• No results found

Masoek dalem djebakan

In document SIGNATUUR MICROVORM (pagina 26-29)

BRGlRN IV.

Satoe boelan telah liwat.

Itoe nikahan dengen oepatjara besar dalem gredja Notre Dame telah djadi orang poenja boea-tjerita dan telah riboet dibitjaraken dalem soerat soerat kabar doea minggoe larnanja.Itoelah soeda baqoes,' kaloe.orang taoe, perkara-perkara jang 'paling besar tida bisa menarik pikirannja orang orang di Parijs boeat lebilama dari satoe minggoe.

.. Hoe oepatiara telah dilakoeken dengen tida dapet halangan soeatoe apa, Tjoema, begitoe katanja soerat soerat kabar, itoe karamean aken djadi lebi rarne lagi, tjoba Graaf de Monte Christo toeroet dateng berdjamoe. Kaloe begitoe, poen soerat..

soerat kabar tida bisa taoe semoea perkara.

-Tjoba taoe, tentoelah Journalist-Journalist aken bisa kenalken itoe doea orang dengen pakeanmesoem, dan jangtjari djalan denqeu paksamasoek di dalem 'gredja, di waktoc oepatjara lagi dibikin, adalah Graaf de Monte Christo dengen ia poenja Haydee.

Poen Maximiliaan dan Valentine sendiri, tida kenalken itoe doea pengemis sebagi marika poe->

nja doea sobat, maskipoen, koetika liwat, marika telah kasi sedikietoeang pada itoe toekang minta-minta tetiron.

Dan begimana djoega Maximiliaan serta Valen-tine aken bisa mendoega, bahoea Graaf dan njonja Sasoedanjamarika brangkat, Valentine dapetken

satoe boengkoesan di atas medja di oedjoeng _karnar, boengkoesan mana ada dialamatken

pa-danja sendirl,

-Ini boengkoesan berisi satoe kaloeng, dibikin dari doea -poeloe arnpat boetlr inlen, jang satoe satoenjaada sabesar telor boeroeng dara.-Kaloeng ini alah Graaf dan njonja de Monte Christo poenja hadlah, dan soepaja tida kapaksa menerima si-penqanten poenja oetjapan trima kasi, rnaka itoe boengkoesan barang permata oleh toean Graaf telah ditaro sadja di atas medja.

Dan dengen ini permata jang bergoemilang harl- ..

nikahan moelai terbit. J\ntara oranq-oranq jang berhadlir tida ada satoe jang bisa mendoega, bahoea djoestroe di ini djarn, saloe kawanan pen..~ .djahat lagi atoer satoe persakoetoean, jang, kaloe

sad]a marika bisa taoe, pasti aken bikin boengkem marika poenja ketawa dan bersoeka-tjlta,

39

---

-Ma8-0ek dalem die bakan dan bisa menampak boeklt-boekit kapoer dari . pasisir Inggris.

Marika soeka sekali doedoek di bawa itoe pa-poehoenan jang tedoeh, boeat awasken kapal -kapal jang liwat.

Dengen tjara begitoe.satoe boelan telah liwat dengen sanget tiepetnla.

Maskipoen soeda merasa tjoekoep beroentoeng dalem satoe sama lain poenja koempoelan, toch Valentlne dan Maximiliaan tida bisa terlaloe asingken dirinja,dari pergaoelan dengen pendoe-doek jang lain dari itoe kota ketjil.

.. Di soeatoe hari prefect dalem itoe kota merasa terkedjoet, koetika satoe kapal asing dateng di deketnja paslslr, Brapa banjak toekanq tangkep ikan telah liat ini kapal dantelah rapportken pada pernbesar kcta, bahoea roepanja ini kapal ada satoe kapal jang moeat barang gelap.

Hoe prefect adalah satoe pembesar jang setla.

Siapa jang kasi masoek barang gelap di tempat tempat dalem ia poenja bilangan, menoeroet ia poenja pendapetan, ada melakoeken satoe kadia-hatan besar. Koetika trima Hoe kabaran, ia siqra berdiriken safoe barlsan boeat meronda di koe-liling boekit-boekit dan pasisir, dan, sebagi satoe tanda.kahorrnatan, ia angkat Maximilaan djadi commandantnja ini barisan.

Mbximiliaan kira, itoe kapal boekan sasoenq-goenja sda satoe kapal toekang bawa barang gelap. Maskipoen begitoe,boeat membikin senang Masoe'k d ale m djebakan

38

de Monte Christo jang begitoe moelia, aken bisa menjaroe dalem pakeannja toekang pengemis!

Beauchamp, sebagi satoe journalist, tentoe sadja bisa masoek di dalam gredja, dan ia poensoada sadiaken tempat boeat Chateau Renaud dan Hartleigh. Begimana boenga Hartleigh rasanja, tjoba ia bisa taoc, bahoea Graaf de Monte Christo dan Hagdee ada berdiri tida sebrapa'djaoe dari ianja!

Tapi seqala kararnean boeat horrnatken itoe kawinan soeda llwat. Maximiliaan dan Valentine' telah dinjataken djadi soearnt-lstrl, dan sekarang lagi tinggal di marika poenja astana di Treport- ..

