• No results found

PENGHIDOE PAN

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 42-50)

Lucretia. jang ia tjintaken den gen sasoenggoe-nja dan jang menoeroet pendapetansasoenggoe-nja. di asta-nah dari kaoem Borgia bakal dapet tjilaka.

Bersama Lucretia dan Teresa ia masoek dalem kamarnja itoe toekang bikin sendjata.

la ini hatoerken hormatnja dengen amat meng in daken pada Lticretia dan den gen tida bisa ditjega poela. ia ambil sebotol anggoer Falerner boeat disoegoehken pada Lucretia. lni poetri dari Paus samboet apa jang disediahken den gen soeka hati. Djoega ia merasa sen eng berhadepan sa ma ini orang-orang saderhana.

Ia tjoemah perI oe memandeng sekali sadja pada Teresa boeat dapet ta oe. bahoea soedaranja telah lakoeken sa toe pilihan jang tjotjok.

.. Kaoe ada satoe anak jang baek sekali. Te-resa". ia ber ata, •. kaoe ada sampe berharga dit jin taken ol eh hertog dari Gandia. Akoe harep kaolt nanti merasa beroentoeng sebagL mana ia sekarang. laotaran taoe jang dirinja kaoe tjintaken. lni kaberoentoengan kaoe tida soesa dapet. kern a ia a.da sa9rang lelaki jang . baek. malahan paling baek. sebagimana nasib mampoe berihken padamoe."

Teresa berloétoet di depanja itoe poetri dari Paus boeat tjioem ia ini poen ja tangan. Tapi Lucrdia bangoenken padanja. pelok dan tjioem orang poenja djidat. Don Juan rasahken hatinja amat senang. Sabelonnja' Lucretia toetoerken peodapetannja. ia sekarang taoe. bahoea gadis jang dit jin taken telah dapet tarik hati

soedara-LUCRETIA BORGIA 71 nja. Sekarang ia ti?a perloe bersangsi poela: ia taoe apa jang ia ha roes berboeat dan ia telah moelai merasaken itoe kasenengan jang ia nanti dapetken di dampingnja katjintahannja jang tjantik. sebegitoe lekas ia soeda kawin.

Lucretia tjoemah berdiam sebentaran di roe-mahnja itoe toekang bikin sendjata dan dengen goembira ambil sla met berpisa dari Fratelli dan Teresa. Don Juan tentoe sadja tida biar-ken soedaranja poelang sendirian. Bagi ia itoe koetika memang soeda sampe waktoenja boeat kombali ka astanahnja. Satela berpelokan sa-koetika lamanja dengen penoeh perasahan me-njinta jang dibrikoetin tjioeman. ia berpisa dari ketjintahannja. teken tangannja iapoenja mer-toewa dengen girang dan anter Lucretia dalem perdjalanannja poelang. Oedara masih mendoeng.

Oedjan toeroen dengen santer dan aer dari soengi Tiber berombak keras .

.. Apa kaoe kira, capitano", menanja Lu-cretia, "jang kita orang bisa menjebrang zfln-der bahaja 7"

,,!toe ada satoe perkara jang soeker djoega, signora". djawabnja, "tapi sekarang masih ada tempo. kita bole tjobah. Satoe djam lagi keada-han di sini bakal djadi begitoe heibat, hingga tida saorang jang brani naek praoe di Tiber zonder bahaya."

.. Apa tida lebi4 baek. kita poelang Iiwat djembatan?" menanja Don Juan.

.. Tida. signor". djawab itoe capitano,

"dja-72 PBNGHJDOBP Atv

tanan liwat djembatan ada lebih berbahaya dari menoempang praoe. Tjagak-tjagak jang terbikin dari kajoe soeda toewa; liat sadja bagimana ombak gojang marika. Tîda bisa dibilang, apa itoe djembatan masih bisa koe-wat di djalanin s~toe drang."

Itoe doewa soedaranja acnirnja ambil poe-toesan aken menjebrang dengen praoe tam-bangan. Marika toeroen ka dalem· masing-masing praoenja dan ampir berbareng itoe praoe dikasi djalan. Praoe dari Lucretia djalan doeloean dan di blakangnja diboentoetin oleh Don Juan. Lucretia bisa meliat tegas pada kandanja. Capitano dari praoenja Lucretia toe-toerken, bahoea . bel on perna orang alamken om bak be,gini besar di Tiber. Oedjan toeroen seperti ditoewang, samentara angin menioep bertampah kentjeng. Itoe malem ada mengeri-ken. Sekoenjoeng-koenjoeng Don Juan. dapet liat; sebagi djoega dari djoeroesan djembatan ada mendatengin saloe praoe jang ml'noedjoe ka praoenja. "Apa artinja itoe?" ia menanja pada capitano, "marika maoe apa dari kita?

