• No results found

Male man menika

In document SIGNATUUR MICROVORM (pagina 21-25)

Samentara Beauchamp dan Chateau Renaud tie -ritaken riwajatnja Graaf de Monte Christo pada marika poenja sobat Inggris, atawa brapa djam di rnoekanja satoe penglialan jang mengirangken ada kadjadian dalem roema nomer 14di Rue Meslay.

Roema ini adalah roemanja Maximiliaan poenia soedara prempoean [anq , soeda kawln, njonja ]ulie Herbault.

Dalem ini roema ini njonja idoep dengen se- ..

nang, betoel tida terlaloebanjak bergaoelan dengen .lain-laln orang, tapi toeh di dampingnja la

poe-nja soeami, Emanuel Hertbault, dan di deketpoe-nja , marika poenja tiga anak, dari-jang mana jang paling moeda, satoe baji dari bebrapa boelan, telah di kasi nama Edmond Dantes, sebagi kahor-rnatan boeat marika poenja penoelocng.

Maximiliaan poen.doeloe tinggal di sini, tapi koetika Valentine poenja ajah, toean de Villefort, djadi gila, dan ia poenja aki, toean Nolrtier. tida brapa lama blakangan meninggal doenia, ini orang moeda telah bawa ia poenja toenangan di roe-manja ia poenja soedara, samentara in sendiri, dengen menoeroeti ia poenja pembrasaan aloes, telah tjari pondokan di lain ternpat.

Sekarang ini adalah malem jang pengabisan sabelonnja marika poenja nikahan, dan malem

I ,

M ale m a n men i k a 27

ini dimoeliaken denqentjara saderhana dalem golongan famille sendiri.

Sanget beroentoeng roepanja njonja Herbault poenja diri, selagi ia doedoek di satoe korsi-kasocr dalem kamar bitjara dengen pondong ia poenja anak jang paling keljll,samentara anak-anaknja jang lain, begitoe poen ia poenja soeami. berdiri

di koeillingnja. '

Djoega Maximiliaan dan Valentine kaliatannja 'sanget bersoekoer. Dengen tangan bergandeng marika berdiri di deketvja diendela. Poera-poera-nja marlka mengawasken bintang jang berkilat .. kilat di atas oedara, tapi sabetoelnja marika

bermaen mata satoe dengen lain, dengen kase-nangan jang tida bisa didapetken bandingannja di dalem doenia.

"0 , djantoeng hatikoe," Maximiliaan berbisik, samentara peloek toenangannja di ia poenjadada dan tindesken satoe tjioeman jang manis atas bibirnja ini nona, "'akoetida bisa mengarti, akoe tida bisa pertjaja, jang sekarang semoea kita poenja kasoesahan dan kasoekeran soeda liwat, Alme tida bisa pertjaja, jang ljoema bebrapa djam sadja sekarangmasi pisa akoe dari erk a-boelnja akoe poenja kainginan [anqpalinq tinggi.

Kaloe matahari-pagi bersinar di oedara sebla wetan, dan lontjeng-Iontjeng gredja mengasi denqar soearanja jang lerang, akoe aken bawa kaoe di moeka medja sembajang, djantoeng hatikoe, djiwa badankoe; kaoe aken djadi

,....

28 M ale m a n rn e n i k a Maleman m e n t k a

29

• istrikoe sendiri, islrikoe jailg sanget, sanget di

tjintaken. 0, besar sekali, sanget besar adanja Toehan poenja kamoerahan."

Ini perkataiin perkataan, jang dioeljapken dengen soearasanget bernapsoe, telah bikin pipinja , itoe gadis djadi mera djamboe, dan lantaran ini perobahan-warna ia poenja paras kaliatan bertambah tjantik dari sabegimana biasa.

la bajar kombali tjioemannja ia poenja toe-nangannja, tapi kamoedian in poenla moeka djadi sedikit gelapl sebagi djoega ada satoe pikiran jang mengganggoe ia poenja kasenanqan. '

Maximiliaan, anak mocda jang lagi menjinta, tentoe sadja lantes dapet liat itoe perobahan moeka,

nO, bidji-matakoe," ia kata, nkaoe tida mera- • sa beroentoeng satjoekoepnja."

•Di ini malern," begitoe ia poenja toenangan

'membales, ndi ini malern jang begitoe penting

boeat dirikoe, akoe inget pada ajahkoe, jang de-nqen gelapnja la poenja pikiran, tinggal scndirlan dalem ia poenja krangkeng. 0, tjoba ia seka-rang waras dan bisa berdiri di sampingkoe di moeka medja sernbajanq!" .

