• No results found

2. Johanna Westerdijkkamer

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "2. Johanna Westerdijkkamer"

Copied!
1
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

4

2. Johanna Westerdijkkamer

Historie

Johanna Westerdijk (1883-1961) was de eerste vrouwelijke hoogleraar van Nederland. Op 10 februari 1917 werd zij benoemd tot buitengewoon hoogleraar aan de Universiteit Utrecht. In 1930 volgde haar tweede benoeming tot buitengewoon hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam. Westerdijk was hoogleraar in de plantenziektenkunde (fytopathologie). Sinds haar aanstelling als hoogleraar in 1917, zette Westerdijk zich in voor vrouwelijke studenten. Op 10 februari 2017 is het precies 100 jaar geleden dat de eerste vrouwelijke hoogleraar, Johanna Westerdijk, haar oratie uitsprak. Dit wordt door diverse organisaties gevierd.

Zaalcapaciteit

Receptie (standaard) 60 pax

In overleg zijn andere opstellingen mogelijk.

Tarieven zaal

1 uur 1 dagdeel 2 dagdelen 3 dagdelen

Johanna

Westerdijkkamer

€ 105,- € 315,- € 630,- € 945,-

De huur is vrijgesteld van BTW.

Huur is inclusief een mobiel LCD-scherm met desktop (op aanvraag) en wiFi.

Geluidsinstallatie huurt u voor 80 euro per reservering.

In het weekend kunnen additionele kosten worden berekend, zoals security, schoonmaak en BHV.

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Op 10 februari 1917 sprak Johanna Westerdijk (1883-1961) haar oratie uit en werd de eerste vrouwelijke hoogleraar van Nederland op 34-jarige leeftijd.. Precies 100 jaar later is

On 10 February 2017, it was exactly 100 years since the first female professor Johanna Westerdijk gave her inaugural speech; this anniversary was celebrated by various

Als ooit het uur moest komen (en ik gevoelde het dagelijks naderen), dat ik het mijn plicht zou weten mijne belofte aan Herman terug te nemen, dan zou ik hem dit belijden - hoe ik

Elke vader vertelt het aan zijn zoon en elke moeder geeft het door aan haar dochter.. De winterreuzen wonen verderop,

her edition of the Yasna Hapta ŋhāiti, Johanna Narten worked particularly closely with Karl Hoffmann on the question of the relationship between the Avestan script and the

Zelfs begon ik weer wat in mijn humeur en een weinig zachter jegens haar gestemd te geraken, en het strakke gevoel, dat ik thuis gehad had alsof mijn gezicht bevroren was en mijn

Toen gingen die drie kindjes heen En lieten Hansje staan.. Maar niet heel lang bleef

[7] Hobius, wel te recht gestelt mach werden (7) , en niet te vergeefs [8] (na haer doodt) het lof van een uytsteekende vrouw be-erven (8) , [9] zulcx (9) vereyschen haer Rijmen,