Het verhaal van Gift (27) Ze dacht dat ze au pair werd, maar ze werd gedwongen tot prostitutie
A. Het artikel noemt jonge mannen of vrouwen als daders van mensenhandel
1 B. Het artikel noemt volwassen mannen of vrouwen als
daders van mensenhandel 0
C. Het artikel verwijst niet naar de leeftijd van daders 0
2.3 Ideale daders
A. Het artikel komt overeen met de constructie van de
ideale dader 0
B. Het artikel presenteert de dader alleen als dader of op andere reducerende manieren zoals alleen als klant of alleen als mensenhandelaar of madam
1 C. Het artikel omschrijft een complexere identiteit
waarin ook combinaties zoals de slachtoffer-madam of familieleden voorkomen
0
D. Mannelijke klanten worden als daders genoemd 0
E. Voodoo priesters worden als dader genoemd 0
F. Het artikel vermeldt dat daders van mensenhandel
mannen en vrouwen kunnen zijn 0
G. Het artikel vermeldt niet dat daders van mensenhandel mannen en vrouwen kunnen zijn.
1
H. Mannelijke klanten worden niet als daders genoemd 1
I. Voodoo priesters worden niet als dader genoemd 1
J. Mannelijke klanten worden niet als daders genoemd 0
K. Voodoo priesters worden niet als dader genoemd 0
3. Intersectioneel racismeframe
A. De focus van het verhaal ligt op witte slachtoffers 0
B. De focus van het verhaal ligt op witte daders 0
C. De focus van het verhaal ligt op niet-witte
slachtoffers 1
D. De focus van het verhaal ligt op niet-witte daders 0
E. Meerdere rassen worden in het artikel genoemd 0
F. Het artikel verwijst niet naar het ras 0
G. Het artikel vermeldt dat daders van mensenhandel van het witte- en het niet-witte ras kunnen zijn.
0
mensenhandel van het witte- en het niet-witte ras kunnen zijn.
I. Presenteert het artikel het aspect voodoo op een
negatieve primitieve stereotype manier? 1
J. Presenteert het artikel het Westen als superieur aan het primitieve Afrika of is op andere manieren een “ons” tegenover “hun” houding?
0 K. Worden de betrokken Nigerianen als extreem
gevaarlijk of als totaal anders gepresenteerd tegenover Europeanen?
1 L. Is er sprake van negatieve discriminerende racistische stereotypen? (In het taalgebruik, de toon of via andere aanwijzingen die hierop duiden)
1
M. Sensationele berichtgeving 0
4. Intersectioneel mensenhandel frame
A. Criminalisatie 1
B. Nationalisatie 0
C. Victimisatie 1
D. Regularisationeel 1
E. Intersectie 0
The Times artikel 8: half of all Italian’s prostitutes are Nigerian asylum seekers
1 Intersectioneel slachtofferframe 1.1 Sekse slachtoffers
A. De focus van het verhaal ligt op mannelijke
slachtoffers 0
B. De focus van het verhaal ligt op vrouwelijke
slachtoffers 1
C. Beide geslachten worden genoemd in het artikel 0
D. Het artikel verwijst niet naar het geslacht van slachtoffers
0 1.2 Leeftijd slachtoffers
A. Het artikel noemt kinderen of minderjarigen als
slachtoffers van mensenhandel 0
B. Het artikel noemt jonge vrouwen als slachtoffers van
mensenhandel 0
C. Het artikel noemt volwassen vrouwen als slachtoffer
van mensenhandel 0
D. Het artikel verwijst niet naar de leeftijd van slachtoffers.
1 1.3 Ideale slachtoffers
A. Het artikel komt overeen met de constructie van het
ideale slachtoffer 0
B. Het artikel presenteert het slachtoffer alleen als
alleen vluchteling of alleen als (gedwongen)
C. Het artikel omschrijft een complexere identiteit 0
D. Daders worden ook als slachtoffers omschreven 0
2. Intersectioneel daderframe 2.1 Sekse daders
A. De focus van het verhaal ligt op mannelijke daders 0
B. De focus van het verhaal ligt op vrouwelijke daders 0
C. Beide geslachten worden in het artikel genoemd 0
D. Het artikel verwijst niet naar het geslacht van daders 1
2.2 Leeftijd daders
A. Het artikel noemt jonge mannen of vrouwen als daders van mensenhandel
0 B. Het artikel noemt volwassen mannen of vrouwen als
daders van mensenhandel 0
C. Het artikel verwijst niet naar de leeftijd van daders 1
2.3 Ideale daders
A. Het artikel komt overeen met de constructie van de
ideale dader 0
B. Het artikel presenteert de dader alleen als dader of op andere reducerende manieren zoals alleen als klant of alleen als mensenhandelaar of madam
0 C. Het artikel omschrijft een complexere identiteit
waarin ook combinaties zoals de slachtoffer-madam of familieleden voorkomen
0
D. Mannelijke klanten worden als daders genoemd 0
E. Voodoo priesters worden als dader genoemd 0
F. Het artikel vermeldt dat daders van mensenhandel
mannen en vrouwen kunnen zijn 0
G. Het artikel vermeldt niet dat daders van mensenhandel mannen en vrouwen kunnen zijn.
1
H. Mannelijke klanten worden niet als daders genoemd 1
I. Voodoo priesters worden niet als dader genoemd 1
J. Mannelijke klanten worden niet als daders genoemd 0
K. Voodoo priesters worden niet als dader genoemd 0
3. Intersectioneel racismeframe
A. De focus van het verhaal ligt op witte slachtoffers 0
B. De focus van het verhaal ligt op witte daders 0
C. De focus van het verhaal ligt op niet-witte slachtoffers
1
D. De focus van het verhaal ligt op niet-witte daders 0
E. Meerdere rassen worden in het artikel genoemd 0
F. Het artikel verwijst niet naar het ras 0
G. Het artikel vermeldt dat daders van mensenhandel
van het witte- en het niet-witte ras kunnen zijn. 0
H. Het artikel vermeldt niet dat daders van
mensenhandel van het witte- en het niet-witte ras kunnen zijn.
