• No results found

199. Segala poetoesan di dalem perkara njang memang misti naik di moeka landraad, dan lagi kaloe orang masook appel ata-wa kassasie, segala poetoesan appel ataata-wa kassasie itoe selamanja misti di djalanken oleh pengadilan njang poetoosken bermoela itoe perkara.

200. Kaloe njang kalah tiada maoe djalani atawa tiada dja-lani apa njang terseboot di dalem poetoesan, dan kaloe ada per-minta-annja orang njang menang, dengen bitjara moeloot atawa dengen soerat, mangka president landraad misti soeroe panggil orang njang kalah itoe dateng di hadepannja, dan misti bilang kapadanja, soepaia dia djalani boeninja itoe poetoesan dalem de-lapan hari, atawa kaloe itoe perkara tiada bolee bernanti lama, soepaia djalani lebee lekas dari itoe timpo njang terseboot.

201. Kaloe itoe timpo njang di tamtoeken, soeda liwat, dan kaloe njang kalah tiada djalani begimana boeninja poetoesan, mangka president nanti kasi parintah dengen soerat kapada satoe orang njang koewasa djalanken parintahnja pengadilan, soepaia itoe prijaji bersama griffier landraad atawa bersama sama lain prijaji ollanda njang di toendjoken oleh president, tahan dan toelisi barang barang njang tiada tetep dari orang njang oetang itoe, brapa kira kira sampeenja boeat tanggoong boeninja soerat poet esan

Prijaji njang djadi soeroeannja pengadilan, misti bawak dan siempeu itoe barang barang njang di tahan di satoc tempat njang di toendjoken oleh kapala negri ; dan lagi itoe prijaji bolee soeroe siempen itoe barang semoea atawa separo pada orang njang barangnja di tahan itoe, djikaloe tiada bolee djadi roeginja orang orang njang poenja pioetang.

202. Kaloe delapan hari di blakang beloom di djalani djoega apa njang terseboot di dalem poetoesan, itoe barang njang di tahan nanti di djoewal di lelang oleh kantor lelang atawa oleh

51

lain prijaji njang nanti di kasi koewasa, tetapi sebeloomnja di lelang, misti di kabarken lebee doeloe begimana biasanja di ne-gri, dan perdjandjiannja lelang toeroot begimana adat, dan lagi itoe barang nanti di djoewal kapada orang njang paling banjak tawarannja.

203. Kaloe tiada dapet sampee banjaknja barang njang tiada tetep, mangka president nanti kasi parintah dengen soerat soeroe tahan barang barang njang tetep dari orang njang oetang, mang-ka dari djalannja itoe permang-kara sama djoega seperti njang soeda di parintahken di dalem fatsal 201 di atas barang njang tiada tetep, dan kaloe soeda di kabarken doewa kali dengen telangkcc tiga poeloe hari sedikitnja, mangka itoe barang barang njang tetep, nanti di lelang, dan djalannja itoe lelang sama djoega se-perti njang terseboot di dalem fatsal 202.

Dan lagi kaloe maoe lelang barang barang njang tetep, misti di kabarken di dalem soerat kabarnja negri njang maoe di lelang itoe barang barang, dan kaloe di itoe negri tiada ada soerat ka-bar, misti di kabarken di dalem soerat kabarnja negri njang ada di deketnja.

Tetapi kaloe harganja itoe barang barang njang di tahan ken-tara koerang dari seriboe roepia banjaknja, mangka itoe tiada oesah di kabarken, begimana njang terseboot di atas.

204. Kaloe njang oetang menahan djalannja poetoesan dalem perkara tahannja barang njang tiada tetep dan dalem perkara tahannja barang njang tetep, mangka dia misti kasi taoe kapada president landraad dengen soerat atawa dengen bitjara moeloot sadja, mangka kaloe njang oetang itoe kasi taoe dengen bitjara sadja, president landraad misti tjateti atawa soeroe tjateti.

President misti naiken itoe perkara di koempoelannja landraad njang bermoela, dan kaloe njang dakwa dan njang di dakwa soe-da di pariksa atawa soesoe-da di panggil dengen betool, landraad misti bekin poetoos itoe perkara.

Itoe perkara tahan atawa verzet tiada bolee brentiken moelai-nja atawa troosmoelai-nja djalanmoelai-nja poetoesan, tetapi djalanmoelai-nja itoe poe-toesan baroe bolee di brentiken, kaloe president soeda kasi

pa-lintah brentiken, sampee itoe perkara di bekin poetoos oleh landraad.

205. Itoe parintah njang terseboot di dalem fatsal 204 misti di djalanken djoega, kaloe ada lain orang njang tiada toeroot poenja perkara, menahan djalannja poetoesan, sebab dia bilang, itoe barang njang di tahan, dia njang poenja.

Di atas poetoesan njang terbekin sebab ini fatsal dan sebab fatsal 204 misti toeroot atoeran njang soeda di tetepken dalem perkara appel dan perkara kassasie.

