• No results found

Perkara resident dan assistent resident

75. Kesident djadi kapala polisie di dalem residensienja dan bolee minta pertoeloengannja orang militer, soepaia djalanken polisie.

76. Orang tiada bolee di tangkep, kaloe tiada dengen soerat parintali dari resident atawa dari assistent resident di atas nama-nja resident, melingken di dalem perkara nama-njang terseboot di da-lem oeudang oendang ini njang lain prijaji di koewasanja tang-kep orang.

77. Kaloe resident trima soerat perminta-an dari proknreur djendraal atawa dari fiskaal raad van djoestisie atawa dari lain resident, mangka itoe resident wadjib soeroe tangkep orang njang di minta tangkepnja njang ada di dalem residensienja itoe, sebab tersangka apa apa, mangka siapa njang poenja permiuta-an tang-kep itoe, misti tanggoong di atas itoe perkara.

78. Resident misti lekas pariksa soerat rapportnja kapala

dis-19

tvikt njarig' terkirim oleh boepati" kapada resident, toeroot begi-mana parintahnja fatsal 67, dan lagi misti pariksa lain lain soerat njang djadi toeroetannja itoe, dan lantas misti kasi poetoesan begimana pendapetannja, sesoedanja berembook sama boepati dan denger pekirannja djaksa besaar.

Kaloe itoe perkara perloe di pariksa lebee djao, mangka resi-dent misti kirim soerat soeratnja kapada djaksa besaar atawa kapada lain prijaji njang di kira baik di soeroe pariksa itoe perkara.

79. Kaloe di dalem soerat rapport dan soerat atoeran atawa lain lain soerat atawa di dalem soerat papriksa-annja perkara njang soeda di pariksa lebee djao, ada katrangan sampee, boeat sangka orang njang tamtoe, dia soeda. boeat satoe kasalahan njang bolee di hoekooin toetoop atawa bolee di hoekoom dengen hoekoeman njang lebee brat, mangka resident bolee parintahken tangkep dan kirim itoe orang njang tersangka, dan lagi di dalem itoe perkara misti di boewat lebee djao begimana parintahnja fatsal 58 dan 59, mangka kaloe soeda abis papriksa-an njang terseboot di dalem itoe fatsal, mangka misti di djalanken parintahnja fatsal fatsal njang terseboot di bawah ini.

80. Kaloe resident soeda pariksa soerat soerat perkara, mang-ka satoe hari atawa lebee dalem satoe minggoe, resident misti soeroe bawak di hadepannja dan misti pariksa itoe orang orang pesakitan njang baroe di tangkep di kota atawa njang baroe di bawak di kota njang soeda di pariksa oleh djaksa besaar.

81. Kaloe resident pekir ada sampee katrangan boeat naiken pada pengadilan perkaranja itoe pesakitan njang soeda di pariksa resident, mangka resident misti boeat .begimana njang di parin-tahken di dalem ampat fatsal njang terseboot di bawah ini.

82. Kaloe resident pekir, itoe perkara djadi bagiannja raad koéliling, mangka resident misti kirim soerat soeratnja dengen sigra kapada raad koéliling di afdeeling njang djadi toeroetan residensienja.

83. Kaloe resident rasa, itoe perkara misti di poetoosken di moeka landraad, dia misti tamtoeken harinja doedoekan dan

pa-rintahken pada djaksa besaar soeroe panggil saksi saksi akan da-teng pada itoe hari dengen lantarannja kapala distrikt.

Kaloe tamtoeken hari doedoekannja landraad, misti di timbang djoega, brapa lama saksi saksi bolee dateng di sitoe.

Tetapi hari doedoekan itoe tiada bolee di tamtoeken lebee lama dari njang djadi perloenja sekali.

Dalem perkara njang terseboot di dalem ini fatsal dan di dalem fatsal 82, mangka pesakitan di toetoop lebee doeloe, tetapi kaloe dia boeat kasalahan perlanggaran njang djadi bagiannja landraad, dan kaloe hoekoemannja tiada lebee brat dari denda dengen me-rampas barang barangnja njang djadi perkara atawa tiada dengen merampas barangnja itoe, mangka itoe pesakitan bolee di lepas sadja, dengen tanggoengan njang tjoekoop, dan lantas itoe timpo djoega atawa di blakang dia nanti di kasi taoe, kapan dia misti dateng di hadepan landraad.

84. Kaloe resident rasa, itoe perkara bolee di bekin poetoos di rol polisie, dia misti poetoosken dakwanja, dan kaloe pesakitan soeda trang salahnja, misti di kasi hoekoeman njang pantes pada kasalahannja, dan lagi kaloe di rasa perloe, resident bolee soeroe panggil saksi saksi dan bolee pariksa itoe saksi saksi dengen soeni-pah; tetapi di atas itoe perkara, resident misti tinggal di dalem wates kakoewasa-annja njang soeda di tamtoeken di dalem oen-dang-oendang.

