• No results found

Wan Siauw perang pada Kong Soen Tjan

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 121-130)

WAN SIAUW PERANG PADA KONG So EN TJAN. 223

I

XI

Wan Siauw perang pada Kong Soen Tjan.

Soen Kian soedah kenah terkepoeng oleh bala-tentaranja Lauw Piauw, baik djoega Thia Pouw, Oeij Kaij dan Han Tong sigra madjoe menjerang mati-matian, achir-achir dapatlah djoega ija orang .menoeloengi Soen Kian,. hingga bisa keloewar dari kepoengannja moesoe, dan lantas berlari pergi.

Dengan dapat keroesakan besar, ija orang bisa djoega kombali ka Kang Tang, Soen Kian dan Lauw Piauw telah djadi bermoesoehan.

Sabrangkatnja dari kota Lok Yang, maka Wan Siauw dengan sekalian laskarnja telah berdiam di Ho Lwe, di mana Wan Siauw itoe ada .kekoe-rangan rangsomj Taij Sioe di Kie Tjioe, Han Hok, sigra soeroe orang menganteri rangsom pada Wan Siauw itoe.

Hong Kie (Wan Siauw poenja penggawe) laloe berkata pada Wan Siauw:

Laki-taki haroes berdiri sendiri di doenia,

me-" .

rigapatah djoega misti toenggoe sadja pengasih-nja orang, membri barang makanan; Kie Tjioe ada satoe negri kaja, dimana ada tjoekoep oe-wang dan rangsomj mengapatah Tjiang Koen tida maoe ambit sadja?"

.Belon akoe dapati daja jang balk" sahoet

.

Wan Siauw.

"Sekarang Tjiang Koen boleh mengirim satoe soerat pada Kong Soen Tjan" kata poelah Hong-Kie: "Soeroe Kong Soen Tjan bawah balatentara-nja pergi memoekoel Kie Tjioe, pada siapa Tjiang Koen boleh berdjandji, aken membagi doewa tanah Kie Tjioe. Kerna Han Hok itoe ada bodo, - apabila ija dapat kabar, bahoewa Kong Soen Tjan maoe poekoel negrinja - tentoelah ija nanti mengoendang Tjiang Koen aken bantoe mengoe-roesi .negri. Di sitoelah kita orang nanti berker-dja; saja brani menantoeken, Tjang Koen nanti mendapat Kie Tjoe dengan gampang sekali I"

Wan Siauw ada moefakat sekali, maka dengan sigra ija laloe menoelis soerat, sertatitahken orang bawah itoe pada Kong Soen Tjan,

Tempo Kong Soen Tjan menerima soeratitoe, dalam mana Wan Siauw ada menjataken aken adjak ija pergi sama-sama memoekoel Kie Tjioe, jang djikaloe dapat, nanti hendak di bagi docwaj

Kong Soen Tjan djadi merasa girang sekall, maka pada hari itoe djoega, ija laloe brangkat daagan balatentaranja menoedjoe ka Kie Tjioe. .

.Dengan diam-diam Wan Siauw laloe membri kabar pada Han Hok.

Satelah menerimaitoekabar, Han Hok mendjadi amat bingoeng, dengan sigra ija panggil

penggawe-224 WAN SIAUW PERANG PADA KONG SOEN TJAN.

nja jang bernama Soen Sim dan Sin Peng, aken di adjak berdami:

"Kong Soen Tjan dengan membawah balaten-tara dari Van Tjioe dan Taij Tjioe" kata Soen Sim:

itoelah ada besar sekali djoemblahnja, ditambah

"

poelah dengan bantoeannja Lauw Pie, Kwan Kong dan Thio Hoeij, soedah tentoe kita tida nanti koe- . wat melawan."

, "Djika derniklan, tjara pegimanatah kita misti berlakoe 1" tanja Han Kok dengan bingoeng.

. "Wan Poen Tje ada sampe gagah dan pande"

kata poelah Soen Tarn: "serta ada mempoenial banjak pelawan perang jang gagah perkasa, Baik-Iah Tjiang Koen oendang padanja aken memban-toe ktta, tenmemban-toe ija nanti mengendahken bememban-toel pada Tjiang Koen,,dan kita tra'oesa kwatir pada Kong Soen Tjan."

Han Kok sigra rnenitahken Kwan Kieaken pergi rnengoendang Wan Siauw.

