• No results found

TANBOENKIM'S PR IDATO

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 67-97)

III

Indonesia tana jang soetji, Bagi kita disini;

Disanalah kita berdiri, Mendjaga Iboe sadjati.

Indonesia tana berseri, Tana jang 'koetjintahi,

Marilah kita menjanji :

"Indonesia bersatoe!"

Slamatlah rahajatnja, Slamatlah anaknja,

Laoetnja, poelonja, semoea ; Madjoelah negrinja,

Madjoelah Pandoenja, Oentoek Indonesia Rajah.

P'enoeto ep :

Indonesj, Indonesj, moelia, moelia, Tanakoe, negrikoe jang 'koetjinta,

Indonesj, lndonesj, moelia, moelia, Hidoeplah Indonesia Rajah.

TANBOENKIM'S PR IDATO

BAGIAN V

PRIDATO DALEM KALANGAN PENDEKAR~

. PENDEKAR NATIONALIST

(c7'f{enggenggem 3'olifiek)

DALEM KALANGAN PENDEKAR' NATIONALIST 13 1

apa jang aken dimoefakati dalem ini conferentie boeat kasi djalan perobahan verdrag-verdrag lama dengen jang baroe, bisa lantas diboeka.

Sagala kasoekeran techniek aken bisa dibikin Iinjap berhoeboeng dengen kainginan boeat dapetken itoe dalem tempo jang paling pendek atas toedjoean dan perbaekan dari perhoeboengan antara Tiongkok dan negri-negri asing, dengen djalan jang mengimbangi kapentingannja masing-masing.

Goena itoe pamerentah Nationalist nanti lakoeken sabrapa bisa boeat kasi perlindoengan atas djiwa, mi-lik dan harta-bandanja orang-orang asing jang berdiam di Tiongkok, menoeroet wet internationaal jang ber-lakoe. - Perasa'an demikian dari orang Tionghoa ter-hadep pada orang asing, boekan ada perasa'an indivi-dueel jang ditoedjoeken padanja, tapi atas tjaranja mendjalanken penghidoepan. Kerna orang Tionghoa boekan membikin kaberatan tentang adanja orang-orang asing jang tinggal di Tiongkok, hanja merasa direndahken atas kadoedoekan dan sagala hak-hak loear biasa jang didapetken oleh itoe bangsa. Boeat membikin itoe kadoedoekan djadi berimbang, pantes sekali kaloe orang-orang asing ditempatken atas derekan jang bersarna'an dengen rahajat Tionghoa, jaitoe antara manoesia dan dalem negri, jang oleh itoe bang-sa-bangsa telah dipili boeat toentoet·penghidoepan dan lakoeken peroesahannja.

Dalem satoe permoefakatan jang bisa dilakoeken boeat hapoesken sagala verdrag-verdrag pintjang atawa

T"SBOENKIM'S PRIDATO 130

PRIDATONo. 41.

(Dalem conjerentie di Geneue)

PRIDATONJA DR. C. C. \VU BOEAT HAPOESKEN SAGALA VERDRAG-VERDRAG PINTJANG.

Toean-toean!

Sabagi minister oeroesan loear, saja ada berkawadjl-ban boeat oeroes perkara-perkara jang berhoeboeng dengen loear negri; pamerentah Nationalist di Nan-king telah membri kakoeasa'an penoeh boeat lakoeken pembitjara'an dalem ini conferentie oentoek kaperloean-nja Tiongkok dengen negri-negri jang tersangkoet, menoeroet sabagimana jang saja rasa baek, teroetama boeat hapoesken sagala verdrag-verdrag mengok dan pintjang jang mengiket Tiongkok poenja kamerdi-ka'an, aken ganti itoe di atas dasar jang sama rata.

Pamerentah.Nationalist soeda perhatiken atas per-njata'annja orang-orang officieel dari bebrapa negrl jang ada beroeroesan dengen Tiongkok, jang menjata-ken verdrag-verdrag itoe tida bisa ditarik poelang pada sabelon abis temponja; tapi dari itoe pernjata'an ada membri tanda-tanda boeat kasi sagala kainginan jang dikahendaki oleh rahajat Tionghoa.

Atas soeatoe kapertjaja'andari adanja itoe perniatan baek jang'dioendjoek oleh pamerentahnja negri-negri asing, telah menerbitken soeatoe harepan: bahoewa

133

DALEM l\ALANGAN PESDEKAR" NATIONALIST

KATERANGAN :

Dr. C. C. \Vu atawa \Vu Chao-chu, ada poetra dari Dr. \Vu Ting-fang, satoe diplomaat oeloeng jang ter-kenal. Sabagi djoega ajahnja, ini diplomaat moeda poen dalem kalangan diplomatiek sanget dimaloei.

