• No results found

( JCormaf dan Soem6ira!

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 22-39)

K...TER:\~ G:\N :

Ini ada pridatonja satoe jubilair (orang jang dirajah-ken jubileurnnja) , jang hatoerken trima kasi dengen mereudah atas poedjian directeurnja,

Sasoeatoe employe atawa penggawe dari peroesahan apa djoega, djika rnadjikan atawa pembesarnja rajah-ken itoeperingetan ataskasetiaiinnja jang soeda beker-dja lama, boleh goenakenini pridato dengen robah bebrapa perkataan atawa seboetan jangperloe,soepaja djadi tjotjok dengen ka'ada'an jang sabenernja, ebab pridato di atas tjoema ada soeatoe petahan bagimana perkata'an-perkata'an boeat merendahken diri dan menghargai priboedi, haroes diatoer.

T ANBOENKIM'S PRIDATO

B AGIAN II

PRIDATO OAtH' PEROJAMOEAN AMBTENAREN

( JCormaf dan Soem6ira!

TAKBOEt\KIM' S PRIDATO

PRI DATONo. 16 .

PRIDATO.

'.l A

A1':AI' 1':EGRI PADA WEDANA .IANG HEl'DAK DIOVERPLAAT .

(Daletu perdiantoeau slamai berpisa)

Toean wedrna jang terhorrnat!

Sabelonnjameughatoerken slarnat djalan atasini per-pisaiin,terlebih doeloe szja hendak njataken bagimana pendoedcek di ini tempat ada merasadoeka alas toean poenja kapindaan.

Pendoedoek Tionghoa dan Boernipoetra , djoega Iaen-laen bangsa jang bertempat dalem ini bilangan.

merasa arnat girang mernpoenjai satoe wedana politic sabagi toean, jang maski moesti diakoeh ada bengis, tapi adil, dan kabengisan itoe dilakoeken dalern ternpatnja jang betocl.

Atas toean poenja katjakepan dan karadjinan, jang tida adasetaesaatsiasiakenkapentingannja anak negri, sasoenggoenja ada sauget dihargakcn, kerna kakerasan itoemeloeloe digoenaken boeat mengedjer sagala kadja-hatan, hingga orang-orang koerang back jang sering mengganggoe katentreman,sekarangsoeda djadibanjak koerang dari sabagimana doeloean. Samanta ra boeat dapetken satoe ambtenaar politie jang begitoe memperhatiken pendoedoek berbagi-bagi bangsa dalem ini bilangan, sasocnggoenja tida terlaloe gampang.

DALE.\1 PERDJ.\.\IOE.\~ .\ ;\lllTE~,\RE ~

Lantaran itoe, maka toean arnpoeuja kapindaan jang ditetepken oleh besluitnja parnerentah telah m em-bikin pendoedoek di ini tempat dan sakiternja djadi amat berdoeka.Sabaliknja anak ncgri Banjoernas. tern-pat dimana toean bakal arnbil kadoedoekan, pasti aken girang dapct atoewedana jangtjakepdan manis boedi.

Tapi bila menginget knpindaannja sasoeatoe arnhte-naar ada sabagi trnda boeat kanaekan jang lebih djaoe, maka amat boleh dipertjaja sasoeda berselang sedikit waktoe, regeering nznti angkat toean ka dalem djabatan jang terlebihtinggi.- Dan dengcnmengingct begitoe,kita-orang djadi merasa terhiboer djoegadalem hati,

Olchkerna itoe.maka atasnamanja sakalian pendoe-dock di ini tempat. dengcn ini saja hatoerken slamat djalan dan slamat berpisz, seraja mochoenken djoega berkahnja Toehan .Iang Mahakoeasa. soepaja di itoe tempatjang baroetoeandcngcnsakalian Iamilie beroleh slamat danberoentoeng,hingga laen waktoekira-orang aken hi'a hcrtcmoc kombali.

KATERANGA~ :

Ini ada pridatonja auak ncgn. jang mernbri slamat berpisa atas kapindalinnja wedana di itoc bilanuan.

