• No results found

st ritz

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2021

Share "st ritz"

Copied!
7
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

DIE VERGESTALTING VAN TYD IN DIE AFRIKAANSE EN NEDERLANDSE DRAMA

NA SESTIG

Marthg H.S. Britz f.

Proefskrif voorgele ter gedeeltelike nakoming van die vereistes van die graad

D. Litt. (Afrikaans-Nederlands) aan die

Potchefstroomse Universiteit vir

Christelike Hoer Dnderwys

Promotor: Prof. M.C.A. Seyffert Medepromotor: Prof. J. van der Elst Junie 1984

(2)

INHOUDSOPGAWE

1. PROBLEEMSTELLING 1

2. DIE SPEL VAN TYD AS STRUKTUURKOMPONENT IN DIE DRAMA

DEUR DIE EEUE 8

2.1 2.2 2.3 2.4 2.5 2.6 2.7 Inleiding

Die klassieke tragedie Middeleeue

Renaissance

2.4.1 Renaissance in Italie

8 9 15 22 24 2.4.1.1 Hoftoneel 25

2.4.1.2 Latynse skooldrama of Commedia

Erudita 25

2.4.1.3 Commedia dell'arte 26 2.4.2 Renaissance in Spanje

2.4.3 Renaissance in Engel and 2.4.4 Renaissance in Nederland Klassisisme 26 27 29 31 33 33 35 35 36 36 36 36 Romantiek 2.6.1 Romantiek in Duitsland 2.6.2 Romantiek in Frankryk 2.6.2.1 Melodrama 2.6.3 Romantiek in Nederland Nuwe Drama 2.7.1 1875-1940 2.7.1.1 Naturalisme 2.7.1.1.1 Naturalisme Nederland 2.7.1.2 Epiese Teater 2.7.2 Naoorlogse drama in 39 40 41

(3)

3.

2.7.3 Sedert Sestig 48

2.7.3.1 Tendense van die Nuwe Drama

in Nederland 51

2.7.3.2 Die tydsontwikkeling in die

Afrikaanse drama sedert 55

Sestig

2.8 Samevatting van die tydsontwikkeling deur

TYD 3.1 3.2 3.3 3.4 3.5 die eeue 60 EN LITERERE KDNTEKS Uitsprake oor tyd Tydsvorme

Speeltyd teenoor gespeelde tyd Tydsdimensies Tydfrekwensie 3.5.1 Volgorde 3.5.2 Duur 3.5.3 Tempo 3.5.4 Ewigheid en dood 63 63 72 74 82 87 87 92 100 104 4. TYDKATEGORIEE SODS DIT IN DIE DRAMA GEMANIFES=

TEER WORD 117 4.1 Inleiding 4.2 Objektiewe tyd 4.2.1 Chronologiese tyd 4.2.2 Achronologiese tyd 4.3 Subjektiewe tyd 4.3.1 Die flits 4.3.2 Tydstoornis

4.3.2.1 Stilstand in die tyd

117 118 120 127 132 135 14D 14D 4.3.2.2 Beweging teen die gang van 141

die tyd

(4)

4.3.3 Die bewussynstroom 143

4.4 Historiese tyd 146

4.4.1 Die oerverlede 148

4.4.2 Die verre verlede 150

4.4.3 Die nabye verlede 153

li.4.4 Die he de 157

4.5 Prospektiewe en retrospektiewe tyd 158

4.6 Tyd as tema 162

4.7 Same vatting 163

5. TYD AS STRUKTUURKOMPONENT IN DIE DRAMA 166 5.1 Tyd as struktuurkomponent in die eksperi=

mentele drama Kanna h~ k6 hystoe van Adam

Small 166

5.1.1 Inleiding 166

5.1.2 Tyd en tema 166

5.1. 3 Tyd en ruimte 171

5.1.4 Drama tis personae 175

5.1.4.1 Tyd en personae 176 5.1.4.1.1 Kanna 176 5.1.4.1.2 Makiet 179 5.1.4.1.3 Kietie en Diekie 180 5.1.4.1.4 Roeslyn en haar kinders 180 5 .1.5 Tyd en gebeure 181 5.1.6 Tyd en taal 184 5 .1. 7 Perspektief 186 5.1.8 Komposisie 187 5.1. 9 Middele 190 5 .1.10 Gevo1gtrekking 193

