• No results found

DOÈA GOENA SATOE

In document noeajan waMoe (pagina 24-38)

W

AKTOE besokhja • .mssaek -di .lontoop, Han-bie berlakoe seperti djoega tid'a ada .kedjadian apa-apa. Pada Eng-hwat la-ibikin-seperti djoeg'a ia tida taoe sama sekali tentang titoe SQerat, pende'k seperti çl^pega biasa..,;;.. ,

Pada kira-kira djam 9 'ntjek Ek-soey, dateng di itœ 'kantoor dan troes masoeik di kaimarnja Han-bie.

.,,Satoe maJern, akoe tida bisa tidoer," kata Ek-soey sasoedanja ^mbi:l tempat doedpek, ..begimana kita bisa, terlolos tangain 15 Z" : • '

. ,,Djoega a,koe belon dapet satoe djala.n, begimana bisa terlolos dari ini kasoekeran,'' saoet Han-bie ,de-ngen roepa dj.en.gkel, , •

Han-bie poenja roeangan kantoor ^jang disediaken boeat ia sendiri ada tertoetoep ó!eh dingding papan, hingga 'kaloe di dadem prang bitjara sedikit keras'dan di loear orang .pasang; koeping betoel', ;orang bisa dapet denger, apa jang sedeng dibitjaraken.

Pernahnja Eng-hwat poenja medja toelis ada di satoe podjoik jang menempel pada dingding ka.ntoran-nja. Hanrbie, hingga kaloe Eng-hwat pasang koeping-nja di dingding, ia bisa denger dengen koeping-njata apa jan.g orang sedeng berdamiken,, ,maka begitpelah boeat ia segala resia dari .firma Ek Soey Ho soeda boekan resia lagi. Teroetama memang ia soeda. 1'ama mengiri pada Han-bie boeat kadoedpekannja sebagi p.p. dan

djpe-LELATOE anaknja API ! 23

ga sebagi orang jang ditjlnta maka ia selaloe pasang koe,ping dengen betoe!, kaloie ada orang sedeng bi-tjara dengen Han-bie.

Demikian djoega itoe waktoe Eng-hwat, koetika me­

liat 'ntjek Ek-soey, lanfes boeroe-boeroe doedoek me-njender di mana dingding dan ia denger njata apa jang orang sedeng^ roendingken.

,,Kita masih ada brapa dalem reserve?" tanjah lagi 'ntjek Ek-soey.

„Koerang lebih tjapittjeng," saoet hian-bie.

,,Dan kita moesti bajar tanggal 15 pada W. Ree-daard & Co ampir limapoeloeh riboe, boekan?"

Han-bie manggoetken kepalainj'a.

,,Hah," kata 'ntjek Ek-soey sembari mengelah na­

pas," kaloe akoe inget, jang ako,e soeda berdagang poeloehan taon sampe ratoesan riboe, akoe sabener-nja djadi sakit hati pada to>ko-toko importeur. Kita berada dalem soesa sedikit sadja, lantaran keada'an pasar sanget djelek, lantes boekan marika toeloeng kasi 'kalonggaran, ta.pi sebaliknja gentjet pada kita!"

,,Bebrapa taon jang soeda akoe djoega soeda voorstel," kata lagi hIan-bie, ,,jang kita, orang Tiong­

hoa, poenja tjara dagang ada terlaloe koeno dan terlal'oe bergantoeng pada importeur laen bangsa.

Orang dagang Tionghoa tjoema namanja sadja ,,Tiongihoa", tapi dagangannya semtilan poeloeh procent barang Japan!

,,Tjoba doeloe 'ntjek toeroet akoe poenja voorstel, jaitoe kasi akoe koetika boeat pergi di Tiongkok aken bilkin perhoeboengan dengen fabrikant-fabrikant Tionghoa di sana, kita madjoeken barang ikloearan kita-poenja Tjowkok, sebab segala apa djoega soeda kloear dari sana, melaenken sadja koerang propa­

24 T J E R I T A R O M A N

ganda dan koerang bantoean dari pedagang Tiong­

hoa sendiri!"

..Kaloe akoe pikir, nnemang akoe menjesel! Tapi, jang akoe tida mengarti, d'i sini toch ada Siang Hwee-Siang Hwee, kenapa marika tida maoe bikin pro-paga^nda boeat tarang-ibarang Tiongkok dan bantoe barang Tiongkoik mendapet pasar?"

