• No results found

(3'enghargaiin dan JYlengindankenj

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 39-51)

TANBOENKIM ' S PRIDATO DALEl\\ OEPATJARA PENGOEBOERAN 75

PRIDATO No.27.

PRIDATONJA AMBTENAAR BOEMIPOERA DI DEPAN DJINASATNJA BOEPATI

JANG BERDJASA.

(Dalem oepatjara pengoeboeran]

Apa jang diperboeat oleh kandjeng adipati dalem masanja hidoep, ada terlaloepandjang boeat ditoetoer-ken satoe persatoe; tapi sabagi peringetan, di sini aken diseboet sadja brapaantaranja dengen ringkes,

RadenMasAdipati PandjiArionoto dalem pangkat-nja sabagi regent, ada satoe ambtenaar jang tjakep dan bidjaksana, dengen bersetia betoel pada pameren-tah. Dalem tempo kira-kira ampatpoeloe taop sadari kandjcng adipati memangkoc djabatan, boekansedikit membri kabaekan pada rahajat dan negri, hingga pamercntah merasa senang dan ini ada ternjata dari titel Adipati jangdi~oerniaken padanja,dan blakangan beroentoen..roentoen ada dibriken anoegrah bintang-bintang bahadari Ridder Nederlandschen Leeuw, Officier Oranje Nassau dan Groot Gouden Ster sabagi tanda atas djasa dan pahalanjajang adasanget dihar-gakcn oleh kandjeng gouvernement.

Dalem djabatannja sabagi boepati, jang ada mendjadi ambtenaar paling tertinggi dari sakalian arnbtenaar Priboemi dalem kota Cheribon, salarnanja kandjeng oendjoek priboedi dan perlakcean manispada

semoea ambtenaren clan penggawe-penggawe di

saba-.wahan: 'edeng kapentingannja anak negri jang ada

mendjadi rahajat dan sasama bangsanja, diperhatiken c;engen betoel: tida ada satoe keloeh-kcsa atawa pe-ngadoean-pengadoean jang ditinggal diamdengen zo n-der ditjari taoe.- Djoestroe kerna kabidjakan dan priboedinja jang besar, boekan sadja rahaja t B oemi-poetra, hanja pendoedoek dari berbagi-bagi bangsa dangolonganada menarohormat. Maka atas mangknt-njakandjeng adipatitelah membikin banjak arnbtenaar besar dan ketjil dari sagala kalangan dan tingkatan, rahajat negri atawa pendoedoek kota Cheribon [ang mengenal ini boepati poenja ka'adilan dan tjinta-kasih pada sasarna manoesia, djadi toeroet berdoeka, teroetama di fihak sobat-ande dan koelawargania.

Tapi bila menginget oesianja jang tinggi, jangwaktoe menoetoep mata ada menjnggalken nama baek dalem kabesaran dan kahormatan, itoe semoea bisa dioega mendjadi soeatoe hiboeran bagi familienja kandjeng almarhoern jang tcrhormat.

Sabagi tanda tjinta danmenghargaitinggi atas Raden Mas Adipati Pandji Arionoto poenja priboedi dan dja-sa-djasa besar jang diperoleh dalem djabatannja mendjadi regent, ini hari sakalian Indonesische bes -tuursambtenaren dalem bilangan Cheribon ada ber-hadlir boeat oendjoek hormat jang pengabisan,dengen harep: sasoeda bekerdja poeloehan taon ampoenj a lama aken goena negri dan rahajat, sekarang biarlah kandjeng adipati poenja djisim jang terboengkoes dengen kabesaran .dan, kamoelia'an, rebah dengen

TASflOESKI.\\'S PRIDATO DALEM OEPATJAR,\ PENGOEuOERAN 77

scnang dalem ini perrnakaman Astana Kosambi jang indah dan rohnja jang soetji bcroleh kasenangan kekal di ternpat kabakahan.