(5)

5.2 Tyd as struktL;urkomponent in Vrijd§_g_ van Hugo Claus 195 5.2.1 5.2.2 5.2.3 5.2.1~ 5.2.5 5.2.6 5.2.7 5.2.8 5.2.9 In1eiding Tyd Tyd en tema Tyd en ruimte Tyd en karakters 5.2.5.1 Georges 5.2.5.2 Jeanne 5.2.5.3 Christiane 5.2.5.4 Erik Tyd en gebeure Tyd en taa1 Perspektief Komposisie

5.2.9.1 Komposisione1e midde1e 5.2.10 Gevo1gtrekking

5.3 Die radiodrama: h Stasie in die niet van

195 19<5 196 203 20·3 208 210 212 214 216 222 223 226 227 230

Chris Barnard as h spe1 in die tyd 232

5.3.1 . ln1eiding

5.3.2 Tyd en tema 5.3.3 Tyd en ruimte 5.3.4 Tyd en karakters

5.3.4.1 Hy 5.3.4.2 Sy 5.3.4.3 Rosa 5.3.4.4 Die kind 5.3.5 Tyd en gebeure 5.3.6 Taa1manifestasies 5.3.6.1 Tyd en taal 232 233 241 243 244 248 249 249 250 257 258

(6)

6. 7. 8.

9.

5.3.7 Bou

5.3.8 Komposisione1e midde1e 5.3.9 Absurde trekke

5.3.10 Gevo1gtrekking

5.4 Die te1evisiedrama: die spe1 van tyd in

2111 262 265 267

Chris Barnard se Piet-my-vrou 268 5.4.1 In1eiding 5.4.2 Tema 5.4.3 Tydruimte 5.4.4 Tyd en karakters 5.4.5 Slotsom BESLUIT ABSTRACT BIBLIOGRAFIE 8.1 Primere bronne 8.2 Sekondere bronne NAWOORD 268 270 273 276 280 283 292 298 298 298 331

(7)

Alles het sy bepaalde uur en vir elke saak onder die hemel is daar h tyd: h tyd om gebore te word en h tyd om

te sterwe ...

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Die verskille en die ooreenkomste word ondersoek om vas te stel of 'n progressiewe groei in karakterisering waargeneem kan word, veral om::iat beide romans van

Verhandeling voorgele ter gedeelte1ike voldoening aan die vereistes vir die graad MAGISTER EDUCATIONIS in die Fakulteit Opvoedkunde aan die Potchefstroomse

RESPONDENT£ (IN TERME VAN GRAAD VAN POS) SE MENING OF DIE IMPLEMENTERING VAN NUWE ONDERRIGTEGNIEKE MEER KANS OP SUKSES HET INDIEN DIT MET ONDER- RIGONTWIKKELING

ransvaalse skoolkalender na te gaan en die daaruitvoortspruitende konvensionele kalen- der te vergelyk ~et die van lande wat in die Noordelike- en Suidelike

De ex ante analyse leidt tot de conclusie dat partijen bij overeenkomsten waarbij een partij iets moet produceren zullen kiezen voor “expectation damages”; bij overeenkomsten waarbij

By Kristeva word die semiotiese geabjekteer vanuit die subjek se identiteit binne die simboliese orde, en by Bernstein is die abjekte held uit die sosiale orde geabjekteer..

Proefskrif voorgeH~ ter gedeeltelike voldoening aan die vereistes vir die graad DOCTOR EDUCATIONIS in die Fakulteit OpvoedkUl1de aan die Potchefstroomse Universiteit

Wie als leverancier iets heeft over­ gedragen aan zijn afnemer, geconfronteerd wordt met een afnemer, die niet aan zijn verplichtingen voldoet en als leverancier de