• No results found

eprangan antara tiga Negri

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 131-174)

-SlIM KOK

TjIE TjlN KOEIj

T}ITAKl\N KA DOEA KALI

1920.

Bagian ka 4:.

TertjUak dan terdjoeal oleh kantoor tjit~k:

TJIONG KOEN BIE-ELECTRISCHE DRUKKERIJ

PINTOE-BESliR BliT IIvta,

..

Tersalin ka dalam bahasa Melajoe rendah 18ng banjak terpake, dari boekoe tjerita

~ bahasa Tionghoa, tjitakan jang paling baroe.

oleh:

llTRWR

eprangan antara tiga Negri

j (Satoe tjerita jang betoel soeda kedjadian di iongkok, pada djeman dahoeloe kala, jaitoe , )'Itempo abad ka 11, dari itoengan tahon Mesihie '-: -: 115 sampe tahon 269). . :-

:-(Ada samboengannja.) kata Tio Tjoe Liong dengan mengela napas:

"tida njana sekali sama kelakoeannja sekarang ini, njatalah ija ada sabangsa sadja dengan Wan Siauw".

"Toewan haroes tinggal bersabar dan kerdja teroes padanja" kata Lauw Pie: "Sabarlahsadja, hingga dateng temponjakita orang nanti di per-temoeken kombali".

Satelah soedah berkata-kata, ija orang laloe ambil slamat tinggal satoe sama laen.

Wan Soet, jang ada berdiam dikotaLam Ijang, Provincie Honan tempo mcndapat kabar: Ba-hoewa Wan Siauw telah dapat mengambil kota Kie Tjioe; maka Wan Soetlaloesoeroeorangnja pergi ka Kie Tjioe aken minta 1000 ekor koeda pada Wan Siauw; tapi Wan Siauw tida kasih, lantaran mana Wan Soet djadi goesar sekali, moclai dari itoe waktoe, kadoewa scedara itoe soedahtida hidoep roekoen lagi. KamoedianWan Soet titahken poelah orangnja:pergi ka Keng Tjioe, aken memindjam 200,000 karoeng beras pada Lauw Piauw ; poen Lauw Piauw djoega tida soeka membriken; oleh kerna apa, Wan Soet djadi saki! hati pada Lauw Piauw. Achir-achir dengan diarn -dlarn ija mengirimsatoe soeratpada Soen Kian, dimana ija ada minta Soen Kian poekoel Lauw Piauw.

240WAN SIAUW PERANG PADA KONG SOEN TJAN.

..

* *

*

° Soerat iioe, ada berboenji demikian:° .Kapan tiari, makanja Lauw Piauw me-njegat toewan poenja dialan, jatoelah ada soeroehannja akoe poenja soedara, Wan Poen Tje. Sekarang, saja ada mendenger kabar:

Bahoewa Lauw Piauw dan Poen Tje initem-po sedang bermoefakataken menjerang Kang

Tang..,1.

Maka sekarang, baiklah toewan lekas pergi poekoel Lauw Piauw, sedang akoe setuiiri nanti perei memoekoel Poen Tje ; -dengen atoeran begitoe, toewan poenja moesoeh doe..

wa~"doeiva dapet dibales. Toewan boleh am-bit Keng Tjioe, dan akoe send!ri nanti me-':ngambit Kie Tjioe, djangan salah."

IX

Wan Slauw perang pada Kong Soen TJan Samboengan bagian katiga.

"Benar, memanglah Lauw Piauw dahoeloehari soedah menjegat djalanankoe' kata Soen Kian

°sasoedahnja membatja soeratnja Wan Soet:

"Dji-_'. Kang Tang, ada nama negrlnj. Soen K!ansekllranc provlncle Klllng Soe don NgllnHwe.

~==...:.;,~~~~_.:...~~~~~

242 Wan Siauw perang pada Kong Soen Tjan:

nj~brang

kali, dengan djalan bagitoe djaoeh, ija tra'nanti bisa menahan lama aken berprang kaloe ini waktoe akoe tiada lantes bikin pem- d kit "

k h I .I'" pa a I a. - ..

balesan, maoe toenggoe sampe apanta agt Lauw Piauw moefakat, maka,dengan sigra IJa Sahabis berkata, laloe ija himpoenken sekali ahken Oeij Tjouw bikin persadlaas, boewat penggawanja, aken diadjak bermoefakat. endjaga madjoehnja moesoeh; sedang ija

sen-1IWan Soet ada banjak djoesta darr berhat iri poen dengan satoe pasoekan balatentara telah palsoeI" kata Thea Pouw: "Belon bol~h kit rangkat djalan aken melawan perang. . lantes pertlaja," Seen Kian ada mempoenjai ampat poetra,jang

