• No results found

‘Documentaires Design en Dynamiek’ Een onderzoek naar hoe tekst en beeld in documentaires worden vormgegeven en hoe dynamische relaties tussen tekst en beeld tot stand komen

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2021

Share "‘Documentaires Design en Dynamiek’ Een onderzoek naar hoe tekst en beeld in documentaires worden vormgegeven en hoe dynamische relaties tussen tekst en beeld tot stand komen"

Copied!
5
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

‘Documentaires Design en Dynamiek’

Een onderzoek naar hoe tekst en beeld in documentaires worden vormgegeven en hoe

dynamische relaties tussen tekst en beeld tot stand komen

(2)

Inhoudsopgave

Bijlage 1

Geert Mak, ‘De zomer van 1823’ Malaise 1

o 1.a Transcript passage 1 2

o 1.b Deictische elementen en shots 3

o 1.c Co- referenties tekst en shots 4

o 1.d.Transcript passage 2 5

o 1.e Deictische elementen en shots 6

o 1.f Co- referenties tekst en shots 7

o 1.g Transcript passage 3 8

o 1.h Deictische elementen en shots 9

o 1.i Co-referenties tekst en shots 9

o 1.j Transcript passage 4 10

o 1.k Deictische elementen en shots 11

o 1.j Co-referenties tekst en shots 12

Bijlage 2

Geert Mak, ‘ De zomer van 1823’ Ons kent Ons 13

o 2.a Transcript passage 1 14

o 2.b Deictische elementen en shots 15

o 2.c Co- referenties tekst en shots 16

o 2.d Transcript passage 2 17

o 2.e Deictische elementen en shots 19

o 2.f Co-referenties tekst en shots 20

o 2.g Transcript passage 3 21

o 2.h Deictische elementen en shots 22

o 2.i Co-referenties tekst en shots 22

Bijlage 3

The Cove 24

o 3.a Transcript passage 1 25

o 3.b Deictische elementen en shots 26

o 3.c Co- referenties tekst en shots 26

o 3.d Transcript passage 2 27

o 3.e Deictische elementen en shots 28

o 3.f Co- referenties tekst en shots 29

o 3.g Transcript passage 3 30

o 3.h Deictische elementen en shots 31

o 3.i Co-referenties tekst en shots 31

o 3.j Transcript passage 4 32

o 3.k Deictische elementen en shots 33

(3)

o 3.m Transcript passage 5 34

o 3.n Deictische elementen en shots 35

o 3.0 Co-referenties tekst en shots 35

o 3.p Transcript passage 6 36

o 3.q Deictische elementen en shots 37

o 3.r Co-referenties tekst en shots 37

o 3.s Transcript passage 7 38

o 3.t Deictische elementen en shots 40

o 3.u Co-referenties tekst en shots 41

Bijlage 4

Loverboys 42

o 4.a Transcript passage 1 43

o 4b Deictische elementen en shots 44

o 4c Co-referenties tekst en shots 44

o 4d Transcript passage 2 45

o 4.e Deictische elementen en shots 46

o 4.f Co-referenties tekst en shots 46

o 4.g Transcript passage 3 47

o 4.h Deictische elementen en shots 48

o 4.i Co- referenties tekst en shots 48

o 4.j Transcript passage 4 49

o 4.k Deictische elementen en shots 50

o 4.l Co-referenties tekst en shots 50

Bijlage 5

Auschwitz Frenzied Killing 51

o 5.a Transcript passage 1 52

o 5.b Deictische elementen en shots 53

o 5.c Co-referenties tekst en shots 53

o 5.d Transcript passage 2 55

o 5.e Deictische elementen en shots 56

o 5.f Co-referenties tekst en shots 56

o 5.g Transcript pasasge 3 57

o 5.h Deictische elementen en shots 59

o 5.i Co-referenties tekst en shots 59

o 5.j Transcript passage 4 61

o 5.k Deictische elementen en shots 63

o 5.l Co-referenties tekst en shots 64

Bijlage 6

Vel over probleem II 65

o 6.a Transcript passage 1 66

o 6.b Deictische elementen en shots 68

o 6.c Co- referenties tekst en shots 68

o 6.d Transcript passage 2 69

o 6.e Deictische elementen en shots 70

o 6.f Co-referenties tekst en shots 70

(4)