Ini pridato dibikin dalem conferentie di Geneve, dimana Dr. \Vu jang itoe waktoe ada djadi minis-ter oeroesan loear negri dari pamerentah Nationalist di Nanking. dikirim boent bitjaraken soewal terse-boet.

••

maoean baek jang sehat pasti tida bisa diteroesken, kaloe sabegitoe lama negri-negri asing dorong sadja verdrag-verdrag jang sifatnja amat berdosa, jang ter-bikin sadari djaman perhina'an,

Demikianlah, toean voorzitter l, djadi: apa jang di'ingini adalah kapantesan dan perlakoean sama rata, boekan perkata'an-perkata'anmanis jang kosong. Tiong-kok salaloe ada bersedia boeat merapetken persobatan pada negri mana djoega jang rnengindahken Tiongkok poenja souvereiniteit dan hak-hak jang dipertoean.

Achirnja saja maoe bilang: dalem kapentingan oemoern dari bangsa Tionghoa dan bangsa-bangsa asing,satoe pembetoelan dari itoe verdrag-verdrag jang masi berlakoe, haroes diadaken djalan boeat diganti baroe. Perobahan itoe haroes dilakoeken begitoe lekas sabisanja, atawa kaloe tida,Tiongkok nanti sowek sa-dja itoe sagala verdrag dan tractaat sabagi kertas-ker-tas jang tida berharga.

TANBOENl\I.\I' S PRIDATO 132

hak-hak speciaal bagi orang asing di Tiongkok, saja pertjaja pamerentah dari negri-negri asing dan bang-sanja aken goenaken kapandean politiek jang loewas dan katjerdikan-katjerdikan jang practisch boeat mem-bikin beres ini oeroesan,jangdi ini masa ada mendjadi soewal penting bagi doenia.

Rahajat Tiongkok tida perdoeli di mana adanja atawa golongan politiek jang mana djoega,antero ada dalem persatoean boeat mendapetken ka'adilan inter-nationaal dan perlakoean satjara laki-Iaki. Boeat kapentingannja perdamian dan kamahmoerannja doe-nia, itoe kainginan jang amat saderhana dan beralesan pantes, saja pertjaja aken diperhatiken oleh confe-rentie.

Boeat memoetoesken ini soewal moesti diambil dja-lan jang mengindahken hak persarna'an, ltoe verdrag-verdrag jang sekarang masi katinggalan, telah dibikin menoeroet tjara jang tida adil pada waktoe ka'ada'an politiek, sociaal dan economie dari Tiongkok ada me-ngenaken kadoea fihak, dimana Tiongkok dan negri-negri asing tersangkoet dengeh ini soewal,dapetken pe-robahan dalem dasarnja. I

Verdrag-verdrag demikian di satoe fihak ada membi-kin mandek kamadjoeannja negri,sedeng di laen fihak alamken kagagalan boeat leboer djadi satoe itoe per-lindoengan bagi kapentingan asing. Di sitoe bangsa asing poenja kapentingan ada dibelaken dengen betoel, perniaga'an loear negri telah dimadjoeken dengen baek menoeroet kainginannja masing-masing fihak. Itoe

ka-DAl D\ KAUXGA~ PESDEKAR2 NAT JOSALlST 135

(Dale m perdjamoeall makan di Shanghai)

Toean-toean jang terhormat!

Sasoenggoenja saja merasa amat girang jang toean-toean telah perloeken memboewang tempo aken koen-djoengi ini perdjamoean, maka dengen ini dihatoer-ken trima kasidan dioetjapken slamat dateng.

Antara toean-toean ada djoega bebrapa journalist Amerikaan. Inggrisdan Japan jang mendjadi saja poe-nja kenalan, samantara kagirangan itoe tida djadi koe-rang besarnja pada laen-Iaenjournalisten jang ini hari boeat pertama kali kita-orang bisa bertemoe aken me-ngadjar kenal.

Sabelonnjaberkata-kata lebih djaoe biarlah dikata-hoei,bahoewa pridato inisaja tida niat bikin terlaloe officieel,itoeboekan lantarandi antara toean-toean ada terdapet bebrapa critici, kerna tida ada sebab kenapa moestidibikin perbedahanantara criticusdengen sobat, dimana menoeroetsaja poenja rasa,critiek-critiek atawa tjela'an jang bersifat constructief, ada baek sekali.

