• No results found

Di tepi laoet

In document SIGNATUUR MICROVORM (pagina 35-42)

Dalem itoetempo doea hari sabelonnjaBenedetto trima 250.000franc sebagiiapoenja bagiandalern kapitaalnja itoe kawanan djahat, Valentine dan Maximiliaan telah menika dan soeda brangkat kaTreport.

Benedettokenal betoet kaadaannja ini pelaboean, sebab dalem la poenja pengidoepan jang penoe kadlahatan, soeda bebrapa kali ia perna menqoen-djoengi itoe tempat. Boeat ia poenja maksoed boleh ..

dibilang ada kabetoelan sekali jang Maximiliaan . soeda pergi djoestroe ka itoetempat di tepi laoet. • . Dengen menjaroe sebagi satoe kapitein kapal et bangsa Italiaan, Benedetto pergi ka Havre, di maim ia beli satoe kapallajar boeat harga100.000 franc. Kamoedian'Ia tjari orang boeat djadi anak-kapalnja, orang-orang,jang, seperti ia,sarnasekali tida merasa berat aken pindaken sasamanja-rna-noesia ka doenia jang tida terkenal.

la moeatken baranq-baranq dale m kapalnja, sabegimana jang biasa didjoeal ditempat-ternpat perniagaan dari negri Italie, dansasocdanja dapet soerat-soera t kapal boeat berlajar ka Genua, ia angkat djangkar dan kaloear dari pelaboean. Tapi, sabegitoe lekas ia poenja kapal soeda tida bisa kaliatanlagi dari pasisir,ia (aloe poeter kamoedinja dan menoedjoe ka Selat Inggris.

Di i o p i 1a 0 e t 55

Di deket pasisir Treport ia berlajar di antaranja praoe-praoe toekanq tangkep ikan, dan lantes. mengilang ka lain djoeroesan. Brapa hari ka-moedian ia dateng kombali dan kombali lagi, sampe di achirnja ia poenja perboeatan [anq adjaib ttoe menarik orang poenja pikiran dan djadi orang poenja boea bitjara, sabegimana di bagian moeka dari ini tjerita kita soeda llat.

Dengen tida disenqad]a,prefect dari kota Treport poen djaditoeroet membantoe ia poenja maksoed, dengen berdiriken itoe barisan preman dan angkat Maximiliaan djadi Commandantnja.

Koelika Benedetto dengar tentang ini hal, ia naek di darat boeat mekoendjoengi pada pre-fect. Ini kali ia menjaroe seperti saorang

per-• .lajaran biasa. .

nHs," ia kata pada ini pembesar. nJ\koe ba-roesan minggat darikapalnja Hoe toelmng-toekang smokkel"

,,0, kaioe begitoe sasoenggoenja marika ada toekang-toekang smokkel," mendjawab Hoe prefect dengen girang, sebab sekarang ternjata jang ia poenia doegahan tida sala. ,;Maskipoen toean Morrel tida brenti membanta, akoe'soeda me -njataken padanja, Hoe toekanq-toekanq ikan tida bitjara kliroe. Toean Morrel telah katawaken .padakoe dan tida maoe pertjaja akoe poenja

bHjara dan kaoe ini siapa, sobatkoe?"

Benedetto poera-poera meliat ka kanan dan ka klrl.

56

'"

Di t ep i l a oe t Ili t e pi l aoe t 57

"Apatah kita orang sendiriandi sini?" ia tania.

l!Tida satoe orang bisa dengar kila poenja j bitjara dalern ini kantoor prlve," begitoe prefect )

mendjaw ab.

"Kaloe begiloeakoe maoe tjerita dengenteroes terang. Namakoe Pierre. l\koe datengdari Havre.

l\koe moelai bekerdja dl kapal Feranti, begitoe narnanja itoe kapal smokkel, di Genua. Di ini tempat akoe tida mempoenjaisobat dan kenalan, poenoeangakoe tidaadapegangbarangsakepenq, hingga akoemerasagirangsekalikoetikamendapet pakerdjaiin dalemkapaljang tadi soeda diseboet.

