• No results found

Opdracht 1: Opdracht 2: Opdracht 3: Opdracht 4: For A = 1 To 4 Turtle.Move(100) Turtle.Turn(90) EndFor. ' Of nog beter:

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "Opdracht 1: Opdracht 2: Opdracht 3: Opdracht 4: For A = 1 To 4 Turtle.Move(100) Turtle.Turn(90) EndFor. ' Of nog beter:"

Copied!
5
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

For A = 1 To 4 Turtle.Move(100) Turtle.Turn(90) EndFor

' Of nog beter:

For A = 1 To 4 Turtle.Move(100)

Turtle.Turn(360/4) ' je gaat in 4 stappen 360 graden rond EndFor

Opdracht 2:

For A = 1 To 4 Turtle.Move(100)

Turtle.Turn(-90) ' Een negatieve hoek is tegen de klok in EndFor

' Of nog beter:

For A = 1 To 4 Turtle.Move(100)

Turtle.Turn(-360/4) ' je gaat in 4 stappen 360 graden rond EndFor

Opdracht 3:

For A = 1 To 3 Turtle.Move(100) Turtle.Turn(120) EndFor

' Of nog beter:

For A = 1 To 3 Turtle.Move(100)

Turtle.Turn(360/3) ' Let op nu is het 3 EndFor

Opdracht 4:

For A = 1 To 6 Turtle.Move(100)

Turtle.Turn(360/6) ' Let op nu is het 6 EndFor

(2)

For A = 1 To 4 ' We gaan 4x herhalen

For B = 1 To 3 ' Dit wordt de basisfiguur, een driehoek Turtle.Move(100)

Turtle.Turn(-360/3) ' Tegen de klok in, delen door 3 voor een driehoek EndFor

Turtle.Move(100) ' Voor 1 zijdelenge opschuiven

Turtle.Turn(360/4) ' Ook hier 360 delen door ... maar dit is voor het herhalen

EndFor

Opdracht 6:

For A = 1 To 8 ' We gaan 8x herhalen

For B = 1 To 4 ' Dit wordt de basisfiguur, een vierkant Turtle.Move(100)

Turtle.Turn(-360/4) ' Tegen de klok in, delen door 4 voor een vierkant EndFor

Turtle.Move(100) ' Voor 1 zijdelenge opschuiven

Turtle.Turn(360/8) ' Ook hier 360 delen door ... maar dit is voor het herhalen

EndFor

Opdracht 7:

For A = 1 To 8 ' We gaan 8x herhalen

For B = 1 To 3 ' Dit wordt de basisfiguur, een driehoek Turtle.Move(100)

Turtle.Turn(360/3) ' Met de klok mee, delen door 3 voor een driehoek EndFor

Turtle.Move(100) ' Voor 1 zijdelenge opschuiven

Turtle.Turn(360/8) ' Ook hier 360 delen door ... maar dit is voor het herhalen

EndFor

(3)

Turtle.Speed = 10

For A = 1 To 3 ' We gaan 3x herhalen

For B = 1 To 4 ' Dit wordt de basisfiguur, een vierkant Turtle.Move(100)

Turtle.Turn(360/4) ' Met de klok mee, delen door 4 voor een vierkant EndFor

Turtle.Move(100) ' Voor 1 zijdelenge opschuiven

Turtle.Turn(360/3) ' Ook hier 360 delen door ... maar dit is voor het herhalen

EndFor

Opdracht 9:

' 12 lijntjes

' Nesting van de For statements (een For binnen een For) leidt tot vermenigvuldigen

' 3 * 4 kanten = 12

For A = 10 To 100 Step 10 ' In stapjes van 10

For B = 1 To 4 ' Basisfiguur is een vierkant

Turtle.Move(A) ' Zijdelengte wordt nu bepaald door A Turtle.Turn(360/4)

EndFor

EndFor

' Bij het voorbeeld hierboven is dus ook sprake van Nesting

Opdracht 10:

For A = 100 To 10 Step -10 ' In stapjes van 10 terug van 100 naar 10 (stap = - 10 !)