,,Ah, pendeknja tentang kita poenj,a Siang hlwee iebih baek 'ntjek djangan bifjarafcen, selaennja dari djadi tempat ngobro! dan djadi goedang aboe, ampir tida ada ketaedaha^nnja apa-apa! Jang djadi bestuur tida ada mempoenjai pengartian satoe apa tentang perdagangan besar dan ma-rika terlaloe egoist, ter-laloe memikirken kapentingan.nja sendiri, dari pada bisa be'kerdja dengen laJoeasa goena bangsa sa-oemoemnja!"

,,Ako.e pikir ada satoe djaian!" kata Ek-soey, sa-soeda berdiam sakoetika lama'nja, ,,ibeion taoe, apa kau 'bisa setoedjoe."

hia'n-bie memandang pada madji-kannja deng.en roe­

pa heran.

,,Soe'koerlah kaloe 'ntfek bisa dapet djaian! Tapi tjobaiah 'ntje^k kasi a.koe taoe!"

i.Api !" berkata Ek-soey dengen plahan, tapi tjoekoep boeat terdengar oleh koepingnja Eng-hwat, jang dari setadian tinggal mendengerin.

,,Api?" oeiangken Han-'bie dengen kaget, ,,ah, djangan, itoe beribahaja 'ntjek!"

,,Kaloe begitoe hian-bie pengetjoet!" kata Ek-soey.

,,Akoe boekan pengetjoet, tapi kaloe kedjadian di sini soeda bisa ditentoeken akoe atawa 'ntjek jang di-djiret!"

„Tentoe sadja boekan di sini, tapi di goedang A.

atawa B."

LELATOE anaknja API ! 25

„Akoe sabenernja lagi' memikirken apa akoe tlda ibisa dapet satoe acceptatie dar; ampatpoeloe riboe, dengen begitoe kita ketoeloengan boeat tanggal 15", saoet Han-bi.e dengen moendar-nnandir di itoe roe-angan sembari gendong troe-angan.

,,Ah, kau betoel 'mtio," kata 'ntjek Ek-soey lagi,"

di mana kau maoa pindjem ampat-poeioe riboe di moesin begini, sedeng itoe sekali sadja, kita bisa toe-loeng ini peroesahan!"

Han-bie tida men^aoet, tapi tinggal moendar-,man-d'ir seperti sedeng berpikir keras, kamoedian ia ber­

kata lagi:

,,Tapi a.koe nnaoe tjoba!"

Ek-soey poen tida mendesek lagi, tapi moelai preksa boekoe-boekoe.

Samentara dr dalem sedeng terdjadi ini peroen-dinga.n, di sabelah loear dari ini roeangan kita liat chauffeurnja Ek-soey samperin pada medja kassier dan angsoerken satoe soerat pada Eng-hwat.

,,Dari sia.pa?" tanjah Eng^hwat dengen pelahan.

,,Dari nona "

Eng-hwat sanget girang, ia masoekin itoe soerat dalem sakoenja dan berpikir, jang itoe soerat lebiti baek ia batja di roemah, kaîoe sabentar poelang ma­

kan, sebab di kantoor ada laen penggawe jang bisa dapet liat.

Sedeng Eng-hwat memikirken, apa Itoe soerat ba-lesan dari Lian-nio ada sabaglmana ia harep, Hong-beng, itoe klerk jang berbadan koeroes, dateng meng-hampirken padanja.

,,Ada apa. Beng?" ,menanja Eng^hwat dengen ma­

nis boedi, hingga menerbitken herannja itoe kierk, kerna blasanja Eng-hwat berlakoe angkoieh dan kewat pada sasoeatoe orang, terlebih poela pada ia, jang

26 T J E R I T A R O M A N

teritoeng djadi penggawe Tionghoa jang ,pali'ng ren­

dah di itoe kantoor.

,,Akoe harep 'n'ko Eng-hwat djangan djadi goesar,"

saoet Hong-beng deng.en merendah," akoe perloe se­

kali pake oewang, karna akoe-poe-nja mama penjakit-aja djadi begitoe keras, hingga moesti dibawa ka roemah sakit, sedeng akoe-poenja istri djoega dapet saikit, maka aikoe maoe pake oewang barang ƒ 200.—"

Biasanja kaJoe penggawe rendahan pindjem oewang, Eng-hwat lentes tarik moeka asem dan oering-oeringan, katain si penggawe djoesta dan se-baiginja, tapi ini kali ia berlakoe sanget manis dan mendjawab:

: ,,Nopetoen! Akoe kira, kau tida bisa dapet, Beng!