"Djangan!" kata Keng Boe: "WanSiauw ini

tem-P~sedangnja soesah, ija poenja napassekara~gini, soeda kita boleh hitoeng; saoepama anak ketjil ada didalam kita poenjatangan, kaloe sadjadibrentiken tida kasih ijamakan, tentoelia boleh mati kelapar-an; djikaloe Tjiang Koen mengoendang padanja aken mengoeroesi negri, itoelah tida bedah seperti pribasah bilang: In Houw Djip Vang Koen." (1)

(I) artinja: Toentoen matjan masoep kaantarakoempoelan kam-blng.

WAN SIAUW PERANG PADA KONGSoEN TJAN. 225

"Sedeng akoe ini bekas pamilie Wan poenja penggawe" sahoet Han Hok: "kapandeankoe tida melebihi dari Poen Tje. Orang doeloe ada bi-lang: Tek Hian Dji Djiang Tji (1) mengapatah kaoe ada bagitoe dengki hati!" '

"Ach! tjilakalah Kie Tjioe I" kata Keng Boe dengan mengelah napas.

i

Oleh kerna itoe, penggawe-penggawenja Han Hok jang lantas brenti meninggalken pangkatnja, ada lebih dari tiga poeloe orang banjaknja. ,Me-laenkan Keng Boe dan Kwam Soen, tinggal sem-boeni di loewar kola aken menoenggoe datengnja

Wan Siauw, ,

Laloe bebrapa hari kamoedian, Wan Siauw dengan balatentaranjatelah dateng, Keng Boe dan Kwan Soen sigra hendak madjoe menjerang Wan Siauw, tapi Wari Siauw poenja palawan nama Gan Liang dan Boen Tjicie lantas madjoe

• • sigra boenoe mati itoe doewa orang.

Satelah Wail Siauw soedah masoep di Kie Tioe, lantas ija briken Han Hok gelaran Toat

t ,

Boe Tjiang Koen; ija angkat Tian Hong. Kouw Hioe, Tjouw Sioe; dan Hong Kie aken mengoe-roesi negri Kie Tjioe dan ija rnerampas antero ka Kwasaannja Han Hok.

'Han Hok djadi merasa njesal sekali, maka dengan meninggalken samoewa kaoem pamilienja,

(I) Pilih orang [angbldjaksana 1antas serahken iloe, atawa leblh tegas : killl haroes mengalah pada orang jang leblh pande.

. ..

:'

:

9

226 WAN SIAUW PERANG PADA KONG SOEN TJAN.

dan melainkan sendirian sadja, laloe ija brangkat pergi ka Tin Lioe, aken minta menoempang pada Taij Sioe Thio Mauw.

(Kasihan 1matjan masoep ka dalem koempoelan kambing, traboleh djadi itoe kambing bisa hidoep dengan slamat, sedang ija bisa melariken diri, itoelah soedah sampe bagoes I Benar bagitoe, toewan-toewan pembatja.)

Tempo mendapat taoe, Wan Siauw soedah dapat Kie Tjioe, maka Kong Soen Tjan lantas soeroe soedaranja, nama Kong Soen Wat, pergi ketemoeken Wan Siauw, aken minta bagidoewa itoe tanah Kie Tjioe.

Temposoedah ketemoe, Wan Siauwlaloe berka-ta pada Kong Soen Wat:

"Akoe minta kaoe poenja soedara datengsendiri disini, sebab perloe akoe hendak bermoefakat."

. Kong Soen Wat sigra brangkat kombali. Tem-po ija berdjalan ada lima poeloe li djaoenja koenjoeng-koenjoeng dari pinggiran goenoeng ada keloewar satoe barisan soldadoe, jang lantas me-njegat di tengah djalan, palawan dari itoe barisan

j

lantas berkata:

"Akoe .ini ada titahannja Menister Tang Toh I"

Sahabis berkata demikian laloe ijaprentah itoe soldadoe-soldadoe melepasken panah, sahingga Kong Soen Wat djadi mati di itoe tempat, sedang orang pengikoetnja jang soedah bisa melariken diri, laloe berlari poelang membri kabar pada

..

WAN SIAUW PERANG PADA KONG SoEN TJAN. 227 Kong Soen Tjan : Bahoewa Kong Soen Wat soe-dah mati!

Kong Soen Tjan djadi teramat mara, seraja berkata:

"Njatalah Wan Siauw soedah menipoe padakoe, ija soeroe akoe perangin Han Hok, sedeng ija sendiri jang dapat mengambil Kie Tjioe. Soedah bagitoe, ija poera-poera soeroeh laskarnja menjaroe djadi orangnja Tang Toh, dan boenoeh soedara-koe! Ha 1djahat sekali, akoe misti membales itoe."