.Akoe sendiri hendak bikin pembalesanl"k~ta samoewa telah di lahirken oleh Gouw Hoedjin, poelah Soen Kian: •tida s:~a1i akoe adaharep poetra pertama ada bernama Soen T~ek ~lias .Wan Soet poenja bantoean. Pek Hoe, kadoewa nama Soen Koan alias Tiong Kamoedian, lanteslah djoega Soen Kianti,tahk~1l Bouw; katiga Soen le alias SIok Piet; dan ka Oeij Kaij pergi di pinggir soengel, aken lebih ampat Soen Kong alias Koei Tjo.

doeloe bikin sadia kapal-kapal perang, moewatken Adenja Gouw Hoedjin ada djadi djoega Soen pekakas-pekakas perang dan rangsoem, sedang Kian poenja istri jang kadoewa; dari bini ini pada kapal .jang

lebi~ be~ar dito~~pangken laska~

ija telah mendapet poela sat?e poetra

d~~

satoe berkoeda, itoe hari dioega IJaorang hendak poetri, jang prampoean dibri nama DJIn dan brangkat

~erlajar per~i

,ka Keng Tjioe" jang lelaki di kasih nama: Soen Long alias

Sigra dloega-hat m!, soed~h dlketahoel ~Ielt Tjo An, ' ' . mata-matanja Lauw Piauw, jang dengan sigra Dan Sosn Kian ada poengoet satoeanak lelakl -laloe membri kabar pada Lauw Piauw, jang tem-: ari famille Dji, jang ada dibri nama Soen Im

po mendapet taoe Itoe, soedah djadi a~a 's Kang Le, , '

bingoeng, dan lantes mengoempoelken sekah joega Soen Kian ada poenja satoe soedara,

oran~nja,

, " . "

~

bernama Soen Tjeng alias Yoe

7

aij•

nTlda oesa kwahr kata Kwal Llang: "bol Pada waktoe maoe brangkat djalan, Soen soeroe Oeij Tjouw bawah balatentara dari T,ang'" Tjeng adjak anak-anaknja Soen Kian dengan He, aken djalan lebih doeloe akan pegat madjoe-, erbaris sainoewa menjodja, sambil berloetoet di nja moesoe; sedang toew~nkoe s~ndiri, b?leh, adepannja Soen Kiim,

bawah semoewa laskar darl Keng Tjioe danSlang:

IJang aken membantoe; Soen Kian telah

me-244 Wan Siauw perang pada Kong SoenTjan. ~alJ Siauw perang pada Kong Soen Tjan. 245

-

'

Shia, tempo dapet lihat kapal perangnja Soen Kian telah dateng mengamplrl, maka dengen si-ra ija bri prentah pada sekalian laskarnja,

lan-s memanah pada Hoe kapal-kapal perang.

Soen Kian sigra prentah samoewa soldadoenja, aken tinggal semboeni sadja di dalam kapali se-ang ija poenja kapal-kapal perse-ang, di ka'sih djalan moendar-mandlr di tengah-tengah soengei, tempo-tempo di kasih djalan djoega ka pinggir, tapi dari kapal perang tida balas memana pada barisan soldadoe jang ada di darat. Bagitoelah teroes meneroes sahingga tiga hari,1amanja, dan Oeij Tjouw teroes sadja melepasken panahnja.

Satelah Oeij Tjouw poenja anak panahsoedah djadi habis, baroelah Soen Kian koempoelkan itoe anak-anak panah jang menantjap dimana kapalnja, djoembla ada terdapaf ratoesan rlboe batang banjaknja.

Djoestroe itoe hari ada toeroen angin jang bagoes sekali boeat Soen Kian, maka dengan .sigra ija bri prentah aken lantas madjoe ka ping-Ir soengei, dan dengan berbareng samoea lantas

manah .pada barisannja Oeij Tjouw.

Balatentara jang ada di darat, tida koewat enahan lagi, maka sigralah djoega ija orang pada berlari moendoer, dan laskarnja Soen Kian lantas naek ka darat.

