• No results found

DARI DJALANNJA HOEKOEMAN ATAS BEBRAPA PERKARA

222. Kaloe orang di hoekoom djalani satoe pekerdja-an, dan kaloe dia tiada djalani di dalem timpo njang soeda di tamtoeken oleh pengadilan, mangka njang menang perkaranja bolee minta kapada landraad akan taksir harganja itoe pekerdja-an, tetapi dia misti tamtoeken banjaknja, mangka dia misti masoken perminta-an itoe kapada president dengen soerat atawa dengen bitjara moe-loot, dan kaloe dia minta dengen bitjara, mangka perbilangannja itoe misti di tjateti.

President misti naiken itoe perkara di dalem koempoelan

land-57

raad, dan kaloe njang oetang soeda di pariksa atawa soeda di panggil dengen betooi, landraad nanti tolak itoe perminta-an atawa nanti taksir harganja itoe pekerdja-an, mangka banjaknja toeroot begimana kamaoeannja orang njang poenja perminta-an atawa di koerangi, ia itoe tertiembang begimana pendapetannja , dan Ingi kaloe taksirannja itoe pekerdja-an soeda di tetepken, landraad misti lioekoom orang njang kalah akan baijar begimana itoe taksiran.

223. Kaloe orang njang oetang beloom di poetoesi perkara-nja atawa poetoesanperkara-nja beloom di djalanken, dan kaloe ada kira kira njang betooi, dia maoe semboeniken atawa maoe laloeken barangnja, soepaia djangan di tangkep oleh toewan oewang, dan kaloe toewan oewang masoken perminta-an dengen soerat, mang-ka president landraad bolee parintahken menahan barangnja orang njang oetang itoe, soepaia haknja toewan oewang djangan ilang dan lagi toewan oewang itoe misti di soeroe menghadep di ha-depan landraad pada doedoekannja njang bermoela, soepaia maso-ken dan trangmaso-ken dakwanja.

Dan lagi president misti soeroe orang njang oetang itoe meng-hadep di moeka landraad pada doedoekan njang terseboot di atas.

Pada itoe hari papriksa-an njang soeda di tamtoeken, itoe per-kara misti di pariksa dan di poetoosken begimana biasa. Kaloe dakwanja di toeroeti, tahannja itoe barang barang di tetepken, dan kaloe dakwanja di tolak, mangka landraad misti soeroe tja-boot tahannja itoe barang.

Tahannja itoe barang bolee di minta tjabootnja, djikaloe njang oetang kasi tanggoengan atawa kasi lain katamtoean njang tjoekoop.

224. Peratoeran perkara appel dan kassasie di djalanken djoe-ga atas sedjoe-gala poetoesannja landraad di dalem perkara njang ter-seboot di dalem fatsal 222 dan 223.

Itoe poetoesan poetoesan njang terseboot di dalem fatsal 222 dan 223 misti di djalanken begimana biasa.

225. Kaloe ada orang soeda sampee di oemoor, tetapi koerang akalnja, dan tiada bisa djaga diriiija sendiri dan tiada bisa pe-gang barang barangnja, mangka sanak soedaranja masing masing

bolée minta bediriken satoe kurator, soepaia djaga itoe orang dan pegang barangnja, dan kaloe tiada ada sanak soedaranja, djaksu besaar bolee minta bediriken itoe kurator, dan kaloe ada di afdeeling bawah assistent resident, djaksa bolee minta bediriken itoe kurator njang terseboot.

226. Itoe perminta-an misti di masoken kapada president land-raad, dan president misti soeroe panggil orang njang masoken perminta-an dengen saksi saksi njang di kasi taoe, dan sama sama itoe orang njang di mintaken kurator, soepaia di i orang meng-hadep di moeka landraad pada hari njang di tamtoeken.

227. Pada hari njang di tamtoekcn, itoe orang orang dengen saksi saksi njang soeda di panggil, misti di pariksa atoerannja, tetapi itoe saksi saksi misti di soempah lebee doeloe.

Kaloe itoe perminta-an di toeroeti, mangka landraad misti dja-diken kurator satoe orang njang di rasa baik sekali akan djaga itoe orang njang koerang akalnja dan barang barangnja.

