• No results found

Soeda Bikin Perlioeboengan

In document GADIS GENIT" (pagina 30-38)

Apa jang ditoetoerken di atas, doea boelan telah berlaloe.

Dalem itoe sapandjang waktoe tida ada terdjadi perkara-perkara penting, maka boeat itoe bolehlah

kita liwatken sadja.

Pada soeatoe hari di pertengahan boelan Mei dalem satoe roema jang mengadepi djalanan dan pernahnja di tenga-tenga kota Betawi, ada doedoek satoe prampoean jang oesianja dikira ampatpoeloe satoe atawa doea taon. Dan maski djoega oemoernja soeda satenga toea, tapi di moekanja masi terdapet sisah-sisah katjantikan dan restannja paras jang eilok di masanja moeda.

Pipinja soeda kisoet-kisoet, tapi masi mening-galken potongan jang bagoes. Matanja jang ketjil ada bersorot dan mempoenjai pengaroe jang bisa membikin toendoek pada lelaki-lelaki jang ber-kapala oebi. Koelit dari telapakan kakinja jang petja-petja, ada mengoendjoek bahoea ia berasal orang dari tana mera.

Dan sasoenggoenja djoega ada demikian. Kerna njonja ini poen sabenernja memang boekan orang Betawi, hanja prampoean dari oedik. Namanja

— 27 —

si Benteng. Di waktoe moeda ia ada ternama koerang bersi dan perna djadi bini inoedanja baba Lie Kadjang, saorang hartawan di Kongsi Besar.

Sataoe telah berboeat kasalahan atawa lantaran tida bisa dapet anak, maka achirnja ia dilepas.., Pakerdjaän apa jang ia lakoeken dan siapa jang di ikoet, pada sabelonnja ia tinggal di int loema, itoelah tida perloe kita tjari taoe, kerna sama sekali tida berhoeboeng dengen ini tjerita,.

Tapi blakangan orang dapet liat ia dipiara oleh bangsa Geroh-geroh sabagi bini moeda, dan orang jang piara padanja poen boekan laen dari Tjan Khong Sieng.

Di sini Benteng poenja peroentoengan moelaf terboeka. Pelahan-pelahan ini soeami bisa ber-oentoeng dan liwat brapa taon ia lahirken satoe anak prampoean, kamoedian lelaki dan paling blakang prampoean lagi, dan anak-anak ini pem-batja tentoe soeda bisa taoe siapa adanja.

Sang soeami jang rasa ini bini moeda ada, satoe prampoean wisit, djadi bertamba-tamba ia

poenja tjinta dan sajang. Sedeng njonja Benteng satelah soeda mendapet hati dan rasa ini ada waktoenja jang baek boeat ia mendesak, ia laloe goenaken sagala pengaroe dan kapandean, boeat

- 28 —

lîiiereboet satoe kadoedoekan dalem roema, dimaiia achirnja terdjadilah „pasilan mengalaken poehoen".

Sabagi lelaki jang berkapala oebi, Khong Sieng lantas singkirin ia poenja istri kawin dan ini bini moeda lantas ditjokol dalem roema, sabagi bini toeanja.

Dan boekan sadja begitoe, malah sagala prenta dan kainginan-kainginannja poen telah ditoeroet :sadja oleh Khong Sieng ; tentang kawinannja Nâ poen ada dimoefakatin doeloe dengen njonja

•Benteng, dan sebab iboe ini mempoenja djoega .itoe adat „pandang oewang", maka kawinnja nona Nâ jang membawa achir tida beroentoeng, bisa terdjadi.

Waktoe djalannja tjerita sampe di sini T jan Khong Sieng soeda terdjato betoel-betoel di ibawah pengaroenja itoe piaraän. Boekan sadja sagala apa jang ada berhoeboeng dengen oeroe-san oewang, ia moesti menanja dan minta d o e l o e perkenannja, malah perkara jang sanget gandjil,

•djika njonja Benteng prenta ia lakoeken, ia tida ibrani tida toeroet.

Sampe begitoe sekali Khong Sing poenja takoet .dan mengoelah di kakinja si bini moeda.

Tida djaoe dari korsinja njonja Benteng, ada .doedoek satoe djedjaka jang berparas tjakap, dar

— 29 —

dari pembitjaraännja jang bisa didenger, njatalah' ia itoe ada si Wat, anaknja jang kadoea.

„Apa ademoe belon poelang, Wat ?" tanja itoe' iboe, pada sasoedanja membitjaraicen oeroesan:

kaen jang ia dagingin.

„Taoelah ! Soeda taoe belon, dari tadi akoe tida liat padanja," saoet sang anak sambil beresken kertas-kertas jang tadi bekas dipake menoeliS

itoengart-„Eh, begini sore dia belon poelang, ia ka maiia?"

„Brangkali ia mampir ka Pasar L^ma, sama si Kan Tjiang."

„Dia kerdja apa ka sana ?"

Sabelonnja Wat menjaoet, dari dalem kaloear si Nâ, dimana sang iboe laloe teroesken per-tanjaännja pada ini anak :

,,Apa si Poesoet belon poelang, Nâ?"

„Soeda, kenapa, iboe ?" tanja si nona^ djanda' sambil mengawasi.

„Ah, tida kenapa-napa. Tjöenïa dari tadi sadja akoe tida liat padanja. la ka mana Sekarartg ?"

„Taoelah, brangkali ka sebla."

Si iboe tida menanja lagi, sebab' itoe wikto«

dateng soeaminja dân märikä ini laloe bitjaraken laen oeroesan. Dari itoe peftänjaän jang dibikin' beroeloeng-oelang, nfatalah rtjonja Benteng' amat sajang pada itoe anak jang paliiig ketjil.