K-\.TERA:'\ G:\ ~:

Ini ada pridatonja arnbtenaar Indoncsicr di depan koeboerannja boepati jang ditjinta.

Salaennja orang berpangkat, pendoedoek particulicr atawa wakil pcrkoempoclan sagala bangsa poen bolch goenal.en ini pridato, dengen robah atawa tamba lagi bcbrapa poedjia n jang bcrhocboengdcngenalmarhoern boepati itoe poenja pahala atawa perboe atan-perboea-tan backjangdioendjoekpada masanj a hidocp.

Djoega boeat pcngoeboeran laen-Iaen arnbtenaar besar jang mernpoenjai prika'ada'an seperti di atas, pridato ini boleh digocnaken dengen robah apa jang perloe.

PRID ATO No.28.

PRIDATONjA CHEF POLlTI E DI DEPAN h:OE-BOERAN AGEj T BOEMIPOETRA jAt\G

BINASA SALAGI L:\KOE KEN KAWADjIBAN.

(Dalem oepatiara pengoeboeran)

Apa jang sabegitoe djaoe telah kaliatan, dalem dja-batannj a sabagi hoofdagent, Kasta haroes diakoeh ada satoe penggawepolitiejang tja kepdan mengenal betoel atas kawadjiban-kawadj iban jang dilakoeken. Dan ini ada berboekti pada itoe kabranian jang dioendioek, dengentida oendoer atawa merasa djeri waktoe berha-depan pada kaoem pembrontak jang terlebih besar djoe rnb lanja, tjoe rna inget boeat djalanken dengen he-toel atas kawadji ban oentoek mendjaga prikasadia-tra'annja-tempat, soeda melawan teroes dengen gaga dan sekali-kali -tida pikir pada kamatian jang mcngantjern djiwanja,- perboeatan mana ada mem-bri kanjata'an kasetia'annja jang soenggoe.

Kerna Kasta poenja kagaga'an dan kabranian. boe-kansadja mernbikin kita-orang merasa terharoe. hanja itockasetia'an dengen mengorbankcn djiwa, telah bikin banjak ambtenaar, pembesar dan pcnggawe-penggawe jang bekerdja dalem corps politie di kota Betawi ~'an Weltevreden, menaro indah, dimana ini hari masmg-masing telah oendjoek hormatnja jang pengabisan di

TAl\'BOENIiI1\I'S PRlDATO D,\LE.\\ OEPATJARA PEI\GOEBOERAS 79

depan toean poenja lajon, jang boekan sadja ada pantes mendapet itoe kahorrnatan, hanja haroesdjoega rnendjadi soeatoe tjonto aken ditoelad oleh laen-Iaen kawan sadjabatnja.

Di waktoenja hidoep, sadari mcmangkoe djabatan agent politie. Kasta soeda bekerdja dengen radji n dan giat, sedeng dalemwaktoe blakangansamasa diangkat djadi hoofdagent klassatoe,telah oendjoekkatjakepan sabagi satroe dad kawan pendja hat jangsering meng-gang"oe prikasadjat ra'annja karnpoeng-karnpoeng da-lem pendjaga'a nnja. Dan apa jang olehnja telah dilakoekendalem itoe sapandjangwaktoe,sasoenggoenia ada dihargaken tinggi oleh pernbesar-pcmbesa r politic sebla atas, maka mcninggalnja di tangan kaoem pern brontak, ada menerbitken rasa doeka dan masgoel.

boekan sadja di fihak familie dan sobat-andenja, tapi djcega pada kita sakalian.

Tapi Kasta poenja karnatian ada meninggalken satoe nama jang terpoedji. Toean poenja gaga brani dan kasetia'an sabagi penggawe politie,aken tertj atet oen-toek mendjadi peringetan jangtida diloepa.Maka se ka-rang biarlah toean poenja roh tinggal berscnang di ternpat [ang bakah.

oe 1..::\TERANGAN :

Ini ada pridatonja chef politiedidepan koeboerannja hoofdagcnt Boernipoetra jang terbinasa di tangannja I~~oe:n pernbrontak. salagi melakoeken kawadjibannja

(11 Karet Tanahabang, Weltevreden.