228. Kaloe sebab njang djadi djalanan bediriken kurator soe-da tiasoe-da asoe-da lagi, mangka landraad bolee brentiken itoe kurator.

Kaloe minta brentiken kurator, dan kaloe pariksa dan poetoos-ken itoe perkara, mangka djalannja sama djoega seperti njang ter-seboot di atas.

229. Kaloe orang soeda brenti djadi kurator, sebab di bren-tiken a tawa sebab lain perkara , dia wadjib kasi itoeng-itoengan dan katrangan kapada orang orang njang mempoenjai hak, dari perkara dia soeda djaga itoe orang njang koerang akalnja dan soeda pegang barang hartanja.

230. Kaloe ada orang gila atawa djahat kalakoeannja dan boeang boeang hartanja, tiada bolee di biarken sendiri atawa djadi koewatirnja lain orang, dan kaloe ada perminta-annja sanak soedaranja atawa djaksa besaar atawa djaksa, dan kaloe soeda di pariksa dengen betool, mangka landraad bolee soeroe tnhan itoe orang di dalem roemah gila atawa di roemah sakit atawa di lain tempat njang baik dan soeroe tinggal dia di sitoe. selamanja dia misi gila atawa selamanja beloom ada kaliatan tandanja baik, ia itoe soepaia djangan djadiken roesooh atawa tjilakanja orang.

59

Itoe peraiinta-an bolee di masoken djoega, maski itoe orang njang terseboot di atas, soeda ada atawa beloom ada kuratornja, mangka kaloe beloom ada kuratornja dan kaloe ada sebabnja njang sampee, mangka itoe kurator bolee di mintaken sama sekali de-ngen minta toetoopnja itoe orang, atawa itoe kurator bolee di mintaken di blakang, toeroot begimana peratoeran parintah njang terseboot di atas,

231. Kaloe ada orang ilang atawa pigi dari tempat roemali-nja, tiada tarook atoeran atas pendjaga-an barang liartaroemali-nja, mang-ka segala orang polisie wadjib lantas mang-kasi taoe mang-kapada president landraad, dan segala orang njang poenja oentoong roegi di dalem barang liartanja itoe bolee lantas kasi taoe kapada president land-raad djoega, mangka president itoe wadjib lant; s pigi ka roe-mahnja itoe orang njang ilang atawa pigi, bersama sama orang njang kasi taoe itoe , dan misti toetoop dengen tjap segala barangnja itoe orang atawa bekin lain atoeran njang baik, soepaia itoe ba-rang njang tiada di djnga, djangan bolee ilang.

Itoe perboeatan misti di toelisi di dalem soerat proses-verbaal, dan pada doedoekan landraad njang bermoela, president misti ha-depken itoe soerat proses-verbaal, dan kaloe soeda trang perloe-nja, landraad misti scraliken itoe barang pada boedelmeester ata-wa pada lain prijaji njang soeda di koeata-wasaken ataata-wa njang nanti di koewasaken pegang barang barang njang begitoe itoe.

Djikaloe di dalem soerat peratoeran atas itoe perkara di pa-rintaliken, barang barang seperti njang terseboot di atas, tiada bolee di serahken pada bocdelmeester atawa lain prijaji njang ter-seboot di atas, landraad misti djalanken di atas itoe barang apa njang di kira bolee djadiken oentoong njang paling banja.k kapada orang orang njang poenja oentoong roegi dalem itoe barang.

Kaloe president ada aralnja, mangka griffier di landraad atawa lain prijaji njang di koewiisaken oleh president, bolee djalanken itoe perboeatan njang terseboot di dalem fatsal ini, bagian njang bermoela, mangka kaloe itoe perboeatan soeda di djalnni, grif-fier atawa lain prijaji itoe misti masoken soerat proses-verbaalnja kapada president di dalem doewa poeloe ampat djam di bl-ikang

232. Segala poetoesan landraad njang terbekin sebab parin-tahnja fatsal 2 2 7 , 2 2 8 , 230 dan 231 bolee di masoken appèl kapada raad van djoestisie.

DARI KAS! IDIN NAIKEN PERKARA PADA