o 6.i Co-referenties tekst en shots 73

o 6.j Transcript passage 4 74

o 6.k Deictische elementen en shots 75

o 6.l Co-referenties tekst en shots 75

Bijlage 7

The most hated family in America 76

o 7.a Transcript passage 1 77

o 7b. Deictische elementen en shots 79

o 7.c Co-referenties tekst en shots 80

o 7.d Transcript passage 2 81

o 7.e Deictische elementen en shots 82

o 7.f Co-referenties tekst en shots 82

o 7.gTranscript passage 3 83

o 7.h Deictische elementen en shots 85

o 7.i Co-referenties tekst en shots 85

o 7.j Transcript passage 4 86

o 7.k Deictische elementen en shots 89

o 7.l Co-referenties tekst en shots 90

Bijlage 8

Supersize me 91

o 8.a Transcript passage 1 92

o 8.b Deictische elementen en shots 93

o 8.c Co-referenties tekst en shots 93

o 8.d Transcript passage 2 94

o 8.e Deictische elementen en shots 95

o 8.f Co-referenties tekst en shots 95

o 8.g Transcript passage 3 96

o 8.h Deictische elementen en shots 97

o 8.i Co-referenties tekst en shots 99

o 8.j Transcript passage 4 100

o 8.k Deictische elementen en shots 101

o 8.l Co-referenties tekst en shots 101

o 8.m Transcript passage 5 102

o 8.n Deictische elementen en shots 103

o 8.o Co-referenties tekst en shots 103

Bijlage 9

Fahrenheit 9/11 104

o 9.a Transcript passage 1 105

o 9.b Deictische elementen en shots 106

o 9.c Co-referenties tekst en shots 106

o 9.d Transcript passage 2 107

o 9.e Deictische elementen en shots 108

o 9.f Co-referenties tekst en shots 108

o 9.g Transcript passage 3 109

o 9.h Deictische elementen en shots 110

(5)

Bijlage 10

Dancing with the Devil 111

o 10.a Transcript passage 1 112

o 10.b Deictische elementen en shots 113

o 10.c Co-referenties tekst en shots 113

o 10.d Transcript passage 2 114

o 10.e Deictische elementen en shots 115

o 10.f Co-referenties en shots 116

Bijlage 11

Information Linking , Beeld- tekstrelaties 117

o Geert Mak, Malaise 118

o Geert Mak, Ons kent ons 132

o The Cove 143

o Loverboys 167

o Auschwitz, Frenzied Killing 173

o Vel over probleem II 193

o The most hated family of America 205

o Supersize me 231

o Fahrenheit 9/11 246

o Dancing with the devil 255

Bijlage 11b

Voortijdig, Natijdig en Tegelijkertijd 256

o Geert Mak, Malaise 257

o Geert Mak, Ons kent ons 270

o The Cove 281

o Loverboys 305

o Auschwitz, Frenzied Killing 311

o Vel over probleem II 331

o The most hated family of America 343

o Supersize me 369

o Fahrenheit 9/11 384

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Wanneer er inhoudelijk naar de tekst wordt gekeken, valt op dat wat betreft Action Type, Action Status en Action Aspect alleen de subcategorie Obligatory is gedaald in 2016, zie

Visuele structurering: schakeling door wipe, toont schakeling naar een subsequentie binnen de sequentie instructie, namelijk afronding gebruik apparaat. Maar

Cut naar XCU mond, geeft extra focus voor hoe deze ingebracht moet worden, in vorige beeld de actie al te zien, maar blijkbaar volgens maker niet duidelijk genoeg.. U kunt

Het idee om mijn Masterscriptie aan het onderwerp documentaires te wijden is ontstaan na het volgen van enkele vakken waarin het genre documentaire centraal heeft gestaan.. Het

De inferenties die de kijker maakt op basis van deze tekst in relatie tot de foto. Mensen blijven menselijk in een onmenselijke situatie. Dekens die netjes opgevouwen op bed liggen

Daarbij kan voor de attitude ten opzichte van de display gesteld worden dat voor de gehele groep respondenten sterke argumenten overtuigender zijn dan zwakke argumenten,

Dan lijkt de oplossing simpel: meer vrouwen aan de top. Zowel Zeggen als Mildred Hofkes, die onderzoek deed naar het gewenste profiel voor goed bestuur, stelden dat dit een te

Om deze verwachting te onderzoeken is in dit experiment getoetst of congruentie tussen de afbeelding en de beschrijving van een advertentie een positieve invloed heeft op de