Sagala ambtenaar [ang djadi pembesar atawa chef, bolehgoenal:enini pridato waktoe dibikinpengoeboeran dari pcnggawe [ang sebla bawahan, kaloe sadja me-ninggalnja salagi melakoekenkawadjiban dengen gaga dan setia boeat melindoengi katentrcman oemoern.

Kerna pridato dalem oepatjara pcngoeboeran biasa discboctken sabagi peringetan sagala pahaladan djasa-djasanj a orangjang meninggal.maim inipridato tentoe sad]a moesti dirobah pada bagian-bagian jang perloe, socpaja tjotjok dengen prika'ada'an [ang sabcnernja.

Samantarapridato di atastjoernadipetahken bagimana djalannja perkata'an moesti diatocr.

D.\lE.\I OEP!\TJ,\R.~ PEliGOEBOERAN 81

KATERANGAN :

Ini ada pridatonja officier balatentara di depan koe-boerannja soldadoe Djawa jang binasa kerna setia dan gaga braninj a. Tida perdoeli apa djiwa jang dikorban-ken itoe salagi bertempoer pada moesoe di medan perang. atawa waktoe berhadepan pada orang-orang c!5ahat j:mr: mcngganggoc'prika'arnanan.

'

.

••

ninggalkensatoe istri dan doea anakdi bawah oemoer.

Tapi rnenginget kabinasa'annja itoe di padang kahor-rnatan alagi melakoeken kawadjiban boeat gaenanegri, jang mernbikin namanja tinggal dihormat dan tert jatet dalern boekoe pahala, ada mendjadi djoega soeatoe hiboeran bagi sakalian sobat-ande dan familienja.

Sedeng kita-orang : dari pangkat officier sampe saka-lian oldadoe jang bekerdia dalem itoe angkatan, toeroet merasa bangga jang orang paperangan dari kita poenja bangsa ada mempoenjai itoe sifat-sifat terpoe-dj i.

Achirnja biarlah atas gaga brani dan kasetia'annia sergeant Kardiman nanti mendjadi toeladan bagi saka-lian orang-orangmilitair dari kita poenja bangsa, aken oendioek: jang soldadoe Djawa poen tida koerang be-sarnja boeat dihargaken,Lanta ran itoe maka sakalian officier dan pembesar-pembesar balatentara dateng mengoesoeng sampe ka ini pakoeboeran boeat oendjoek hormat jang pengabisan, dengen harep : biarlah toean poenia rohtinggal bersenangdi tempat jang bakah.

TANBOENKIM'S PR([)ATO

PRIDATO No.29.

80

PRIDATONjA OFFICIE R BALATENTARA DI DEPAN KOEBOERAI jA SOLDADOE

jANG MEMBOEWANG DjlWA

DENGE GAGA BRAN!.

f

(Dalem oepatjara pengoeboeran}

Sergeant Kardiman sabagimana dik" ,,,rloei old! ka-wannja jang doeIoe perna serboehken diri dalem paperangan di Edi, ada terkenal sabagi sala-atoe di anta ra soldadoe-soldadoe Djawa-jang gaga brani, dan blakangan diangkat ka dalem dja batan sergeant boeat bantoe mengedjer orang-orang djahat jang berdiam di sakiternja pagoenoengan dan rimba-rimbadi initempat.

Atas kasetia'annja dalern kawadjiban, sa .oeuggoe-nja haroes dipoedji. Di meden perang banjak pertern-poeran telah dilakoeken olehnja dengen gaga. hoe ka-branian jangdioendjoek beroelang-oclangboekansadja ada sanget dihargaken oleh kita-orang, hanja mendapet djoega poedjian dari sakalian pembesar militair. Be-gitoelah boeat lakoeken teroes kawadjibannj a sabagi orang paperangan jang tida perdoelikenoedjan peloe-roe, achirnja telah korbanken djiwa di medan perang sabagi sergeant Djawa dari pasoekan balatentaranja gouvernement OIanda di ini Hindia, jang gaga brani.