Balatentara jang di kapalai oleh Thea Pouw dan Oeij Kai), lantas berpentjar doewa djalan,

"Ini tempo, Tang Toh ada berkwasa didalam kraton" kata Soen Tjeng dengan maksoed hen-dak membri nasehat pada Soen Kian: nseda baginda keizer ada lemai hingga di dalem neg soedah terbit hoeroe hara besar, dan masing-masing orang melainken ada mengandelkan sadj atas kekoeatannja sendlrl-sendlrl, Sedang kit poenja negri di Kang Tang sini baroe ada da-pet sedikit aman, djikaloe dengen soeatoe lan -taran ketjil sadja, soedah maoe lantas menerbit-ken peprangan, itoelah saja rasa tida pantes sekali di perboewat; saja minta soedara soeka menimbang lebih djaoeh aken hat itoe."

.Soedarakoe tida oesa banjak bitjara lagi!"

kata Soen Kian: nkerna pikirankoe soedah tetap, kaoe tra'oesa menjegah. Dan sebab akoe ingln berkwasa dl ini doenia, manalah boleh, djika akoe tida lantas bikin pembalesan pada moesoeh-moesoehkoe,",

"Apabila ajahkoe misti pergi djoega" kata Soen Tjek: nBaiklah saja poen toeroet per berserta I"

Soen Kian soeka mengidinken alas kahenda nja ija poenja anak, maka sigralah djoega I

bersama poetranja itoe, lantas toeroeri kadala kapalnja, dan sigra berlajar menoedjoe kakota

Wan Shia. ' .

Oeij Tjouw, jang telah bikin persadia'an di sapandjang pinggiran soengei dekat kota Wan

..

Dari dalam barisannja Soen Kia~, sigra Han Tong keloewar menjamboet,

Hoe doewa, palawan djad! berperang serang nienjerang, tempo soedah berlaloe tiga poeloe djoeroes lamanja, sebab Tan Seng dapat liat:

bahoewa Thio Houw soedah moelai paja me-nangkis penjerangannja Han Tong, maka dengen sigra ija madjoe membantoe.

Soen Tjek jang dapat melihat itoe, lantas tarik panahnja, jang sigra djoega itoe anak panah soedah terlepas dari boesoernja, dan kena pada moekanja Tan Seng, jang tida tempo lagi, teroes tergoeling djatoh di tanah.

Kerna kaget melihat djatohnja Tan Seng,maka Thlo Houw poen soedah djad! salah menangkis, lantaran mana, goloknja Han Tong soedah me-langgar pada ija, Thlo Houw, poenja badan, dan lantas linjap njawanja I

Thea Pouw sigra petjoet koedanja, jang djad!

berdjalan madjoe, hendak menangkap Oeij Tjouw-Oeij Tjouw sigra toeroen dari atas koeda dan boewang ija poenja kopia kebesaran, sigra berlari pergi dengen bertjampoer pada soldadoe-sol-dadoe, jang soedah djadi berlarl-lari kalang kaboetan.

Soen Kian memboeroe teroes sahingga sampe di bilangan Han Soeij.

Sedang Oeij Kaij sigra kasih madjoe kapal kapal perangnja sampe di Han Kang.

aken sama-sama menjerang bentengnja Oeij Tjouw, sedang balatentara jang di bawah oleh Han Tong,' poen sigra madjoe bantoe menjerang. ' .

Mendjadilah Oeij Tjouw telah di serang da tiga pihak, jang lantaran mana, ija djadi tid koeat melawan, dan,terpaksa ija lantas mening.., galkan kota Wan Shia, serta berlari masoep ka kota Teng Shia.

Soen Kian soeroeh Oeij Kaij tinggal mendjaga!

kapal-kapal perang, sedang ija Soen Klan sendiri, laloe bawa sekalian balatentaranja pergl menge-djar barisannja moesoeh.

Oeij Tjouw dengan membawa satoe barisan soldadoe telah keloewar menjamboet, jang atoer .barlsannja di tepi oetan; Soen Kian poen lantas

pasang baris, sedang ija sendiri ada madjoe pa-ling depan dari barisannja, sedang Soen Tjek' dengan berdandan pake badjoe perang, dan de-ngan toembak di tade-ngan, ija tinggal berdiri di sebla ajahnja.

Oeij Tjouw dengan dianter oleh doewa pala-wan jang bernama ,Thio Houw dan Tan Se~g sigra madjoe ka moeka.