206. Kaloe njang kalah tiada poenja barang atawa barangnja tiada sampee banjak boeat menanggoong djalannja poetoesan, dan kaloe njang oentoong minta dengen bitjara moeloot atawa dengen soerat, mangka president nanti kasi parintah dengen soerat ka-pada prijaji njang memang djadi soeroeannja pengadilan, soepaia toetoop itoe orang njang oetang.

Lamanja itoe orang njang oetang bolee di toetoop begimana parintahnja fatsal di bawah ini, nanti di sebootken di dalem itoe soerat parintah.

207. Kaloe di hoekoom baijar sampee seratoos roepia, lama-nja toetoop anem boelan;

Kaloe di hoekoom baijar lebee dari seratoos roepia sampee tiga ratoos roepia, lamanja toetoop satoe taoon ;

Kaloe di hoekoom baijar lebee dari tiga ratoos roepia sampee lima ratoos roepia, lamanja toetoop doewa taoon;

Kaloe di hoekoom baijar lebee dari lima ratoos roepia, lama-nja toetoop tiga taoon.

Kaloe itoong banjaknja oewang njang terseboot di atas, mang-ka ongkosuja permang-kara tiada toeroot teritoong di dalem itoe.

208. Anak dan sa-toeroenannja sekali kali tiada bolee di kasi idin toetoop bapaknja dan iboenja dan kakèknja dan nènèknja dengen sa-oerootnja njang ka-atas, dan mertoewanja laki laki dan mertoewanja prampoean, dan bapaknja tiri dan iboenja tiri, dan kakek dengen nènèk mertoewa, dan kakek dengen nènèk tiri de-ngen sa-ocrootnja njang ka-atas.

209. Orang njang oetang tiada bolee di tangkep ada di tem-pat temtem-pat njang terseboot di bawah ini:

53

1. Ada di gredja atawa di mesdjid atawa di langgar atawa di lain roemah sembaijang, koetika orang misi djalanken ibadat atawa sembaijang.

2. Ada di tempat tempat njang di pakee boeat doedoekan oleh prijaji prijaji njang memegang koewasa pemarintah besaar, koetika dia orang misi doedoekan di sitoe.

210. Kaloe njang oetang tiada maoe di toetoop, sebab dia bilang, itoe tiada betooi, dan kaloe dia minta kabetoelan njang lekas, dia misti masoken soerat kapada president landraad njang soeda soeroe toetoop dia, atawa kaloe dia soeka, dia bolee minta di bawak di liadepan president itoe, mangka kaloe president soeda trima itoe soerat, atawa kaloe njang oetang itoe soeda dateng di liadepannja, mangka president misti lantas bekin poetoos, apa njang oetang itoe misti di toetoop lebee doeloe atawa tiada, ber-nanti landraad bekin poetoos itoe perkara.

Parintahnja fatsal 215, bagian njang ka-ampat, njang ka-ancin dan njang ka-toedjoe di djalanken djoega di atas itoe.

Kaloe njang oetang itoe kasi atoeran dengen soerat sebabnja dia tiada maoe di toetoop, dia bolee di djaga, soepaia djangan berlari, sampee president bekin poetoos di atas soeratnja itoe.

211. Kaloe njang oetang tiada melawan, atawa kaloe lawan-annja soeda di tolak, dia misti lantas di bawak ka roemah toe-toepan perkara siviel njang ada paling deket di roemahnja orang njang oetang itoe.

212. Prijaji njang djalanken toetoop, tiada bolee masoken orang njang oetang di dalem toetoepan, kaloe beloom kasi toen-djook soerat parintah toetoop kapada djaksa ' besaar atawa kapada djaksa, mangka djaksa besaar atawa djaksa misti tjatcti di dalem boekoe njang terseboot di dalem fatsal 64.

Kaloe njang oetang itoe soeda di toetoop, mangka toekang sepir misti kasi taoe kapada griffier landraad di dalem doewa poeloe ampat djam.

213. Siapa njang dapet idin toetoop orang, misti baijar ong-kos piaranja, dan saben tiga poeloe hari misti baijar lebee doeloe kapada toekang sepir, toeroot begimana peratoeran parintah njang

soeda di tetepkeii atawa njang nanti di tetepken oleh toewan besaar Gouvernoor Djendraal.

Kaloe njang poenja pioetang tiada baijar itoe ongkos sebeloom-nja katiga poeloe satoe harisebeloom-nja, dan kaloe ada perminta-ansebeloom-nja njang oetang atawa toekang sepir, mangka president landraad misti parintahken lepas dari toetoepan.

Djaksa besaar atawa djaksa misti djalanken itoe parintah lepas dan misti toelisi di dalem boekoe njang terseboot di dalem fat-fat 64.

Kaloe parintah lepas orang dari toetoepan soeda di djalanken di dalem itoe perkara njang terseboot, dan di dalem lain perka-ra, toekang sepir misti kasi taoe kapada griffier landraad di dalem doewa poeloe ampat djam.

