• No results found

Kabar dateog dari laoetan

In document SIGNATUUR MICROVORM (pagina 42-48)

,

Koetika Valentine djato di tana dengen tida taoe orang,dan la poenja boedjang prempoean,lantaran kagetnja, mendjerit sakeras-kerasnja, saorang lela-ki mengintjir dari atas tembok, jang pisaken itoe kebon dari djalanan besar,

"Ada perkara apa terdjadi di sini?" itoe orang asing menanja.

,,0 , toean," mendjawabnja si boedjang,dengen tarik-tarik ramboet kapalanja, nakoe poenja ma-djikanprempoean baroesan trim a kabar tida baek."

"Kabar tida baek? Madjikanmoe toch njonja Morrel, boekan?"

"Setoel, toean."

Hoe orang moeda sigra lompat meliwali itoe pager tembok. la itoe adalah Lord Hartleigh, jang kaliatan tjakep sekali dalem ia poenja pakean orang perlajaran jang.berw arna biroe. Dl atas kapalanja ia pake topi officier, samentara di badjoenja ada kaliatan kantjing mas soelaman, jang menoendjoeken ia poenja pangkat.

Hoe boedjangnja familie Morrel merasa bahoea Lord Hartleigh ada saorang bangsawan dan sopan, hingga in senang sekali mendapet ia-ini poenla. pertoeloenqan, maskipoen sama sekali tidakenal,

Lord Hmlleigh pondonq Valenti ne ka satoe tempat janq tedoeh dan taro ia di sini, di atas

,K a bar d ate ng d a ri 1110eta n 67

satoe bangkoe. Dan samentara itoe boedjang bikin kendor pakean njonjanja, Lord Hartleigh basaken ia ini poenja djidat dengen brandy, jang la sela-manja ada bawa dalem satoe botol ketjil, boeat bisa lantes di pake kaloe ada perloenja. Poen Lord Hartleigh beroentoeng 'bisa kasi masoek brapa tetes dari itoe minoeman antara Valentine poenja doea baris gigi jang terkantjing.

J\chir-achir ichtiarnja itoe doea orang mendapet hasil. Valentine moelai bcrnapas lagi, ia poenja hati bisa dirasaken memoekoelnja, ia poenja kadoea pipi uiadl lebi mer~ dan koelit matanja goemetar serta kamoedian djadi terboeka.

Parasnja Valentine kaliatan sebagi saorang jang .. lagi mengimpi, koetika ia reba di itoe bangkoe

dengen dada-dan poendaknja separo terlandjanq, la poenja ramboet kapala jang pandjang terlepas dari kondenja dan mengantoeng berawe-rawe kerna katioep anqin. la poenia kadoea mata kakoe sekali mengawasken daon-daon poehoen di atasnja.

Roepanja, boeat samentara ia tida ingat pada itoe kabar jang dibawa padanja dengen itoe soerat tjilaka; ia poenja antero pikiran ditoedjoe- \ ken pada apa jang telah kadjadian di itoe malem jang telah Iiwat.

"Apa kaoe moesti pergi,Maximiliaan?" ill poenja soeara berbisik denger begitoe plahan, hingga Lord Hartleigh tida bisa dengar teges itoe per-kataan-p erkataii n.'Hoe boedjang jang setia berdirt di deket sitoe, dan diarn-diam ia menangis,kerria

68 K a bar d ate ng d a ri 1a0 eta n Kabar d a teng dar i laoot a n

--~--._~~ 69

mendoega bahoea madjikannja soeda djadi gila.

~O , akoe tida betah dipisaken dari kaoe. Kita orang telah idoep dengen begitoe beroentoeng satoe sarna lain. Kaloe sarnpe kadjadian kaoe diboenoe oleh itoe oranq-oranq toekang smokkel, apatah jang nanti moesti lerdjadi dengen akoe I"

la tarik napas dalem sekali dan dengen tangannja ia pesoet djidatnja, seperti djoega hendak oesir satoe pikiran djahat, jang mengganggoe padan]a.