.Int ada satoe kainginan jang tida boleh djadi, Valentine. la sekarang ada di Bicetre.~) dan pembesar-pernbesar tentoe tida mace kasi idin ia kaloear. Masld begitoe, kaoe boleh teroes

*) Blcetre" tempat tahanan dari oranq-oranq jong tida s~hat ot~knja, seperti di Lawanq dun di Tjikeumeuh.

menqharep dan doakenlah Toehan poenja kaslan boeat dirinja. Akoe taoe, jang,kaoe aken inget padan]a, dan lantaran itoe maka tadi pagi akoe telah pergi sambang di ternpatnja." .

nApa benar, Maximiliaan?~ Valentine berseroe dengen soeara jallg menjataken girang serta ber-trima kasinja. ,,0, baek sekali kaoe ini. Me-mang iloelah jang akoe dioestroe.hendak minta kaoe berboeat."

nSiapa jang menjinta, ia poen tentoe bisa bade kainginannja ia poenja katjintaan," begitoe Ma-xlrnlllaan,mendjawab dengen mesam, .

.Kaoe telah bitjara dengen ia ?"

• Ada, akoe telah kasi taoe padan]a, jang besok kita akeu menika dan saselesenja iloe oepatjara

• kita branqkat ka kita poenja astana di Treport, di bilangan Normandie, di mana kita aken tinggal brapa boelan." .

•la mengarti kaoe poenja bitjarai"

•Roepanja begitoe. la niesam padakoe dan denqen, tangannja pegang akoe poenja kapala, seperti djoeqahendak membri pengestoenja pada-koe. Tapi la tida ada mendjawab'satoe pata."

nApatah masi boleh ~i harep, jang ia aken djadi waras komoall?

nOraflg-orang djoeroe rawatnja tjerita padakoe, sedari ajahmoe masoek dl'Hoe ternpat, baroe satoe kali itoe ia kaliatan mesam. Dan iloe hal

J

I akoe anggep seperti satoe tanda jang m

enje-I nanqkcn."

.'

Maleman menika 31

.ldinkenlah akoe bermoela-moela mengasi sla-mat padarnoe," kata toean Herbault, samentara tjioem Valentine poenja tanqan, '

Julie peloek ia poenja soedara, dan anakanak semoea, jang sengadja soeda di kasi idin boeat '.

tlda tidoer menoenggoe ini djam,pada toeroet masoek boeat minta bagia,nnja dari itoe tjioem dan peloek dengen sama rata.

".0," kata Valentine dengen angkat matanja sebagi maoe mengoetjap trima kasl pada Toehan,

•tjoba Graaf de Monte Christo dan Haydee bisa toeroet ada di sini sekarang I"

Dan, seperti sebagi djawaban alas ini perminta-an, pintoe laloe di boeka, dan itoe doea orang jang begitoe sanget'di harep datengnja, bertindak masoek.

• "Toean Graaf," bertreak Maximiiiaan, sabegitoe lekas ia ilang kagetnja dan bisa kaloearken soe-aranja.

Boeat sabrapa lamanja tida ada kadengeran orang bitjara, melengken ada soearanja orang saling bertjioem dan pamandangannja orang sa-ling berpeloek.

"Akoe moesti bHang," begitoe [ulie menjata-ken pikirannja, koetika itoe saling toekar tjioem dan saling toekar peloekan soeda moelai brenti, .akoe moesti bilang,· ia oelanqken dengenpoera poera mara, .sabenkali kaoe dateng di sini, Graaf, kaoe bawa tingka seperli orang fang ba-roe djato dari atas awan."

Ma leman me n l k a 30

. • Moega-moegalah Toehannantlkasi'kombalila poenja pikiran."

.: • Betoel-betoel kaoe ini ada satoe anak jang

.berbakti, Valentine. Maskipoen segala itoe

per-, .hinaanper-, jang telah djadi bibitnja kaoe poenja ajah poenja beroba·pikiran, kaoe masi sanget tjinta padanja."

"la ada akoe poenja ajah." Valentine mendja-wab dengen saderhana, tapi dalern inipcrkataan

.perkataan adadi rasaken katjlntaannja satoe anak

pada orang-toeanja dengen begitoe bersi dan begitoe toeloes, hingga Maximiliaan djadi piloe hatinja.

Sakall lagi la tarik Valentine dan tekap la-inl di dadanja dan samentara marlka berpeloekan begitoe,-kadengeranlah soearanja lontjeng dari 0 . Notre Dame*) mengoetaraken djam tenqa-malem, jaitoe lahirnja harl darlmarlka poenja kawinan.

Kabetoelan sekali jang di Hoe djam marika kaliatan begitoe roekoen satoe dengen lain,sebab di pari kamoedian, maskipoen sekaranq marika belon bisa liat, marika diwadjibken boeat menga-dep di moeka roepa roepa kasenqsaraan jang berat.

"}\was," begitoe sekaranq kadengeran njonja Herbault panggil kadoea anak moeda dari tempat semboeninja. •Notre Dame panggil kaoe berdoea mengadep boeat sembajang, Kaoe poenja hari-nika sekarang soeda dateng."·

*) Satoe gredja besar di Parijs.

32 M ale ID a n m e nika M'll, 1

em a n

ID

e n

i k

a sa

.

nTida sakau-kali." Monte Christo mendjawab dengen katawa, nini kail Hagdce denqen akoe dateng dengen tjara loemra. l\patah kaoeorang tida denger kila poenja kreta brenti di moeka?"

