• No results found

II Kaoe moesti djaga jang itoe hoekoeman dila-

In document SIGNATUUR MICROVORM (pagina 30-34)

· .

D i s era n g ID 0 e S 0 e b 457

t.

· . . . . . . . . . . . . . . . .

· . . . . . . . . .. . . . . . . .

koeken sabegimana moestinja," kolonel Danglars kasl inget Jagi, .kaloe tida begiloe kaoe poenia soerat kaangkatan djadi kapitein tidaada harganja sama sakall."

nKaoe boleh pertjaja atas Hoe hal. Besok, di waktoe matahari moelal terbit, kapitein de Mor-cerf soeda akenfdjadi mail"

Sasoedanja mengoetjap begini, itoe bekas adju-dant mengasi hormat militair dan sigra berlaloe dari itoe roeangan.

Saperampat djam kamoedian dari itoe perte-moean, kolonel Danglars, dengen kasl alesan maoe bikin ronda di moesoe poenja tempat tempat menangkis. dengen sendirian kaloear dari .benteng dan dari kota, boeat tida kombali lagi di

sltoe.

la sigra panggil mengadep la poenja adjudant.

.Apatah kaoe soeda pili itoe anem soldadoe jang besok moesti djalanken hoekoeman mati pada de Morcerf?" menanja kolonel Danglars pada adjudantnja, koetika ini officier dateng mengadep,

nAkoe soeda dapet sedikit kesoesahan aken bisa dapetken itoe anem oreng jang maoe tembak mail pada de Morcerf," mendjawab ini officier. JITapi achir achir akoe toch soeda dapetken djoega. Soldadoe soldadoe semoea ada taro soengkan berat sekali pada dirinja itoe kapitein, dan dari hal itoe kaoe boleh pertjaja, marika ten.oe aken menembak djitoe di hatinja itoe orang hoekoeman, soepaja djangan sampe ia-ini moesti terlaloe banjak pikoel sengsara,"

"Djadl soeda boleh kita sekarang anggep de Morcerf seperti saorang jang soeda matl 1"

nAkoe poenja kapala akoe brani djadiken tanggoengannja, jang la tlda alamken naeknja mataharl pada esok hari."

. Kolonel Danglars laloe teeken sapotong kertas jangada di atas ia poenja medja, jang ia kamoe-dian angsoerken pada ia poenja adjudant.

nlnilah kaoe poenja soerat-kaangkatan djadi kapitein. Kaoe diwadjibken mendjadi comman-dant dari kapitein de Morcerf poenja barlsan."

Ini kapitein baroe trima Hoe soeratdengen sorot girang di moekanja.

II

Kaoe moesti djaga jang itoe hoekoeman

dila-dengen sendjata slap dl dalem tangannja, laskar Fransch Iarl kaloear dari masing maslng tempat pondokannja.

DI loear kota meriam tida brenti moentaken peloeroenja dan roepanja seperti djoestroe tempat di mana tempat tahanan ada berdirl sekarang ini ada di djadiken poko boeat orang Arab poenja

penembakan. . '

Apl jang kaloear dari moeloet menam ~ertam

menerangi tembok tembok benteng, dan di dale m ini panerangan, orang-orang Fransch dapetyat, bahoea ada banjak sakali orang orang Arabjang soeda pandjat tembok tembok itoe dan sabentar lagl aken lompat masoek dl dalem benteng.

la-itoeJah pasoekannja Abdel-KaderI" kata ito~ soldadoe soldadoe Fransch, jang moelai ilang atoerannja, kerna tida ada saorang jang memlmpin marika poenja perlawanan.

"Siapkenlah sendjatamoe I Madjoe I Boeat Frankryk dan boeat kamenangan1".

, Alah Bismillah I" kadengeran orang orang Ar~b bales mendjerit, aken kagetken hatinja moesoe, dan boeat tambahken napsoenja kawan kawan sendlri. "Mati kenlah itoe perampok

pe-rampok negri orang." . .

Panembakan meriam sekarang kadengeran djadl bertamba seroeh.

