deur
STEFANUS CORNELEUS JANSE VAN RENSBURG
,
Ulonns.
B.A.)
Verhandeling ingedien ter gedeeltelike nakoming van
die vereistes vir die graad
MAGISTER ARTIUM
in die
Fakulteit Lettere en Wysbegeerte
aan die
POTCJc:EFSTROOMSE UNIVERSITEIT VIR CHRISTELII<E
HOER
ONDERWYS
Leier:
Mnr. C.B. Swanepoel
POTCHEFSTROOM
1986
DANKBETUIGINGS
'n
Woord van opregte dank aan:
my studieleier
,
mnr. C.B. Swanepoel -
wie se vakkennis,
inspirerende Ieiding, volgehoue hulp en belangstelling besonder
betekenisvol was;
my vrou lrna
en
die kinders, Mari-Louise, Adriaan en Stefanie
vir hul inspirasie en onbaatsugtige opofferings;
my ouers, mnr. en mev. J.A.J. van Rensburg, vir hulle volgehoue
belangstelling en aanmoediging;
met liefde dra
ek die
verhandeling aan hulle op;
mev. Elza van Rooyen vir die tik van die verhandeling; en
mnr. Tom Gouws vir die taalkundige versorging van die
verhandeling.
AAN GOD ALLEEN DIE EER!
INIIOUDSOPGAWE
HOOFSTUK 1
1.
Probleemstelling en werkwyse
1.1
K ulturele agtergrond
1.2
Bestaande riglyne
1.3
Oorsaaklike fak
t
ore
1.4
Toneelmatige dramas
1.5
Tradisionele en moderne dramas
1.5.1
Wat is tradisie?
1.5.2
Wat is modern?
2.
Metodologie
2.1
Struktuur en analise
3.
Verloopsmomenle in
d
i
e stu
d
ie
HOOFSTUK 2
2.
Bekendstelling van die dramaturg en sy werke
2.1
Biografiese gegewens
2.2
Publikasies deur G.H. Franz
2.2.1
Pub! ik<1sies sander verskyningsdatum, alfabeties gerangskik
2.2.2
Publikasies met verskyni
n
gsdatum, alfabeties gerangskik
2.3
Samevatting
HOOFSTUK
3
3.
3.1
3.1.1
'11
Kort oorsigtelike beskouing van die Noord-Sothodrama met
verwysing na
Maaberone
deur G. H. Franz
Die tradisionele drama
Kenmerke van die tradisionele dr<1ma
BLADSY
23
5
5
8
8
8
9
10
12
13
13
13
16
16
17
17
18
18
18
21
3.2
3.2.1
3.2.1.1
3.2.1.2
3.2.1.3
3.3
3.lJ
3.5
3.5.1
3.6
3.7
Redes aangevoer vir die oorgang van die tradisionele na
die moderne drama
Die koms van die blankes
Bei'nvloeding deur die sendelinge op godsdienstige gebied
BeTnvloeding op ekonomiese gebied
Beinvloeding op opvoedkundige gebied
Die moderne Noord
-
Sothodrama
'n