Apa brangkali iaorang sekawanan perampok?"

Lebih djaoe ia tida bisa oetjapken perkata-han, kerna dengen terkedjoet ia dapet liat ba-hoea itoe praoe jang memboeroe padaflja dan roepanja di bagian depan ada dipasangin bor, telah bikin lobang pada praoenja, hingga ini praoe ampir tergoeling. Hertog dari Gandia lekas tjaboet pedangnja. "Kaoe maoe apa dari kita?"

LUCRETIA BORGIA 73 ia berseroeh pada sekalian penjerangnja lang her-djoemblah anem orang semoea me make kedok.

.. Dirimoe, hertog dari Gandia!" djdwab satoe swara dari saorang jang berdjenggot merah.

Di laen sa'at Hoe orang soeda melompat dalem praoenja Don Juan dan teroe~ menjerang, be-déng doewa dari kawannja serang si capitano. Lucretia dapet denger treakan dari soedaranja Don luan.

la bangoen dari tempat doedoeknja. hingga ampir sadja ia djato ka dalem aer djika tida kaboeroe ditjekeI oleh si capitano. Ia bertreak dan andjoerken soepaya djoeragan praoe berih-. ken pertoeloengan pada soedaranja. Ia itoe

telah berboeat sabisa-bisania. tapi maski ia bisa menghampirin praoenja ' hertog dari Gandia, toch semoea pertjoemah sadja, kerna Don Juan telah roeboeh den gen tida berkoetik lantaran katoesoek oleh peJangnja itoe orang berdjé.'ng-got merah.

,Lucreria tiada poetoes harepan dan meminta dengen tangan ka-atas soepaya si djoeragan praoe tjobah sebisiinja kasi pertoeloengan pada soedaranja

Tapi itoe capitano roepanja ada mempoeniai laen pikiran, la taoe, bahoea sasoeatoe per toe-loe.ngan toch soeda telaat, dan ia koewcltirken dirinja sendiri demikian djoega djiwanja Lucre-tia. Kamoedian Lucretia denger barang djato ka dalem aer. Blakangan terliat bebrapa ba-jangan item moentjoel dari praoenja Don Juan

P E NGHIDOEPAN

aken pindah ka praoenja sendiri jang den gen ban jak soesa baroe bisa terlepas dari itoe pra-oe jang dilengketin. aken kampra-oedian mengi-lang dengen tjepet.

.. Beroentoeng. marika tjoemab maoeken sa-dja djiwanja hertog dari Gandia" berseroeh itoe capitano dari praoenja Lucretia. "marika tida ganggoe kita."

Lucretia tida mam poe oetjapken sepata per-kataban. Dengen lesoeb ia senderken badannja di praoenja. Tetapi lag i se kali ta berdiri dan dapet liat seperti djoega ada badan soedaranja jang mengambang atas ~er. Tersoeroeng oleh satoe perasahan jang sanget. ia minta itoe capitano pantjing itoe badan. Ia tida kliroe.

itoe ada badannja Don Juan.

Dengen satoe treakan dari hati jan,l doeka.

Lucretia pelok itoe badan. kamoedian ia sobek mantelnja dengen mana ia toetoep itoe badan jang tida bergerak. Demikianlab itoe praoe achirnja sampe di sebrang.

Sakoetika lamanja berlaloe. sabelonnja si capitano mam poe kasi bangoen Lucretia dari terkedjoetnja. Apa ia sekarang moesti ber-boeat?

Lucretia ingin soepaia tida saorang jang mengetaboei iapoenja pepergian ini malem. dus ia koedoe djaga agar tida sampe moesti djadi saksi dari itoe perkara pemboenoehan. Ber.

moela ia hen dak prentahken si capita no taro itoe mait di pintoe gerbang dari Engelsburg

LUCRETIA BORGIA

75

serta kamoedian melariken diri. hingga tiada saorang bakal méngetahoei. bagimana itoe mait bisa berada disitoe. Tapi kamoedian ia dapet laen daja jang lebib baek .

