• No results found

Stichting CLUB GEWALT Bestuursverslag 2018

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "Stichting CLUB GEWALT Bestuursverslag 2018"

Copied!
15
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

Stichting CLUB GEWALT

Bestuursverslag 2018

(2)

Inleiding

2018 was een bewogen jaar voor CLUB GEWALT. Eind 2017 liep onze Nieuwe

Makersregeling af en we belandden in het klassieke zwart gat na deze regeling. Zonder het Fonds Podiumkunsten als startbudget en in de zee van meer druk op financiële middelen hogere selectiecriteria hadden we moeite om onze nieuwe projecten gefinancierd te krijgen.

Daarnaast waren we doodop van de productie-overdaad van de voorafgaande jaren, die nodig is voor een jong collectief om zich op de kaart te zetten. Creatief raakten we langzaamaan opgedroogd. Een voorstelling die we volledig op projectsubsidie wilden financieren moest uiteindelijk geannuleerd worden.

We hebben alsnog projecten gedraaid, onze adem ingehouden, want we hielden geloof in CLUB GEWALT, in de mogelijkheden, in de artistieke zeggingskracht, in ons talent en in de potentiële groei. Het heeft ook tot harde keuzes geleid: YURI werd onbetaald getourd, technici, producent en invaller werden wel betaald; KARAOKI KANYE zou spelen op de Operadagen Rotterdam 2018 en werd gecancelled.

Het magere jaar heeft ook z’n weerslag gehad op de individuele leden van de CLUB. Omdat het collectief niet voor inkomsten kon zorgen en we allemaal ZZP’ers zijn, moest een aantal van ons aan de slag met bijbaantjes. Suzanne en Loulou hebben een tijdje afstand genomen van het collectief, maar keerden gelukkig allebei ook weer terug. Wat dit duidelijk maakte is dat kernwaarden als zorg en aandacht voor elkaar belangrijk zijn voor ons. Uiteindelijk vinden we het belangrijker dat het goed gaat met de individuele leden, dan dat er voorstellingen gespeeld moeten worden.

Een requiem voor een requiem bood ons de kans om te reflecteren op de productie-druk en de beperkte financiële mogelijkheden en dit artistiek te vertalen tot een nieuw werk. De laagdrempeligheid van het repetitieproces, het kleine budget en overzichtelijke speelperiode heeft de creativiteit van ons collectief nieuw leven in weten te blazen.

(3)

Organisatie

● Club Gewalt bestaat uit negen freelancers. Zeven makers/performers, een zakelijk leider en een dramaturg. Op projectbasis werken we samen met productieleiders, technici, vormgevers, regisseurs.

● In 2018 namen we afscheid van Dook van Dijck als lid van het collectief.

● In 2018 trad Anne van de Wetering als dramaturg toe tot het collectief. Zij liet meteen een tatoeage van ons logo zetten.

● Ook op bestuursniveau vond er een wisseling plaats. Marijke van Velzen nam afscheid als bestuursvoorzitter. Het collectief gaat in 2018 op zoek naar een nieuw bestuurslid en begint gesprekken met Mike van Gaasbeek. Het bestuur bestaat korte tijd uit Hans Blik en Sabine Maertens.

● In januari 2018 treedt de club weer toe tot kunstenaars-community TimeWindow. De kelder van het pand aan de Teilingerstraat wordt betrokken en het collectief heeft vanaf dan een eigen repetitieruimte.

● Naast de repetitieruimte is er een opslagruimte aan de Gustoweg.

● In november wordt er ingebroken in onze repetitieruimte en voor 4.000 euro aan spullen gestolen en kapotgemaakt. De havenloods schreef er een artikel over.

● Onze vaste productieleider Geertje Spaan doet dit keer niet de productie voor de tour van YURI. Elisia Da Silva wordt aangetrokken voor de productie van de tour.

Activiteiten

1. YURI - A Workout Opera: de tour

● Tijdens de Operadagen in midden mei 2017 ging onze voorstelling ‘YURI – a workout opera’ in première. Een project waarmee we ons Nieuwe Makers traject bij de

Operadagen, ondersteund door het Fonds Podiumkunsten, hebben afgerond.

● Op 22 februari 2018 ging onze tour van YURI van start, langs vlakkevloertheaters in Nederland.

