92. Great Barier Reef, gewoon een wonder

Share "92. Great Barier Reef, gewoon een wonder"

92. Great Barier Reef, gewoon een wonder

Vandaag is het zover en gaan we met 3 koppels en de crew van een Catamaran, naar de Great Barier Reef.

Spannend is het natuurlijk wel, wat neem je mee, wat heb je nodig , niet teveel, want je hebt wel een tweepersoonskamer met douche en toilet, maar hoeveel ruimte heb je om je spullen in op te bergen, dus we hebben besloten dat alles wat we perse nodig hebben in onze kleine rode rugzak moet kunnen.

Om twaalf uur moeten we ons melden in de haven, dus alle tijd om ons voor te bereiden. We mogen onze auto bij het hotel op de parkeerplaats laten staan en hebben meteen voor twee nachten bijgeboekt als we terugkomen van de Great Barier Reef.

Tevens mogen we de kostbaarheden, als tickets en papieren als paspoort, betaalkaarten, rijbewijs etc. In de safe van het hotel achter laten.

M e t o n s r o d e rugzakje 3 dagen op de boot

Uitleg op de boot

Spannend was het wel, met wie zouden we de boot gaan delen, waren het jonge mensen? Maar nog belangrijker is hoe zijn deze mensen in omgang, zijn het ook wereldreizigers, met of zonder rugzak, kun je met elkaar communiceren, wat is hun taal, de tijd zal leren.

Justine en Thomazo

Nadine en Sebastian

We gingen wandelend naar de haven, de haven is vanuit het hotel, ongeveer 3 kilometer lopen. Toen we na een zeer warme wandeling aankwamen, zagen we daar gigantisch veel groepen jonge mensen staan, allemaal met een grote hoeveelheid aan bier en andere drank, want die gaan vaak 1 dag, d.w.z. gaan vandaag om 12.00 uur weg en komen morgen om 12.00 weer terug in de haven, dus er moet natuurlijk veel gevierd worden.

Wij worden ook om 12.00 uur verwacht en komen op de derde dag rond 12.00 uur terug. Eindelijk komen we daar de dame tegen, die de gehele reis ons zal begeleiden.

Zij geeft de uitleg

Fantastisch leuk mens, komt uit Canada en werkt nu zo ongeveer vijf jaar in Australië. Zij legt uit hoe alles in zijn werk gaat en is het ook tijd om kennis te maken met de twee andere koppels.

Nadine en Sebastián, komen uit de omgeving van Strassburg aan de Duitse kant het Saarland en maken ook een wereldreis en doen het precies andersom dan wij doen. Sebastián had een hele tijd in Berlijn gewoond, dus hadden we aardig wat raakvlakken, geweldig. Beiden woonden tot de wereldreis weer in saarland, waar ze ook beiden van oorsprong vandaan komen.

Het andere stel Justine en Tomazzo, komt uit het Franstalige deel in Zwitserland in de buurt van Genève. Hij is van oorsprong Italiaan en zij is een rasechte Zwitserse. Zij maakten een wereldreis, nadat ze hun study hadden afgerond Zij waren wat jonger dan Nadine en Sebastián, maar het bleek niet moeilijk te zijn het leuk met elkaar en de crew te hebben.

De algemeen leidster, zorgde ook voor het eten, dus kookte ze ook voor ons allemaal en het was heerlijk. Misschien heb je ook erg veel honger als je de hele dag in de buitenlucht bent, maar het was lekker en smaakvol, wat zij voor ons maakte.

H e t e t e n s m a a k t e verrukkelijk

Na nog wat na te kletsen, bij een prachtig ondergaande zon,

had iedereen om 22.00 uur wel zin om naar bed te gaan, want zon, zee en wind maakt natuurlijk best moe. Het slapen ging uitstekend op de deinende boot en was op zich natuurlijk een belevenis, want het is anders dan in een hotel, om op zo’n klein oppervlak, met 9 mensen te leven en te slapen. Maak je teveel lawaai, als je snachts naar de wc gaat, ook al is dat in je eigen cabin.

E e n p r a c h t i g gezicht, die grote zeilen

E e n s c h i t t e r e n d e zonsondergang op zee

We gingen vanaf de tweede dag na het ontbijt, varen richting whitsunday Islands en gingen een wandeling maken naar een van de mooiste stranden ter wereld. Het was niet licht om te lopen, omdat we ook een duikpak mee moesten nemen i.v.m. de

yellyfish.

Denk wel aan een goede zonnebrandcreme, die is onherroepelijk nodig. 50+, nee het is geen lachertje maar echt serieus

M a r c t B h i e r b i j denken we natuurlijk ook aan jou.