Itoe capitano haroes mesgakoeb bahoea se-tja ra kabetoelan ia berada di Tiber dengen praoenja dan dapet Bat itoe pemboenoehan.

Lucretia anggep paling betoeI. kapan si capi-ta no toetoerken sadja begitoe tjotjok sabisanja bagimana semoea tel ab terdjadi. Ini poetoesan laloe diambil.

L1lcretia kasi banjak persen pada itoe capi-tano; pake kom bali mantelnja. satelah manab dengen limboeng ia poelang ka Vatikaan. ma-soek dalem astanah liwat pintoe taman dan teroes menoedjoe ka kamarnja.

Seloeroe Rome berdoeka tatkala denger meninggalnja Don Juan. hertog dari Gandia.

kerna ia ada satoe-satoenja Borgia jang paling disoeka oleh pendoedoek dan ampir saben orang di Rome telah njatahken iapoenja ka-moeliahan. Jang paling berdoeka adalah Paus Alexander VI. Ini orang. jang saoemoer hidoep-nja berdaja aken berihken kakoewasahan dan kekajahan pada sekalian toeroenanja. tida abis pikir. bahoea iapoenja satoe poetra jang paling ditjinta telah moesti meninggal atas satoe tja ra jang begitoe ngerL Sampe bebrapa r.ari la-manja ia berdiam sadja dalem kamarnja, mena-ngis dari pagi sampe malem. tida ma kan atawa minoem. dan tida idzinken orang bertemoe

pa-76 PENGHIDOEPAN

dan ja. malahan ia poenja anak anak sendiri.

Ces are dan Lucretia tida.

Sebagi saorang stenga gila ia berdjalan kian kema ri dalem kamarnja sembari berseroeh:

"Akoe kenal pemboenoenja. akoe kenal

pem-boenoenja! ..

Dan Hoe seroehan poen Lucretia saben-saben kaloearken. Jang tida taoe pasti pemboenoehnla Don Juan adalah pendoekoek Rome.

Don Juan poen ja badan dipertoendjoeken di St. Pieter. tempat \Dana itoe koetika telah dipadjang sebagi poesatnja kadoekahan. I embok-temboknja ada dirias sal:lla ka en item. semoea gambar-gambar dan medja sembajang ditoe-toepin. katjoeali medja sembajang besar. diatas mana ada terletak maitnja Don Juan dalem satoe peti perak.

Keadahan di itoe tempat melaenken dite-rangken oleh bebrapa lilin. Di deket iloe peti ada mendjaga orang-orang dari Paus.

Boeat pengoeboerannja seloeroe Rome ada hadlir. Kaoem bangsawan tinggi ada berkoem-poel dalem loges jang' ditiasin krip item.

Alexander VI madloe ka depln dart dengen . berlinang aer mata ia ambil slamet berpisa dari poetranja jang tertjinta. Blakangan terdenger satoe swara mendjerit dari sala satoe loge.

jang ternjata ada djeritannja Lucretia.

Ia Ini telah pangs n dan di bawa ka'oear dari gredja.

Tapi kamoedian ada madjoe Cesare dalem

LU CRETIA BORGIA

77

pakean kardinaal serta berkata dengen adem dan soenggoe-sol!nggoe:

.. Slamet berpisa. soedara jang tertjintal Biar-lab Jang Maha Kwasa lindoengken kaoe. orang tjilaka. jang telah begitoe pagi moesti berpisa dari kita. Kita taoe apa jang kita kailangan bersama kaoe. dan kita selaloe aken peringetken kaoe ser ta bersembajang bagimoe serta boe-koem pembpenoenja ..

Keadahan dalem gredja djadi amat se pi.

Apakah bisa djadi jang pemboenoe dari soeda-ranja mam poe ambil slamet berpisa dengeo begiroe adem dan bersiken dirinja?

Orang banjak poen ja pikiran djadi berbalik boeat kabaekanja Cesare.

Don Juan ditanem dalem koeboeran familie dari Borgia. samentara seloeroe kota masih berdoeka boeat bebrapa minggoe lamanja.