Ini pridato boekan sadja bolehdigoenaken oleh pen-doedoek sagala bangsa.hanja bolch djoegadioetjapken boeat kapindaiinnja laen-laen ambtenaar bestuur atawa

·12 DALDl PERDJA~\OE,\~ A~\BTE:>ARE~ 43

pernhesa r politic dalernsoeatoeperdjamoean jang mak-scednja sepertidi atas, Tjoernarobahnamanja pangkat dan tcmpat.

Seperti djcega dikalangan pesta.dalem perdjamoean begini spreker jang angkat bitjara haroesherdirisambil marnegang gelas di hadepannja arnbtenaar jang dibri·

slamat. Samantaru laen-laen oranz jang toeroet berha-dlir, sasoeda pridato' berachir haroes samboet dengen soerak dan kamoedian isinja tjawandiminocm kering.

Dengcn begitoe. di laen-laenkaterangan hal ini tida perloc diseboetken lagi,- Sarnantara pernbrianslamat beginidariorang-oraugjangsasamanja bekerdja dalern itoe kalangan, ada berbedah dari pendoedoek particu-lier, seperti di pridato No. Ij .

PRIDATO :'\0, 17·

PHID:\TO \:j:\ PRlj:\.I 1SEBL:\ :H\\':\I I:\ \: P:\DA

\\'ED:\:-\.\ jA!\G:\I\ E:-\ PI\D:\ K:\.

LAE~ TE!\iP:\T.

(Dalem pcrdiaiuocan slaniat berpisa)

Toean wedana jang lerhormat !

Berhoeboeng dengen tocan poenja kapindaiin. telah bikiuseruoea prijaji dan penggawcnegri di ini tempat, baekjang bekerdja dalemcorpspolitie mace poen jang mamegang pakerdjaiin dalem golongan bestuursarnbte-naren, ada merasa amat doeka dan menjesel. Kerna kita-orang djadi knilangan satoe pemimpin bidjaksana, jang tentoe tida begitoesering lagi bisa katernoe aken

!T'endapet toean poenja pengoendjoekan-pengoendjoe-kan penting bcrhoebocng dengenoeroesan kapolisian,

Dengen teroes terang haroes diakoeh, kaloe semoea penggawe clan ambtenaar politiesabawahan di ini bi-langan telah lakoeken kawadjibannja dengen radjin dan giat. teroetama kerna dapet pimpinan dari toean, jang dengenmernbribanjaktjonto,soedadiambilsabagi toeladan, dirnana ada diharep kita-orang nanti hisa kerdja bersarua-sama boeat sakoetika lama. dengen toean sabagi pemimpinnja.

Tapi sabagimana telah dibilang, dengen arnat me-nje el sekarang kita-orang moesti hadepken ini

perpi-44 D.\LE~I PEIWJ ".'\l)E.\ ~ A~IIJTIS\R!:~

sran, Sahaliknja bcstuursambtenaren Priboemi di cmarang. tempt di mana toean poenja kadoedockan jang baroc, pasti mernsagir;,.ng mendapet toean sabagi chefnja.

Kerna kapindaiin itoe soeda ditetepken, maski ha-girnana tcrlekat djoega hati kita-orang, toch itoe pera-saiin sajang tida bisa menjcga.- Olehkernaitoe.maka sekarang biarlah saja oetjapken sedikit perkataan : bahoewa atas namanja sakalian pcnggawe negri jang hckerljndalcrnkalangan politic oernoe m, djoega antero arnbtenaar lndonesier dari golongan bestuur atawa iustitie di ini tempat, dengcn inidihatoerken sIamat bcrpisa,soepaja di itoe tempat jang baroe toean bisa ditjinta clan beroleh djasa-djasa besar jang rn enga-gocmken; boeat manascrnoca collega disini [ang men-denger, pasti aken toeroet bergirang hati,

Achirnja saja mochoen pada Toehan jang Maha-koeasa, soepaja tcean dengen sakalian Iamilie beroleh slarnat dan kita-orangdikarnoed ian hari bisa berternoe kornbali.

