• No results found

De letters in het script corresponderen met de verschillende delen van het verhaal, weergegeven in de flowchart van bijlage 12Script interactieve video storytelling eindproduct

In document Interactieve video als service (pagina 64-68)

Deel A

Scherm is zwart. Je hoort het merk vallen en schreeuwen. Met het geluid van de impact wordt langzaam de omgeving helderder.

Voice-over: Huh? Waar ben ik ? Wacht eens even… Het is ons gelukt !! We zijn er ! Het merk pakt dramatisch de camera vast

Voice-over: Luister even goed. Ik ben jouw merk en we zitten nu in de hersenen van de consument! Hier hebben we naar toegewerkt en voor getraind, dus laat me nu niet in de steek.

Het merkt neemt weer afstand van de camera

Voice-over: We moeten hier opzoek gaan hoe we het meest relevant kunnen zijn voor onze doelgroep. Hiervoor moeten naar het bovenste stukje van de hersenen! De top of mind! Laten we gaan, geen tijd te verliezen.

Het merk vervolgt zijn weg door het pad dat voor hem ligt, terwijl hij daar loopt ziet hij allerlei herinneringen om hem heen.

Uiteindelijk komt hij bij een deel waar het pad zich opsplitst in 3 delen. Voice-over: Oh nee! Het pad splitst zich op. En nu? Waar gaan we heen?

Interactie moment 1: kies een richting: het limbisch systeem, het reptielenbrein of de neocortex. Deel B

Het merkt begint zich een weg te banen door het limbisch systeem Voice-over: Dus dit is het limbisch…

Voordat het merk de zin af kan maken begint alles ontzettend te beven

Voice-over: Wat was dat! Het is hier ontzettend onstabiel. Snel wegwezen hier. Het merk versnelt zijn tempo door het limbisch systeem.

Voice-over: waarom lijkt alles hier toch zo te bewegen? Wat een rare plek. Er komen ineens rare wezens tevoorschijn, allemaal rond en in rare kleuren

Voice-over: waar komen die ineens vandaan? En waarom zijn het er zoveel. Wacht eens even… Aah, dit zullen de emoties zijn. Hier hebben we voor getraind weet je nog? We moeten de juiste emotie kiezen om op in te spelen.

2 van de wezens komen voor het merk tot stilstand.

Interactie moment 2:

65

Deel C

Zodra het merk het reptielenbrein probeert te betreden valt hij direct naar beneden. Voice-over: dat deed zeer

Het merk kijkt verwonderlijk om zich heen terwijl het op zijn hoofd wrijft

Voice-over: dus dit is het reptielenbrein. Ik krijg de kriebels van deze plek…. Ze zeggen dat hier onze instincten leven.

Het merk struikelt half over de complete begroeiing in dit deel van het brein. Terwijl dit gebeurt ziet hij wat op de grond liggen

Voice-over: Hey, wat is dit?

Het merk komt 2 posters tegen waarop staat ‘wanted: flight’ en ‘wanted: fight’

Voice-over: die zien er uit alsof ze problemen veroorzaken, goed oppassen dus! Anders bereiken we nooit de top of mind.

Het merk vervolgt zijn weg. Hij hoort ondertussen geritsel in de planten om hem heen Voice-over: wie is dat?! Kom tevoorschijn!

Fight springt uit de bosjes en begint een luid geluid te maken. Achter hem zit een kleiner, banger gedaante half verstopt in de bosjes. Dit is flight.

Voice-over: oh nee oh nee oh nee! Wat moet ik doen ?!

Flight begint een gebaar te maken dat het merk bij hem moet komen

Voice-over: zal ik proberen fight af te weren? Of moet ik flight vertrouwen? Wat moet ik toch doen?

Interactie moment 2: vechten met fight, flight vertrouwen of niks doen? Deel D

Het merk vervolgt zijn weg door de neocortex. Naarmate hij steeds verder loopt begint het steeds kouder te worden.