Sakalian pembesar militair dan officier toeroet me-rasa doeka atas wafat nja ini sergeant, jang ada

me-Djika meninggalnja ada dari lantaranjang terseboet blakangan, perkata'an itoe haroes dirobah menoeroet sabagimana prika'ada'an jang bener, begitoe poen poe-djiannja. Kerna pridato di atas tjoerna dipetahken ba-gimana perkata 'an-perkata'an moesti diato~r. b~at anakat bitjara di depan koeboerannja orang millitair.

Pridato ini boleh djoega digoenaken oleh officier-officier atawa pembesar-pembesar militair bangsa Ambon, Menado dan sabaginja, waktoe bikin pengoe-boeran orang militair bangsanja, dengen bikin peroba-han sabagimana jang diterangken.

DALEM OEPATJARA PENGOEBOERAN

(Dalem oepatiara pengoeboeran]

MeninggalnjaRade~ Pandji Indra dalem oesia jang sekarang, dimana .tjil:Hjita persatoean rahajat Indo-nesia masi pcrloe dapet soemanget dan tenaganja, djadi kahilangan satoe pemimpin ; dan ini ada berarti satoe karoegian besar bagi Perhimpoenan Nationalist

Indonesia dan lndonesiers saoemoemnja.

Toean poenja djasaboeatkarnadjoeannja kita poenja bangsa, jang sadari-tjeboerken diri dalem pergerakan telah empos soemanget Nationalismc dan Patriotisme, soepaja Indonesiers mengenal harganja diri, kabangsa-an dkabangsa-an karnerdika'an tana aernj a, ada amat pandjang .boeat ditoetoerkensatoepersatoe.Tapi sabagi peringe-tan ringkesnj a bisa diseboet : dalem sapandjang itoe tempo toean telah goenaken anlero tenaga danpikiran mcloeloe boeat memimpin bangsanj a d alem kamadjoean-kamadjoean,hingga sasoeatoeorang telahmengatahoei, sabagi pemimpin toean soeda bekerdia dengen tida mengharep kaoentoengan atawa kasenangan goena diri sendiri, sarnantara boeat sampeken itoe maksoed, ber-bagi-bagi kasoekeran moesti dilintasi dan roepa-roepa pengalamantida enak poen telah dirasaken, jan8 maski PRIDATOl jA NAT IONALIST INDONESIER DI

DEPAN KOEBOERAN PEMIMPINNjA jANG TERNAMA.

PRIDATO No. 30 . TANBOENKIM'S PRIDATO

82

.~•I . I .:

DALE.\l OEI'....TJARA PESGOEBOERAN

KATERANGAN :

Ini ada pridatonja nationalist Indoncsier di d~pan djinasat pernirnpinnja jang lagi.dipermakamken.

Tentoe sadja perkata'an-perkzta'an di atas boleh dirobah atawa tamba sabzgimana perloe, rnenoeroet banjaknja djasa dari itoe pemimpin almarhoem. -Tapi soepaja tida terlaloe pandjang, poedjian haroes dipili sadja jang ada -harganja boeat diseboet. Per-kata'an ringkes, rapi dan terang, ada lebih baek dari kalimat pandjang jang diatoer melilit.

Salaennja kaoern nationalist, pamoeda dari laen golongan p.oen boleh djoega goenaken ini pridatopada sasoeda dibikin perobahan jang tjotjok dengen djasa-djasa dan perboeatannja itoe pernirnpin 'di'waktoe

. .

hidoep.

