• No results found

Gedenkzuil voor Jongvrouwe J.C. de Lannoy · dbnl

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2021

Share "Gedenkzuil voor Jongvrouwe J.C. de Lannoy · dbnl"

Copied!
3
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

Gedenkzuil voor Jongvrouwe J.C. de Lannoy

bron

Gedenkzuil voor Jongvrouwe J.C. de Lannoy. A. en I. Honkoop, Leiden 1784

Zie voor verantwoording: http://www.dbnl.org/tekst/_ged002gede01_01/colofon.htm

© 2009 dbnl

(2)

I

[Gedenkzuil]

Deze GEDENKZUILvoorJongvrouwe J.C.DELANNOY, in te voegen in haere

NAGELATENDICHTWERKEN, voor de Verzameling der LYKZANGENvoor Bladz. 119, tegen over welke Plaat men gevoeglijk geacht heeft, het vers van den Dichter JOHAN VANHOOGSTRATENGrafnaald betijteld, een plaats te geeven.Zie de voornoemde Nagel. Dichtwerken Bladz. 4.

Gedenkzuil voor Jongvrouwe J.C. de Lannoy

(3)

III

TE LEYDEN BY A.EN I.HONKOOP. MDCCLXXXIV.

Gedenkzuil voor Jongvrouwe J.C. de Lannoy

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

(d) En eindelijk als 't tijd is voor de HEERE, dat Hij werke: dan zal het ook mede voor ons tijd zijn, om te werken in Gods weg, en door Zijn genade en bijstand om de handen aan

Hoewel dit stukje reeds het licht ziet (want hetzelve komt voor in het Bezoek op den Zangberg, of Lijkzang, ter gelegenheid van het afsterven van den alom vermaarden Dichter Mr.

Bij BILDERDIJK echter bestond het poëtische niet om eene wereld te scheppen, zoo als zij nimmer bestaan heeft, maar dáárin, om, in hetgeen onder het gebied der zinnen valt,

Hij is de gezel voor de goede, zonnige dagen, doch wanneer het iemand niet goed gaat, en hij rondom zich iemand zoekt die hij deelgenoot kan maken van zijn leed, van zijn

Maar daar begon weer de baard te leven: de zijden haartjes zwollen weer tot polieparmen en kletsten muilperen op de onbehaarde wangen van de beide wetsdienaren die, danig onthutst,

Greshoff heeft in die jaren en incidenteel, maar bij herhaling, ook later nog, een duidelijk stimulerende invloed uitgeoefend op de verzorging van het boek in Nederland door middel

De Ripuarische en Salische wetten bepaalden straffen tegen dengene, die een zwangere vrouw beleedigde, of de woning eener kraamvrouw overlast aandeed. In de middeleeuwen werden

6 en 7 uit ‘Al dwalend’, Verzamelde gedichten, dundrukeditie 1961, blz.. Als padvinder, 3de van links