Di waktoe pagi tatkala itoe pemboenoehan diketahoei. Giacomo telab menghadep pad a madjikannja den gen ba wa kabar dari mening-galnja itoe soedara jang dimaoeken. Cesare dengerken itoe warta dengen adem. sama seka-Ii tida bergirang. sebagimana Giacomo ada doega. Kamoedian ia hampirin medja toelisnja.

boeka satoe latji. kaloearken satoe dompet jang memake banjak mata briljant dan teroes lemparken itoe pada Giacomo."

.. Pergi" .ia memerentah. "akoe tida ingin liat kaoe' "

Giócomo samboetin itoe dompet. masoeken

78 PENGHIDOEPAN

dalem sakoenja dan berlaloe dengen perasahan.

bahoea· ia pertjoemah dapetken itoe persen.

sedeng tadinja paling sedikit ia mengharep da-pet oetjapan tcima kasi. Dan ini pendjahat moelai merasa bentji pada itoe madjikan doer-haka. jang sampe sebegitoe djaoe ia lajanin ...

Sakean laJlla moestï \iwat, sabelonnja Alexan~

der VI bisa ambi\ poetoesan boeat trima poela koendjoengannja iapoenja anak-anak. Tentang Lucretia. lekas djoega ia ini bole dateng meng-hadep. lantaran Paus taoe. bahoea sang poetri ada berdoeka sasoenggoenja berhoeboeng sama meninggalnja Don Juan.

Ia selamanja menjinta dengen sagenep hati pada kakandanja dan ilangnja itoe soedara menimboelken satoe kadoekahan jang tida bisa dihiboerken. Lebih djaoe Lucretia merasa sanget sedih menginget nasibnja satoe prampoean

\aen, jang namanja ia tida bole seboetken. Itoe prampoean sebagimana orang ta oe. boekan laen dari Teresa Fratelli. jang pasti merasa lebih tjilaka poela. Lucretia dapet perasahan; seperti djoega ketjilakahan jang· menimpa Teresa ada menimpa dirinja. hingga ia tida bisa bergirang den gen kaberoentoengan jang ia sendiri dapet.

Achirnja itoe hari, dimana Cesare bole meng-hadep pada Paus. telah sampe djoega. Ini hal tida bisa laen. kerna soewal-soewal politiek jang lDoesti dipoetoesken ada meminta perem-boekan antara marika berdoewa.

Pernikahan dari Lucretia dioendoerken boeat

lUCRETIA BORGIA 79 bebrapa minggoe lamanja.

Lantaran meninggalnja Don Juan keadahan-keadahan djadi banjak berobah.

Makanja Alexander VI moesti bitjaraken itoe soewa\ Napels dengen Cesare dan marika am-bil poetoesan. aken nikaken Lucretia begitoe lekas sabisanja dengen Alfonso dan ia ini boeat samentara wak toe aken reboet sendiri itoe ma kota dari Napels. Betoei djoega tida lama itoe perkawinan' dilakoeken. Rome rajahken itoe oepatjara dengen rame. Pesta-pesta dibikin beroentoen.

Lucretia dan Alfonso sasoeda menika rasah-ken kaberoentoengan besar dalem penghidoep-annja. Alexander VI telah berihken marika satoe astanah jang indah di Rome. tapi disitoe itoe sepasang merpati tida tinggallama.

Sigra djoega Alfonso bawa istrinja ka Napels. Tetapi ia masoek dalem kota kelahirannja boekan dengen bawa pasoekan. hanjah di dam-pingnja satoe istri jang tjantik. jang disamboet denge" goembira oleh semoea rajat.

Lucretia tida bisa pikir la en jang lebih be-roentoeng dari pàda hidoep di sampingnja iapoenja soeami jang tertjinta dalem itoe negri jang bagoes. jang bagi ia ada lebih menjeneng-ken dari Rome.

Tapi sigra awan gelap menoetoepin kaberoen~

toengannja. ltoe ramalan dari Marwa telah berboekti. Lucretia rasahken ia berbadan doe-wa. dan ia taoe betoel. bahoea ini anak

boe-80

PENGHIDOEPAN

kan didapet dari s-,eaminja. Lucretia koedoe tinggal boengkem teroes. Ia tida bole toet?er-ken itoe resia. jang mendoekatoet?er-ken. pada slapa djoega. djika tida maoe resianja ketahoean.

VI

LUCRETIA BORGIA.