— 30 —

Oan sabenernja djoega ada begitoe, kerna ini iOrang toea, baek sang iboe maoepoen sang ajah, lantaran meliat parasnja Poesoet jang begitoe tjantik, ada taro harepaa besar pada gadisnja itop, jang dengen sagenepnja hati mari fa pertjaja bahoea itoe anak nanti dapet soeimi hartawan.

Oleh kerna ada kandoeng itoe harepan, maka djoega apa jang di'ingin oleh Poesoet, salaloe

•ditoeroetin sadja oleh kadoea orang toeanja, Malemnja dari itoe hari, salagi orang doedoek omong-omong di pertengahan roema, Poesoet dapet trima satoe soerat jang dibawa oleh si boedjang, sabagi balesan dari barang jang ia kirim tadi.

Wakloe berada sendirian gadis kita laloe bo'ska itoe soerat, jang boenjinja seperti berikoet r

,,Nona Poesoet amat tertjinta !

„Nona, kaoe poenja kiriman jang beroe p»

kasoet dan sapoetangan, jang disampeken dengen perantaraännja kaoe poenja boedjang, akoe telah Iri ma dengen baek, dan bersama ini akoe hatoerken Irima kasi.

Oh, Neng, brapa besar adanja ako€ poenja^

kagirangan, waktoe menerima kaoe poenja pembrian itoe.

Goenoeng' dibilang besar, tapi hatikoe

— 31 —

rasanja terlebi besar dari itoe. Kerna dari itoe „tanda mata" jang kaoe kirim baroe-san ada mengoendjoelc bagimana besar kaoe poenja katjintaän padakoe.

Tentang kaoe poenja pertanjaän : apa akoe soeka boeat monton lagi bersama-sama kaoe,

— dengen girang akoe djawah ; soeka sekali.

Tapi di sini ada* apa-apa jang perloe akoe kasi taoe padamoe, Neng, jaitoe : boeat dalem samantara waktoe, baeklah kita dja-ngan teri aloe sering djalan berdoea-doea, dan djika maoe djoega pergi nonton, toeng-goelah sampe dateng waktoenja balapan koeda, dimana bersama-sama kita-orang boleh

pergi ka Gambir, boeat »enangken hati.

Soenggoe akoe nanti merasa bangga sekali, NoeBg, kaloe saban-saban bisa djalan dan berpimpinan pada satoe Bidadari jang seperti kaoe. Dan akoe pertjaja, kaloe di antara laen-laen djedjaka jang meliat itoe ia nanti djadi irih hati.

Laen tiada, 'Neng, akoe tjioem kaoe poenja tangan dan mengoetjap : Slamat sore !

Dari sobatmoe jang tertjinta : Tjiong Kan Tjiang, Pasar Lama, 17 Mei 1902.

— 32 —

Sahabisnja membatja, soerat itoe ditjioem ber-oelang-oelang, kamocdian dimasoeki dalem sakoe koetang. Dan dari parasnja jang berseri-seri, ada mengoendjoek bagimana girangnja ia poenja hati.

Dari boenjinja itoe soerat rasia jang dikirim oleh Kan Tjiang, njatalah dalem tempo doea boelan salagi kita tida koentit, marika soeda djalanken dengen baekitoe perhoeboengan. Inilah soenggoe ada di loear doegaän!

Malemnja di waktoe tidocr Poesoet memikiri lagi boenjinja itoe soerat jang tadi. Hatinja amat girang, kerna si djedjaka poen ada tjinta padanja dengen sagenep hati.

Tapi sasoedanja berpikir sakoetika lama gadis ini djadi merasa koeatir jang katjintaän tida itoe bisa terangkep.

,,Kaloe mengingat bagimana adatnja iboe bapa-koe jang begitoe mata doewitan dan salaloe memandang sadja pada kakajahan, apatah ia nanti maoe perkenanken boeat akoe menikah pada itoe temen jang baek ?" demikianlah menanja Poesoet dalem hati sendiri ; „sabegitoe djaoe jang akoe soeda liat, betoel kadoea orang toeakoe tida bentji pada Kan, Tjiang; tapi kaloe ia taoe akoe tjinta padanja, belon tentoe ia bisa tinggal diam tadja, sabagimâna jang akoe ingin."

— 33 —

Begitoelah ia berpikir dan berkata-kata sampe I djam do^eabelas liwat.

Pikiran diteroesken lebi djaoe ;

„Boeat akoe si, kendati ia miskin, kaioe orang toeakoe djoega ada satoedjoe, tentoe amat girang djika bisa djadi pasangan, apalagi si kaloe ia kaja, tentoe lebihan lagi akoe poenja tjinta pada-nja. Engko Kan Tjiang maski tida sabrapa tjakep, tapi orang sabegitoe si boleh djoega. Akoe tjinta j padanja boekan tjoema dari roepanja sadja, hanja

! ia poenja kalakoean jang baek, sopan dan boedi t bahasanja jang rnanis.

* ' „Iboekoe sampe di ini waktoe akoe kira ia belon taoe bahoea anaknja ada menjintaken Tjiong Kan Tjiang, kerna ia tentoe kira, akoe poenja baek,

^ tjoema baek satjara temen sadja. Kaloe entji Nä si brangkali soeda mendoega djoega, sebab ia sering liat baginiana akoe telah berlakoe dan

^ mengomong pada itoe temen sakolah."

Lotjeng jang ada di atas tembok berboenji satoe kali.

' • . • ' i K ü / " »

k

ÎV

Täa iiperiieiiaiikeii liikin pertjintaäii

In document GADIS GENIT" (pagina 30-38)