Astana ini berdiri di satoe boekit jangsoeboer tetoemboehannja, dikoelilingi oleh satoe kebon dari poehoen-poehoen jang soeda ratoesan taon , oemoernja. Hoe tempat jang manis memang ka-betoelan sekali boeat tinggalnja satoe djodo jang menjinta satoe pada lain, jang tida ada lain pa-kerdjaiin darl padasahari-hari bertjanda dansaling menoekar perkataan-perkataan pertjintaiin sebagi

madoe manisnja. '

Kaloe marika doedoek di bawa papoehoenan di dalem kebon, marika bisa liat kota Treporl, jang didiriken di atas boekit boekit pasisir. Sedikiet

I

lebi djaoe marika bisa liat soengi Brele, melibet sebagi satoe pita perak di sepandjangnja

lemba-"I han jang idjo, sampe di tempat ia toempaken

aernja dalem selat Inggris. Kaloe oedara sedeng

I terang, marika bisa Iiat sampe meliwatl ini selat;

Masoek dalem djebakan 41

"Liatlah sendiri. Kaasellannla ini soerat tida bisa disangkal laql. Kertas jangdipake ada kertas offlcieel; lain dari itoe poen ini tjap ada tjapnja prefect, serta ia poenja tanda tangan garnpang blsa dlkenalken."

Valentine pandang itoe socrat' dengen mata kakoe: ia tida bisa bilanq apa-apa laqi. la me-rasa berat sekali boeat moesti berpisa dari soea-minja, apa lagi denqen pengatahoea:n bahoea.ia ini maoebrangkat ka tempat jang penoe baha]a. Tapi, Maximiliaan moesti penoeken ia poenja kawadjiban, dan ia boekanlah ada saorang

pe-• ngetjoet.

nSlamet tinggal djantocng.hatikoe," kataia sarnentara peloek istrinja dan tjioem ia-ini

poe-t nja bibif'jang poetiet, nboeat pertama kaliseka-rang kita moesti berpisaan satoe dari la-in. Tapi djanganlah kaoe berkoeatir.. Besoek di waktoe fadjar akoe aken kornbali." .

Dengen itoe perkataan-perkataen, Maximiliaan tlnqqalken Valentine. .

Orang bisa menqarti sendiri, begimana koeatirnja ini istri di itoe malem. Lama sekali sabelonnja waktoe terbitnja mataharl, ia soeda banqoen dan menoedjoe ka kebon, di man a dengentida sabar ia maoe toenggoe datengnja la poenja soeami,

Tapi matahari naek sampe tinggi, Maximiliaan belon djoega ada dateng.

Achirnja in poenja rasa tida sabar berbalik djadi rasa koeatir dan;asa koeatirini l1ertamba lama

Masoek dalem die b aka n •

_-oJ~~

40

pada prefect ~aben hari ia toeroet baris dengen berpakean uniform dan dengen pedang di sam-pingnja. Tapi la sama sekali tida pertla]a, jang ia dengen barisannja bisa moesti berklai dengen toekang toekang smokkel.

Berhoeboeng denqen ini maka Valentine me-rasa sanget heran, koetika di soeatoe rnalem, djoestroe salagi ia soeda hendak masoek tidoer, dapet llat soeaminja masoek dalem ia poenja kamar denqen pake uniform.

nApa maksoednja ini, Maximitiaan?" ia tania.

nMaksoednja, djantoeng hatikoe, adalah jang akoe ma<?e mengoetjap slamet tinggal padamoe ..

sabelonnja brangkat ka tempat perklafan."

nAllah jang maha soetjiI Kaoe maoe pergi berklai deilgen toekang toekang smokkel?"

nSatoe penganter soerat baroe ini ada bawa satoe nota dari prefect padakoc. la ini telah trima kabar pastl, bahoea nanti tenga malem toekang-toekang smokkel maoe tjoba mendarat di pasisir. la soeda bri prenta pada barisan preman aken berkoempoel; dan akoe, sebagi commandant, pasti tida boleh tinggal di roerna."

nApatah kaoe taoe pasti jangltoe soerat.telah

I dikirim oleh prefect?" ValentineI tanja dengen koeatir.

Maximiliaan angsoerken pada istrinja itoe soe-.1 rat jang la baroesan trima. Ini soerat telah di I a.nter oleh satoe orang, jang pake pakean dari

penganter-penqanter soerat negri.

42 Mas0ek d alem dj eb a k a n

djadi samingkin keras, hingga pengabisannja ia panggil sala satoe boedjangnja boeatambil ia , poenja topi dan ia poenja mantel. la maoe'pergi tjari soeamlnja.

Tapi itoe boedjanq-janqtrimaprenta boekannja bawa baranq-baranq jang ia disoeroe ambil,

ha-.nja satoe soerat, jang baroesan dianterken oleh

satoe anak lelaki dan dialamatken pada njonja Valentine Mbrrel.

Dengen satoe pembrasaan jang tida enak, Valen-tine boeka itoe soerat. la batja isinja dan dengen treakanjang sanget sedih la kamoedian djato di

tana, tida inget orang. ..

. Soerat itoe boenjinja ada seperti terseboet di bawa:

~Maoe. poenja socaml telah djato dalem

djebakan. Sekarang ia soedamatl, lniba- , roe ada permoelaannja sadja dari kita poenja pembalesan!

BENEDETTO.

B1\G11\N V.

In document SIGNATUUR MICROVORM (pagina 26-29)