Sedeng perkata'an di ajat pengabisan jang berboenji : ..Toean poenia angen-angen ada mendjadi kita pom;a t;ita-tjita, ioean poenia baloean ada djadi djoega toe-dioean dari kita-orang semoea,' tida boleh diloepai oleh sasoeatoe spreker jang djadi sasarna pernirnpin atawa pengikoetnja hoe pemirnpin almarheem, .

'.

TANBOESKIM'S PRIDATO I

begitoe tida rnernbikin toean oendoer satenga djalan; ini sasoenggoenja ada soeatoe kategoe'an dan kaoeletan jang haroes dihargaken tinggi.

Begitoelah dengen toean poenja oesaha dan pirnpi-nan, lirnapoeJoe rniIJioen kaoem Moeslirn jang doeloe ada begitoe berkoekoeh dengen masing-rnasing poe~ja

provincialisme, hingga kabangsa'an Indonesia Rajah jang besar terpetja dengen merocpaken golongan-go-longan ketjil, djadi mengatahoei kabangsa'annja jang sadjati, bahoewa marika sernoea boekan laen dari Indonesiers, jang sekarang pasti arnat berdoeka moesti kahilangan satoe pemimpin oetama, sabelon tana aernja djadi rnerdika dan antero rahajat Indonesia dapet dipersatoeken.

Tapi maski Raden Pandji Indra telah wafat, itoe soernanget kabangsa'an [ang rnoeJia nanti tinggal soe-boer dalem sanoebari bangsanja.'[oean poenia angen-angen ada mendjadi kita poenja tiita-tjita, toean poenja haloean ada djadi djoega toedjoean dari kita-orang semoea, jang ini hari berhadlir boeat oendjoek horrnat pengabisan depan toean poenja djinasat. Maka biarlah sasoeda di waktoe hidoepnja bekerdja tjape, sekarang toean poenja djisirn ambit tempat mengaso dalem ini permakarnan dan toean poenja roh jang soe-tji bersenang dengen kekal di tempat bakah,

DALEM OEPAT JARA PENGOEBOERAN 8;

djoeran,jangsatoe kaJi telah mengambilsikap, tinggaJ djedjak dari awal sampe di achir dengen tida b ero-bah.- ftoeperasa'an djadisamingkin bertamba,kerna toedjoean jang diambil soeda terbit dari kliroenja toean poenja pikiran, sekali-kali boekan kerna peng a-rocnja oewangatawakabesaran,sabagimana orang jang tida mernpoenjaikategoean hati bisa mendjoeroespada tindakan kliroe, lantaran dipengaroeken oleh satoe atawa lacn kakoeasa'an.

Berhoeboeng adanja bentrokan jang terdjadi kerep-kali dalem kita-orang poenja haloean, jang maski boe-kan djarang soeda terbitken perbantahan-perbantahan seroeh dan keras, tapi semoea telah dilakoeken dengen zakelijk, dari mana djadi mengoendjoekdjoega toean poenja kasopanan dan martabat jang tinggi, hingga maoe atawa tida. toean poenja moesoe-moesoe sekali poenmoesti rnemoedji dan menghormat.

Lebih djaoe haroes diakoeh: boeat belai perkara-perkara patoet dan adil jang mengenai kapentingan orang banjak,dengen zonder koeatirpada bahaja jang mengantjem, hasilnja toean poenja pena ada menda-tengken banjak kabaekan bagi siahwee,

Dengenmenginget pada itoe semoea, maka ini hari kita-orang menganter sampe ka tempat pakoeboeran boeat membri hormat jang pengabisan,di depan toean poenja lajon.- Achirnja diharep : biarlah toeanpoenja IOh beroleh kasenangan kekal di tempat jang bakah.

TANBOENJiJ.\1'5 PRIDATO

PRIDATO No.31.

86

(Dalem oepatjara pengoeboeran) .

PRIDATONjA SATOE JOURNALIST 01 DEPAN KOEBOERAN COLLEGANjA JANG

BERLAENAN HALOEAN.