Voice-over: waarom moet het hier nu weer zo k-k-koud zijn. Ik hou niet van kou! Hier in de neocortex zou ons logisch redeneren zich moeten bevinden, maar ik zie alleen maar ijs!

Het merk loopt verder maar komt vervolgens een deur tegen. Na er tegen aan te drukken komt hij tot de conclusie dat hij hem niet open krijgt.

Voice-over: hoe ga ik deze deur open krijgen?

Opeens, na een luid geluid hoort het merk een zware stem.

Voice-over (zware stem): voor ieder die hier durft te passeren, zal het leervermogen vermogen getest worden. Alleen door deze vraag correct te beantwoorden wordt er doorgang verleend. Het merkt kijkt verbaasd omhoog.

66

Voice-over (zware stem): nemen consumenten beslissingen instinctief of met logisch redeneren? Fade to white

Interactie moment 2: wat is het goede antwoord? Deel E

Het merk kiest voor verassing. Zodra het merk het beestje probeert te pakken, opent zich een gat in de grond waar het merk doorheen valt.

Voice-over: nou even rustig blijven zitten….

Deel F

Het merk kiest voor vreugde. Voice-over: ik kies voor jou

Zodra hij het beestje vastheeft hoort hij een raar geluid van opzij. Het merk en het beestje kijken opzij.

Voice-over: wat krijgen we nu dan ?

er ontstaat een gat aan de zijkant die het merk opzuigt

Deel G

De zware stem geeft aan dat het antwoord fout is en voordat het merk iets doorheeft opent er een gat onder hem en valt hij naar beneden

Voice-over (zware stem): dat antwoord is helaas fout..

Deel H

Begint met een wit scherm

Aan de andere kant van de deur komt het merk in het creatieve deel van het brein.

Voice-over: nou dat hebben we ook weer mooi voor elkaar. Maar waar zijn we nu dan belandt? De kleuren van de omgeving beginnen te veranderen.

Voice-over: dit heb ik hier nog niet eerder gezien.

Het merk kijkt verwonderlijk om zich heen en loopt verder. Na een stukje te lopen komt hij weer bij een donkere splitsing.

Voice-over: Wat is het hier donker.. De vraag is nu alleen waar naar toe?

Op het moment dat het merk de zin uit, licht zich een pad op naar 1 van de richtingen.

67

Interactie moment 3: volg je het verlichte pad of ga je de andere kant op? Deel I

Fight komt steeds dichterbij.

Voice-over: Oh nee! Hij gaat me zo pakken… oke, dit was het dan.

Boven het merk komt een raar geluid van boven. Het merk en fight kijken omhoog. Voice-over: wat krijgen we nu dan ?

Er komt een slurf vanaf boven die het merk opzuigt Fight begint boze geluiden te maken

Deel J

Fight en het merk maken zich klaar voor de strijd. Dit lijkt episch gevecht te worden. Voice-over: oke, hier kom ik!

Het merk besluit om als eerst aan te vallen, maar het haalt absoluut helemaal niks uit. Voice-over: Oh ooh… Euhm, kunnen we hier nog over praten?

Fight haalt uit naar het merk en het beeld wordt zwart.

Deel K

Het merk snelt zich richting flight. En probeert ondertussen Fight te vermijden Voice-over: Ik hoop dat je gelijk had!

Eenmaal bij flight duiken de 2 in de bosjes om Fight kwijt te raken Voice-over: dat scheelde niks!

Flight pakt het merk bij z’n arm en duwt hem richting een deur. Het merk kijkt naar flight die nog een keer knikt.

Voice-over: dank je wel

Het merk opent de deur en het scherm wordt wit

Deel L

de scene begint ondersteboven. Langzaam draait het zich bij voice-over: ik moet echt ophouden overal doorheen te vallen.

Het merk probeert zich te bewegen maar merkt dat alles ontzettend plakt Voice-over: Waarom plakt alles hier zo?

68

In document Interactieve video als service (pagina 64-68)