Sigralah djoega Kong Soen Tjan atoer beres barisannja, dan madjoeken teroes mengampiri kota Kie Tjioe. Tempo mendapat kabar, bahoewa bala -tentaranja Kong Soen Tjan soedah dateng, maka Wan Siauw poen sigra keloewar dengan sekalian laskarnja.

Itoe doewa barisan balatentara telah ketemoe diseblah atas soengei Poan Ho.

Barisannja Wan Siauw ada di atoer di sebla wetannja Soengei, sedeng laskarnja Kong Soen Tjan ada berbaris disebla Koeloen.

.Kong Soen Tjan jang berdiri diatas djemba-tan, lantas bertreak dengan berkata:

.Bangsat penipoe! Kaoe djoeal akoe !

Wan Siauw poen lantas petjoet koedanja dan mengampiri ka pinggir djernbatan,' sambil me-noendjoek pada Kong Soen Tjan, seraja ija berkata :

"Sebab Han Hok tiada sanggoep mengoeroes

I I

228 WAN SIAUW PERANG PADA KONG SoEN TJAN.

negrinja, maka dengan soekanja sendiri ijaserah-ken padakoe, dan akoe rasa, tida sekali ada sangkoetan bagi kaoe!"

"Dahoeloe hari orang kira kaoe ini ada berhati soetji" kata poelah Kong Soen Tjan: "makalah djoega orang .soedah angkat kaoe djadi Presi-dent. Tapi sekarang kaoe poenja perboe watan ini, ada membri kenjata'an bahoewa kaoe ini ada berhati andjing dan babi! Akoe tidamengarti,' kaoe masih ada moeka aken berdiri lama-lama

di'ini doenia."

Wan Siauw djadi goesar sekali, dan lantas bertreak: .Stapa jang bisa menangkap dia !"

Boen Tjioe lantas madjoe menerdjang Kong Soen Tjan.

ltoe doewa orang, telah djadi berperang di pinggir djembatan, kira-kira soedah ada sapoeloe djoeroes lamanja ija orang serang-menjerang, maka Kong Soen Tjan soedah tida bisa mena- ! han lebih lama, aken menangkis penjerangannja Boen Tjioe, oleh kerna itoe, sigralah djoega ija berlari moendoer.

Boen Tjioe sigra madjoe merriboeroe, Kong Soen Tjan lari masoep ka dalam barisannja.

Boen Tjioe poen lantas memboeroe masoep dan menjerang kasana sini didalam barisannja Kong Soen Tjan.

Ampat palawannja Kong Soen Tjan dengan berbareng madjoe mengepoeng Boen Tjioe; tapi

..

WAN SIAUW PERANG PADA KONG SOEN TJAN. 229

pada samentafa itoe djoega, satoe dari antara itoe ampat palawan soedah djatoh dari koeda, kerna kena tertoesoek oleh toembaknja Boen Tjioe, sedang jang tiga orang lagi, teroes pada melariken diri.

Boen Tjioe memboeroe poelah pada Kong Soen Tjan, hingga terpaksa ija berlari keloewar dari barisannja.

Kong Soen Tjan lariken koedanja dengan sa-kentjeng-kentjengnja menoedjoe ka djoeroesan goenoeng; Boen Tjioe mengoedak teroes dari blakang sambil bersoerak-soerak:

.Lekas kaoe toeroen dari koeda, dan menjerah-ken diriI"~ kata Been Tjioe dengan berseroe.

Kong Soen Tjan poenja Kopia dan panahnja telah pada djatoh di tanah, hingga ramboetnja djadi teroere-oere, tempo sampe di satoe selanja pegoenoengan, kaki koedanja terdjeblos, hingga koeda itoe lantas roeboe di tanah, samentara Kong Soen Tjan djadi tersoempet! Boen Tjioe sigra mengangkat toernbaknja, hendak menoesoek pada badannja Kong Soen Tjan tapi koenjoeng-koenjoeng ada dateng satoe orang moe-da jang menoenggang koemoe-da, jang lantas madjoe menjerang Boen Tjioe.