Tocan poenja meninggal boekan sadja ada menerbit-ken rasa doeka dalem kalangan 'familie dan koelawar-ga,.di antara banjak sobat dan collega, tapi djoega pada orang-orang jang tjinta kabeneran dan ka'adilan, Kerna.dengenmeninggalken,ini doeniajang fatna,toean poenja kalam djadi brenti melahirkcn toelisan-toelisan berfaedah dan critiek-critiek tadjem, jang banjak.kali ada membawa kafaedahan bagi orang-orang atawa go -longan-golongan jang tersangkoet dalem itoesoewal.,

Dengen teroes terangharoes diakoeh : kendati dalem haloean jang ditoedjoe ada berlaenan dan kita-orang sering tida bisa tjotjok boeat mendjoeroes bersama -sama da.Iem satoe aliran,dimana lantaran itoe boekan djarang menerbitken perbantahanperbantahan sengit, -toch boeat itoe semoea tida membikin toean poenja collega, antara mana terhitoeng slja sendiri, mendjadi koerang hormat dan mengindahken.

Itoe perasa'an jang ada dalem kita poenja hati, boe-kan hormat toean poenja haJoean daJem politiekjang tida disatoedjoei, hanja hargaken tinggi itoe kadjoe

-(Dalem oepatjara pengoeboeran) PRIDATONJA LID PERKOEMPOELAN DI

DEPAN KOEROERAN HOOF D-BESTUURNjA JANG

BERPAHALA.

Ataswafatnja toean Soerio Winoto boekan sedikit menerbitken rasa doeka dalem hati sasama bangsanja di ini kota, teroetama oleh lid bestuur dan ledennja PersariketanKaoem Penggawe,jang dalemsakean taon telah bcrichtiar boeat karnadjoeannja orzng-orang dari kita poenjagolongan. - Boleh bilang dengen pim-pinannja toean Soerio,ini perkoempoelan jang tadinja ketjil dan tida banjak terkenaI, dalemsamantara wak-toe telah djadi:besar dan tegoe, dan ampir semoea kaoern penggawe di'ini tempat ada rnendjadi ledennja, -hingga deradjatnja kaoem boeroe jang tadinja tida

begitoe terpandang. achir-achir mendapet djoega .per-indahan sabagimana'pantes, boekan sadja darifihak kaoem madjikan, tapi dari sasamanja kaoem di laen kalangan .dan di pergaoelan oernoem,

Sasoeatoe orang pasti aken mengakoe, bahoewa itoe semoea ada atas djasanja toe~n Soerio, jang sabagi pemimpin soeda tida brentinja berdaja-oepaja mema-djoeken ini persariketanoentoek kabaekannja sakalian kaoem penggawe Inaoncsiers jang bcrkadoedoekan

~en-PRIDATONo. 32.

TANBOENKI~\'S PRIDATO

J; ,t.

KATERANGAN :

Ini ada pridatonja satoe journalist di depan koeboe-ran colleganja jang tida bersamahaloean.Dengen begi-toe djadi rnengoendjoek,kendati toedjoeannja ada laen dan sering djoega menerbitken polemiek heibat, toch sabagi orang jang bekerdja boeat kapentingan oernoern, dalem satoe kalangan, patoet tocroet berdoeka atas meninggalnja itoe kawansadj abat jang djoedjoer dan bersikcp tegoe.

Tapi bagi orang jang memang bersatoehaloean ata-wa ada bersobat: tentoe mempoenjai tjoekoep perkata'an boeat mernoedji, hingga kaloe pridato ini maoe digoe-naken, lebih doeloe pasti moesti dibikin banjak perobahan.

journalist sagala bangsa boleh goenaken ini pridato, djika ka'ada'annja ada tjotjok sabagimana di atas, dengen robah sedikit apa [ang perloe.