I<ATERA l\G:\ :'\ :

Ini ada pridatonja sala-satne pnjajr, jang membri slamat berpisa pada wedanadiitoetempat.

Arnbtenaar dari golongan apa djoega boleh goena-ken ini pridaio dalern perdjarnoean atas kapindaan chefnja,atawa orang-orangjang djadi pernbesar dalern sala-satoe badan parnerentahan, dengen robah nama

tempat jang dipindaken dan kapangkatannja. Saman-tara poedjian atas katjakepannja holeh dirobah atawa tamba menoeroet prika'ada'an jang bener. Tapi sa-bagimana pridato dalem pesta-pesta. pembrian slamat dalcm pcrdjarnocan begini POCIl hack dibikin dengen ringkes, sepcrti jang terseboct di alas.

Djikaloe spreker mace goenaken teroes pridato ini dengen zonder bikin perobahan, sedikit pocn tida. ha-lanaan, - Sabaliknja salol' chef atawa ambtenaar jang dibri slarnat dalem ini perajahan. wadjib bales itoe.

seperti di pridato No, 18.

D.\L n\ PERDJ,\;\\OEAS AMBTE N,\ RES 47

PRlD.\ TONo. 18.

1'1~I D:\TO:'\J:\ \\"EDA:'\:\ J:\:\G AI\:E:'\ Dl-OVE P PL\ :\TS l\\E:\GH:\TOERKE :-':

TRIl\\:\ KASI.

(Dalcm pcrdiamoeau slamat berpisa)

To an-toean jang terhormat !

Dencen ini terlebih doeloe saja hatoerken banjak tri, ma b si pada sakalian toean-toean dari kalangan corps politic, golongan bestuursarnbtenaren dan pendoedoek parric ulier di ini kota. jang telah oendjoek katjin-talin. alien mernbri slamat atas saja poenja kapinda'an, Sahenernja maski hati ada merasa berat boeat

tine-"

galken pendoedock di ini tempat, teroetama jang me -mangkoe djabatan negri: dari pzngkat-pangkat sebla bawah .cmpe di atasan, jang salaen telah njataken banjak syrnpathie, djoega sering membri bantoean-bantoean berharga dalem aja poenja pakerdjaan. c--Tapi kendatiadanja itoe semoeaperasaan, toch dengen be luitnja kandjeng gouvernement jang telah

dikalo~ar­

ken. saja tida bisa menampik boeat djangan berlaloe dariinibilangan.

Demikianlah, djadi kendati bagimana piloe djoega

;itl:tI1ja ini perpisaan, toch sabagi ambtenaar jang ma-i marnangkce djabat an dan moesti rnendjalanken kawadjibannja dengenbetoel. kita haroes bersetia aken toeroet titzhnja pamerentah.

Samantara atas toean-toean poenja bantoean dalem oeroesan pamerentahan den kapolisian salarna saja pangkoe djabat an wedana di ini ternpat. jang telah bekerdja dengen haek dan radjin menocroet rnasin g-ma-ing ampocnia kawadji ban, ada dihargakcn ting-gi lan sateroenja aja harep, oentoek kabaekannja rahajat dan pendoedoek, djoega boeat mendjaga ka-santausaannj a ternpat dan priknsadjatra' an oernoem.

biarlah di bawah prcntanja saja pocnja pcngganti jang haroe, toean-toean nanti soeka bekerdja dengen tida koerang actiefuja seperti jang soeda,kerna boeat itoe tjape-lelah dan kasetiaiin, regeering poen aken menaro harga.- Samanta ra pada pendoedoek di ini gewest dan sakiternja. dari berbagi-bagi bangsa dan golongan,jang oernoernnja ada hidcepdalem karoekoe-nan,sateroesnja diharep bisa tinggal roekoen dan dami, dan soeka briken teroes bantoecnnja pada fihak politie dan pamerentah oentcel: kaamanan dan kasadjatra'an oemoern.