"Tapi kaoe moesti lakoeken kaoe poenja kewa-djiban," ia karnoedian berkata lagi. masi teroes seperti ditoedjoeken pada soeaminja. "Kew adjiban moesti lebi diperloeken dari pada katjintaan.

Kedjem sekali itoe prefect, jang ini rnalem ia pisaken kita orang dengen tiara beqitoe. Tapi kaoe aken kombali, boekan, besok paqi-paqi, dito

waktoe mana kita aken djadi beroenloeng lagi?

Akoe nanti aken peloek padamoe, sebagi djoega kaoe baroe poelang dari satoe perdjalanan djaoe!"

Lord Harlleigh dengarken sadja itoe omongannja Valentine. jang sedeng menqat]o. Itoe perkataan perkataan.bikin ia sedikiet sedikiet bisa mengarti, ada perkara apa 'jang telah kadjadian.

{toe boedjang prernpoean tida brenti menangis, dan antarania la poenja sasenggoekan, saben saben kadengeran ia poenja ratap:

"Kasian, njonjal kasian njonjal"

Sekarang Valentine berkata lagi:

• Adjaib sekali,jangakoesekarang ada sendlrlan.

:Pikirankoe bi~goeng sanget I Akoebolehpanggil

boedjang-boedjang. Tapi tida, marika nanli aken tjoba tjoba hiboerken hatikoe, dan itoe marika tida bisa, tida satoe orang bisa, Ha, sekarang soeda tenga-malem. Inilah waktoenja boeat ia kapalaken barisannja menjerang pada loekang toekan.g smokkel. Boleh djadi ia sekarang lagi berklai.Apatah nanti aken terdjadi,kaloe djoembla-nja toekang loekang smokkel ada lebi besar dart djoem~lanja barlsan dari akoe poenja soeami, kaloe la poenja darn sampe djadi toempa di atas tana-pasir,? 0, Toehan jang maha besar l Dja-nganlah akoe inget-ingel sampe di sitoe, kerna akoe bisa djadi qila,- ja, gila .. 0 I"

. Sakoedjoer badannja djadi goemeter, dan koetika

~a saparo. bangoenken dirinja di atas bangkoe, itoe boedjanq prempoean sigra madjoe bceat menoendjang dari blakang.

, • Tida bergoena,"kata Valentine lebi djaoe, .akoe tida bisa lidoer. Saantero malem akoe telah menoenqqoe. Akoe moesti pergi dalem kebon.

Lagi sabentar matahari aken terbit. Akoe moesti toenggoe padania, toenggoe padanja ".

Dengen di toendjan.g oleh boedjang, Valentine berdiri. Samentara Hoe, ia dapet liat lagi itoe soerat, jang masi ada di atas roempoet. Koe-tika liat ini sapotong kertas, ia djadi inget

kombali, .

" Mali, mati," begitoelah ia bertreak-trcak dengen saantero tenaga. .Maximiiiaan soeda mali,akoe sekarang soeda djadi djanda!"

70 K aba r d ateng d a ri 1a0et a n

la djatoken dirinja di atas bangkoe dan menangis

sedih sekali. -.

"Njonja Morrel," begitoe sekarang Lord Hartleigh moelai berkata,dengen soeara jang menoendjoeken toeroet menqenasnia.

Mendengar ini soeara, Valentine djadi kaget.

la awasken Hartleigh dengen kakoe, samentara aer matanja teroes djato berlinanq-linanq di mana pipinja.

"Ha," ia berseroe, "siapatah,jang berkata pa-dakoe ?"

,,0 , njonja," kata ia poenja boedjang, "dja-nganlah kaoe meliat dengen tjara begitoe. Te-goehkenlah hatimoe, dan kasllah katerangan pada ini toean, apa jang telah kadjadian."

"l\koe ini Lord Hartleiqh," itoe orang bang-~

sawan mengenalken dirinja dengen hormat.