For B = 1 To 4 ' Basisfiguur is een vierkant

Turtle.Move(A) ' Zijdelengte wordt nu bepaald door A Turtle.Turn(360/4)

EndFor

EndFor

' Bij het voorbeeld hierboven is dus ook sprake van Nesting

(4)

For A = 100 To 10 Step -10 ' Het wordt een krimp figuur

For B = 3 To 4 ' Eerst een driehoek daarna een vierkant

For C = 1 To B ' Broncode voor de basisfiguur Turtle.Move(A)

Turtle.Turn(360/B) EndFor

EndFor

EndFor

' Het aantal is 70 lijntjes : (3 hoek +4 kant) * 10 = 70

Opdracht 12:

For D = 1 To 4 ' 4 kwadranten

For A = 100 To 10 Step -10 ' Het wordt een krimp figuur

For B = 3 To 4 ' Eerst een driehoek daarna een vierkant

For C = 1 To B ' Broncode voor de basisfiguur Turtle.Move(A)

Turtle.Turn(360/B) EndFor

EndFor

EndFor

Turtle.Turn(90) ' Ga door naar het volgende kwadrant

EndFor

(5)

Turtle.speed=10

For A = 1 To 4 ' Dit is het vierkant Turtle.Move(100)

Turtle.Turn(90) EndFor

Turtle.Move(50) ' Opschuiven naar de halve zijdelengte For B = 1 To 360 ' Dit is de cirkel

Turtle.Move(1) Turtle.Turn(1) EndFor

' De cirkel past niet want het is te groot. De omtrek is 360 * 1 = 360

' De straal van een passende cirkel is 50. De omtrek daarvan is 2 * 3.14 * 50 = 100 * 3.14 = 314

' De cirkel moet dus kleiner. Stappen kleiner maken dan 1 => 314/360

For B = 1 To 360 ' Dit is een passende cirkel Turtle.Move(314/360)

Turtle.Turn(1) EndFor

Opdracht 14:

TextWindow.Write("Hallo pietje")

Opdracht 15:

TextWindow.Write("Hallo wat is je naam: ") naam = TextWindow.Read()

TextWindow.WriteLine("Hallo "+naam)

Opdracht 16:

TextWindow.Write("Hallo wat is je naam: ")

naam = TextWindow.Read() ' Read voor een tekst

TextWindow.Write("Wat is je geboortejaar: ")

geboortejaar = TextWindow.ReadNumber() ' ReadNumber voor een getal leeftijd = Clock.Year - geboortejaar

TextWindow.WriteLine("Hallo "+naam+" je leeftijd is "+leeftijd)

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

5 aspecten over uzelf Er zijn meerdere antwoorden mogelijk maar er kunnen maximaal 5 punten gegeven worden.. • de functie particulier

Maak drie schetsen/tekeningen van de ideeën die je zelf hebt bedacht voor de wereld waar je model in komt te staan.. Kijk goed naar de voorbeelden die hieronder staan, ze kunnen

Sartre gaat het er niet om dat Paul zijn vriend had moeten helpen, probleem voor Sartre is dat Paul doet alsof hij onvrij is omdat hij liever gaat tennissen dan zijn vriend

De handelskoers is het eigen vermogen per balansdatum gecorrigeerd met de eerste afwaardering op de vastgoedbe- leggingen en deelnemingen, de oprichtings- en marketingkosten en

9.3 Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Interieur studio eigen aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de opdracht, tijdig aan

De O&O opdracht ‘Vlaamse implementatie van TIMSS 2023 Grade 4’ start ten vroegste op 1 januari 2021 en indien deze later plaatsvindt, op de datum van goedkeuring door de

Los de vragen over de namen van de soewar (hoofdstukken) uit de Koran op door gebruik te maken van het internet. Tip: de volgende website kan hiervoor interessant

Hij wilde eerst naar Rome, maar deze reis zat al helemaal vol, waar door hij zich uiteindelijk maar inschrijft voor de reis naar Florence, al zijn vrienden gaan naar Rome maar