• No results found

Paprik»a-an di doedoekan landraad dan remboekan dan poetoesan

331. Kaloe orang soeda di poetoesi dalem perkara kadjahatnn oleh pengadilan kaboepaten, dan kaloe itoe perkara di masoken appel kapada landraad, mangka djaksa besaar misti panggil itoe pesakitan dan socroe dateng pada hari papriksa-an njang di tain-tocken oleh president landraad dan lagi misti panggil saksi sak-sinja, kaloe perloe pariksa kembali itoe saksi saksi.

Saksi baroe djoega bolee di panggil.

335. 1'ada hari njang soeda di tamtoekcn, landraad pariksa kembali itoe perkara.

Poetoesaimja pengadilan kaboepaten dan soerat soeratnja per-kara, kaloe ada, misti di batja oleli griffier.

Papriksa-annja dan rembockannja dan poetoesaimja menoeroot peratoeran dari bagian njang sekarang ini.

336. President landraad kirim toeroenan dari poetoesaimja laudraad kapada boepati dalem delapan hari sesoedanja poetoesan, soepaia boepati taoe boeninja poetoesan appel.

337. Di dalem perkara perlanggaran njang terseboot di dalem fatsal 95 dari Peratoeran organisasie, mangka sebeloomnja djaksa besaar soeroe sita pesakitan, dia misti minta kapada president landraad, soepaia tamtoeken harinja pariksa itoe perkara di ha-depan landraad, dan soepaia kasi taoe timpo njang misti djalan antara sitanja pesakitan dan datengnja di hadepan landraad.

Kaloe president maoe tamtoeken itoe hari dan timpo, dia misti tiembang djao atawa deketnja tempat roemahnja pesakitan dan tempat roemahnja saksi saksi njang maoe di panggil dari tempat doedooknja landraad.

338. Kaloe president soeda tamtoeken hari doedoekan, mang-ka djaksa besaar misti mang-kaloewarken soerat parintah amang-kan sita pe-sakitan, dan di dalem itoe soerat parintah misti di sebootken perkara apa njang di langgar dan harinja dengen djamnja njang pesakitan misti dateng di hadepan landraad.

Prijaji njang djadi soeroeannja pengadilan misti kasi satoe toe-roenan njang tjoekoop dari itoe soerat parintah kapada pesakitan sendiri atawa di roemahnja atawa di tempat pondokannja dan itoe misti di sebootken di bawah soerat parintahnja njang asal dan lagi kaloe soeda di kasi taoe begimana njang terseboot, itoe soerat parintah njang asal misti di kasi kembali kapada djaksa besaar.

339. Kaloe pesakitan tiada dateng menghadep pada hari njang soeda di tamtoeken, mangka landraad misti pariksa apa pesakitan soeda di sita dengen betool atawa tiada.

Kaloe pesakitan tiada di sita dengen betool, mangka president misti parintahken, soepaia pesakitan di sita lagi pada satoe hari njang di tamtoeken president.

87

Kaloc trang pesakitan soeda di panggil deugen betooi, mangka perkaranja misti di pariksa dan di poetoosken, maski pesakitan tiada dateng.

Kaloe pesakitan di hoekoom, mangka president misti parintah-ken, soepaia poetoesannja di kasi taoe kapada pesakitan ujang tiada dateng itoe.

Orang njang di hookoom itoe tiada bolee melawan poetoesan njang begitoe, melingken dia masook appel, kaloe itoe poetoesan bolee di masoken appel, atawa melingken dia masook kassasie, kaloe itoe perkara tiada bolee di masoken appel lagi.

340. Pesakitan bolee soeroe satoe wakil dateng di hadepau landraad, tetapi itoe wakil misti di koewasaken dengen soerat notaris atawa dengen soerat koewasa njang terboeat oleh griffier landraad atas perkara njang di dakwa kapadanja itoe ; tetapi ka-loe landraad parintahken, soepaia itoe pesakitan menghadep sen-diri, dia misti menghadep djoega.

Kaloe pesakitan menghadep sendiri di landraad, dia bolee ba-wak satoe orang njang toeloong dia bitjaraken.

341. Parintah njang terseboot di dalem bagian njang kaseblas, misti di toeroot djoega, dari perkara pariksa di hadepan land-raad dan remboekan dan poetoesan dan batjanja poetoesan, dan lagi parintah itoe misti di toeroot semoea perkara djalanken poe-toesan, mana njang bolee di djalanken di atas perkara perlanggaran.

342. Djalannja pariksa dan poetoosken perkara perlanggaran begimana di bawah ini :

soerat proses-verbaal dan soerat repotan, kaloe ada, misti di batja djaksa besaar, dan djaksa besaar kasi taoe perkaranja dan kasi taoe perminta-annja ;

saksi saksi misti di pariksa, baik saksi njang bratkcn, baik saksi ujang cntengken pesakitan ;

barang atawa soerat njang bratken atawa njang entengken pesa-kitan, misti di kasi liat kapada saksi saksi dan kapada pesakitan;

kaloe pesakitan ada sama sama, dia misti di pariksa dan misti di kasi idin, soepaia kasi taoe atoerau perlawanannja atawa soeroe kasi taoe atoeran perlawanannja.