Kapiteinnja itoe kapal tjerita padakoe, ia moesti • bawa moeatan minjak dan boemboe boemboe ka CivilaVecchia. Tapi ia tida berlaboe di inl tempat; ia meliwati selatGibraltar,masoek dalem .• laoetan l\t1antic. Kamoedian kita masoek di Setat Inqqrls- Di sini akoe baroe dapet kanlataan dari maksoed jang benar dari kita poenja kapitein.

la hendak bawamasoekbaranq-baranqnjadalem satoe pelaboean Frans zonder membajar bea."

"Hoe djahanarn.'

E. "Akoe ada saorang Frans," Benedetto teroesken \\ bitjaranja, "jang tjinla pada tana aernja. Kapiteln- J

kapal ada saorang Italiaan, Benedetto namanja. I(

1\. Pltol~n seml\okea ant~dk kapal jang II~int .ada bbangsa

I.... aiaan. oe I a senang me la itoe angsa

toekanq makan Macaroni*) rnembiklnroegi pada

*) Orang Italiaan terkenalseperti satoe bangsa la ng soeka rnakan macaroni, itoemie dari bangsa Barat.

...

negrikoe sendiri. Tadl'akoe lompat dalem laoet, dan akoe soeda silam di bawa aer sampe sabegitoe lamanja, lIingga marika kira akoe soeda boenoe diri boeattldakapaksa toeroet melakoekenmarika poenja kadjahatan."

,,? Ime bisa liat jang kaoe poenja pakean dan ramboet masi belon kering," kata iloe pembesar jang tida.terlaloe pinter. .

Benedetto memang soeda sengadja mandi de-ngen tida boeka pakean, boeat bisa kasi boekti darikabenarann]a ia poenja dongengan.

"l\koe pinter sekali bernang,"ia katalaql. "Akoe telah lagain semoea itoe orang-orang danteroes pergi kamari, boeat kasi taoe padamoe, bahoea nanti male m kapitein Benedetto hendaktoeroenken ia poenja minjak dan boemboe-boemboe di darat."

"Nanti malem?"

. "la, nanti tenga-malem, di deketnja boeklt-boe-kit pasir."

,,0, tapi kita aken kirim barisan boeat ronda di sana."

"Djadi di sini ada barisan?"

"Pasti sekali. Klta orang boekannia gila,"

begitoe itoe prefect menjataken dengen merasa bangga atas katjerdikannja. .Dan commandantnja itoe barisan boekannja saorang pengetjoet. Akoe aken lantes kasi taoe padan]a."

Toean prefect laloe toelis, teeken dan tjap itoe soerat. jang, sabegimana kita soeda taoe, Maxi-miliaan kamoedian kasi liat pada istrinj a.

58 Hi t epi l a o e l:. Di tepi l a o o t

.Rapi, bagoes sekall,' kata lagi Benedetto dengen mesam oeroeng; .ltoe toekang-toekang srnokkel' aken dapet penerlmaan jang lebi heibat dari sabegimana marika bisa harep. Dan kaoe aken bri prenta djoega pada kaoe poenja barisan?"

"Sabegimana akoe soeda njataken dalem ini

soerat." .

nRh, tapi kaoe moesli lebi berhati-hatl, Hoe orang-orang djangan dikasi taoe, sabelonnja da-teng waktoenja boeat bersiap."

"Kenapa?I(

"Marilm aken omonq-omonq tentang ini hal dalem warong-warong minoem. Hoe kapitein·

toekang smokkel pnsti ada mempoenjai sobat-sobat di sini. Kaloe tida begitoe, tentoe ia tida • aken berlaboe djoestroe di Treport, sasoeda-.

nja meliwati begitoe banjak pelaboean pelaboean Frans jang Ialn."

"Benar sekali."

"Dan ini sobat-sobat djangan dikasi kasempetan boeat membri inget padanja."

"Rkoe sanget poedji kaoe poenja katjerdikan, anak moeda. Kaoe pantes sekali djadi satoe detectief."

. ,,0," mendjawab Benedetto sambil katawa,

\. samentara bongkoken badannja sampe dalem, J •Tjoba semoea orang dalem doenia ada begitoe tjerdik seperli toean prefect dan akoe, tentoelah orang-orang djahat tidaaken dapet banjak kasem-petan boeat melakoeken dosanja,"

Toean prefect sanget senang mendengar ini oempakan,dan ia tanja pada Benedetto, begimana-tah moesti diatoer, soepaia djadi baeknja.