L

UCRETIA Horgia ada amat disoeka di kalangan astanah dari Napels. Iapoenja ketjantikan dan kamanisan telah bikin ia sampe disajang djoega oleh radja Frederigo.

jang bermoela menaro tjoeriga padanja. Alfonso dan Lucretia di Napels telah djaoeken dirinja dari oeroesan politiek. Marika tjitjipken sampe tjoekoep kasenengan dari kebagoesannja Alam dan djarang sekali oendjoeken dirinja pada orang banjak. katjoeali kapan terpaksa. AI.fonso djoendjoeng tinggi sekali istrinja dan kahatan~

nja tambah hari semingkin menjinta. Lucretia rasahken sanget beroentoeng dengen itoe ketjintahan jang besar dan kaloe ia 'tida mem~

poenjai resia dalem' ditinj ~. jang ia selamanja tida bole toetoerken pada siapa djoega. itoe kaberoentoengan pasti djadi lebih besar.

Pada soeatoe maJem. Lucretia djadi amat terkedjoet. Tatkala ia bertindak masoek dalem kamar tidoernja. di atas pembarit;1gan ia kete-moeken satoe soerat dari Rome. jang roepanja dibawa ol eh satoe orang soeroehan dan ditaro di~

sitoe. Ia sigra boeka itoe soerrt dan dapet bat ja :

LUCRETIA BORGIA 81 .. Bagimana keadahannja kita poenja anak?

Lucretia. diangan kaoe loepaken àjahnja.

f\ pa kaoe sasoenggoenja ada mempoenjain itoe kaberanian berihken namanja prins Bisceglia pada kita poenja anak?

Slamet tinggal. dan begitoe lekas kaoe télah kombali di Rome. ajahnja itoe anak aken panggil kaoe."

Lucretia . poenja sakoedjoer badan djadi goemeter dan dengen lekas ia sobek antjoer itoe soerat. Kaloe soerat begitoe sampe djato dalem tangan soeaminja. apa ia ini nanti maoe kasï am poen ?

Tetapi itoe semoea boekan ada salahnja sendiri. Ia merasa am at bertjilaka jang dirinja bakal moesti berihken sa toe poetra pada soe~

aminja. jang sabenernja boekan toeroenannja.

Samentara itoe. Alfonso den gen girang toenggoeken itoe hari. dimana istrinja aken me!ahirken satoe poetra. Atjapkali ia bitjaraken Hoe hal dengen istrinja. Tjeritaken djoega bahoea ia hendak didik sang poetra djadi sa toe panglima jang pande. saorang bangsawan aseJi. enz. .

Ach. bagimana tjilaka Lucretia rasahken bIl a bitjara tentang hal-hal demikian. Tjoemah den gen soesa paja ia bisa tjega aer matanja tida mengoetjoer. Ia berboeat sabisa~bisanja oentoek tahan soeaminja balik ka Rome. maski melaenken boeat sa toe koetika jang pendek sadja. Ia oendjoeken bahaja~bahaja jang bisa mengantjem. meminta padanja atas nama

ke-PBNGHIDOEPAN

tjintahannja soepaja tida kombali poela ka itoe kota deket Tiber, dimana banjak terdjadi penipoean, pemboenoehan, perampokan dan penjerangan, dengen tida ada saorang jang bisa merasa dirinja sla met.

Alfonso tentoe sadja loeloesken itoe permin~

tahan dari istrinja; 'djoega ia sendiri tida terla-loe soeka balik ka Rome, ia tjoemah ingin hidoep beroentoeng di sampingnja Luèretia.

Tapi toch satoe hari aken sampe, dimana itoe sepasang merpati aken dapet permintahan boeat balik ka Rome.

Lucretia di Napels ada bersobatan ba ek dengen Carlotta, saroe kaponakan prampoean dari radja Frederigo, Lucretia djoega sering me·

noelis soerat pada Paus, jang selamanja didjawab sendiri oleh ini ajah. Dan begitoelah ia ada tjeri.

taken tentang sobatnja jang baroe, samentara boeat bikin si ajah kenal roepanja Carlotta, satoe portret dari ini sobat laloe dikirim.

lni portret Alexander VI dapet tri!Da djoestroe Cesare berada di astanahnja. Sa toe orang soe ..

roehan dengen spoed bawa itoe portret, jang ka-moedian Paus serahken pada Cesare soepaja di-boeka. Ia ini kaloearken pisonja. dengen mana ia po tong tali-tali jang mengiket. Barce sadja ia meliat sekali itoe portret, atawa ia berseroeh dengen goembira:

.. Ajah. sekarang akoe taoe, siapa jang akoe inginken diadi istrikoe. Ini prampoean, laen tida."