"Di Parijs akoe telah dengar tentang kaoe ka-sengsa..aan jang doeloe-doeloe, djoega tentang kaoe poenja katjintaan jang besar pada dirinja toean Morrel. Orang telah tjeritaken padakoe, begimana graaf de Monte Christo telah roba kaoe poenja kasenqsaraan sijadi kasenanqan; dan akoe telah saksiken kaoe poenja kawinan di gredja Notre- Dame, di mana kaoe taro soempa boeat tinggal setia pada soeamimoe. Sebab ingin mengasi slamet pada kaoe orang berdoea, dan sebab ingin dapet dengar dari toean Morrel, di mana akoe bisa berdjoempa dengen graaf de Monte Chrlsto, dengen siapaakoe ingin sekali

Kaba r d at eng dari 1a0eta n 71

boeat bisa beladjar kenal, akoe dateng kamari dengen akde poenja kapal, Ini pagiakoe sarnpe di sini, dan dari pada dapetken kaoe dalem ka-.senangan, roepania kaoe sekarang b~gini

her-sedih.':

,,0 , toeankoe," mendjawab Valentine. "Kaoe kira aken bisa bertemoe dengen satoe istri jang beroentoeng, dan kaoe dapetken satoedjanda jang antioer-hatinja,"

."Djanganlah goesar jang akoe sekarang tanja katerangan. l\patah kaoe mempoenjai katentoean, jang soeamirnoe soeda djato djadi korbannja itoe

-toekang-toekang smokkel ?I .

11Dari itoe toekang-toekang srnokkel? Tida, tida ada toekang-toekang srnokkel sama sekali.. Maximiliaan bilang begitoe, dan itoelah memang sabenernja. Hoe kabar.tentang toekang-toekang smokkel melengken ada satoe djebakan boeat pantjinq pada Maximiliaan. Dan itoe bangsat soeda berhasil dalem ichtiarn]a.'

.Raoe kenal itoe pemboenoe ?l . Sebagi djawaban atas ini pertanlaan, .Valen -tine mengoendjoek pada itoe soerat, jang Lord HarUeigh laloe poengoet dari atas roempoet.

Sasoedanja membatja isinja, ia berseroe:

"Benedetto I Ha! sekarang akoe menqarti, kenapa itoe bangsat, njonja Hermine dan baron Danglars ada bersama-sama di itoe malem. Soe-da tiSoe-da boleh sala lagi, di itoe koetika marlka telah bitjaraken rentianania marika poenja

ka-72 Kabar dateng d a ri 1a0et an

djahatan. Njonja, boleh djadi kaoe poenja soea-mi tida binasa. '"

"Kaoe brani kasi akoe penqharepan?" meneges

Valentine-dengen tida sabar,

"Kaoe tida mempoenjai lain boekti dari pada ini soerat, dan satoe bangsat sebagi Benedetto, djanqan terlaloe di pertjaja moeloetnja. Jang kaoe poenja soeami telah djato dalem djebakan, jang orang soedapasang boeat pikat dirinja, itoelah soeda pasti, sebab, tioba tida beqitoe, tentoelah soeda lama ia kombali, sabegimana ia telah berdjandji. Tapi boleh djadi lasoeda di tangkep sadja dan tida dlboenoe. Inl per-boeatan doerhaka,kaloe akoe tida kliroe,adalah djaoe sekali toedjoeannja. Brangkali itoe orang orang djahat tida bermaksoed bceat ambil njawanja kaoe poenja soeami, sedikietnja, tida dengen lantes. Marika boleh djadi ada mempoenjai lain haloean. J\koe soeda tida sangsi lagi, maksoednja jang teroetama tentoelah aken membales sakit-hatl pada graaf de Monte Christo' dengen mengambil kaoe sebagi

peran-taraan,"

"T entang hal ini toean graaf moesti dapet warta dengen lekas.'

"Kaoe taoe, di mana in sekarang berada?'