Pertjoema sadja akoe 'bitjaraken dengen 'n'ko hlan-bie, sebab- memang' oewang di kas kosong!"

,,Abis," saoet Hong-beng dengen roepa 'koesoet,"

apia akoe moesti antepken sadja aikoe-poenja man-ia dan istri?"

,,Tjoba akoe nanti bitjaraken dengen tauke," kata Eng-hwat, jang laloe masoek di kantorannja Han-bie, tapi tida lama ia kombali lagi dengen goleng kepala.

Ini perboeatan dari Eng-hwat poen ada satoe ke-djadian la^ngka, biasanja- ia menjaoet dengen kewat:

,,Kau boleh pergi sendiri- sama tauke!"

,,Apa akoe -bilang," kata ia pada Hong-beng, ,,tauke kata, kaloe ada sih boJeh kasi, tapi di kas tida ada sapoeloeh roepia ini hari!"

Dengen lim'boeng 'Hong-beng djatoken dirinja di korsi dan aer-matanja -djadi mengsmbsng. Sakoeti-ka lamanja Eng-hwait awasin tingka-lakoenj-'a Hong-beng, seperti djoega ia ingin tebak, apa -perboeatannja Hong-beng- itoe tjoem,a actie sadja atawa sabenernja..

Satelah ia dapet kenjata'an, jang Hong-beng

LELATOE Vanaknja API ! 27

bitjara dengen söbénemja, Ia pegang- poendaknja Hong-beng dan berkata:

,,Kasian kau, Beng! Toko tida bisa; toeloeng kau poenja kasoesahan, sedeng kau soeda bekerdja di sini lebiih' Üma taon! Begini sadia sebentar .nnalem'kau dateng di alkoe-poenja roennali, 'brangkali akoe sendiri bisa toeloeng pada kau!"

Pengrasa'an heran, ijang Eng-hwat ini liari berlakoe begitoe nnanis boedi ' timboel dalam ihatinja Hong-beng. Apa Eng-hwat sekarang nnaoe robah iapoenja adat jang tjongkak, itoe ia sendiri tida bisa dapet tebak.

,,Soekoerlah kaloe 'nko Eng-hwat soeka perhati'ken akoe poenja kasoesahan," saoet Hong-beng; d'an akoe tida nanti loepaken 'nko .poenja boedi!'' Kamoe-dian ia pergi lagi dt tempatnja boeat la'koeken iapoe­

nja pakerdjahan.

Sore sasoedanja poelang dari 'kerdjahan, hal satoe-satoenja jang Eng-hwat lakoeken di iapoenja roemah, satoe villa ketjil' di Karangsari, adalah mennboeka soeratnja Lian-nio.

Dengen hati berdebar-debar dan tangan sedikit goemeteran i;a batja itoe soerat:

Tjandi ,(Smg) 4 Mrf.

'Nko Sie Eng-hwat jang terhormat,

Kau poenja soerat tertanggal kemaren akoe soeda ; trima dengen mengarti, <ipa boenjinja. Soenggoe akoe moesti menjataken trîma kasi dan bersoekoer, jang kau . ' taro perhatian • besar atas akoe poenja diri, saorang

•jang sabenernja tida pantes dapet itoe dari- kau;.

Merijesel dan sajang, hati akoe soeda tida merdika;

lagi, hingga' akoe tida bisa trima. kau poenja • peng^-••

28 T J E R I T A R O M A N

rasahan hati, jang masHpoen begitoe alcoe djoeng-djoeng sanget tinggi.

Kau sebagi saorang djoedjoer pasti djoega aken tide soeita meliat altoe berialtoe tida setia pada orang jang soeda isi akoe poenja hati lebih doeloe. Kau sebagi ôkoe poenja sobat pasti tida soeka, jang akoe ada sa­

orang jang djadi pengroesak djandji.

Tapi biarpoen begitoe, tida ada alesan boeat lan­

taran ini sebab kita-poenja persobatan diadi reng­

gang, semalah biarlah dari wates ini waktoe, kita pan­

dang satoe sama laen sebagi soedara, jang kekal.

Trima kasih djoega akoe hatoerken atas kau poenja pringetan pada akoe poenja diri, bahoea itoe orang jang akoe soeda serahken akoe poenja hati, ada tida begitoe djoedjoer sebagimana kliatannja, tapi tentang ini akoe tida mendapet alesan dan boekti-boekti, boeat akoe mendoega djelek padanja.