Kong Soen Tjan sigra bangoen berdiri dan naek katernpat jang ada sedikit tinggi, dimana ija dapet Hat itoe orangmoeda, jang pengawakan badannja ada kira-kira delapan kaki tingginja

III

L

230 WAN SIAUW PERANG PADA KONG SOEN TJAN.

bidji matanja jang besar ada dllindoengl oleh alis jang tebeI, serta ada bermoeka lebar, se-deng roepanja ada kelihatan gagah dan keren sekali, itoe tempo ija lagi berperang pada Boen Tjioe.

Lima atawa anem poeloe djoeroes ija orang soe-dah serang menjerang, tapi belon ada jang me-nang atawa kala.

Sigra djoega barisan penoeloengnja Kong Soen Tjan telah dateng menjoesoel sampe diitoe tempat, maka Boen Tjioe lantas sadja petjoet koedanja dan sigra berlari pergi.

Hoe orang tida madjoe memboeroe, hanja ija lantas dateng mengampiri Kong Soen Tjan jang itoe tempo soedah toeroen dari tempatnja berdi-ri, dan lantas menanjaken namanja itoe orang moedah.

"Saja alsal dari SiangSan bilangan Tjin Teng"

sahoet itoe orang moeda : "nama Tio In alias Tjoe Liong, soedah perna toeroet pada Wan Siauw, ake tetapl dari sebab saja Iihat Wan Siauw tiada ada mempoenjai hati jang tjinta pada radja dan soeka membri pertoeloengan pada rahajat negri; maka saja soedah lantas tinggalken dia, . dan ingin toeroet pada toewankoe! Saja tida kira sekali, soedah bisa ketemoe di'ini tempat pada Tjiang Koen",

Kong Soen Tjan djadi merasa girang sekali, dan lantas adjak Tio Tjoe Liong bersama-sama

1 I

~.

..

WAN SIAUW PERANG PADA KONG SOENTJAN. 231

kombali kadalam bentengnja; Ialoe ija mengoem-poelken poela laskarnja.

Pada hari esoknja Kong Soen Tjan atoer poe-lah balatentaranja djadi doewa baris, jang di atoer matjamnja seperti doewa sajap, dan Iima riboe ija poenja balatentara jang berkoeda ada di madjoeken djoega, jang ampir sabagian be-sar ada koeda boeloe poeti. (Sebab pada tempo Kong Soen Tjan berperang pada kaoem Kiang, ija selaloe ada pake balatentara jang menoeng-gang koeda poeti, jang di soeroe djalan paling, depan, dengan di namaken: PekMaTjiang Koen Hoe kaoem bangsa Kiang, ada amat takoet pada barisan soldadoe jang menoenggang koeda poeti), oleh.kerna itoelah djoega, maka ija ada poenja banjak koeda poeti.

Wan Siauw soeroe Gan Liang dan Boen Tjioe djadi Slan Hong, jang masing-masing di titaken membawah sariboe soldadoe jang pande memana, dengan di bagi djadi doewa barisan, satoe baris jang berdjalan disebla kanan, misti memana Kong Soen Tjan poenja barisan kiri, dan jang satoenja Iagi misti panah Kong Soen Tjan poenja barisan sebla kanan. Laen dari itoe, ijatitaken poelah Kiok Oie mengapalai dlapan ratoes soldadoe jang pan-de maen panah, pan-dengan Iima bias riboe soIdadoe biasa, misti tinggal berdiam di tengah-tengahnja barisan. Sedeng ija, Wan Siauw, sendiri dengan

232 WAN SIAUW PERANG PADA KONG SOEN TJAN.

bebrapa poeloe riboe soldadoenja, ada' berdiam paling blakang.

Kong Soen Tjan dari sebab belon mengenal betoel pada hatinja Tio Tjoe Liong, oleh kerna itoe, djadilah ija melainkan titaken sadja Tjoe Liong mengapalai satoe barisan paling blakang.

Kamoedian Kong Soen Tjan prentah poelah sa-orang palawannja jang bernama Giam Kong, me-ngapalai satoe barisan [ang dititaken djalan pa-ling depan j sedeng ija, Kong Soen Tjan sendiri, dengan membawah satoe pasoekan balatentara jang besar djoemblanja, tinggal berdiri ditepi djembatan Poan Ho. satoe bendera soetra jang di pegang oleh satoe soldadoe, ada berdiri di hadepannja, dengan berkibar-kibartertioep angln:

bendera jang mana, pada betoelan tengah-tengah-nja ada ditoelisi satoe Letter "Swe" (=Generaal).