85. Kaloe resident rasa, pengadilan kaboepaten atawa peng-adilan distrikt njang betoolnja misti poetoosken itoe perkara, mangka resident lantas misti kasi lepas itoe pesakitan dan misti kasi parintah pada itoe pengadilan salah satoe, soepaia pariksa dan poetoosken itoe perkara.

86. Kaloe resident rasa kasalahannja pesakitan tiada sampee trang boeat troosken perkaranja di moeka pengadilan, atawa dia di dakwa satoe perkara njang tiada bolee terbawak di moeka pengadil-an, sebab boekannja kasalahan kadjahatan atawa kasalahan perlano--garan, mangka resident misti lantas soeroe lcpasken itoe pesakitan.

87. Kaloe resident rasa, perkara, misti di pariksa lebee djao lebee doeloe, sebeloomnja tamtoeken pengadilan mana njang misti

21

bekin poetoos itoe perkara, mangka resident misti parintahken pada djaksa besaar atawa lain kapala polisie akan pariksa itoe perkara lebee djao, dan lagi misti tamtoeken harinja ujang pesa-kitan misti terbawak kembali di hadepannja.

88. Segala poetoesannja resident njang menoeroot begimana parintahnja fatsal fatsal njang terseboot di atas itoe, misti di toelisi dengen betooi di dalem satoe boekoe atawa daftar.

89. Di afdeeling afdeelingnja residensie, mangka assistent re-sident djadi wakilnja rere-sident dan wadjib serta ada koewasa dja-lanken pekerdja-an pekerdja-an njang di serahken kapada resident, menoeroot begimana fatsal 78 dan lain lain fatsal njang di ba-wahnja itoe ; tetapi assistent resident tiada ada koewasa menam-toeken siapa njang misti poetoosken perkara, dan misti berem-book sama boepati, dan kamoedian misti kasi taoe dengen soerat pekirannja sendiri dan pekiraunja boepati kapada resident, deugen kirim sama sekali soerat soeratnja perkara senioea.

Tetapi assistent resident di afdeeling dan assistent resident polisie di kotanja residensie bolee di koewasaken oleh resident, soepaia dengen nama resident menamtoeken atawa memoetoosken itoe perkara perkara njang terseboot di dalem bagian di atas itoe, dan soepaia memoetoosken perkara di rol polisie, mana njang bolee di bekin poetoos di rol polisie, tetapi assistent resident itoe misti kirim daftar poetoesannja kapada resident pada timpo njang tam-toe dan sedikit dikitnja satam-toe kali dalem satam-toe boelan, dan kaloe ada perloenja, biar terkirim sama sama satoe soerat kabaran dari itoe perkara.

Tetapi assistent resident njang soeda dapet koewasa begitoe itoe, tiada bolee di koewasaken naiken perkara kapada raad koeliling.

90. Eesident pegang parintahan besaar atas roemah roemah toetoepan di dalem residensienja, dan saben boelan misti dateng sendiri di roemah toetoepan njang ada di kotanja residensie, soepaia pariksa ka-ada-annja orang toetoepan dan apa dia orang di boeat baik atawa tiada. Dan lagi resident misti minta liat boekoe boekoe daftar dan misti pariksa, apa, itoe daftar di toelis dengen betool.

Mangka roemah roemah toetoepan di lain lain kaboepaten misti di pariksa begitoe rocpa saben boelan, baik di pariksa resident sendiri atawa di pariksa assistent resident dengen nama resident, atawa oleh lain ambtenaar ollanda njang nanti di tamtoeken.

91. Saben tiga boelan resident misti kirim kapada prokureur djendraal satoe soerat pertela dari segala orang njang tertoetoop di kotanja residensie atawa di lain lain tempat di residensie. di dalem itoe tiga boelan, dengen sebootken sebabnja apa itoe orang orang di tangkep dan waktoenja dia orang di masoken dalem roemah toetoepan, dan kaloe ada njang di lepasken atawa terba-wak ka lain negri, misti sebootken terba-waktoenja di lepasken dari toetoepan atawa waktoenja berangkat.

92. Eesident misti toeroot begimana peratoeran parintah njang soeda ada atawa njang nanti di tamtoeken di blakang, dari per-kara memegang daftar dari orang orang njang terhoekoom kerdja paksa dengen di rantee atawa tiada dengen di rantee ujang soeda di tamtoeken oleh Goverment pikool hoekoemannja di tempat di dalem residensienja, dan lagi resident misti toeroot begimana itoe peratoeran parintah djoega dari barang njang misti di toeroot perkara pegangnja itoe daftar.

B A G I A N N J A N G K A - T O E D J O E .