Tapi boekanlah ada maksoednja kita poenja tjerita aken rlwajatken \toe paperangan di moeka kota Constantine. Pembatia-pembatia [angfnaoe

Di s e'ran ~ m 0 e S 0 e h 459

~~~~~~~~~~--- ~~

458 Di s era n g . m 0 e S 0 e h

. mendjalanl la poenja hoekoeman ditembak matl dengen hati gaga dan tida terkedjoet,sabeglmana lajlknja saorang laki-laki jang sedjati.

la soeda seJeseh toelis satoe soerat pandjang aken membilang sJamet tinggal pada Eugenle, dalem soerat mana la ada mengasl kapastian, bahoea la poenja tjinta pada ini nona, jang la soeda pandeng seperti toenangannja, aken tinggal tetap sampe' di tempat jang baka. Poen pada ia poenja iboe AJbert soeda toelis soerat, aken, minta, soepaja ini iboe anggep sadja seperti la soeda binasa dl medan perang, seperti korban boeat Frankryk poenja perkara. Sekarang, sa-soedanja seJeseh menoelis doea soerat ini, la tlda ada apa apa Jagi jang moesti dloeroes, meJengken moesti toenggoe sadja sampe soeda dateng waktoenja boeat .ia moesti menerima la

poenja hoekoeman. .

Soeara jang pengabisan dari lontjeng jang mengoetaraken djam tenga-malem masi belon silem, koetika dengen mendadak ada kadengeran soearanja meriam menderam dan berbarengdengen itoe satoegranaat meletoep di temboknja roerna pendjaga.

Sasaat itoe djoega segala orang djadl rlboet.

"Penjcranganmoesoeh I penjeranganmoesoeh!"

marika bertreak. Trompe t trompet sigra ber-boenjl. boeat mengasi tanda pada soldadoe sol-dadoe ake n bersiap boeat melawan moesoeh poenja gerakan. Dengen saparo telandjang,tapi

460 Di s e ra n g m 0 e S 0 e h

;:

taoe lebih banjak tentang ini perklalan-malern jang sanget hebat, marika boleh dapat batja itoe di banjak matjem-matjem boekoe hikajat, Kita poenja maksoed melengken aken menilik nasibnja kapitein de Morcerf.

Barlsan jang diwadjibken mendjaga itoe tempat pemboeian, di mana Albert ada ditahan, koetika terdjadi itoe penjerangan dari orangArab, sernoea pada masoek didalem gang. Marika roeboehken pintoe kamar tahanan jang terkoentji dan slgra lepasken Albert dalam kamerdikaan.

nOrang·orang Arab lagi bikin penjerangan di pintoe kota," kata satoe Luitenant moeda. lIDisini, ambillah akoe poenja pedang, dan pimpinlah kita melawan penjerangannja moesoeh,"

"Akoe ada saorang tawanan dan soeda dl-poetoes hoekoem mati, Akoe soedadiloetjoetken dari pangkatkoe dan soeda tida ada hak aken memegang pedang," mendjawab Albert.

"Omongan tida bergoena. Sekarang boekan temponja aken kita bertengkaran. Liatlah.

Di. ltoe waktoe djoestroe ada meledak satoe peloeroe jang terisi api Benggala, peloeroe mana ada djato di itoe roema djaga, jang sigra djoega lantas djadi kemakan oleh apl.

.Jtoema pendjaga terbakar" ada kedengaran berapa soeara bertereak, .Larlkenlah dirimoe sa-kalian."

Mendenger ini perkataan perkataan jan g me-noendjoeken bahoea soldadoe soldadcenja soeda

Di S era n g m 0 e S 0 e h 461

moelai toeroen kabraniannja boeat melawan, Albert samboet itoe pedang jang tadl.dltawarkenpadan]a,

"Di manalah adanja kolonel Danglars?" ia menanja.· .

Kita tida taoe," mendjawab itoe iuitenantmoeda,

"I; poenja tendaada kosong,danitoe kolonel tida bisa dapet ditjari'dl mana-mana. Orang bilang, ia soeda diam diam minggat kaloear dari inibenteng.'

,,0, itoe orang pengetjoet!" menjelah Albert.

"Kaoe moesti pimpin pada kita semoea," se-karang kata Hoe soldadoe soldadoe dengen berbareng.

.Kaoe moesti djadi kita poenja kolonel," ka-dengeran lagi laen soeara bitjara.

"MadjoeI Madjoe, soldadoe soldadoekoeI Toe-laklah penjerangan moesoehI" berseroe Albert.

Dan koetika ia oetjapken ini perkataan sembati ajoen-ajoenken ia poenja pedang di atas ia poenja kapala, di terangnja tjahaja api ia poenja moeka kaliatan seperti bersorot girang, sebab sekarang Ia-tlda oesa djato djadi korban dari peloeroenja soldadoe hoekoeman, hanja boleh tjari kamatian jang moelia cii hadepan moesoeh.