Soepaja tida terbit sala mengarti, baek djoega dite-gasken tentang haloeannja pamerentah Nationalist PRIDATONJA DR. C. T. WANG PADA

WAKIL-\VAKIL PERS ASING ATAS SIKAPNJA PAMERENTAHj ATIONAIST.

PRIDATO No. 42·

TASBOESKI :\" S PRIDATO

Dalem persidangan-persidangan blakangan, pem-bitjara' annja jang mengoendjoekenkakerasan soeda di-minta olehvoorzitter dariitoe conferentie a'kendjangan dilandjoetken lebih djaoe.Tapi Dr.

w,

tida ambil per-doeli, hanja bitjara teroes dengen lantjar dan tadjem sabagi wakilnja Tiongkok aken mendesak ka itoe djoeroesan.

Bebrapa negri telah gantiatawa robah boenjinja itoe verdrag-verdrag di atas dasar jang sama rata,- boeat sampeken itoe maksoed, sampe sekarang poen pame-rentah Nationalist masi bekerdja teroes ka itoe djoe-roesan menoeroet sabagimana pesenannjaDr.Sun jang terseboet dalem testament politiek.

134

DALEM KALANGAN PENDEKARt NATIONALIST 137

pikirannja orang banjak,jaitoe tentang pengiriman ha-latentara Japan ka Shantung, Bila menilik persobatan antara Tiongkok dan Japan dalem taon-taon blakangan, boleh djoega diharep jang itoe karoewetan bisa lekas dibikin beres,soepaja persobatan itoe berdjalan teroes dengen zonder terganggoe.

Tentang pamerentah Nationaal poenja oeroesan ad-ministratiedalem negri,teroetama boeat hapoeskenlikin (bea darat) , sigra djoega aken dibikin perobahan be-sar berbareng didjalankennja itoe mahloemat tentang kamerdika'an boeat menentoeken besarnja bea laoet.

Kerna itoe systeem likin telah menggoda orang-orang Tionghoa dan asing boeat anampoeloe taon lamanja, dan pada doeapoeloe Iima taon berselangitoe goda'an soeda dapet dirasa boeat dikasi laloe. Pamerentah Pe-king poen seringkali telah njataken dengen soenggoe-soenggoe boeat hapoesken itoe bea, tapi sekarang itoe perniatan jang belon dapet disampeken oleh pameren-tah Oetara, ada djadi bagiannja pamerentah Natio-naal boeat lakoeken.

Tapi tarief bea nationaaltida bisa dilakoeken berba-reng dengen hapoesnjalikin, sebab lebih doeloe moesti mengambil tempoboeat kerdjaken. Plan dari pameren-tah Nationalist adalah aken kasi berlakoe itoe tarief bea nationaal delapanbelas boelan sasoeda dihapoes-kennja likin, jang nanti brenti berlakoe pada I Sep-tember 101 taon : dan sapandjang tempo boeat menoetoep itoe karoegian, bea laoet dikasi naek

12'/,

procent atas barang-barang import biasa. sedeng

TANBOENKIM'S PRIDATO

pada negri-negri asing, bahoewa kita poenja pameren-tah ada ambil haloean bersobat pada sasoeatoe negri, Maski Lord Palmerston - itoe diplomaat Inggris jang termashoer- doeloean perna kata: dalem perhoeboe-ngan diplomatisch antara negri-negri tida bisa salamanja tinggal bersobat dan djoega tida bisa sala-rnanja bermoesoe, toch pemerentah Nationaal sabrapa bisa ingin tinggal bersobat boeatsalama-lamanja pada negri jang mana djoega.

Tapi orang haroes mengarti, jang dalem persobatan ada menggenggem doea arti: pertama saling mengin-dahken satoe pada laen; dan sebab kita poenja pa-merentah ada mengindahi negri-negri asing jang mendjadi sobatnja, maka itoe negri-negri jang ber-sobat poen haroesmengindahken djoega, Kadoea dalem persobatan tida haroes diartiken hilangnja haloean merdika, atawa lebih tegas: kaloe pamerentah Na-tionalist ada bersobat pada negri asing, itoe boekan berarti pamerentah di Nanking kawin pada negri terseboet atawa sama haloeannja. Dengen begitoe dj a-di jang satoe tida boleh prenta apa-apa pada jang laen berhoeboeng dengen haloean dalem atawa loear negri; kerna sabagimana telah dibilang, masing-masing ada mempoenjai kamerdika'an boeat berlakoe apa jang dirasa baek.