Begitoelah boekan sadja kau, tapi djoega akoe me­

rasa menjesel,' jang nasib menetepken kita tjoema bisa djadi soedara sadja.

Tertinggal hormatnja.

Sim Lian-nio.

S

ESOEDANJA membatja itoe soerat, Eng-hwat rasaken seperti doenia telah melekah boeat tjaplop idoep-idoep iapoenja diri. Be'brapa lama ia doedoek bengong sebagi saorang jang koerang beres .piikiran. Kamoedian ia koetjel-koetjef itoe soerat di antara kepelannja, ia bangoen den>gen beringas dan berkata saorang diri:

,,Hnn, kau ingin boekti, Lian, ingin boekti?

Aikoe poenja oewang, jang kau ikira tida berpengaroeh nanti oendjoe-k dan kasi pada kau boekti jang njata!"

Dengen djengkel ia doedoe'k konribaii, taro

kepala-LELATOE anaknja API ! 29

nja di medja dan berpikir keras, apa jang ia moest!

'berboeat, hingga dengen tida nnerasa ia djato poeies.

Plahan-plahan liari terganti dengen malem, zonder Eng-hwat merasa inget boeat makan, ia tinggal dalem ikeada'an begitoe sam,pe keada'an djadi gelap.

la rasaken orang tepak iapoenfa poendak dan de­

ngen kelaba^kan ia sedar dari tidoernja.

,,0, kaïu. Beng!" 'kata ia tatkala orang jang berdiri di hadepannja ada itoe klerk, ,,doedoekJah, baroesao akoe dj.adi kapoelesan."

Sasoedanja poeter knop listri,k dan keada'an di sitoe d,jadi terang, ia soegoehken Hong-beng seroetoe.

,,Pating baek kita pergi doeloe di restaurant," 'kata Eng-bwat, ,,sebab dari tadi akoe belon makan!"

Homg-beng laloe ikoet dengen Eng-hwat poenja Fordtwositt'er, jaing diladjoe'ken ka djoeroesan Gang Pinggir. Di sana marika masoek di restaurant Kit Wan Kie dan di sitoe Hong-'beng didjamoe dengen tjara rojal, oleh Eng-hwat. Sasoedanja dahar, marika laloe pesen minoeman dan dalem keada'an sinting marika paigi ka pi^nggir laoet.

Sembari tjakroekin katjang goreng jang marika da-pet beli dari Kurhaussbar marika berdoedoek di ,pe-ikarangan itoe atas korsi rottan jang memaing disedLa-'ken, dari mana mariika mempoenjai pemandangan jang sanget indah parda laoet.

Om'bak begebiar-gebiar, sedeng remboelan me-nambahken kebagoesannja natuur. Lampoe-lampoe d!

ikapal K.P.M. jang berlaboeh di tenga.h laoet kliatan sanget indah.

,,Beng," kata Eng-hwat kamoedian dengen swara p'lahan, ,,'boekankah kau sanget perloe dengen oewang?"

,,Betoel, akoe-poenja i'boe sakitnfa sanget keras dan

30 T J E R I T A R O M A N

akoe-;poenja bini djoega mendapet sakit, lantaran .moesti bergadang saban mèlenn ménoenggoekôri äkoe-poen]ia iboe.' Akóe rasa djadi manoesia paling tjilaka, sedeng oewang akoe tida poenja."

,,Akoe soëka toeloeng pada kau, ,,'kata Eng^^^hwat,"

'boefean sadja doearatoes perak, tapi seriboe perak akoe djandjiken pada kaii, .asal sadja

Déngen heran Hong-beng memandang pada Eng-hwat, jang ia tida mengarti apa maksoedmja Eng-hwjt berkata begitoe dan apa jang ia inginken dari ia de-ngeri djandjian begitoe besar.

,,Ja, akoe akan lantes serah'ken itoe oewang," kata lagi Eng-hwat ,,sasoedan.ja kau lakoeken apa jang akoe .minta kau berboeät "

,,Kapan dan a.pa jang akoe moesti 'benboeat, 'nko Eng-hwat?" menanja Hong-beng.