Achirnja dengen ini saja oetjapkcn slamat tinggal danslamat berpisa, soepaja karnoedian kita-orang bisa berternoe kornbali: arnantara atas toeau-toean poenja pcmbrian slamzt dau pengh:t repill1-pengharepan baek jang sanget dihargaken. dengen ini dihatoerken banjak trima kasi.

KA TERANGAN :

Ini ada pridatonja wedana jang aken dioverplaats; dan dengen mengoetjap dernikian, penghatoeran trirna

TASBOESIiI.\\'S PRIMTO 49

PRIDATO No. 19.

PRIOATONJA AMBT ENAAR BOElIllPOETRA SEBLA BAWAHAN PAOA

PATJJANG BAROE.

(Dalem perdiamoean mengadjar henal)

DAlEl\l PERDJAlItOEAN AMBTESARE:,

Tocan pati jang terhorrnat!

Atas namanja sakalian penggawc negri dalem ini bilangan, back dari golongan bestuursambtenaren ata-wa jang bekerdja dalern corps politic, dengen ini saja menjataken arnat girang atas tocan poenja kaii ngka-tan mendjadi pati di ini ternpat.

Maski mocsti diakoeh, lebih docloe dari ini banjak antaran]a jang belon pcrna berternoemoeka,tapi toean poenja narnasoeda dikenalsadari lama; sedeng paker-dja'a n-pakerpaker-dja'an oentock kapentingan oemoem jang banjak kalitelahdilakoekendalern tocan poenja tempat-tcmpat pcgangan jang doeloe, ada dikatahoei sampe beck dan mendapct pcrindahan besar, sahagimana pa-rnerentahsendiri ada mcnghargaken dan taro kapert ja-jaiin, seperti terboekti dcngen ini ka'angkatan.

Sasoenggocnja pilihan regeering dalern ini djabatan ada bcrsatoedjoc dcngcnpikiranocmocm. Kcrnadengeu mamcrentanja satoe pati sabagi toean dalem kapatian di sini, salacn bisa diharep prika'ada'an dalem ini bilangandjadi terlebih mahmoer,peenamItcnaar-arn b-tenaar lndonesicr di ini ternpat jang bekerdja dalem kalangan bcstuur dan kapolisian, pasti akcn bergirang, kerua dapct satoc kapala jangadil dan bidjakana.

kasi dan pembrian slamat tinggalnja, djadi mengenai pada sakalian jang hadlir. particulicr atawa berpang-kat.

Boekan sadja arnbtenaar bestuur atawa ambtenaar politic jang djadi pernbesar dalem ressortpegangannja, hanja tjamat, loerah atawa wijkmeester, jang ada djadi kapala dari pendoedoek desa atawa karnpoeng, poen boleh goenaken ini pridato boeat maksoed di atas, dengen bikin sedikit perobahan jang perloe. Seperti perkataan "tempat" atawa "kota:' boleh robah djadi

"district" atawa .bilangan"; atawa bolehdjoega ganti dengen "tanah", .kampoeug" atawa .marga", menoe-roet masing-masingspreker jang angkat bitja ra poenja narna pegangan atas sasoeatoe tempat.

TANllOHNKllI\ 'S PRIDATO

DALElI\ PERDJ AlIIOEAI' A'\I BTESARE~ 51

Dcngcn mengandcl atastocan poenjakapandean dan katcrtiban. djoega pengalaman-pcngalaman jang lama dalcm dienst negri, saja pertjaja dalern bcrbagi-bagi ocroesan: apa jang dirasa masi koerang nanti diper-baeki dan dibikinsampocrna,ocntoek kabaekannja pen-doedock dan rahajat saoemoemnja.

Achirnja dengen inisaja hatocrkcn slamat pada toean pati, soepaja tempat-tempat sakitcrnja jang tcrmasock dalerninibilangan, beroleh kabercan dan katentreman.