Alexander pandeng itoe portret dan bisa

LUCRE TIA BORGIA 83 mengarti poetoesan jang diambil oleh poetra~

nja. Lebih djaoe, itoe pernikahan ada tjotjok be~

toel dengen soewal-soewal politiek jang hendak dilakoeken oleh Paus, jang tentoe tida meng-halangin kainginannja Cesare aken kirim orang tjomblang oentoek lamar dirinja Carlotta pada Frederigo. Tapi Frederigo tolak dengen getas Hoe lamaran dari Cesare. Ia bertaoeken pada itoe tjomblang, bahoea ia tida nanti idzinken kaponakannja kawin dengen saorang pendita dan poetranja satoe pendita. Si tjom blang dengen lekas bertaoeken sa toe per-satoe perkatahannja Frederigo pada Paus. Ini menimboelken kamoerkabannja kaoem Borgia, jang sekarang ta oe, bagimana moesti berboeat dalem oeroesan politiek. Marika bersariket sama radja Lodewijk XII dari Frankrijk dan Alexander VI toendangken poetranja dengen Charlotte d'Albret, soedara prampoean dari itoe radja. Cesare menoeroet sadja, tapi ia tida bisa tindes kamoerkahannja jang lamarannja telah ditolak dan tjari djalan oentoek lakoe-ken pembalesan. ltoe orang atás siapa Cesare bakal timpaken kamoerkahannja adalah Alfon-so, soeami dari Lucretia, jang sedari lama ia moesoein.

Ia tel ah berhasil asoet Paus, bahoea tjoe-mah Alfonso jang bersala hingga lamarannja ditolak, sebab Frederigo toch tida kenal Ce-sare. Dus moestinja Radja Frederigo tanja katerangan pada Alfonso, siapa pasti berihken

PENGHIDOEPAN

katerangan djelek tentang iparnja. lnilah bagi Frederigo tentoenja soeda tjoekoep aken tolak itoe lamaran dari kaoem Borgia. Paus roepanja kena diasoet dan sedari itoe waktoe t€"lah didja-lanken politiek bermoesoe terhadep Frederigo.

Cesare ditetapken koedoe pergi ka Frankrijk aken lamar dirinja Chàrlotte d'Albret dan kamoedian dengen satoe pasoekan Franscb ia nanti serang Napels. Samentara itoe. orang ingin kasi da-teng Lucretia dan Alfonso di Rome. Demikian-lah terdjadi. Jtoe doewa orang teDemikian-lah dateng poelah di Rome. kendati Lucretia amat tida soeka. Marika disamboet dengen goembira.

tapi tentang niatan-niatan jang bakal dilakoe-ken marika tida dikasi taoe.

Lucretia sesampenja di Rome. kom bali da-petken satoe soerat dari itoe orang tida dikenal. jang sedari lama ia telah harep mam-poesnja.

Itoe soerat berboenji:

.. Kaloe Lucretia ingin dapetken kombali iapoenja djimat.. jang pada soeatoe malem ia telah káilangan. biarlah besok tengah malem ia soek a naek dalem djoli. jang aken toenggoeken padanja di pintoe gerbang dari astanahnja. Bila seandenja Lucretia lebih soe-kah tida trima ini oendangan. maka besok pagin'a itoe djimat bersama sekalian katera-ngan saperloenja bakal berada dalem takatera-ngan- tangan-nja iapoetangan-nja soeami."

Ini soerat Lucretia katemoeken di

tang-LUCRETIA BORGIA 85 kenja boengah jang berada dalem kamarnja dan jang ia selamanja rawat sendiri. Lucretia tentoe sadja djadi terkédjoet dan iboek. Po paka? ba~k ia toeroet itoe oendangan dan koendJoengm poel a roemahnja itoe orang jang tid~ dikenal ~ Ini kali ia pasti bakal menolak blla moestl dapetken kombali itoe djimat dengen tjioeman.

Lucretia toenggoe datengnja itoe malem jang

Lucretia toenggoe datengnja itoe malem jang

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 42-50)