"Dibilangan [anina, di Griekenland."

"Dengen kaoe poenja perkenan,nJonJa,

akoe maoe tjari katerangan-katerangan 'jang memboektiken bahoea soeamimoe masi idoep.

Kabar dateng dari 1a0eta n 73

Kamoedian akoe aken brangkat dengen akoe poenja kapal ka [anina, boeat panggil graaf de Monte Christo dateng kamari."

,,0. toeankoe," Valentine mendjawab, dengen memegang tangannja Hartleiqh, jang ia baw a ka bibirnja, ,;kaloe kaoe maoeberboeatbegini,ka<fe poenja pertoeloengan akoe tida nanti loepaken boeat selaman]a akoe idoep." .

"J\koe .maoe toeloeng padamoc, njonja, tapi dengen perdjandji an, jang kaoe aken hiboerken hatimoe dengen pengharepan bahoeatoean Mor-.

rei masi idoep. Sarnentara beqito e-kaoemoesti toenggoe dengen sabar dalem karnarrnoe,sarnpe akoe dateng kombali dengenbawa kabarbaek."

"J\koe maoe tjoba berlakoe begit oe, toean,"

djawabnja Valentine, samentara maskipoen aer matanja masi mengoetjoer deres, di bibirn ja soe-da bisa memaen satoe niesaman jang asem.

Dengen di bantoeolehboedjangnjadandengeri diikoeti oleh lord Hartl eigh, Valentine masoek dalem kamarnja, di rnana ia kasiken pada itoe oranq,Inggris, itoe soerat jang Maximiliaantelah trima dari pref ect.

Sasoedanja itoe lord Hartl eigh berlaloe dari Morrel poenja astana dan menoedjoeka kantoor-nja prefect, di mana ia dapetkenini pembesar lagi riboet berempoekan dengen brapa banjak orang.

Orang-orang ini' adalah· anggota-anggolanja Maxi mili aan poenja barisan, jang baroesan

do-74 Ka bar da teng dari la oot a n

.~~~~~~....,.,.,.~~~~~...,.,-.~~ K abar d ate ng d a ri la0e ta n 75'

teng membawa kabar, marika tida ada trima panggilan pada malem jang telahIiwat. Di ping-gir laoet tadi pagi rnarika ada dapetken bekas-bekasnja perklaian, di mana ada kaliatan tanda-tanda dara djoega. .

'Hartleigh terkedjoet. Djadi di itoe malem telah di lakoekan perklaian, hingga menerbitken teem-pa-dara. la tida brani tanja pada dirinjasendiri, siapa jang poenja dara itoe. Dari toeanprefect, pada siapa ia kasi Iiat soeratnja Benedetto, ia dapet katerangan tentang kadatengannja itoeorang Pierre jang menjaroe djadi orang perlajaran bang-sa Fransch. Hartleigh dengen gampang lantes bisa doega, bahoea itoe Pierre sabenarnja ada Benedetto.

Sakaloearnja Hartleiqh dari kantoor prefect ia lantes tjari Hoe anak, jang telah disoeroe anterken itoe soerat pada Valentine. Ini anak poenja kateranqan, bahoea itoe soerat ia telah

trirna pada sahelonnja tenga-malem, bikin besar lagi hatinia itoe orang Inggris. Sedikietnja ia dapet kanjataan, Maximiliaan masl idoep, koetika soerat itoe ditoelis. Kabar tentang la poenja

kamatian sabelonnja

,

ini hal sasoenqqoenle

.

ter-djadi, adalah satoe kasombongan.dankalant)angan

dari fihaknja Benedetto. .

Kamoedian Hartleigh menoedjoe ka pinggiran laoet dan dengen hatinja bergontjang keras, ta pre ksa itoe tanda-tanda dara,jang,lantaran djaoe dari aer, masi bisa kaliatan dengen teges.