Samantara soewal karoewetan jang terdjadi di ini tempo saja tida niat boeat madjoeken protest. sebab itoe zda tida tjotjok sama soemangetnja perdamian.

Tapi apa jang maoe diseboettentoe soeda ada dalem

DALEM KALA.'GAN PENDEKAR' NATIONALIST 139

terhadep pada negri-negri asing adalah boeat dapet-ken perdarnian, sedeng haloean boeat perkara-perkara dalem negri, begitoe lekas sabisanja aken didiriken satoepamerentahandari democratie toelen boeat mem-perbaeki prika'ada'annja rahajat dan pendoedoek di saloeroeTiongkok.

Achirnja biarlah ini pridato jang maski boekan di-bikin dengen officieel, bisa dikatahoei djoega oleh sakalian toean-toean journalist jang ada mendjadi wakilnja pers tentang haloeannjapamerentah Nationa-list pada laen-laen negri.

:.

KATERANGAN:

Demikianlah pridatonja Dr. C. T. Wang,minister oe-roesan loear negri dari pamerentah Nationalist, jang itoe waktoe baroe memangkoe djabatannja belon sa-brapa lama.

Pridato ini dibikin dalem satoe perdjamoean makan tengahari dalem clubnja bankier-bankier di Shanghai, jang boekan sadja ada mendapet banjak perhatian, tapi telah disamboet dengengoembira oleh itoe sakalian politicus dan wakil-wakilpers.

Dr.C. T. Wang atawa Wang Cheng-ting poen ada satoe journalist ternama."jang sabelon pangkoe djaba-tan terseboet. perna kemoediken soerat-soerat ka-bar besar jang terbit di itoe kota,sedeng dalem kala-ngan politiek namanja ada terkenal sabagi satoe poli-ticus jang berpemandangan loewas.

TASBOgKI~I'S PRID.\TO

barang-barang luxe nanti diadaken satoe schaal.

Dengen begitoe hapoesnja likin jang memang di'ingin oleh orang-orang Tionghoa dan asing, bisa lantas di-kasi berlakoe.Dan ini ada sabagian dari itoe con strue-tief program jang kita poenja pamerentah niat djalanken di satoe-satoe tempo.

Tapi sabagimana telah dikatahoei, pamerentah Na-tionaal poenja berbagi-bagi pertjoba'an boeat djalan-ken satoe constructief program soeda menerbitken roepa-roepa tjela'an heibat. Boleh djadi sebab pamerentah Nationalist ada berboeat kakliroean, malah boleh djadi masi teroes aken berboeat itoe, kerna perboeatan kliroe memang ada djadi bagiannja manoesia. Apapoela pamerentah di Nanking jang masi beroesia moeda dan baroe berdiri, maka sabagi djoega laen-laen pamerentah, kita poenja pamerentah poen tida terkatjoeali dari kakliroean-kakliroean jang diperboeat boekan dengen sengadja ; terlebih lagi banjak oeroesan dan perkara-perkara jang moesti dikerdjaken boekan maen roewetnja, satoe kaberesan dan kabeneran ada meminta banjak tenaga dan kapandean tinggi, inilah sasoeatoe orang tentoe mengatahoei.

Menilik pada itoe semoea, apa djoega jang critici boleh tjela toch dengen djoedjoer haroes diakoeh, jang pamerentah Nationaal ada menggenggem maksoed-maksoedbaek. Lantaran demikian maka saja rasa boleh oelangken apa jang dinjataken di permoela'annja ini pridato, bahoewa haloeannja pamerentah Nationaal

OALElI\ KALANGAN PENDEKAR' NAT IONALI ST

Chen-huan, sigra djoega didiriken'pamerentahan raha-jat boeat landjoetken itoe pakerdja'an. dimana dalem tempo doea taon boekan sadja antero Tiongkok Se-latan soeda tergaboeng, hanja semoea provincie di sapandjang lemba Yangtse satoe persatoe dapet di-bikin taloek oleh balatentara expeditie, hingga penga-roenja revolutie telah mendjalar sampe ka soengei Hwangho.