1
negatieve primitieve stereotype manier?
J. Presenteert het artikel het Westen als superieur aan het primitieve Afrika of is op andere manieren een “ons” tegenover “hun” houding?
0 K. Worden de betrokken Nigerianen als extreem
gevaarlijk of als totaal anders gepresenteerd tegenover Europeanen?
0 L. Is er sprake van negatieve discriminerende racistische stereotypen? (In het taalgebruik, de toon of via andere aanwijzingen die hierop duiden)
0
M. Sensationele berichtgeving 0
4. Intersectioneel mensenhandel frame
A. Criminalisatie 0
B. Nationalisatie 0
C. Victimisatie 1
D. Regularisatie 1
E. Intersectioneel 0
The Times 9 : Trafficker is jailed over girls groomed for sex by witchcraft
1 Intersectioneel slachtofferframe 1.1 Sekse slachtoffers
A. De focus van het verhaal ligt op mannelijke slachtoffers
0 B. De focus van het verhaal ligt op vrouwelijke
slachtoffers 1
C. Beide geslachten worden genoemd in het artikel 0
D. Het artikel verwijst niet naar het geslacht van
slachtoffers 0
1.2 Leeftijd slachtoffers
A. Het artikel noemt kinderen of minderjarigen als
slachtoffers van mensenhandel 1
B. Het artikel noemt jonge vrouwen als slachtoffers van mensenhandel
0 C. Het artikel noemt volwassen vrouwen als slachtoffer
van mensenhandel 0
D. Het artikel verwijst niet naar de leeftijd van
slachtoffers. 0
1.3 Ideale slachtoffers
A. Het artikel komt overeen met de constructie van het
ideale slachtoffer 0
B. Het artikel presenteert het slachtoffer alleen als slachtoffer of op een andere reducerende manieren zoals alleen vluchteling of alleen als (gedwongen)
1
C. Het artikel omschrijft een complexere identiteit 0
2. Intersectioneel daderframe 2.1 Sekse daders
A. De focus van het verhaal ligt op mannelijke daders 1
B. De focus van het verhaal ligt op vrouwelijke daders 0
C. Beide geslachten worden in het artikel genoemd 0
D. Het artikel verwijst niet naar het geslacht van daders 0
2.2 Leeftijd daders
A. Het artikel noemt jonge mannen of vrouwen als
daders van mensenhandel 0
B. Het artikel noemt volwassen mannen of vrouwen als
daders van mensenhandel 1
C. Het artikel verwijst niet naar de leeftijd van daders 0
2.3 Ideale daders
A. Het artikel komt overeen met de constructie van de ideale dader
0 B. Het artikel presenteert de dader alleen als dader of op andere reducerende manieren zoals alleen als klant of alleen als mensenhandelaar of madam
0 C. Het artikel omschrijft een complexere identiteit
waarin ook combinaties zoals de slachtoffer-madam of familieleden voorkomen
1
D. Mannelijke klanten worden als daders genoemd 0
E. Voodoo priesters worden als dader genoemd 0
F. Het artikel vermeldt dat daders van mensenhandel
mannen en vrouwen kunnen zijn 0
G. Het artikel vermeldt niet dat daders van
mensenhandel mannen en vrouwen kunnen zijn. 1
H. Mannelijke klanten worden niet als daders genoemd 1
I. Voodoo priesters worden niet als dader genoemd 1
J. Mannelijke klanten worden niet als daders genoemd 0
K. Voodoo priesters worden niet als dader genoemd 0
3. Intersectioneel racismeframe
A. De focus van het verhaal ligt op witte slachtoffers 0
B. De focus van het verhaal ligt op witte daders 0
C. De focus van het verhaal ligt op niet-witte slachtoffers
1
D. De focus van het verhaal ligt op niet-witte daders 0
E. Meerdere rassen worden in het artikel genoemd 0
F. Het artikel verwijst niet naar het ras 0
G. Het artikel vermeldt dat daders van mensenhandel
van het witte- en het niet-witte ras kunnen zijn. 0
H. Het artikel vermeldt niet dat daders van
mensenhandel van het witte- en het niet-witte ras kunnen zijn.
1 I. Presenteert het artikel het aspect voodoo op een
negatieve primitieve stereotype manier?
0 J. Presenteert het artikel het Westen als superieur aan het primitieve Afrika of is op andere manieren een “ons” tegenover “hun” houding?
K. Worden de betrokken Nigerianen als extreem gevaarlijk of als totaal anders gepresenteerd tegenover Europeanen?
0 L. Is er sprake van negatieve discriminerende racistische stereotypen? (In het taalgebruik, de toon of via andere aanwijzingen die hierop duiden)
0
M. Sensationele berichtgeving 0
4. Intersectioneel mensenhandel frame
A. Criminalisatie 1
B. Nationalisatie 0
C. Victimisatie 1
D. Regularisatie 1
E. Intersectie 0