Eng-hwat tida menjaoet, tapi ia kisiki'n bebrapa perkatahan di koepingnja Hong-beng, jang djadi bengong dan dengsn tida berkata: satoe apa menga-wasin pada itoe ombaik jang memaen ka sana sini

..SRIGALA M A S " — Satoe dramatisch-romance boeat , Tjerita Roman lain boelan. Antara lain-lain ada di-loekisken :

,,Selagi Ia doedoek terpekoer dalem itoe roewangan kamar jang rada gelap kerna tjoema diterangin oleh sebatang lilin jang menjala dengen kelap-kelip, sambil ia toendoekin dan teken kepalanja begitoe roepa, me-noendjoeken bahoea dalem otaknja seperti telah terbit perang pikirari jang heibat, mendadak ia denger soeara pintoe terboeka. la angkat kepalanja dan mengawasin, astaga tiroelahl dari renggangan itoe pintoe tertampa^k kepalanja satoe prempoean, matanja mendelik! lida-nja

Soenggoe bergidig!

melelet dan berdarah!

IV A P I !

D

l kampoeng Djagalan ada tecleta^k bebrapa derek roemah jang dipa'ke goedan.g, pranti taro roepa-roepa barang dagangan. Di antara ifoe roem,ah-roe-mah ada satoe derek dengen tiga woewoengan,. di depan ma'na ada ditand'ain dengen letter A. B, da.n C.

dan dipasang merk goedang „Firma Bk Soey Ho."

Bebrapa malem telah liwat, sasoedanje ditjeritaken pertemoean antara Eng-hwat dan Hong-beng di-pinggir laoet.

Pada satoe malem jang gelap-goelita, satoe orang dengen pake.an item dan berbadan, koeroes tinggi kliatan, masoek di. gang Djagalan, jang pernahnja ada"

d'i blakang goedang firma Ek Soey Ho. Keada'an di sitoe ada sa.nget sepi, tida ada saorang laen; liwat di sitoe tempat, katjoeali- iitoe orang dengen itoe pakean, item.

Roemah-roemah di sitoe kebanjakan poen tjoema dibikin boeat goedang, sedeng itoe waktoe poen soeda :kira-kira djam 2 i'twat tengah male,m.

Se,koenjoen.g-'koenjoeng oraing di sakiternja teilah djadi sanget riboet, "kerna api berkobar-kobar dari goedang firma Ek Soey Ho.

Pendoed'oek djadi terkedjoet dari tidoernja dan di sana sini kadengeran orang pada bertreak: ,,Api!

Api!"

Dalem sementara waktoe sadja.api soeda meloela ka sa'na sini. Ini poen tida oesa diheranken, -kerna di;

T J E R I T A R O M A N

itoe goedang ada tersimpen banjaik minjak dan laen-iaen barang jang gampang menfala^h.

J®"!®' +3pi ampir

i-ida bi,sa berdaifa, lantaran api' berkobar sänget besar Han-bin dengen berpakean pijama poen berada di antara itoe orang banjak. Sedeng laen orang riboet bantoe,n .pademin Itoe api, ia sendiri bengong me-iiatin itoe api jang berkobar seming'kin tinggi..

Pohtie dan laen-la.en pembesar poen soeda berada di sitoe dan lantes bikin papr.eksahan.

Orang tida mengarti dari mana datengnja api kerna pernahnja itoe g.oedang ada djaoe dari roemah orang.

Polltie lantes dapat anggepan, bahoea Itoe bahaja api disebaibken dengen sengadja atawa 'lantaran per-boeatan orang djahat.

Api telah tertloep angin, hingga lelatoenja meloela sana sini membakar pada laen-laen roemah janq berdeketan, himgga dalem sakedjeb sadja lima roemah laisn telah toeroet berkobar.

Dengen banjak soesa -kira-kira djam 4 pagi baroe orang pompa bisa bikin padem betoel Itoe api.

Keroagian dari firma Ek Soey Ho ditaksir ƒ 15000,—

dan dipertanggoengken assurantie ƒ 45000.

Itoe waktoe djoega, sasoedanjia membikin

paprek-•sahan d, sitoe, poJitie bawa Han-bie ka kantoornia boeat dila>koeken papreksahan lebih djaoe.

,, Waktoe itoe bahaja api terdjadi, toean ada di mana.'' tan|ah itoe kepala po'litie.

,,DI roemah!" saoetnja Han-bie.

wApa ada l'aen orang di roemah jang bisa

me-•netepken, toean semalem tida kloear roema'h?"

,,Tida ada, sebab akoe tinggal sendlirian, tadi ma­

gern akoe berdiam di roemahnja akoe-poenja chef di

LELATOE anaknja API! 33

Tjandi sampe djam 10," saoet Han-bie dengen troes te ram g.

„Kamoedi.an?"

,,Kamoedian akoe poelang di akoe-poenja roemah dl M'laten dan fida kloear lagi!"