.Bangsa tikoes dari Kang Tangl" memaki Oe Tjouw sambil angkat tjamboeknja, dan menoe djoek Soen Kian: .kaoe orang bagltoe brani me njerang negrinja kaoem keradja'an HanI"

Sahabisnja berkata demikian, ija lantas titah-ken Thio Houw madjoe berperang.

an srauw perang pa a ong oen Jan.

f

Oeij Tjouwlaloe mengoempoelken poelah laskar laskarnja jang soedah djadi berhamboeran ; ka-moedian ija sigra pergi berdjoempa pada Lauw Piauw, pada siapa ija tjeritaken: Bahoewa Soen Kian poenja angkatan perang ada tegoe sekall, hingga tida bisa tertahan madjoenja. . ' , Lauw Piauw djadi bingoeng sekali, maka ija sigra panggil Kwai Liang aken di adjak berdami.

ftKerna sekarang kita soedah kalah" kata Kwai Liang pada Lauw Piauw: "Iantaran mana hatinja kita poenja soldadoe soedah tiada bernapsoe aken melawan perang, maka ini tempo, haroes-lah kita orang toetoep pintoe kota dan tinggal mendjaga dengan tegoe, sertamenjingkir doeloe-dari penerdjangan moesoeh jang ada besar sekali ; kamoedian, diam-dlam kita kirim satoe oetoesan pada Wan Siauw, aken minta ija poenia pertoe-loengan, dengan begitoe, nistjaja Soen Kian poenja balatentara nantl oendoer, dan kita terle-pas dari kepoengannja," ,

"Tjoe Djioe poenja bltjara'an ada salah sekaliI'P kata Tjoa Mo: "dan itoelah aka! djelek sekall, Sedang balatentara moesoeh soedah ada didepan kota, dimana boleh, kita orang tinggal.dlam, dengan tida melawan kita lantas trima sadja di boenoe man, Dan maski sala ini ada bodoh, tapl saja hendak membawa satoe pasoekan sol-dadoe, keloewar kota, aken inelawan perang de-ngen mati-matlan I"

.. Wan Siauw perang pada Kong Soen Tjan.~

Satelah soedah niendengar ltoe, Lauw Piauw lantas membri idzin.

Tjoa Mo dengan membawa sapoeloe riboe soldadoe, slgra' kaloewar dari kota Siang Yang, 'dan atoer barls dikaki goenoeng Hian San.

Soen Kian dengan balatentaranja jang soedah menang perang, poen telah madjoe dan soedah sampe djoega diitoe tempat.

Satelah.itoe kadoewa balatentara soedah ber -hadepan, Tjoa Mo lantas keloewar darl dalam barisannja.

,,1nl orang, ada soedara dari bininja ~auw Piauw" kata~Soen Kian pada sekalian

palawan-'nja : lIsiapatah [ang bisa menangkap dia?" .

Thea Pouw dengan toembak di tangan, sigra berdjalan keloewar dan lantas berperang pa~a

Tjoa Mo. Tapi belon brapa djoeroes lamanja ija orang serang menjerang, :rjoa Mo soedah tida koewat melawan, dan sigra berlari moendoer.

Balatentaranja Soen Kian sigra madjoe mem-boeroe, sambil memboenoe laskarnja Tjoa Mo

jang telah larl, .

Mait-maitnja soldadoe ada malang mehnlang

dl

sepandjang djalan.

Tjoa Mo lari masoep kadalam kola Siang Yang.

11Tjoa Mo soedah tiada mendengar n~sehal

[ang baik" kala Kwai Liang pada Lauw Plauw: sahingga soedah djadl Ini kekalahan, menoeroet

;toeran, ija misti di hoekoem potong I"

Oleh kerna Lauw Piauw baroe sekali kawin pada ade prampoeannja Tjoa Mo, mendjadilah ija tida maoe djalanken itoe hoekoeman. 1)

. Pada itoe tempo SoenKian telah bagi soldadoe-nja djadi ampat bagian, jang sainoea di prentah . .mengepoeng dan poekoel kota Siang Yang dad

ampat pendjoeroei Pada swatoe hari ada dateng angin besar, jang soedah menioep pada tiang benderanja Soen Kian begitoe keras, sahingga

mendjadi patah, .

Maka Han Tong lantas berkata pada Soen Kian:

Itltoe1ah boekan alamat bagoesj ada lebih baik sekarang kita orang poelang sadja doeloe."

"Tiap kali berperasg, selaloe akoe soedah dapat kernenangan besar I" sahoet Soen Kian:

"tida lama lagi akoe nanti bisa ambil kotaSiang Yang. Masalah tjoema dari lantaran bendera patah tertioep angin, lantas .kita membrentiken ini perang jang ~oewal kita, soedah ada djalan bagoes sekali, aken dapati ini kota."