Ini kamenangan militair jang sanget mengagoemken bisa ditjari dari pokohnja Sam-bin Tjoe-gie dan laen-laen peladj::ran jang ditinggalken oleh kita poenja leider almarhoem. jang telah meresep betoel dalem otaknja rahajat dan memang mengharepatas karnena-ngannja gerakan revolutienationaa\.- Ini kamenangan dalem kalangan militair ada berarti djoega karnena-ngannja Dr. Sun poenjaprincipe.

Tapi apa jang tida beroentoeng adalah : perselisihan terdjadi poela dalem boelan April berselang. Itoe per-tjidra'an soeda terdjadi kerna perboeatannja kaoem communist, jang lebih doeloe telah mengatahoei:

hila gerakan nationaal revolutie jang dikapalaken oleh Kuomintang bisa berhasil, maksoednja boeat adaken communist dictatorship di Tiongkok, tida aken kasampean. Itoe perboeatan djahat telah menimboel-ken kekaloetan dalem kalangan depan dari kaoem revolutionnair, dimana achirnja djadi berdiri pame-rentahan Nationalist di Nanking dan Wuhan, jang sama-sama bekerdja keras boeat landjoetken expeditie ka Oetara. - Samantara dalem ka'ada'an demikian, (Depan perbimpoenan rabajat di Nanking)

TANBQENK",t 'S,PRIOATO

PRIDATONJA GENERAAL TAN YEN-KAI JANG OETARAKEN AZAS-AZAS DARI

TOE-DJOEANNJA PAMERENTAH NATIONAAL.

Tongpao dan kiaopao sakalian !

Sabagimana telah dikatahoei, pamerentah Nationa-list dari Republiek Tiongkok pertama kali telah didiriken dalem boelan juli '925, jaitoe waktoe

~aoem militairist jang ada djadi boedaknja imperia-list sedeng bekerdja keras boeat djatoken revolutie T!,onghoa, hingga penoern pa'an dara dan pengorbanan djiwa moesti dialamken berkali-kali. Nasibnja negri itoe waktoe saoepama tergantoeng dengen salernbar ramboet, tida heran kaloe rahajat pada mengoetoek dan njataken sanget moerka.

. Part.y. Kuomintang kerna menginget missie jang dipertjajaken oleh Or. Sun Yat-sen, jang itoe waktoe

ba~oe selang arn pat boelan menoetoep mata, djoega berada dalem kakoea tiran jang gerakan boeat adaken -revolutie nationaal aken djadi gaga\. Tapi maski

begit~e, pertjoba'an jang dilakoeken tida djadi brenti, kerna sasoeda singkirken barisannja doea counter revolutionist terkenal : Yang Hsi-min dan Liu

PRIDATO No. 43.

1,43

DAlEM KAlASGAl\ PEl\DEKAR' NATIOl\AlIST

balatentara nationaaI revolutionnair aken landjoetken poela expeditie ka Oetara boeat bikin antjoer militair-isme dan tjaboet itoe ka akar-akarnja, oentoek da-petken pergaboengan jang memang ada djadi kaingi-nannja rahajat. Dengen begitoe pokohnja paperangan dalem negri bisa disapoe bersi.

20, Dalem tempo kira-kira delapanpoeloe'taon kita poenja negri oleh kaoem imperialist telah di'iket dengen paksa sama verdrag-verdrag pintjang.,

~ake­

djemannja militairisme, kaboeroekannja kaoem Man-darijn, kahilangannja Tiongkok poenja hak jang di-pertoean dan perlakoean tida adil jang dirasaken oleh bangsa Tionghoa di loear negri, pokohnja ada dari itoe verdrag-verdrag mengok jang dengkoeng-deng-dek. _ Lantaran itoe, maka tractaat-tractaat demikian perloe disingkirken dengen tjepet, soepaja Tiongkok bisa dapetken poela hak-haknja sabagi negri'jang merdika dan dapetken kadoedoekan dalern family of nations, sabagimana dalem testamentnja ada diperinge-ti oleh kita poenja leider almarhoem, jang sekarang ada djadi kawadjibannja pamerentah Nationalist'boeat hapoesken sagala perdjandjian-perdjandjian tida

a~ii1,

30, Boeat pegang tegoe nationaal revolutie, .'saepaja bisa singkiri sagala rintangan jang berada di 'tenga djalan, pamerentah Nationalist bersoempa boeat goe-naken antero daja, kakoeatan dan kabisa'an"aken basmi kaoem communist jang sadari bebrapa taon hendak masoeki pengaroenja dalem kita poenjaIparty dan telah berdaja boeat adaken communist

dittator-t.il

TA~BoESKm's PRlDATO

Sun Chuan-fang dibriken kans bikin penjerangan ka sebla Selatan dari lemba Yangtse.sedeng Chang Tso-lin dapet koetika boeat tegoeken kadoedoekannja di Ghili.