I

' I

Samentara masl berpiklr-pikir, denqen tiara beqimana ia moesti tjeritaken pada Valentine tentang adan]a ini tanda-tanda dara, in Iiatsatoe praoe ikan dateng dari laoet. Brapa orang toe-kang langkep ikanlornpattoeroendariitoe praoe dan naek di daratan.

Marika tida dengar apa-apa tenlang Hoe per-kara jang telah kadjadian sedeng marika masi ada di tenga-Iaoetan. Tapi tadi pagi-pagi marika telah dapet Iiat kapalPerantiberlajar,menoedjoe ka dioeroesan Selatan. Kapal ini berlajar dengen sangelladjoe, hingga tnarika tida ada penqharepan boeat bisa soesoel dengen marika poenja praoe.

Tjoema marika ada dapet liat satoe botol dilempar dalem laoet dari dalemnja Hoe kapal, dan botol ini marika telah poengoet Isinjamelengken ada satoe tjintjin bela-rotan dari mas. .

Rtas permintaannia lord Hartleigh, Hoe toekang-toekang tangkep ikan kasiken ltoe botol, didalem I jang mana masi kaliatan itoe tjintjin, jangmemang belon dikasi kaloear,

Sasoedanja lantes itoe oranq bangsawan bee-roe-boeroe poelang kombali ka roernanla Valen-tlne., Dengen napas senqal-senqalia teroes ma-soek dalem kamarnja njonja-roema, jang lagi djalan boelak-ballk dalem kaadaansanget koeatir.

"la masi idoep," lord Hartleigh berseroe,seraja toendjoeken Hoe botol. "Toean Morrel, kaoe poenja soearni, masi idoep."

IITrima kasi pada Toehan,"mendjawabValen

-"Benar, Tapl ia aken dilepasken.':

•Melengken ada satoeorangjang.blsa toeloenq padan]a, jaitee graaf de M~nt~ ~hr1St~. Baekla~

'sekaranq kaoe pergi minta ia-im poenja perto~

loengan. Kaloe kaoe seboet sadja akoe"poen1a nama tentoe ia lantas perloeken dateng. I

"S~karang

djoega akoe maoe brangkatberlajar ka [anlna.'

, 76 K abar d a tang dari 1a0atan

I tine dengen takepken kadoea tangannja. "Apa kaoe dapet boektinja?"

"Di dalem botol.«

"Di dalem botol?"

Lord Hartleigh sedeng terlaloe bernapsoe boeat bisa berlakoe denqen sabar. la poekoelkenitoe botol hingga antjoer di medja batoe, dan laloe kaloearken itoe tjintjin, jang ia trimaken pada Valentine."

"Apa kaoe kenalken ini tjintjin?" la rnenanja,

"Ja, inilah jang akoe kasiken pada soeamikoe

koetika kita orang rnenika," Valentine mendja-wab denqen girang. "Liatlah, di sebla dalemnja ada dioekir perkataiin perkataan . Darl V. pada M. serta tanggalnja kitapoenja nikahan."

"Akee taoe itoe. Akoe poen soeda kenalken itoe letter letter'nama dan itoe tanggal boelan, Kaee poenja soeami soeda taro initjintjin di dalem ifoe botol dankamoedian telahlemparken di dalem laoet.

Oleh koernianja Toehan ini barang soeda sampe

dalern kaoe poenja tangan dengen begitoelekas."

LordHartleig~tjeritaken,dengentiara begimana brapa orang toekang tangkep ikan dapet poengoet itoe botol di tenga laoet, dan teroesken bitjara:

.Pasti ia sekarang ada djadi orang tawanan dalem kapal Feratttt. Dan tjoema satoe tjintjin ini ia telah bisa kirimken zonder ttmboelken tjoeriganja la poenja pendjaga-pendjaga."

"Tapi·ia ada saorang tawanan," kata Valentine

dengen sedih.

Kabar date ng d a r I laoetan 77 ,

Bl\Gll\N VIII.

In document SIGNATUUR MICROVORM (pagina 42-48)