Mendjadilah Soen Kian tida maoe menoeroetl perkata'annja Han Tongj malah ija lantas kasih prentah aken memoekoel kotalebih seroe lagl, dari jang soedah. . . .

Pada Lauw Piauw, kamoedlan Kwai Liang berkata:

11 Lauw Plauw takoet blnl, d1kamoedlannanllnjal a alas gosokan blnlnja Ija djadl b••wang aneknj a jar.gpert ama,dannegri nja djadl djel oh pada TJOIJob.

Wan Siauwperang pada Kong Soen Tjan. 251

nPada tadi malam, saja telah melihat keada'an-nja langit, dalam mana ada kelihatan satoe bin -tang soedah ampir djatohi djika menoeroet sama perbagian itoengan, adalah itoe terkena pada diri -nja Soen Kian."

ItTjoe Kong misti lekas kirim satoe soerat pa-da Wan Siauw: "kala poelah Kwai Liang:"aken minta ija poenja bantoean."

Lauw Piauw sigra menoelis satoe soerat. Ka-moedian laloe ija menanja pada sekalian peng, gawenja :

IlSiapatah jang brani keloewar menerdjang moe-soeh, aken membawa soerat inl?"

nSaja maoe lakoeken itoe prentah I" kata sa-orang palawan perang jang bernama: Lie Kong.

"Djikaloe kaoe brani pergi, maka dengarlah akoe poenja nasehat" kata Kwai Liang: ItOrang nanti kasih pada'moe lima ratoes soldadoe. jang samoea ada pande memanahidjikaloe broentoeng kaoe bisa menerdjang keloear dari barisan moe-soeh, lantas lari menoedjoe kadjoeroesan goe-noeng Hian San. Moesoeh tentoe nanti keloear mengedjar kaoe; maka mlsti lantas bagi: sara -toes orang naek ka alas goenoeng, dengan - sa-diaken banjak batoe-batoe jang boleh dipergoe-naken boewat menimpoek;sedang saratoes orang lagi, masingmaslng misti membawa panah dan tinggal bersemboeni didalam oetan, Apablla ada soldadoe moesoeh dateng memboeroe, djangan

~52 Wan Siauw perang pada

- - - - _ . . . : : . . . ._ _::.:.=

kaoe berlari teroes, hanja kaoe misti berlari , moetar . aken pantjing moesoeh, soepaja ija orang bisa dateng pada tempat semboeninja itoe soldadoe, jang mana misti lantas melepasken panah, dan batoe-batoe dari atas goenoeng; djika kaoe dapat kemenangan, sigra kaoe

mernboenji-ke~ mariam dengen beroentoen, rnaka balatentara dari dalam kota nanti keloear membantoe; aken tetapi, djika soldadoe moesoeh tida memboeroe

. '

tida oesa memboenjikan mariam, hanja kaoe boleh teroes sadja brangkat djalan. Ini malam, boelan tida bersinar terang, pada waktoe rneng-gerip kaoe soedah bolehlantas keloear darikota."

Dengan sigra Lie Kong berdandan, dan bikin sadia soldadoe jang ija mist! bawa.

Pada waktoe mata hari baroe sllam d! pihak koelon, dengan diam..diam orang telah memboeka pintoe kota sebla wetan, dan Lie Kong sigra keloear dengan lirna ratoes soldadoenja.

ltoe tempo, Soen Kian sedang berdoedoek di dalam bentengnja, koenjoeng-koenjoeng ija dapat dengar soeara orang riboet-riboet dl loewar, maka dengan dianter oleh tiga poeloe soldadoe jang menoenggang koeda, ija sigra keloear dari benteng aken melihat.

Satoe soldadoe mernbri kabar: Bahoewa ada satoe barisan soldadoe, jang keloear dari dalam kota, Siang Yang, dan menoedjoe djalannja ka goenoeng Hian San.

Wan Siauw perang pada Kong Soen Tjan. 253 Dengan tida mengadjak lagi laen-laen kawannja, dan melainken dengan ltoe t1ga poeloe sol-dadoe berkoeda, Soen Klan slgra madjoe

mem-boeroe. .

ltoe .tempo Lie Kong soedah berlari masoep ka dalam oetan, dlmana ija telah seleslh - me-ngatoer soldadoenja jang misti bersemboenl.