. "Baek kaoe kasi akoe satoe tjatetan dari nama dan tempat tinggalnja penggawe-penggawedari' kaoe poenja barisan. l\koe nanti aken pergi pada satoe-satoenja marlka. Di itoe tjatetan bolehdi-prentaken, jang marika moesti toeroet padakoe-dan akoe nanti aken anter marika ka itoe tempat jang mendjadi kaperloean. Di sana marika aken bertemoe dengen rnarika poenja commandant,"

Hoe pembesar kota laloe toelis ini tjatetan boeat menoeroeti Benedetto poenja nasehat, dan trimaken ini soerat pada itoe pendjahat.

"Kaloe kita dapet tangkep itoe kapala toekang smokkel - npa namanja, kaoe bHang tadi?"

. nBenedetto."

.Benadetto, akoe maoe ingat ini; kaloe la poenja baranq-baranq soeda di rampas,kaoe nanti dapet sabagian dari hasilnja pendjoealan, sebagi oepahan boeat kaoe poenja kadjoedjoeran."

.0, toean," kata itoe pendiahatmoeda, .k a-djoedjoeran itoelah ada satoe kabaekan, dan kaloe akoe berboeat kabaekan, boekan sekali-kali dengen maksoed boent mentjari oepahan. l\koe poenjn hali soeda dapet tjoekoep kasenangan lantaran taoe, jang akoe telah berlakoe aken kaoenloengan -nja negri."

Dengen itoe perkataan-perkataan manis, jang l'

membikinsenanq hatinja itoepembesar,itoe

pern-GO Di t ep i l a oe t Di t o p i l a o e t 61

boenoe melaloeken diri. Hoe lijst dari namanja penggawe-penggawe dari barisan premania bawa, sarnentara ia serahken pada prefect aken soeroe kirlm itoe seerat pembrian taoe pada Maxiniilaal1.

. Koetika soeda ada di straat, Hoe lijst nama oleh Benedetto dlrobek- robek djadibrapa poeloe potongan jang katjil-keljil. Sasoedanja berboeat begini,ia laloe masoek dalem satoe tempatminoem, di mana ia minta satoe botol anggoer, sedikiet kertas dan pena. Ini botol anggoer ia minoem sampe abis, sarnentara toelis itoe soerat 'jang kedjem pada alamatnja Valentine. Sasoedanja abis ditoelis, ini soerat la kasi masoek di da-lern envelop, '[anq kamoedian dilak dengen teliti sekali. Saabisnja menoelis adres di en-velop, ia berlaloe dari itoe roema minoem dan di tenga djalan ia panggil satoe anak-anak 'jang kabetoelan liwat.

"Kaoe maoe dapet doea franc dan berbareng oendjoeken satoe pertoeloengan pada njonja dari Hoe astana?" ia tanja pada anak ini sembari me-noeding ka djoeroesannja Valentine poenja roerna.

lI}\koe maoe djalan meliwati api dan aer asal sadja bisa membikin senang pada njonja Morrel,"

itoe anak mendiawab "Sebab ia telah berlakoe begitoe baek .pada iboekoe jang miskin dan lagi sakit. Kemaren lagi ia telah anterken sedl-kiet oeang dan satoe botol anggoer pada iboe.

0, toean, ia ada satoe bldadarl. jang mendjelma dalem doenla."

"Baek sekali. Kaoe moesti anler ini soera!

besok pagi djam sembilan. la aken bertrima kasi padarnoe dan kasi lagi satoefranc selainnjadoea jangakoe kasipadamoe. Ini,trimalahoepahmoe."

Benedetto trimaken pada itoe anak ia poenja soerat serta Hoe oeang jang didjandjiken. .

"Kaoe boleh bitjara tentang ini oeroesan pada kaoe poenja iboe sendiri,tapipadalain orang tida boleh. Ini ada satoe perkara loear biasa. lIoe njonja tida nanti soeka-hati apabila meliat jang resianja tersiar."

"Boeat goenanja ia," kata itoe anak, .akoe tida aken omong pada slapa djoega, poen akoe poenja iboe sendiri tida aken taoe tentang ini hal."

"Knoe ada satoe anak jang baek," kata Hoe

~ pendjahat sekarang sembari oesap kepalarijaHoe .anak, "Kaoe aken toeroet betoel-betoel akoe pocnia prenta, boekan? Ingat, besok pagi djam sembilan. Tida sekall-kali boleh lebi pagi."