Maski itoe sernoea soeda terdjadi kerna perboeatan-nja kaoem mera, sedeng orang-orang janlT berdosa telah dibriken hoekoeman berat, toch itoe kadjadian tida bisa dianggap laen dari satoe hal jang menjediken.

Tapi sekarang itoe semoea akal-akal djahat dari kaoem communist soeda bisa disingkirken dan Kuo-mintang tergaboeng kombali dengen satoe toedjoean anti communist. - Sedeng kita: anggota dari Govern -ment Council, jang terangkat dan dibri kakoeasa'an oleh Central Special Committee dari party, densen ini djalan telah diriken pamerentah Nationalist j:ng tergaboeng, sasoedanja bersoempa pada tanggal 20

September di iboe kota Nanking, Kakoeasa'an atas ini oeroesan dengen ka'ada'an seperti sekarang, dalem ini perhimpoenan jang dihadlirken oleh antero wakil -nja rahajat ada perloe boeat dinjataken bagimana azas-azas dan haloean jang ditoedjoe dalem pameren

-~ah; antaranja dengen kapoetoesan jang telah ditetep-ken adalah:

.0 :

Berhoeboeng dengen adanja perklaian dalem negri anambelas taon teroes meneroes, boekan sedikit oewang telah diborosken boeat menoetoep ongkos-ong-kos perang, dan sapandjang itoe waktoe tida satoe hari

~a~~jat perna merasaken ka'arnanan, - Lantaran de

-~Iklan, ~amerentah,telah ambil katetepan boeat.bawa

144 TANBOENKlJ\l'S PRIDATO DALEJII KALANGAN PENDEKAR' NATIONALIST

ship. DaJem pengasoetan jang dilakoeken olehnja boeat mengadaken pertempoeran dari berbagi-bagi golongan, soeda mendatengken katjilaka'an antara kaoemboeroe dan tani,kaoem soedagar dan industrie, kaoem intellect dan laen-laen golongan kaoem di da-lem negri, soepaja kaloe itoe semoea kaoem jang di-asoet bisa saling bertempoer, lambat-Iaoen maksoed boeat roeboehken balatentara revolutionnair, bisa tertjapei.- Ini pembasmian jang telah dimoelai, pamerentah nanti lakoeken teroes sampe di achir, so e-pajarahajat bisa terlepas dari bintjanadan kakoeatiran.

4". Bikin baroe programmanja gerakan revolutie dan mamegang tegoe revolutionary discipline, soe-paja bisa Iindoengi haknja rahajat, djaga ka'amanan dan kaberesan, mendatengken kaslamatan dalem peng-hidoepan.- Aken goena itoe, pamerentah bersedia boeat tindes sagala pergerakan jang berbahaja, agar bisa djaga revolutionary discipline; samantara kaoem industrie dan tani bakal dididik dalem gerakan rev o-lutiedi bawah penilikannja pamerentah, soepaja mak-soedjang sadjati dari Sam-binTjoe-gie bisa dimengar-ti dandi'insaf, dari pengartian mana bisa membantoe dalem perklaian boeat sampeken toedjoeannja rev olu-tie, jang berachir aken mendatengi pamerentahan besar atas dasar persama'an,

5'. Boeat sampeken itoe reconstruction plan, seperti ada diterangken oleh kita poenja president dalem kitab-kitab Kian-kok Pang-liok dan Kian-kok Tan-bong, hal jang paling penting adalah pembagian sama

rata tana-tana, memberesken soewal kapitaal dan diriken satoe nationaal reserve boeat memadjoeken industrie aken goena rahajat. hoe plan ada berten-tangan dengcn politiek merampas dari kaoem commu-nist; lantaran itoe maka Kuomintang tida bisa dapet djalanboeatcompromisdengen itoe kaoem. - Lantaran itoe, angen-angen communismc moesti dibasmi dan gerakan communistisch haroes ditabras, sedeng pame-rentah sateroesnja bakal toeroet sadja plan-plan [ang .telah ditetepken oleh kita poenja president almarhoem.

6'. Goena perbaeki sagala kaboeroekan jang telah

6'. Goena perbaeki sagala kaboeroekan jang telah

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 67-97)