.''::

88

---91

DALE:>\ OEPATJ ARA PEI'GOEBOERAS

vereeniging, pridato IIl1 boleh digoenaken dengen seboeti djasa-djasanja jang ada 'harga boeai diperingeti.

Lid atawa bestuur dari perkoempoelan-perkoempoe-lan laen bangsa poen boleh goenaken ini pridato dalem oepatjara pengoeboeran pemimpinnja, dengen bikinsedikit perobahan menoeroet ka'ada'ansabenernja [ang perna diperboeat atawa dilakoeken oleh itoe pe-mimpin almarhoem pada masanja hidocp.- Sedikit poedjian jang berharga ada terlebih meresep dalem pendengeran, dari pada kata...kata banjak, jang tida berisi dan koerang penting.

TANBOENKIM'S PRIDATO

KATERAN.GAN:

lni ada pridatonja sala-satoe lid di depan lajon hc'ofdbestuurnja jang berpahala, waktoe dipermakam-ken.

, Tapi salaen dal~m pengoeboerannja hoofdbestuur, djoegaboeatbestuur afdeeli ngatawalaenbestuur jang termasoek golongan tetoea dan teranggap sabagi pemimpin dalem sala-satoe perkoempoelan atawa dah dan bergadji ketjil, Maka wafatnja nu pemirnpin berboedi dan bidjaksana,[ang dengen soenggoe-soeng-goe telah oesahakenantero tenagaboeat kapentingannja kaoem boeroe, ada mendjadi satoe karoegian jang boekan ketjil bagi kita poenja vereeniging.

Tapi bila menginget oesianja jang tinggidan waktoe menoetoep~at~ ada meninggalken narna baek boeat toeroetdimasoeki dalem riwajatnja pamoeka-pamoeka perger2kan, sabagi ala-satoe .di antara pemimpin-pernimpin jang bekerdja oentoek kapentingan ban gsa-nja,- peringetan itoe ada mendjadi djoega soeatoe hiboeran bagi kita-orang dan familienjajangterhormat.

Berhoeboeng dengen itoe djasa dan pahalanja,maka ini hari lid bestuur dan ledennja Persariketan Kaoern Penggawe menganter sampe ka ini ternpat boeat oe n-djoek hormat jangpengabisan di depan pemimpin ini poenia lajon, kerna sasoeda bekerdja keras diwaktoe hidoepnja, sekarang dateng itoe tempo boeatmengaso.

Dan achirnja diharep, biarlah toean poenja roh berse-112ng dengen kekal di tempat jang bakah.

. "'.

TA~UOE~li/M'S PRlDATO

pR/on o ~o. 33.

PRIOATONj A PENGA NTER LAj ON 01 OEPAN KOEBOERAl11lj ASAORAllG BOEOIMAN.

(Dalt'1II oepatiara pengoeboeran),

.Sasoeatoe~rang tentoe telah mengatahoei,bagirnana di waktoe hidoepnja toean Slid Abdulfat a bin Mach-moed telah oendjoek kabedj ikan dan kamoerahan hati . pada sasarnanja manoesia.

Boekan sedikit orang-orang miskin jang dibriken djekat : prarnpoean-prarnpoean djanda, anak-anak jati.m dan piatoe jang telah ditoeloeng olehnja dan kasangsara'an dan kamelarat an, hingga dalem ini kota - dan brangkali djoega sampe di laen-Iaentempat - narnanja ini boediman zda terkenal dan terdj oeng-djoeng tinggi,

Roernasakolakaoem Moeslimin danroerna pemeliha-ra'an anak-anak piatoe Islam di sini,sabagianbesar bo-leh bilang telah didiriken atas ichtiar dan oesahanja .

Sa~antara bebrapa perkoempoelan jang ada mengan-doeng maksoed baek boeat prikamanoesia'an,teroetama

b~gi kabzngsa'an kaoem Moeslim, ada mendapet

b~gi kabzngsa'an kaoem Moeslim, ada mendapet

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 39-51)