"Besok pagi djam sembilan," beqitoe Hoe anak oelangken. la simpan soerat Hoe dalem ia poenja badjoe dan lantes lari perqi.

"Sekarang akoe poenja djebakan soeda selese dipasang," itoe pemboenoe berbisik dalem diri sendiri. ,,}\koe tjoema moesti toenggoe sampe itoe soearni moeda djato di dalem sltoe,'

la kombali ka laoet, di mana ia poenja kawan-kawan menoenggoe la poenja dateng dengen satoe sampan, dan dcngen naek sampan ini marika mendajoeng b~lik Ita kapal Feranti.

(Of

1- Di t e p i l a o et j'V'-~"'''''''~'''''''''''''''-'''''''''''Di '''''''''''''''---'''''''--.t e p i 1a 0 e t '''''''''''''~~

Betoel-betoel pada tenga-malem Maximiliaan sampe di mana tempat jang soeda di tenloeken boeat ia katemoe dengen ia poenja barisan.

"Marika belon ada dateng," begitoe ia kata dalem hati sendiri, koetika ia dapet llat, bahoea ia sendirian sadja ada di pinggir Jaoel.

la.toenggoe sampe seprapat djam lamanja.

Dalem ini seprapat djam ia kabanjakanmenengok 1<8 atas oedara jang terang; itoe bintang-bintang jang berkredep iaandeken sebagirnatanjaia poenja Valentine, sedeng mengawasken ia pocnjadiri di Hoe tempat jang begitoe soenji. Koelika iloe seprapat djam liwat, ia djadi moelai poctoes sabarnja dan achirnja ia djadi tjoeriga.

nApatah orang hendak maen gila dengen akoe?"

begitoe ia menjomel. "Apntah bisanja tcean • prefect sadja? Lelcejion jang bcqini matjem sering kall telah diperboeat pada orang-orang jang baroe kawln, Oh, "

la poetoesken bitjaranja sendiri, koelika satoe pikiran berkilat dalem otaknja, bahoea boleh djadi ia telah masoek dalem satoe djebakan.

"Moestahil," nchlr-achir ia kala. "Akoe tida ada mempoenjai moesoe di dalem doenia."

la loepa, atawa lebi betoel kaloe dibilang ia tida rnerasa, bahoea moesoe-moesoenja Graaf de MonteChristo boleh dianggep seperti la poenja moesoe sendiri.

"Tida ada barlsanprernan,dan tidaadatoekanq srnokkel," in kata sembari mengawasken

sepan-djangnja garis paslsir. .Akoe tida a.I{~n dapet kasempetan boeat oendjoeken pahala 1111 malern.

}\Iwe rasa ada paling baek kaloe akoe poelang sad a. Valentine tentoeaken berqiranq, jangakoe kornbali dengen begitoe tjepet." ..

Begitoe djoegalv\aximiliaanberboeal. Koehka ia sampe di boekit-boekitkarang, dengensalwe~

njoeng-koenjoeng ia lint satoe ora~lg. I~m~atdari blakangnja sala satoe boekit-boekit 1111, dl mana tadinja ia telahsemboeni. Orang itoe adapcg an ~

satoe pedang di dalcm tangannja dan menqhalanql Maximiliaan poenja djalanan.

y lIMaximiliaan Morr~I," begitoe" la berscroc, kaoe djadi akoe poenja tawanan.

" Poen di dalern kaget, jang disebabken olcl~

inl treakan denqen mendadak, Maximiliatln m~sl

o

inget boeat tarik ia poenja pedang darisaroenqnj a-Seperti kilat ini sendjata mentjorot dalern gelap

goelita. . . . .

lISabelonnja bisa mempoenjar tawanan, le?1 doeloe kaoemoesti pegangin,setan atawamanoesl~

jang akoe tida kenal," ia bales bertreak seperh

menantang. .

Dengen ia poenja pedang ia batjok pada lawa-nannia, tapi iniserangan telah .di tangkis ~Ieh Benedetto, sebab ia-inilah ada itoe orang Jang dengen begitoe sekoenjoeng·lwenjoeng telah me-njerang pada Maximiliaan. .