● Deze tour liep tot 7 juni en telde 16 speelbeurten.

● Hiervoor speelden we onze nieuwe voorstellingen ongeveer maximaal 8 keer. We hebben nu voor het eerst kunnen ondervinden hoe het is om een voorstelling wat langer te spelen.

● De tour van YURI was voor CLUB GEWALT de eerste tour langs 6 verschillende provincies in Nederland.

● Veel theaters waren nieuw voor ons.

● De opera was oorspronkelijk 45 minuten, wat voor de theaters net te kort is. Daarom hebben we de voorstelling met een kwartier verlengd, door er een proloog bij te maken.

● De publieksaantallen zijn op een aantal plekken hoog gebleken voor een eerste speelbeurt in dat theater. Dit was bijvoorbeeld het geval in het Chassé theater.

● In Theater aan de Rijn is er een extra speelbeurt bijgekomen omdat de verkoop heel goed liep.

● Op veel plekken zijn we opgenomen in het We Are Public programma.

(4)

● In Dordrecht speelden we voor een middelbare school, op verzoek van de Kunstmin, en dat beviel ons. Ons werk spreekt tieners aan door de muziek en we vinden het belangrijk om jongeren met kunst in aanraking te laten komen.

● De tour was een eerste stap in het opbouwen van een relatie met de programmeurs op nieuwe speelplekken en we hebben de indruk gekregen op veel van deze plekken terug te kunnen keren met onze nieuwe voorstellingen.

● Gezien de tegengevallen subsidies hebben we besloten ons als vaste clubleden niet uit te betalen voor de tour, los van reiskosten en sejours. Dit viel erg zwaar. Het had weerslag op ons gevoel van waardigheid en sommige leden moesten weer

terugvallen op bijbaantjes om financieel rond te kunnen komen, wat voor een grotere werkdruk in het geheel zorgde. Het was niet anders, maar het was ook zeker geen pretje.

● Credits. Performance, muziek & concept: Annelinde Bruijs, Loulou Hameleers, Suzanne Kipping, Robbert Klein, Gerty Van de Perre, Amir Vahidi en Sanna Elon Vrij // Redactie: Tommy Ventevogel // Eindregie: Mara van Vlijmen // Lichtontwerp: Marijn de Jong // Techniek: Aram Visser en Joris van Oosterhout // Zakelijk leiding: Rick Mouwen // Campagnebeeld: Maartje en Merel // In coproductie met: Operadagen Rotterdam

(5)

2. Een requiem voor een requiem

● Van 25 oktober tot 11 november 2018 speelden we Een requiem voor een requiem in onze eigen kelder aan de Teilingerstraat.

● We speelden de voorstelling 12 keer.

● Aanleiding voor deze voorstelling was een voorstelling die we eigenlijk wilden maken - A Requiem for the Double Helix - die er nooit zou komen omdat de financiering niet rond kwam.

● In Een requiem voor een requiem was een voorstelling waarin we theatraal en muzikaal afscheid namen van een requiem dat er nooit kwam. We ontvingen het publiek als ware het een begrafenis. Daar zongen wij á capella fragmenten uit het requiem van Tomás Luis de Victoria (1548-1611) en hielden speeches om het verlies een plek te geven. Uiteindelijk werd het plan definitief door de shredder gehaald.

● De voorstelling was enerzijds een trieste bedoeling, het verdriet dat we hadden was namelijk oprecht. Anderzijds was het ook grappig omdat de overdrijving en

theatraliteit natuurlijk niet werd geschuwd.

● Voor het repetitieproces kwamen we 10 weken lang iedere woensdagavond samen onder het mom van “hobby-CLUB GEWALT”. Uiteraard uit financiële noodzaak, gezien het geringe budget, maar ook als artistiek signaal naar de sector. Iedere woensdagavond repeteerden we de koorstukken en presenteerden we acts voor elkaar. Zo verzamelden we materiaal.

● De laatste vijf dagen voor de première kwamen we samen met Marcel Sijm, onze eindregisseur, Anne van de Wetering, onze dramaturg, en Marijn de Jong, onze lichtontwerper maar uiteindelijk video-editor.