D e i n g a n g v a n h e t schitterende natuurgebied

zwaar lopen met het duikpak

O n d e r w e g e e n prachtige leguaan

Het is geweldig alleen de omgeving al en het heerlijke poederzand, die werd gebruikt voor een scrubkuurtje, een goedkoper en betere kuur bestaat er niet, ook al blijft een oud vel een oud vel, een heerlijke gladde huid krijgen na zo’n lekkere scrubkuur is natuurlijk mooi meegenomen.

Alles goed ingepakt tegen de yellyfish

Het zand ligt ook heerlijk, net een donsdeken van watten

H o e m o o i z i j n d e lagunen

Gerard en Trudy, met een prachtige achtergrond

Gelukkig gingen wij toen de grote meure kwam

Na gedane arbeid is het goed rusten

Maar niet voor lang, want s’middags gaan we snorkelen, waar we lang naar uit hadden gekeken, hoe zou het zijn, zou het onze teleurstelling van Pho Quock in Vietnam overtreffen, nou reken maar. Zoiets moois heb ik nog nooit gezien. De mooie foto’s die je soms ziet in advertenties en de schitterende mooie onderwaterfilms, werden door ons nu met eigen ogen gezien, in een woord fantastisch. Helaas hadden wij geen onderwater camera’s, ook niemand van de andere stellen maar ik denk dat iedereen ons beslist op ons woord wil geloven, een belevenis die zo intens is vergeet je nooit.

Je gezicht goed insmeren met een vaseline

Het was wel een verkleedpartijtje

Op een klein bootje w e r d e n w e v e r d e r n a a r h e t r i f gebracht, waar we gingen snorkelen

Na de aankleedpartij, nu de uitkleedpartij

Onze begeleidster zorgde weer voor een fantastische maaltijd, vanavond was het een heerlijke barbecue.

Heerlijk!

Deze dag werd nog mooier afgesloten dan hij begonnen was, omdat er op de plek waar we snachts voor anker lagen, drie dolfijnen voorbij kwamen, d.w.z. de schipper had hier nog nooit dolfijnen gezien, dus dit was uniek.

Drie dolfijnen, een complete verrassing

Nog een keer naar een klein rif, op de laatste dag

De volgende ochtend werden we nog even naar een klein rif gevaren, maar kon niet tippen wat we gisteren hadden gezien.

Vandaag gaat het weer richting haven en zit alles er al weer op. We hadden dit voor geen goud willen missen en zijn blij, dat we hier onze tijd en geld aan hebben besteed, alles zeer de moeite waard, zelfs de mensen die samen met ons op de boot zaten, Justine en Tomazzo, Nadine en Sebastián, bedankt dat jullie ook voor ons dit tot een onvergetelijke drie dagen hebben gemaakt.

Ook de crew, bedankt jullie waren geweldig.

E e n l a a t s t e b l i k over zee

Een laatste blik op zee, de zeilen worden gestreken en dit is het einde van drie dagen schitterende Great Barier Reef, we hadden er heel lang naar uitgekeken, het beste wat je kan overkomen, is hier te zijn geweest.

D e z e i l e n w o r d e n gestreken

Morgen hebben we weer vaste grond onder onze voeten en laten we jullie graag weer meegenieten van het binnenland en kust van Australië, maar dan per auto.

Het CDA zet zich in om de zorg voor elkaar in de gemeente Hoeksche Waard verder te verbeteren. Samen willen we bouwen aan een Hoeksche Waard

Want waart gij niet altijd de grote heraut om met een brutale bek de oorlog te ver- klaren aan die fameuze intresten, omdat zij geen werkgelegenheid opleveren en alleen maar

Hierbij refereert hij denigrerend naar een tekst die ook door Pater Daniel geciteerd wordt (“Syrië bloedt, maar blijft overeind als een fier volk… Het Westen en zijn bondge-

Omdat de kiezer zich uitsluitend economisch bedreigd voelt, maar niet fysiek – tenminste niet nationaal – en politici in heel Europa stelselmatig lijken te verzuimen om uit te

Onze leden geven aan dat zij zeer weinig mensen in hun gemeenten hebben met een indicatie beschut werk die dat bedrag zouden kunnen verdienen. Alleen al omdat deze

RTL7 besteedt in het programma Ondernemend Nederland kort aandacht aan de retailvisie van de Leidse regio.. Kijk daarom op zondag 22 januari om 10 uur

‘Uit respect voor onze opdrachtgever communice- ren wij over het Dakpark alleen met de gemeente Rotterdam en niet met de media.’ Insiders mel- den dat de gemeente en de Koninklijke

In samenwerking met andere gemeenten zal het sociale domein voor, door en met de inwoners worden ingericht op een wijze die past bij de Duivense samenleving en de Duivense