Moelai dari djam dlapan pagi, balatentaranja Kong SoenTjansoedahmernoekoel tarnboer, hing-ga liwatdjam 10, mendjadi soedah berlaloe doewa djam lamanja j tapi laskarnja Wan Siauw tinggal diarn, belon djoega maoe madjoe menjerang.

Memang Kiok Gie palawan Wan Siauwsoedah briprentah pada samoewa soldadoenja, aken ting-gal semboeni di blakang pedengan panah, misti menoenggoe sampe soedah kedengaran boenjinja meriam, baroelah samoewa misti dengan berba-reng lantas melepasken panab pada barisannja Kong Soen Tjan.

..

WAN SIAUW PERANG PADA KONG SOEN TJAN: 233

Balatentara Kong Soen Tjan jang dikapalai oleh Giam Kong soedah tida bisa menahan sabar lagi, jang dengan bersoerak-soerak ija'orang sigrama-djoe mengampiri.

Kiok Gie, tempo melihat'Iaskarnja Giam Kong soedah moelai madjoe, tapi, sebab misih ada ber-djaoean, maka Kiok Gie bersama sekalian sol-dadoenja, masih sadja tinggal mengoempet. Pada waktoe soedah dateng berdekatan, dan tempo soedah kedengaran boenji-nja rneriam, maka si-gralah laskarnja Kiok Gie dengan berbareng lan-tas memanah pada barisannja Giam Kong.

Giam Kong djadi amat goegoep; tempo ija hendak berbalik aken melariken diri, Kiok Gie telah.dateng memboeroe, jang pada sakoetika ltoe djoega, ija soedah dapet mernboenoeh Giam-Kong.

Balatentaranja Kong Soen Tjan djadi kalah.

Tempo barisannja jang ada di sebla kiri dan ka-nan hendak madjoe aken membri pertoeloengan, lantas di pegat oleh Gan Liang dan Boen Tjloe, sedang laskar jang dibawah oleh Wan Siauw, poen samoewa telah madjoe rnenjerang, sahing-ga sampe di tepi djembatan.

Kiok Gie jang paling doeloe telah madjoe sampe dipinggir djembatan, dan lantas batjok itoe soldadoe jang pegang bendera soetra, hingga itoe bendera, tandakebesarannja Kong SoenTjan, telah djadi roeboe menggeletak ditanah.

11 1I1I

li

1I

234 WAN SIAUW PERANG PADA KONG SOEN TJAN.

Tempo Kong Soen Tjan melihat benderanja soedah roeboe, dengan sigra ija balikin koeda-nja, dan lari toeroen dari atas djembatan!

Kiok Gie dengan barisannja sigra madjoe memboeroe; tempo ija mengoeber sampe di ba-risannja Kong Soen Tjan jang berdjalan paling blakang, disitoelah Kiok Gie telah ketemoe dengan Tio Tjoe Liong, janglantas memoeter toem -baknja, dan menoesoek pada Kiok Gie itoe.

Belon brapa djoeroes ija orang serang-menje-rang, Kiok Gie telah dapat diboenoe mati oleh Tio Tjoe Liong, jang lantas petjoet koedanja dan teroes masoep ka dalem barisannja Wan Siauw ija mengamoek ka sana sini, seperti djoega ija masoep didalem tempat jang tida ada orangnja, sedang Kong Soen Tjan dengan barisannja jang tadi soeda kalah, sigrabalik lagi bantoemenjerang.

Balatentaranja Wan Siauw djadi dapat keroe-sakan besar!

Wan Siauw, jang lebih doeloe titahken orang pergl melihat keadaannja balatentara jang lagi berperang, dan ija telah dapat taoe: Bahoewa Kiok Gie soedah dapat memboenoe palawannja, moesoe, dan telah bisa membikin roeboe moesoe poenja bendera kebesaran, serta sedang madjoe memboeroe laskarnja moesoe jang soeda dapat di kalahken. Oleh kerna itoe, dengan tida ber-sadia-sadia lagi, laloe Wan Siauw adjak bebrapa orang penggawenja, jang melainkan di iringi

sa-•

"\

, f

WAN SIAUWPERANG PADA KONG SOEN TJAN. 235

dja oleh sa'raroes orang lebih, ija, Wan Siauw, telah madjoe ka moeka barisannja, aken melihat dengan girang kemenangannja ija poenja solda-doe.

"Ha! ha !" Tertawa Wan Siauw tempo soeda melihat balatentaranja Kong Soen Tjan jang telah djadi lari kalang kaboetan. "Ha ha! Kong SoenTjan ada bangsa jang tiada mempoenjai kapande'an swatoe apa! . . . .." .

