orang mondok dEn gen poengoet bajaran dari sasoeatoe orangnja f 0.10;

jang sengadja tjoema dipoengoet bajaran sabegitoe. kerna tempatnja tidoer boe kan dibikin dalam sa toe-sa toe kamar dengen perabot jang leng kap. hanja boeat ini tjoema dipake salondjor bal eh pandjang jang terales tiker dan soca toe orang disediakan satoe bantal. sebab toekang-toekang dagang jang m<JDdok itoe poen kabanjakan ada orang-orang desa jang tiada mam poe. jang Iiwat di sitoe biasanja membawa dapangan ooeat di djoeal ka pasar;

92 REKEST-REKEST BOEAT OEROESAN

jang dari itoe, diharep atas Padoeka Toean ampoenja kaädi.lan dan kamoerahan hati, soepaia permoehotnan di atas blsa dikaboel.

Jang amat renda :

W.R. SOETAN INDRA BANGSAWAN.

Soemedang. 17 November 1931.

KATERANGAN:

Rekest ini moesti toelis di atas zegel f 1.50 dan kirim den gen Aangeteekend pada adres di atas.

Djika tempat jang belon ada Gemeente, inl rekest ha roes dikirim pada Regentschap.

Jdjin boeat boeka waroeng nasi dengen sakalian mendjoeal djoega kopi, itoelah soeda pasti aken dapet.

Tapi permintaän boeat membikin waroeng djadi tempat pe-mondokan, ada jang ditrima dan ada djoega jang ditoelak.

kerna ini ada bergantoeng sama prikeadahan dan hal-hal, jang leb i doeloe tida bisa diterangken. Tapi kaloe dirasa pemondokan itoe !ida bakal djadi tempat beremponnja orang-orang jang aken' mengganggoe prikasadjatraan permoehoenan terseboet tentoe dikaboelken.

Tapi sabelon perkenannja kaloear, perdagangan nasi dan kopi so~da bolek dimoelai, begitoe poen boeat laen-laen per-moehoenan dalem oeroesan dagang atawa peroesahan, jang tida menerbitken bahaja perledakan enz. enz.

DAG A N GAT A WA P E·R 0 ESA HA N. 93.

Rek est No. 45.

MINTA lDJIN BOEKA WINKEL BESI.

Kapada

.Padoeka Toean Burgemeester

di Cheribon.

Dengen hormat, jang bertanda tangan di bawah ini bernama Mas Prawira Tjakra, pakerdjaän dagang, tinggal di desa Sampring, dalem bilangan Koeningan;

bahoewa dengen ini moehoen Padoeka Toean ampoenja perkenan. soepaja pada jang bertanda tangan di bawah Inl dibriken idjin memboeka winkel besi, dalem mana aken dibikin roepa-roepa barang perabot dan pekakas dari besi;

hahoewa winkel Hoe aken diboeka sadja doel oe dalem roemanja jang bertanda tangan di bawah ini. jang memang ada djadi roema tempatnja IInggal. kern a belon ada mempoenjai kaillampoean boeat sewa laen roema jang ongkosnja leb! besar;

bahoewa boeat sekarang, salagi pakerdjaän masi baroe dan ketjil. sagala barang-barang dan perabot jang terbikin dalem ini winkel, aken dibikin sadja dengen pekakas jang digoenaken oleh tenaga orang;

94

REKEST-REKEST BOEAT OEROESAN

bahoewa sagala atoeran-atoeran jang memang ada ditetepken boeat winkel b~si. ol eh jang bertanda tangan di bawah ini nanti ditoeroet dan dilakoekeu dengen betoeI. maka diharep atas Padoeka Toean ampoenja kaädilan. soepaja permoehoenan di atas bisa dikaboelken.

Dengen sagala hormat : W.g. MAS PRAWIRA T)AKRA

Koeningan. 25 October 1931.

KATERANGAN:

Rekest ini moesti toelis di atas zegel f 1.50 dan kirim den gen aangeteekend pada adres di atas.

Samantara di tempat-tempat jang bel on ada Gemeente atawa Ic taknja di loear pengoeroesannja Gemeente. permoe-hoenan ini ha roes dikirim pada Regentschap.

Kaloe dalem itoe winkel aken dibikin djoega barang-ba rang jang berasal dari tembaga ata't'a koeningan. dalem permoehoenan terseboet baek diterangken djoega itoe sakalian.

DAGANG ATAWA PE~OE3AHAN. _ _ _ 9_5 Rek est No. 46

MINH

IDIN

BOEKi\ WINKEL KA)OE.

Kapada

Padoeka Toean Burgemeester di

Batavia C.

Dengen. hormat, jang bertanda tangan di bawah ini bernilma Kwong Ngay Kok. 'pakerdjaän toekang kal oe.

tinggal di Pasar Senen. Weltevreden.

adapoen lantaran hendak beroesaha sendiri. maka dengen ini persembahken sapoetjoek rekest kahadepan Pa-doeka Toean. aken moehoen dibri idjin pada jang bertanda tangan boeat memboeka meubelmakerij jang pake merk K wong Tong Tjiang;

adapoen winkel kajoe terseboet aken berdiri di Pasar Senen. Weltevreden. jang nanti membikin dan mengerdjaken roepa-roepa lemari. medja-korsi dan laen-Iaen perabotan jang berasal dari kajoe boeat kaperloeannja roem a tangga;

adapoen sagala atoeran-atoeran jang ditetepken boeat meubelmal<erlj, ol eh jang bertanda tangao nanti ditoeroet dan dilakoeken dengen betoeI. maka diharep Padoeka Toean ampoenja perkenar.. soepaja permoehoenan di atas bisa dikaboelken.

Weltevreden. 28 Juli 1931.

W.g. Dengen sagala hormat ; KWONG NGA Y KOK.

96

REKEST-REKEST BOEAT OEROESAN

KATERANGAN:

Rekedt ini moesti toelis di atas zegel f 1.50 dan kicim dengen aangeteekend pada adres jang terseboet di atas.

Peroesahan·peroesahan atawa winkel begini, jang menger.

djaken barang-barang kajoe, besi atawa kaleng ; djoega laen-Iaen pertoekangan. karadjinan atawa perdagangan, sabelon idjin dibriken, Pdkerdjaän terseboet soeda boleb lantas dimoelai. Kaloe brangkali ada politie atawa orang-orang Gemeente jang tanja dan minta liat soerat idjinnja.

oendjoeki sadja recu aangeteekend. dalem mana itoe permoe·

boenan telab dikirim.

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 53-57)