• No results found

^ 182. Djikaloe berembook, njang pegang hoekoom misti bekin tjoekoop segala sebabnja ka-adilan njang tiada di kasi taoe oleh orang orang njang poenja perkara.

Njang pegang hoekoom misti djalanken ka-adilan di atas segala perkara njang di dakwa.

Njang pegang hoekoom tiada bolee bekin poetoos atas perkara

45

njang tiada di dakwa, dau tiada bolee menangken lebee dari dakwanja orang.

183. Kaloe njang pegang hoekoom soeda bekin poetoos per-kara dengen toeroot parintah njang terseboot di atas, mangka njang dakwa dan njang di dakwa misti di panggil masook kem-bali, dan president lantas misti kasi taoe kapadanja apa njang djadi poetoesannja pengadilan, ada di hadepan orang banjak.

Kaloe njang dakwa dau njang di dakwa doewa doewa atawa salah satoe tiada ada sama sama, koctika president kasi taoc poetoesannja pengadilan, mangka president misti kasi parintah pada satoe prijaji njang koewasa di atas itoe , soepaia kasi taoc boeninja itoe poctoesan kapada orang njang tiada ada sama sama itoe.

Mangka dalem itoe perkara, misti di toeroot parintahnja fat-fal 132, bagian njang pengabisan.

184. Landraad boloe soeroe djalanken lebee doeloe soerat poe-toesannja, maski njang kalah' masook appel atawa kassasie, kaloe ada soerat njang sah atawa ada soerat njang terbekui begimana parintahnja fatsal 171, atawa kaloe njang poenja perkara doeloc-nja soeda di poetoesi kalah dan soerat poetoesandoeloc-nja soeda tetep, atawa kaloe perminta-annja orang njang sa-antara sadja soeda di menangken, atawa di dalem perkara melik.

Tetapi poctoesan perkara toetoop orang tiada boleo di djalan-ken lebee doeloe.

185. Siapa njang di poetoesi kalah dengen soerat poetoesan, misti baijar ongkosnja perkara. Tetapi ongkosnja perkara semoea atawa separo bolee dr bagiken antara laki bini dan iboe dan kakèk nènèk dan ka-atasnja, dan anak tjoetjoek toeroon toemoe-roon dan soedara laki laki dan soedara prampoean dan mertoewa dan ka-atasnja, dan mantoe toeroon toemoeroon dan ipar, dan lagi kaloe orang njang dakwa dan njang di dakwa di kalahken doewa doewa dalem satoe doewa perkara, mangka ongkosnja per-kara bolée di bagiken antaranja.

Kaloe bekin poetoesan njang sa-antara sadja atawa bekin lain poetoesan njang lebee doeloe dari poetoesan pengabisan, mangka

d i

pengadilan bolée poetoesi ongkosnja perkara bernanti sampee bc.

kin poetoesan pengabisan.

186. Kaloe hockoom orang'baijaT ongkosnja perkara, ia itoe tiada bolee lebee dari njang terseboot di bawah ini;

1. Ongkosnja zegel njang di pakee boeat toelis soerat poetoesan;

2. Lima roepia dalem seratoos dari banjaknja oewang njang di dakwa atawa lain ongkos njang nanti di tamtoeken boeat djadi gantinja itoe;

3. Baijaraanja prijaji ujang misti panggil orang njang dakwa, atawa njang misti kasi taoc djalannja perkara atawa poe-tocsannja.

4. Baijaraanja griffier atawa lain prijaji, perkara djalanken soerat poetoesan.

Mangka di atas itoe misti toeroot bogimana soerat parintah dan soerat tarief njang soeda ada sekarang atawa njang nanti tetopken di blakang oleh toewan besaar Governoor Djendraal.

(Tarintahija fatsal 186 ini soeda di obahken dengen Staatsblad 1870 No. 128^

187. Kaloe njang dakwa atawa njang di dakwa di hoekoom baijar ongkosnja perkara, banjaknja misti di sebootken di dalem soerat poetoesan.

Lagi kaloe njang kalah di hockoom baijar ongkosnja perkara dan karoegian dan boenganja kapada orang njang ocntoong, mang-ka banjaknja, itoe misti di sebootken djooga, di dalem soerat poe-toesan.

188. Di dalem soerat poetoesan misti di seboot dengen pen-dek, tetapi dengen trang dakwanja orang njang mendakwa dan penjaoetamija orang njang di dakwa dan segala sebabnja poetoes-an, dan lagi misti di sebootken, adviseur soeda di denger p annja dan apa poetoesaunja landraad atas perkara njang di dakw dan atas ongkos, dan lagi misti di sebootken, apa njang dakw..

dan njang di dakwa ada sama sama, koetika landraad ' djatoken poetoesan. Dan lagi kaloe pootoosken perkara menoeroot parintah njang tamtoe, itoe parintah misti di sebootken di dalem poetoesan.

'Ckir-a a

AI

Soerat poetoesan misti di tandai tangan oleh president dan griffier.

189. Segala poetoesan, maski b-oekan poetoesan pengabisan misti di kataken di dalem doedoekan pariksa perkara sama djoega seperti poetoesan pengabisan, mangka poetoesan njang boekan poetoesan pengabisan, tiada di bekin sendiri sendiri, tetapi misti di tjateti sadja di dalem soerat proses-verbaal doedoekan.

Orang ujang dakwa dan orang njang di dakwa bolee minta toeroenan njang sah dari itoe tjatetan, dengen misti baijar ongkosnja.

190. Dari satoe satoenja perkara, griffier misti bekin soerat proses-verbaal sendiri sendiri, dan di dalem itoe proses-verbaal misti di sobootken apa njang kadjadian koetika doedoekan, dan tiembangannja panglioeloe besaar atawa tiembangannja lain advi-sonr. Tetapi di dalem itoe proses-verbaal djangan sebootken, apa itoe perkara di poetoosken dengen vemboekannja njang lebee ba-njak atawa dengen remboekannja semoea.

Ini proses-verbaal misti di tandai tangan oleh president dan griffier.

191. Kaloe president tiada bisa tarook tanda tangan dalem soerat poetoesan atawa dalem soerat proses-verbaal doedoekan, mangka lid njang betooi ada di bawahnja president njang toeroot poctocsi itoe perkara, itoe misti tarook tanda tangan di dalem itoe poetoesan atawa soerat proses-verbaal.

Kaloe griffier tiada bisa tarook tanda tangan dalem soerat poe-toesan atawa dalem soerat proses-verbaal doedoekan, itoe misti di sebootken di dalem itoe soerat soerat.