214. Orang oetang njang di toetoop dengen sah, misti di lepas dari toetoepan, kaloe ada seb;ib begimana di bawah ini :

1. Kaloe toewan oewang njang soeroe toetoop dia, kasi idin lepas dengen soera t njang sah, atawa dengen kasi taoe de-ngen bitjara moeloot kapada griffier landraad, mangka grif-fier misti toelisi di dalem boekoe njang terseboot di dalem fatsal 2 1 9 ;

2. Kaloe baijar atawa tarook oewang di kantornja griffier land-raad, dan itoe oewang mendjadi baijarannja oetangnja kapada orang njang soeroe toetoop, serta dengen boenganja, teritoong sampee timponja baijar itoe oetang, dan dengen ongkosnja perkara dan ongkosnja toetoop dan dengen oewang njang soeda di kaloerwarken boeat piara orang njang di toetoop itoe.

215 Orang oetang njang di toetoop, tetapi tiada melawan begimana njang terseboot di dalem fatsal 2 1 0 , dia misi bolce minta kapada landraad, soepaia batalken toetoopnja, kaloe dia rasa, tiada sah toetoopnja, sebab tiada di toeroot parintahnja fatsal 208 atawa 209, atawa sebab lain perkara.

Dia misti minta lepas dengen soerat kapada president land-raad , tetapi soeratnja itoe misti di masoken kapada president dengen lantaran toekang sepir.

55

Kaloe ujang oetaiig itoe tiada bisa toelis, dia bolee di kasi bitjara dengen mooloot kapada president dari perkaranja itoe, mangka president misti tjateti atawa soeroe tjateti perbilangan-nja itoe.

President misti naiken itoe perkara di dalem koempoelannja landraad njang bermoela, dan landraad nanti poetoosken itoe perkara begimana pendapetannja, dnn lagi kaloe landraad rasa perloe, bolee priksa lebce doeloe perbilangannja orang njang poe-nja pioetang poe-njang soeda dapet idin toetoop dia.

Bogitoe djoega 'djalannja, kaloe njang oetang rasa bolee kasi toendjook sebab njang halal, soepaia bolee di lepas dari toetocpan, tetapi kalbe ada sebab njang terseboot di dalem fatsal 213, pre-sident sendiri njang poetoesi.

Di dalem ini perkara semoea , poetoesannja landraad bolee di masoken appel, tetapi bolee di djalanken lebee doeloe.

Parintah njang terseboot di dalem fatsal 193, 193, 194, 195, 196 dan 197 misti di djalanken djoega, kaloe masook appel dari perkara njang terseboot di atas.

216. Kaloe orang oetang di batalkeu toetoopnja atawa di lepas, sebab toewan oewang tiada baijar ongkos piaranja lebee doeloe, dia tiada bolee di toetoop kembali sebab oetangnja itoe djoega, kaloe beloom liwat delapan hari sedikitnja, sesoedanja dilepas.

Dan lagi kaloe dia di lepas, sebab toewan oewang tiada baijar ongkos piaranja lebee doeloe, mangka toewan oewang tiada bolee soeroe toetoop dia kembali, kaloe tiada baijar lebee doeloe ong-kos piaranja tiga boelan poenja lama.

Brapa lama orang njang oetang itoe soeda di toetoop, itoe toritoong djadi menjitjil di atas timpo njang soeda di kasi akan toetoop di dalem segala perkara.

217. Siapa njang lari dari dalem toetoepan, bolee lantas di toetoop kembali dengen parintah toetoopnja njang doeloe, dan selainnja itoe dia misti ganti karoegian dan ongkos.

218. Maski njang oetang itoe soeda di toetoop, barang har-tanja misi tinggal tanggoong djoega atas oetangnja njang djadi djalanan dia di toetoop.

219. Griffier griffier landraad masing masing misti pegang boe-koe perkara orang njang di toetoop, dan di dalemnja misti di toelisi begimana di bawah ini :

1. parintahnja president landraad akan toetoop, dengen seboot-ken tanggalnja dan namanja dan pekerdja-annja dan roemah-nja orang roemah-njang di toetoop, dan brapa lama itoe orang bolee di toetoop;

2. hari toetoopnja orang njang oetang.

3. hari lepasnja dari toetoepan.

220. Sedikitnja satoe kali dalem satoe boelan, president land-raad misti minta liat itoe boekoe, dan misti liat liatken dengen titi, soepaia satoe satoenja orang njang di toetoop, lantas di le-pas, kapan soeda sampee timponja.

221. Toeroenan atawa gros dari soerat hijpolheek dan dari soe-rat oetang njang terbekin di hadepan notaris di tanah India Ne-derland, dan di atasnja ada perkata-an : Bengen nama Maha Radja, itoe koewatnja sama djoega seperti soerat poetoesan pengadilan, dan parintahnja fatsal 200 dengen sa-toeroetannja misti di dja-lanken di atas itoe; tetapi orang njang oetang tiada bolee di toetoop dengen koewatnja itoe soerat hypotheek atawa soerat oe-tang notaris, mangka kaloe maoe toetoop orang njang oeoe-tang, misti dapet soerat poetoesannja pengadilan (vonnis.)

DARI DJALANNJA HOEKOEMAN ATAS