Sesoedanja itoe lantas berembook dan batja poetoesannja.

343. Kaloe landraad bekin poetoos perkara njang tiada bolee di masoken appel pada raad van djoestisie, menoeroot angka njang kadoewa dari fatsal 96 dari Peratoeran organisasie, mangka landraad bolee tamtoeken di dalem poetoesan, itoe poetoesan dari perkara denda bolee di djalanken lebee doeloe, maski poetoesannja itoe di masoken kassasie.

344. Peratoeran bagian njang kadoewa bias ini dari perkara djaksa besaar di djalanken djoega atas djaksa djaksa njang doc-dook di dalem landraad.

P E R K A R A A P P E L .

345. Segala poetoesan njang boekan poetoesan pengabisan, tiada bolee di masoken appel, kaloe tiada sama sama dengen per-kara njang djadi moeka.

346. Kaloe djaksa besaar atawa pesakitan maoe masook appel dari perkara njang bolee di masoken appel, dia misti kasi taoe kapada griffier landraad njang djatoken poetoesan, lama lamanja dalem tiga mienggoe sesoedanja poetoesan, mangka kaloe djaksa besaar atawa pesakitan tiada toeroot itoe parintah, appelnja nan-ti goegoor. Mangka griffier misnan-ti tjatenan-ti perbilangannja masook appel itoe di dalem satoe daftar.

Fiskaal di raad van djoestisie njang di dalem wengkonnja di djatoken itoe poetoesan, bolee masook appel djoega di dalem itoe timpo.

Sebab itoe, kaloe poetoesan "soeda di tandai tangan, griffier landraad misti kirim satoe toeroenan njang sah dari itoe poe-toesan kapada fiskaal di raad van djoestisie. Mangka kaloe itoe fiskaal masook appel, soeratnja kasi taoe misti di toelis semoea di dalem daftar njang terseboot.

Pesakitan bolee kasi taoe sendiri atawa soeroe satoe wakil kasi taoe maoe masook appel, tetapi kaloe soeroe wakil, mangka wa-kilnja itoe misti di koewasaken dengen soerat sah.

Djalannja poetoesan misti di brentiken, kaloe perkara appel beloom poetoos.

347. Dalem ampat blas hari sesoedanja appel di tjateti,

grif-89

fier laud raad misti kirim soerat soerat perkara dengen proses-verbaal doedoekan dan toeroenan njang tjoekoop dari soerat poe-toesan dan dari soerat appel pada kantor griffier di raad van djoestisie.

348. Dalem timpo njang terseboot di dalem fatsal 347 , orang njang masook appel, bolee kasi masook soerat memorie kapada raad van djoestisie, dan di dalem itoe soerat di sebootken sebab-nja dan katrangansebab-nja appel.

Itoe soerat memorie misti di tandai tangan oleh njang masook appel itoe dan misti di djadikeu satoe sama soerat soerat njang terseboot, dan moesoohnja bolee liat itoe soerat memorie, dan lagi moesoohnja itoe bolee kasi masook soerat memorie djoega boeat lawan, dan djalannja kasi masook sama djoega seperti njang terseboot di atas, tetapi pariksanja dan poetoesnja perkara appel itoe tiada bolee di bekin lama sebab dari itoe.

Soerat memorie atawa kontra-memorienja pesakitan bolee di tan-dai tangan oleh satoe prokureiir di raad van djoestisie, ganti pesakitan sendiri.

349. Kaloe pesakitan di sita akan dateng di hadepan raad van djoestisie, dengen namanja fiskaal di raad van djoestisie, mangka pesakitan bolee mengliadep sendiri atawa soeroe meng-hadep oleh satoe procureur njang di koewasaken dengen satoe soerat njang terbekin di hadepan notaris atawa di hadepan grif-fier landraad atawa di hadepan grifgrif-fier di raad van djoestisie.

Kaloe pesakitan menghadep sendiri, dia bolee bawak satoe prokureur, soepaia toeloong bitjaraken.

350. Kaloe pesakitan soeda di panggil dengen betool, dan kaloe dia tiada dateng sendiri atawa tiada soeroe dateng oleh wakil, mangka perkaranja lantas di pariksa dan di bekin poetoos.

Kaloe pesakitan di hoekoom di dalem perkara appel, dan ka-loe dia tiada menghadep sendiri atawa tiada soeroe menghadep oleh wakil, mangka dia bolee melawan poetoesan itoe tjocma de-ngen masook kassasie.

361. Poetoesan perkara appel misti di kirim dengen lantaran-nja resident kapada pengadilan lantaran-njang bermoela soeda poetoesken

itoe perkara, mangka kaloe itoe poetoesan soeda di trima, pre-sident landraad misti boeat begimana pariutahnja fatsal 197.

^ Kaloe poetoesan di djatoken, timpo pesakitan atawa wakilnja tiada menghadep, mangka itoe poetoesan misti di kasi taoe pada njang terhoekoom deugen pariutahnja president landraad.