Soen Kian poenjakoeda ada lebih keras larl-nja, ija sendiri telah blsa madjoe paling depan darl sekalian soldadoenja; ija'dapatmellhat: Ba-hoewa barisan moesoeh soedah tlada ada brapa djaoeh lagi.

"Djangan laril" bertreak Soen Kian.

lie Kong 'lantas balikin koedanja, dan lantas menjerang Soen Kian. Tapi baroe sadja berhan-tam satoe djoeroes, Lie' Kong soedah berlarl moendoer, dan sigra masoep ka satoe djalanan goenoeng [ang amat sernplt,

Soen Kian teroes mengedjar dart blakang.

Tapi pada sementara itoe, Lie Kong telah mengl-lang dari depan penglihatannja Soen Kian.

Dan baroe sadja Soen Kian maoe mandjat ka atas goenoeng, koenjoeng-koenjoeng ada kadengaran boenjinja Gembreng. Sementara itoe, lantas toeroen batoe-batoe dari atas goenoeng, dan anak-anak panah ada dateng dengan ber-bareng dari dalem oetan.

Pada sekedjap itoe, di badannja Soen Kian .telah menantjap bllang poeloe batang anak panah.

254, Wan Siauw perang pada Kong Soen Tjan.

Wan Siauw perang pacta Kong SoenTjan.

SamKo\!. 12

Kadoewa pihak balatentara djadi berperang besar, sahingga pada waktoe hari soeda djadi slang, baroelah itoe perang djadl berhenti.

Lauw Piauw bawah balatentaranja kombali ka dalem kota; dan Soen Tjek moendoer ka Han Soeij, di sitoe baroelah ija dapat taoe Aja-.handanja soedah mati terboenoe di bawah goe-.noeng Hian San, dan maitnja soedah di bawah

oleh Lauw Piauw kadalemkota.

Soen Tjek'djadi menangis dengan amat sedih.

Sekalian balatentaranja banjak jang toeroet bersedih.

•Djinasalnja Ajahkoe ada padanja" Kata Soen Tjek: ntjarapegiman,a akoe bisa kombali ka negrl-koe I"

"Sekarang kita soedah dapattangkap Oeij Tjouw"

kala Oeij Kaij: "Baik kita kirim satoe orangaken masoep di kola Siang Yang, boewat adjak ber-dami; kaloe-kaloe ija maoe toekar Oeij Tjouw dengan Tjoe Kong poenja djinasat. ...."

Sabelonnja Oeij Kaij habis mengataken omong-annja. Hwan Kaij telah madjoe kadepan, seraja berkata:

.Saja ada kenal balk pada Lauw Piauw, saja nanti pergi ka dalem kota Siang Yang, aken lakoeken itoe perkerdjaan"

Soen Tjek lantas titaken Hwan Kaij pergi oe-, roes itoe perkara.

Tempo Hwan Kaij berdjoernpa pada Lauw Soen Kian bertreak oleh kerna kesakitan, dan

lantas roeboe bergoeling di tanah, . Soen Kian telah djadi mati di bawahnja goe-noeng Hian San, itoe waktoe ija baroe beroesia 37 tahon sadja.

Lie Kong sigra tjega itoe tiga poeloe soldadoe pengikoetnja Seen Kian, jang samoewa ija lantas boenoe mati; Kamoedian ija lantas memboenji-ken mariam dengan beroentoen, akan membri tandah pada orang-orang didalem kota SiangYang.

Oeij Tjouw, Kwal Wat dan Tjoa Mo, sigra keloewar dari dalern kota SiangYang, dan madjoe menjerang pada balatentara dari Kang Tang jang Hoe tempo soedah djadi riboet besar.

Oeij Kaij jang dapat dengar swara orang ber-soerak-soerak amat rame, sigra bawah samoewa balatentara di dalem kapal perang, dengan mak-soed aken membri bantoean, sasampenja di da-rat, ija ketemoe pada Oeij Tjouw; doewa orang ' ini lantas djadi berperang, jangbelon brapa djoe-roes lamanja, Oeij Kaij soedah beroentoeng bisa ,menangkap Oeij Tjouw.

Oeij Kaij jang dapat dengar swara orang ber-soerak-soerak amat rame, sigra bawah samoewa balatentara di dalem kapal perang, dengan mak-soed aken membri bantoean, sasampenja di da-rat, ija ketemoe pada Oeij Tjouw; doewa orang ' ini lantas djadi berperang, jangbelon brapa djoe-roes lamanja, Oeij Kaij soedah beroentoeng bisa ,menangkap Oeij Tjouw.

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 131-174)