Api jang membakar itoe roema pendjaga soeda mendjilat mendjilat ka koelilingan djoeroesan, ditioep oleh satoe angin santer.

Albert, dengen diiring oleh kawan-kawannja, dengen tida pikir pandjang lagi, laloe lemparken dirinja dalem iloe laoetan api dan lari menoedjoe ka tembok tembok benteng [angterantjem,

"

Orang orang Arab soeda banjak jang dapet masoek di dalem kota dengen pandjat tembok

tembok atawa dengen liwat di lobang lobang,

jang dibikin di tembok tembok itoe oleh marika poenja peloeroe peloeroe meriam. Kaloe marika tida bisa dioesir kombali, soeda bisa ditentoeken jang kota Constantine aken djadi terlepas dari tangannja orang Fransch.

Maskipoen saben satindak ada bebrapa dari ia poenia kawan kawan djato tergoeling di atas tana lantaran terlanggar peloeroe moesoe, dengen tida keder Albert madjoe feroes menerdjang pada moesoeh.

"Sabar I" ia berseroeh. nSekarang dengen ber-bareng tembak, dan ambil toedjoean pendek...."

Sabelonnja ia bisa oetjapken perkatahan

"Tembak" jang soeda ada dimoeloetnja, dengen mendadak ada kaliatan Eugenie di alas tembok.

"TahanI" ini nona bertreak.."Albert akoe soeda berdjandji, jang kaoe aken djadi Abdel Kader poenja orang tawanan, Serahkenlah dirimoe."

Sekarang kaliatan Abdel-kader dateng di sam..

pingnja Eugenie. .

"Kaoe soeda denger omongannja ini nona,"ia berkata dengen la-poenja pedang diatjoengkendi atas kapalanja Eugenie. "Toeroetlah ia poenja permintaan, kaloe tlda, tentoe inigadis djadibinasa lantaran disambit oleh ini sendjata."

"Akoe poenja djiwa toch soeda dikorbanken, dan akoe tida perdoeli, siapa jang ambil," men-D i s era n g m 0 e S 0 e h 463 462 Di s era n g m 0 e S 0 e h

Dl djalanan djalanan jang sempit di saloeroe kota ada kaliatan terdjadinja itoe perklaian jang kedjem. Di mana mana ada meletak soldadoe soldadoe matl atawa loeka berat dan tjoema menoenggoe kamatian. Di mana mana ada ka-Iiatan meletoesnja peloeroe peloeroe granaat,jang moentaken kamatian dan kablnasaan pada segala orang jang terlanggar olehn]a,

Kota Constantine soeda terbakar di banjak tempat dan hawa oedara jang penoe dengen baoenja welirang dari obat pasang ada kadengeran menggeter oleh gemoeroenja soeara tangis dari itoe berriboe riboe orang prampoean dan anak anak ketjil, jang dipaksa kaloear dari roemanja lantaran-bahaja api.

Lantaran mendadaknja itoe penjerangan darl orang Arab, dan lantaran ditinggalken oleh marika poenja kolonel, hingga tida ada satoe orang jang memimpin dan mengatoer, soldadoe soldadoe Fransch tida bisa oendjoeken perlawanan sabegi-mana moestinja. Dan marika, dari blakangnja marika .poenja ternpat tempat semboeni, meleng-ken mendjawab dengen lernbek sekali pada moesoeh poenja panembakan. Tapi koetika marika dapet liat Albert, lantes djoega marika dapet napsoe baroe dan marika semoea pada hoe-boengken dirinja pada itoe barisan ketjil jang daleng dari tempat pendjagaan.

"Madjoe, anak anakkoe," Albert berseroeh.

IlMadjoelah ka tembok tembok kota.I"

464 Diser a n g mo e s o e h

djawab Albert. pSatoe pahlawan Fransch bisa menerima kamatian, tapi tida bisa djadi tawanan moesoeh.K

Saselesehnja ia mengoeljapken ini perkataan perkataan, lantes ia boeangia poenja pedangdan telandjangken dadanja.

"Soldadoe soldadoe,"ia kamoedian.kata dengen ditoedjoeken pada pasoekannja sendiri, "toedjoe-kenlah .sendjatamoe di hatikoe. Matikenlah akoe iniI" .

Dengen lebi tjepet dari menjalanja kilat Eugenie lompat toeroen dari ia poenja tempat berdirijang tinggt dan lemparken dirinja di Albert poenja dada.

"Tembaklahdan matikenakoe sakali,"ia berkata.

ltoe soldadoe-soldadoe Fransch tida berlakoe limboeng. Dengen . berbareng marika semoea lantes lempar marlka-poenja alat sendjata, dan seperti tjoema dengen satoe soeara sadja marika

mendjawab: .

lIKita orang tida bisa boenoe kitaorang poenja kapitein. Abdel Kader, Conslantine ada dldalem koeasamoe. Kita orang-senioea menjerah,"

Bf\GIRN XLIII.

In document SIGNATUUR MICROVORM (pagina 30-34)