Tempoija, Wan Siauw, baroe sadja berkata begi-toe, koenjoeng-koenjoeng dengan tida ketahoean lagi, Tio Tjoe Liong soeda ada dihadepannja, las-kar pengiringnja Wan Siauw lantas memanah ; tapi satelah Tio Tjoe Liong soedah melabrak bebra-pa orang, jang lantas djadi roeboe, maka sekalian laskar itoe, dengan sigra pada melariken diri.

Laskarnja Kong Soen Tjan poen telah dateng djoega di itoe tempat, jang lantas mengepoeng

pada Wan Siauw dan sekalian kawannja!

"Toewankoe!.... lekas pergi semboeni dibla-kang itoe tembokan kosong!" kata Tian Hong dengan goegoep pada Wan Siauw.

"Laki-Iaki lebih baik mati perang di moeka barisan l" kata Wan Siauw sambil banting kopia-nja dl tanah: "dari pada semboeni di blakang tembok, aken berharep hidoep!"(1)

Oleh kerna mendengar perkata'annja Wan Siauw

(1) Hall Wan Siauw ada poenja djoega napsoe Jang gagah; tapi sajang.

lah ka2agahannja ija tida lakoeken pada waktoe berperang pada Tang Tohl

11

I:

236 WAN SIAUW PERANG PADA KONGSOEN TJAN.

Hoe, maka samoewa laskarnja lantas madjoe me -lawan dengan mati-matian, lantaran mana, Tio Tjoe Liong djadi tida bisa menerdjang sampe masoep ; dan pada sementara itoe djoega bari-sannja Wan Siauw jang besar djoemblanja telah dateng membri toeloengan, sedang laskar jang dikapalai oleh Gan Liang dan Boen Tjioe poen telah dateng djoega disitoe.

Sekarang, mendjadilah terbalik Kong Soen Tjan dan Tio Tjoe Liong jang kena di kepoeng oleh doewa barisan besar dari doewa pihak l

Dengan di iringi oleh Tio Tjoe Liong maka Kong Soen Tjan sigra berlari keloewar dari da-lam kepoengannja moesoe, dan berlari teroes menjebrang dari atas djembatan soengei Poan Ho.

Balatentaranja Wan Siauw sigra madjoe mem-boeroe teroes! sahingga di sebrangnja soengei.

Laskarnja Kong Soen Tjan ada banjak sekali jang mati tertjeboer di dalam soengei.

Wan Siauw ada toeroet mengedjar, jarig telah madjoe paling depan kira-kira ada 5 paal dja-oehnja ijaorang telah mengoeber, waktoe sampe di depan satoe goenoeng, koenjoeng-koeqjoeng dari sebta blakangnja goenoeng itoe, ada kedenga-ran swara banjak okedenga-rang jang bersoerak soerak, dan pada samentara itoe, lantas kelihatan satoe barisan soldadoe, dengan dikapalai oleh tiga orang, jang telah madjoe lebih doeloe didepan dari ija

"

r

-1

I f

f)

..

-WAN SIAUW PERANG PADA KONG SOEN TJAN. 237

poenja barisan; dengan menoenggang koeda dan dengan djalan berendeng.

Tempo orang melihat lebihtegas, njatalah marika itoe,ada: Lauw Pie,Kwan Kong dan Thio Hoei. (1) Sabagimana soeda terseboet, marika itoe ada bertempat di Peng Gwan Kwan, tempo ija orang mendapat kabar: Bahoewa Kong Soen Tjan dan Wan Siauw sedang terbit roesoeh ; oleh lantaran mana, ija orang telah dateng dengan maksoed aken membantoe pada KongSoenTjan ; maka pada itoe tempo djoega itoe tiga orang, jang menoenggangi diatas tiga koeda, dengan tiga matjem pekakas pe-rang, telah madjoe berbareng menerdjang Wan Siauw, jang tempo mendapat lihat pada marika itoe bertiga; Wan Siauwsoedahdjadi bagitoe kaget, sahingga golok jang terpegang di tangannja, lantas djadi djatoh ditanah, dengan goegoep ija balikin koedanja dan sigra berlari moendoer!

Dengan ditoeloengi oleh banjakor~ng, baroelah ija, Wan Siauw, bisa menjebrang

Dengan ditoeloengi oleh banjakor~ng, baroelah ija, Wan Siauw, bisa menjebrang

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 121-130)