,,Apa toean bekerdja pada fiirrna Ek Soey Ho de­

ngen mendapet bagian dari 'kaoentoengan?"

,,Dapet," saoet lagi Han-bie dengen troes terang," saban taon dari kaoentoengan akoe dapet 30 %."

Sasoedanja menanja ipoelang pergi dan pantjing dengen roepa-roepa pertanjahan, hi.ngga Han-bie mendjadi bingoeng, politie ambiJ poetoesan boeat taro dalam tahanan.

Dalem itoe kamar tahanan jang sempit Han-bie pikirin iapoenja nasib dan doega pasti, jang poJitie taro sangkahain padanja. la tid'a mengarti, siapa jang soeda .bilkin itoe bahaja api.

Siang,nj'a 'ntjek Ek-soey ipoen dipanggil ka ikantoor politie dan- sasoedanja di'biki.n bebrapa pertanjahan ia disoeroe poelang kombali.

Han-bie poen dapef taoe, jang Ek-soey dan semoea penggawe dari firma- Ek Soey Ho dipanggil 'boeat di­

bikin pertanjiahain. Jang ia paling heran, adalah, ke­

napa Ek Soey tida dateng tengoikin padanj.a, seperti djoega orang tida -perdoeliken iapoenja nasib. Sa-Voetika lamanja Han-bie memikirin ini hal dan ia ter­

lebih heran lagi, Jang LIan-nio tida dateng tengokin padanja.

Satoe waktae ia inget pada pem'bitjara'annja de­

ngen iapoenja madiji'kan, di mana iapoenja madjikan soeroe ia goenaken- api, tapi ia soeda menola.k. Apa itoe -madjikan brangkali di loear iapoenja taoe lakoe-ken itoe perboeatan?

34 T J E R I T A R O M A N

Di antara penggaiwe jang paling, memberatkem pada Han-'bie adalah Hongjbeng, jang waktoe didjoeken pertanja'an olëh pol'itie, nnengakoe i+oe ma-leni :kira-kirai djam I nna.lem dapet liat Han-bie di d'ja-laina'H. Ini ada bertentangan dengen Han-bie poenja

•pengakoean sendiri, hingga politie poenja alasan se-nningkin keras boeat tahan padanfa.

Djoega di roemahnja ada didapetken bebrapa boekti seperfi kekaenan teHbaikar, minjak jang ber-tjipratan ka sana sini enz., sedeng Han-bie tida perloe dengpn binjak, kerna ia tida memake lannpoe minjak tanah.

W

AKTOE mendengar, jang hlam-bie talah ditahan oleh politie Lian-nio dijadi sänget terkedjoet. la soeda bersedia 'boeat dateng tangokin padanja, kerna ia mempoenjai kapertjajahan, baihoea Han-bie tida bersalah dan satoe doea 'hari ia tentoe aken.dimar-di'kaken kom'bali.

Tapi aja^hnja telah tjagah padanja, hingga denger»

heran Lian-nio menanja:

,,Kenapa akoe tida boleh tengokin 'nko Han-bie, ajah?"

,,Kau tida perloe ikenai lagi padanja, Lian!" saoet ajaihni,a dengen pe(ndak, hingga Lian-nio rasaken se­

perti satoe piso jang tadjem menoasoek di hatinja.

,,Kau toch taoe akoe poenj« parhoeboengan de-ngen ia, ajah, dan kau sendiri jang toendang.ken kita-orang, kanapatah sakarang kau kata 'begitoe?"

,,Lian," 'kata lagi Ek-soey," satoe ajah pasti ingin liat jang anaiknja broentoang, apa-lagi kau-poanja mama soada tida ada. Tapi kita tida bisa menjingkir dari ka'beneran, maski ikabeneran begima.na kedjem sekali poen. Han-'bia ternjata tida pantes mandjadi

LELATOE anaknia API ! 35

kau-poenja swami, sebab ia ada sa+oe pembakar roemah!"

Li&n-nio tida taoe apa jang ia moesti menjaoet afas perka+ahan ajahnja, rasaken dadanja sesek, matanja koenang-koenang, ia djatoken dirinja di satoe divan dan menangis dengen sedih.

Sakoetika lamanja ia sesengoekan seperti anak ke-tjil, kamoedian di antara iapoenja aer-mata; ia ber­

Sakoetika lamanja ia sesengoekan seperti anak ke-tjil, kamoedian di antara iapoenja aer-mata; ia ber­

In document noeajan waMoe (pagina 24-38)