"Tida,· menjaoet semoeanja dengen berbareng.

"Akoe klra, kaoe sekalian merasa terlaloe ber-oentoenq boeat maoe dengar soeara dari loear.

Kaoe poenja djongos dengar kita poenja datenq., dan la boekaken pintoe sabelonnja kita bisa tarik lontjeng. Akoe mengakoe, akoe soeda soeroe ia dlam-dlam, dan kila telah naek ka atas zonder kasi taoe lebi docloe."

nKita soeda ketok pintoe sampe bebrapa kali," ..

kata Hagdee. •

, nDan achirnja soeda djadi tjape menoenggoe kaoe poenja idin ,boeat bole masoek," Monte.., Christo tambaken.

nKnoe tida dengar kita ketok pintoe?" tanja Hagdee.

nTida," Valenline mendjawab.

nBegimana kaoe bisa hareppenga~ten-pengan­

ten baroe ada poenja mata dan koepinq boeat liat serta dengar lain-orang salainnja marlka sen-diri? Tapi kaoe orang merasa girang bertemoe dengen kita, boekantah?" '

.. Girang?" Maximiliaan,berseroe. ~Akoe tida ad~ mernpoenlai perkataan perkataan, jang bisa tjoekoep mengoetaraken l<agirangankoe. Valen-tine dan akoe poenja hari nikah sckaranq aken dapel lebi banjak tiahaja lantaran kaoe poenja .

datenq, Sebab kaoe berdoea tentoe soeda se..

ngadja datang boeat kaperloean ini?"

"Ja, Haydee dan akoe hendak saksiken kaoe poenja nikahan. Baroe brapa harl ini kita dapet kabar tentang meninggalnja toean Noirtier, dan tentanq moendoernja kaoe poenja nikahan ber-hoeboeng.dengen,itoe. Boeroe-boeroe kita orang brangkat ka Parijs, don baroesan ini sampe di slni, Maskipoen soeda laat,-kita lantes datenq kamarl, sebab kita pikir, kaoe orang tentoe masi .belon tldoer."

nTida ada satoe orang jang bisa tidoer pad

a

..malemannikanja,"Maximiliaan kata dengen girang sarnentara dengen ia poenja tangan ia peloek Valentine poenja pingang.

.. nKila mera~ terlaloe beroentoeng boeat bisa tldoer," gadis' ini berkata denqen soeara aloes.

"Tadinja kita orang kira," Graaf de Monte Christo kata lebi djaoe, njang kaoe orang aken menika klra-kira berbareng dengen kita orang.·

,,1\pa I"

J

ulie berkata dengen kaget, "Apatah boleh akoe menqatoerken pembrian slamatkoe?"

"la s,oeda preksa akoe poenja hati," Haydee berkata dengen plahan, nia telah dapet Iiat akoe poenja tjinta bagi dirinja, dan dari ia poenja boedak.ia telah bikin ia poenja istri."

Graaf de Monte Christo awasken Haydee dengen mata jang penoe kagirangan dan

kabanq-l

gahan. Lebi-lebi dari- lain orang ia mengarti

I maksoed jang bena,r dari. perkataan-perkataan

:\fo ntp Chridn ';1

istrinja, besarnja ia-ini poenia katlintaan jang ditoempaken atas dirlnja.

la pegang tangannja Haydee, dan denqen ia poenja tjara jang paling rnenarik-hatl ia berkata:

"Idinkenlah akoe kenalken padamoe njonja de Monte Chrlsto, akoe poenja istri. Kito telah menika tiga boelan lamanja."

-. "Beroentoeng sekali kaoe, Hagdee," kala

Va-lentine. , .

nO, njonja de Monte Christo," [ulle toeroet menjataken pikirannja, .kaoe tida taoe, begimana moella adanja kaoe poenja soeaml."

,,1\koe taoe," Hagdee berbisik, .mernanq ia"

ada saorang jang sanget moelia. l\koe anggep ia sebagi dewa." ,

"ltoelah jang akoe namaken ..katjintaiin jang asell," begitoe sekaranq kadengeran toean Her....

bault bitjara.

"Kaoe hendak anterken kita'orang ka Treport, ka itoe astana; jang dengen begitoe moera hati kaoe soeda kasiken pada kita?" Maximiliaan

menanja. I

"Tida," mendjawab toean graaf, "kita maoe sak-siken kaoe orang poenja nikahan. Sasoedanja kita lantes hendak brangkat lagi~ Samentara kaoe dengen istrimoe menoedjoe mengalor, ka bi-langan Normandle, akoe dengen istrikoe hendak pergi menqldoal, ka poelo Monte Christo. Selang akoe tinggalken padamoe. jang doeloean, kita telah djalan ditana 1\sia dan l\frilm, tapi sekarang,

35

In document SIGNATUUR MICROVORM (pagina 21-25)