Doca-doea tandingan pande sekah memaenken pcdang; marika tida oeljnpken barang sapata,

samenlara saling bales batiok- membatjok diwaktoe tenga malem, di itoe tempat jangsoenji, Oedara di itoe waktoe sedeng gelapnja; remboelan tida ada, melenqken bintang- bintang jang mekredep masl mengasi tjoekoep terang aken satoe sama lain meliat badandari masing-masing tandingannja.

Sabegimana biasa, kaloe wadja beradoe dengen wadja, tentoe ada kalocar apinja,dan lantaran ini api, Maximiliaan bisa kenalken moesoenja.

nAh, poetranja Procureur Radja," ia bertreak.

nla, akoe ini Benedetto," jang lain mendlawab.

nAkoe dateng dengen maksoed boeat boenoe padamoe.'

"f{enapa, apa jang akoetelah berboeat padamoe?"

nTida apa-apa. Akoe hendak boenoe padamoe _ boeat poeasken akoe poenja sakil-hali pada grant de Monte Christo.'

nKaloe begitoe, atas namanja gruatIni, akoe aken ambil njawamoe."

Maksoednja Maximiliaan ini pasli aken ka-toeroetan, sebab Benedetto soeda moelai djadi abis tenagan]a. Tapi, koetlka merasa Iida bisa melawan lebi djaoe, ia laloe bersoeit dengen tjara loear blase.

Mendengarini tanda, tiga dari kawan- kawannja lompat kaloear darl blakangnja batoe-batoekarang, di mana sabegitoe lama marika telah semboeni.

Marika berameterdjang Maximiliaan darl blakang, hingga ia-int djadi djato di alas tana, dengen pangsan.

llciDtGCbrlslQ

Di tepi

nApatah kita boenoe sadja padanja,k8p~tein?"

menanja satoe antara itoe pendjahat-pend)ahat.

"Djangan doeloe,"mendjawabB~nedettodenge~

adem, sambil bers~ken ia.~oenla ped~ng dan bekas-bekas daranja Maximlhaan. ".Lebldoelo~

moesti mendjalani seksaan, kamoe~lan baroe di boenoe, Bawa ia ka dalem kapal.

Di t ep i l a oet fi4

hERtlALING VAN BEELD DUPLICATE IMAGE

"l\patah kita boenoe sadja padania, kapitein?"

menanja satoe antara Hoe pendjahat-pendjahat.

"Djangan doeloe,"mendiawab Benedetto dengen adern, sambil bersiken ia poenja pedang dari bekas-bekas darania Maximiliaan. "Lebi doeloe moesti mendjalani seksaan, kamoedian baroe di boenoe. Bawa ia ka dalem kapal."

D i t e p i 1a 0 e t Ho

}fODUlChrlsto

! .

,I

,

/

I ' samentara saling bales batlok- membatjok diwaktoe tenga malem, di itoe tempat jang soenji. Oedara di itoe waktoe sedeng gelapnja; remboelan tida ada, melengken bintang- bintang jang mekredep masi mengasi tjoekoep teranq aken satoe sama lain meliat badan dari masing-masing tandingannja.

Sabegimana biasa, kaloe wadja beradoe dengen

wadja, tentoe ada kaloear apinja,dan lantaran ini api, Maximiliaan bisa kenalken moesoenja.

"Ah, poetranja Procureur Radja," in bertreak.

"Ja, akoe ini Benedetto," jang lain mendjawab.

"l\koe dateng dengen maksoed boeat boenoe padamoe."

"l{enapa, apa jang akoetelah berboeatpadarnoe?"

"Tida apa-apa. l\koe hendak boenoe padamoe . I boeat poeasken akoe poenjasakit-hati pada graaf de Monte Christo.'

"Kaloe begitoe, atas narnanja qraaf ini, akoe aken ambit njawamoe."

Maksoednja Maximiliaan ini pasti aken ka-loeroetan, sebab Benedetto soeda moelai djadi

abis tenaganja. Tapi, koetika merasa tlda bisa

melawan lebi djaoe, ia laloe bersoeit dengen tjara Ioear blasa,

Mendengal' ini tanda, liga dari kawan- kawannja lompatkaloear dari blakangnja batoe-batoe karang, di mana sabegitoe lama rnarika telah semboeni.

Marika berarne terdjanq Maximiliaan dari blakang, hingga la-inl djadi djato di atas tana, dengen pangsan.

G± Di t epi l a oet

Bl\GIl\N vu.

In document SIGNATUUR MICROVORM (pagina 35-42)