:.

KATERANGAN:

Iniada pridatonja prijaji sebla bawahan,jang mcm-bri slarnat pada pati baroe.

Salaennja bagi pernbesar terscboet, poen boeat ka-angkatannj a wedana, dcmang. pembesar politic atawa ambtenaar apa djoega jang berdocdock sabagi chef atawapembesar tertinggidalemsala-satoe kota, district atawa marga. prijaji-prijaji atawa penggawe ncgri jang sebla bawahan boleh djocga gocnaken ini pridato,asal sadja robah nama panggilan [ang djadi kapangkatan-nja arnbtenaar terseboet. - Samantara perkata'an-perkata'an jang djadi tempat kadiaman, seperti.te m-pat" atawa .bilangan", boleh ganti djadi .kota",

"district" atawa "gewest", menoeroet sabagimana pantesnja moesti diseboetken.

Tentang poedjian atas katjakepannja ambtenaar atawa pembesar jang memangkoe djabatan di tempat

kadiaman baroe, boleh ditarnba atawa robah menoeroet prika'ada'an jang bener ; atawa boleh djoega toeroeti sadja ini pridato.

Sabaliknja ambtenaar jang dibriken slamat dalem perdjamoean di atas, soepaja prihormatnja tida men-djadi koerang, wadjib hatoerken trima kasi dengen boedi bahasa manis, seperti di pridato No. 20.

TASBOESKL' ! 'S PRIDATO DALEM PERDJAl\IOEAN Al\IBTENAREN 53

PRIDATONo. 20

PRIDATONjA PATI BAROE PADA Ai\IBTENA -REN jANG DI SABAWAHANNjA.

(Dalem perdjamoean mengadjar kenal)

Toean-toean jang terhorm at !

Atas katjintaan jang dioendjcek dalem ini perdja-moean, jang baroe sadja mengadjar kenal telah menaro begitoe banjak penghargaan dan perindahan, sasoenggoen]a membikin saja merasa amat terharoe : kerna dari itoe semoea ada membri kanjata'an, bagi-rnana besar adanja syrnpathie dari sakalian prijaji dan ambtenaren bagi saja poenja diri.

Sasoenggoenja djoega dalern ini tempat jang baroe dan belon dikenal betoel prika'ada'annja,boekan sadja ada perloe mendapet banjak katerangan dan pengoen-djoekan-pengoendjoekan, malah boeat mendjaga kabe-resan oemoern aken goena negri dan rahajat, saja mengandel sanget atas toean-toean sakalian arnpoenja tenaga dan katjerdasan,

Maka itoe biarlahsemoea ambtenaar dari golongan bestuur dan politie, sarn pe pada penggawe-penggawe negri jang berpangkat paling ketjil sekali peen, nanti soeka saling membantoe di mana jang perloe. Kerna d ngen begitoe boekan sadja perkara-perkara soeker dan soelitjangtersemboeni dari mata bisadapet diliat, tapiada Jebihbanjak harepan boeat bisa dibikinberes

dan terang, sabagimana memang ada mendjadi kawa-djiban kita-orang sakalian jang bekerdja boeat kapen-tingan negri dan kabaekan rahajat, aken menegoeken prika'amanan.

Atas tenaga jang toean-toean kaloearken oentoek kapentingan oemoem, boekan sadja oleh saja, hanja oleh pamerentah poen aken dihargaken sabagimana patoet ; samantara bantoean-bantoean jang bakal di-dapet dari sakalian nmbtenaren dan penggawe, pasti bisameringanken banjakataspakerdja'annjasatoe pati, dan saja pertjaja pengharepan ini tida aken siasia.

Achirnja atas itoe katjinta'an dan pembrian slamat jangdibriken,dengen ini dihatoerken banjak trima kasi, dengen harep: moelai dari ini sa'at dimana kita-orang telah berkenalan sabagi sasarnanja ambtenaar dari kandjeng gouvernernent, masing-rnasing nanti soeka bekerdja dengen soenggoe hati boeat menambai kamah-moeran dan kasadjatra'annja ini tempat, soepaja pen-doedoek dari bcrbagi-bagi bangsa dan golongan, teroetama rahajat Boemipoetra jang mendjadi kita poenja sasama bangsa, berada dalem aman dan san-tausa.

KATERANGAN:

Ini ada pridatonja pati baroe, jang-hatoerken trima kasi ataspernbrian slamatnjasakalian prijaji dan amb -tenaren di sabawahan. Bila ada orang particulieratawa wakil perkoempoelan jang toeroet mernbri slarnat, iniI

penghatoeran trima kasi mengenai djoega anteronja.

TA:'\BOE~K/ J\1 'S PR/DATO DALEM PERDJA ;\l OEAN AMBTENARES 55

Wedana atawa laen-laen pembesar, baek dari golo -ngan bestuur atawa politie, djika dalem kapinda'annja dari satoe ka laen bilangan, dan di itoe tempat jang baroe ada dibikin perdjamoean seperti di atas, boleh djoega goenaken ini pridato dengen bikin sedikit perobahan jang perloe.

Sarnantara boeat loerah-loerah, kerio atawa wijk -meester, sa'ande dalem ka'angkatannja sabagi kapala karnpoeng ada jang bri slamat dalem perdjamoean sa-matjem itoe, pridato ini boleh digoenaken, dengen merobah saperloenja.

Boeat dapet sympathienja ambtenarcn atawa peng-gawe-penggawe jang di sebla bawah, oetjapan manis dan merendah jang per.oeh perasa'an trima kasi dan pengharga'an, boekan sadja ada mendatengi banjak hormat, malah djoega bisa lebih menoendoeki hati.

PRJnATO No.21.

PRIDATONjA ORANG KETj lL jAl 'G MENj ATA-KEN GIRA G DAPET REGENT BARGE.

(Dalem perdjamoean mengadjar kenal)

Kandjcng regent jang tcrhormat!

Tcrlcbih docloe saja bcrsockoer clan mernoedii atas piliannja parnarentah, jang amat bersatoedjoc dcngen pikiranocmoem telah angkat kandjeng mendjadiregent di initempat. Dan tcrlcbih girang lagi kerna kandjcng salamanja ada jakin mentjari taoe prika'ada'an bang-sanj a.

Dcngen tcrprenta oleh satoc boepati jang terkcnal adil dan mempoenjai katjinta'an pada rahajat, maka atas namanja sakalian pendoedock Indonesiers di ini tempat saja boleh mengharep, sagala beban-beban be-rat jang menimpa pocndaknja orang ketj il,kamoedian bisadibri karinganan,Samaniara perlakoean-tertakoean tida patoetdan tidaadiljangbersijat sat'ewlIl g-'ld ll£lIlg

dari politic rendaban dan sernlgkali oendioel: kakoea-saan meliua ii uaies, bim tlibikill lilljap, atau:a sedi-kitlija 11Itmdjadi koetang. kema meiulape! handieng

ampocnia perlidOCllgall danperbatiall.

Sasocnggoenja djoega bcrdocdoekni a kandjeng men-djadi regent di ini kota,scmoca orang kctji l dalcm ini bilangan ada mcnaro -kapertjajaiin dan pcngharcpan

;6 TANBOENKlllt'S PRIVATO DALI;M I'ERDJ ,\ ~IOEAN AI\\IlTENt\REN

besar, jang prika'ada'an nanti djadi terlebih mahmoer dan santausa ,- Tapisebab disini boekansaja pocnja mak oedboeat mengoerei sagala kaberatan atawa nja-taken kainginannja pendoedoek, maka apa jang masih koerang boeat kabaekannja rahajat Boemipoetra dan apa jang mcndjadi kaberatan bagi orang ketjil saoe-moernnja, oleh kandjeng jang bidjaksana sigra djoega aken dikatahoei. Dan ini lagi sakali saja oelangkcn : amat dipertj aja nanti dapet perhatiansapenochni a.

Achirnja alas namanja sakalian rahajat Priboemidi ini tempat. dengen ini saja hatoerken slamat pada kandjeng regent. jang sekarang ada djadi bocpati dalem regentschap Betawi, Dan dengen berkahnja Rasoel'allah

.I

ang Mahakoeasa.moeda.h-moedahan kan-djeng beserta raden ajoe nanti mendapet kalirnpahan Toehan jang rachman dan rachirn, mamerentah

raha-jatnj a dengen slarnat sadjatra, dalem kaboepaten.

KAT ERANGAN:

Ini ada pridatonja orang kctjil dari golongan parti-culier,jang menghatocrkenslamat alaskadoedoekannja regent baroe,

Sedengbcstuur dari vercenigingen atawa wakil dari perkoempoclan-perkoempoclan Indonesier jang berada dalem itoe regentschap, pocn bolch djoega goenaken ini pridato,dengen robah sedikit apa jang pcrloe.

Tapi kaloedi itoc tcmpat belon pcrna terdjadi per-kara tida adil jang bersifat sawenang-wenang. hoc

pcrl,ata'an-pcrkata'::.n di paragraaf katiga jang tertoe-lis dengen hoeroef cursief, hack DJANGAN D1 SE-BOET: sebab oetja pan itoc salaen bisa mencrhitkcn rasa koerangsenangdifihak ambtenaaratawapenggawe politic.djoega kaloe dimadjoeken pertanja'a n : kapan pcrboeatan itoe terdjadidansiapa orangnja jang telah diperlakocken tida patoct, arnat socsa bocat spreker membri katerangan.

Samantara bocat boepati jang dihatocrken slarnat, wadjib bales trima kasi dengen perkata'an-perkata'an jang menjatakenhagimana besar perhatiannja, seperti

c:

pridato No.22.

TANBOENKIM 'S PRIDATO D.o\LDI PERDJ A~IOEAS A;\\BTENA llE N ;9

PRIO:\TO ~O. 22

PRIDATONJA REGENT I3AROE JANG MENG-IIARGAKEN ATAS

KAPERTJAJ:\'AN-NJA RAHA]AT.

(Dalem perdiamoeanmengadjar kenal)

Toean-tcean jang terhormat !

Sasoenggoenja saja merasa arnat girang denger per-njata'an-pcrnjaIa'an teroes ter,ang seperti apa jang dicereiken baroesan, Kerna sasoetoc kaberat an atawa perlakceen apa djoega jang dirasa koerang patoet, memang terlehih back dikasi taoe dari pada ditinggal diam sampe mendjadi dendem-dendeman jang mener-bitkcn rasa sja k,lantaran sala mengarti.

Toean-tocan haroes katahoei, pamerentah ada sampe adil boeat memperIindoengi rahaj at dan pendoedoek-nja ; dcngen dipakerdjakcnnja arnbtenanr-arnbtenaar dan pcnggawc-penggawe politic, itocsernoea ada bocat kaperlceannja pendoedoek dan anak negri, jang moesti lakoeken kawadj ihan rnenoeroet boenj inja oc ndang-oendang.- Tapi b loc antaran ja ada terdape t satoe-doea hamha jang socda tida lakoeken kawadjibannja dengen betoel, atawa oendjoek perlakoean-perlakoean

Toean-tocan haroes katahoei, pamerentah ada sampe adil boeat memperIindoengi rahaj at dan pendoedoek-nja ; dcngen dipakerdjakcnnja arnbtenanr-arnbtenaar dan pcnggawc-penggawe politic, itocsernoea ada bocat kaperlceannja pendoedoek dan anak negri, jang moesti lakoeken kawadj ihan rnenoeroet boenj inja oc ndang-oendang.- Tapi b loc antaran ja ada terdape t satoe-doea hamha jang socda tida lakoeken kawadjibannja dengen betoel, atawa oendjoek perlakoean-perlakoean

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 22-39)