● We kunnen wel zeggen dat de voorstelling een succes was. Het was de eerste keer dat we twaalf voorstellingen achter elkaar in onze eigen stad presenteerden. Dit gaf ons de mogelijkheid om onszelf nog beter in Rotterdam te positioneren. Onze achterban was aanwezig, veel mensen uit de theatersector zijn komen kijken en we bereikte wat nieuw publiek. De reacties waren erg enthousiast: zowel het concept als onze uitvoering werden geprezen. Ook bracht het een gesprek op gang over

subsidiestructuren en de onzekere positie van de podiumkunstenaar.

● Het was onze artistieke wens om iedere avond op hetzelfde tijdstip te spelen, om zo het ritualistische karakter van de avond de benadrukken. Zo ook op zondagavond.

Omdat dit doorgaans een moeilijke avond is om publiek te trekken, en meestal wordt vervangen door een matinee, wisten we dit anders op te lossen. De tickets op zondag verkochten we voor 1 euro. Een stunt die de kaartverkoop op zondag tot de meest succesvolle dag van de week maakte. Op die avonden was er een collecte in de voorstelling verwerkt. Uiteindelijk hebben we 364 tickets voor de voorstelling verkocht en hebben we daarnaast nog een aantal vrijkaarten verstrekt.

● Op productioneel vlak was de voorstelling een vruchtbaar project. Gezien zowel de repetities als de voorstellingen zelf in onze eigen ruimte plaatsvonden, kon alles (zowel artistiek als praktisch) op onze eigen voorwaarden. We konden erin en eruit wanneer we zelf wilden en de ruimte aankleden en indelen naar onze eigen

specifieke wensen. De productie deden we zelf en iedere speelavond werden we ondersteund door een vrijwilliger. Het project bood de uitstekende gelegenheid om onze eigen ruimte operationeel te maken, met bar, kassasysteem (gesponsord door

(6)

Stager), uitgelichte vluchtroutes en een garderobe. Dit maakt het voor de toekomst gemakkelijker om evenementen te organiseren.

● Pers: Vooraankondiging in Metro Rotterdam, Podcastrecensie in de Theaterkrant,

3. Winterparade – WINTERLICIOUS

● In december 2018 werd WINTERLICIOUS gespeeld tijdens de Winterparade in Amsterdam. Het was een herneming van een voorstelling die al in 2017 gemaakt werd. En toen werd gespeeld door Annelinde, Robbert Suzanne. De tekst werd geschreven door Tommy Ventevogel.

● In 2018 werd de voorstelling gerouleerd tussen de spelers en werd de voorstelling afwisselend gespeeld door Annelinde, Robbert, Suzanne, Amir, Loulou en Gerty.

● Tijdens de Winterparade worden verschillende korte voorstellingen gespeeld terwijl het publiek geniet van een kerstdiner. De voorstelling speelde vier keer per avond.

● In december waren er vijf speelbeurten en in januari nog twee.

● Organisatorisch was het niet zo chill. Het was nogal een gedoe om de repetities te plannen en deze werden pas betaald nadat we daar meerdere malen om gevraagd hadden.

● Ook artistiek verbeterde de opzet van de Winterparade niet.

● Deze dingen hebben ons doen besluiten dat het wat ons betreft de laatste keer is dat we hebben deelgenomen aan de Winterparade. Tevens willen we graag

kerstvakantie.

● Pers over de Winterparade: een recensie op de Theaterkrant.

(7)

4. Herr Hamschterfleisch und Band - WIR SIND AMAZONE

● 6 t/m 12 augustus 2018 speelden we de voorstelling WIR SIND AMAZONE tijdens theaterfestival Boulevard in Den Bosch.

● We speelden de voorstelling 3 tot 5 keer per dag in een eigen tent, en hebben in totaal 30 keer gespeeld.

● De voorstelling is een uitwerking van duits-feministisch CLUB GEWALT-alter ego Herr Hamschterfleisch und Band dat door de jaren heen in andere CLUB GEWALT- projecten de kop op stak.

● Het alter-ego bestaat uit CLUB GEWALT-leden Loulou (frontvrouw/tekst), Sanna (toetsen/tekst), Anne (basgitaar/tekst), Robbert (gitaar/muziek), Amir (drums/muziek).

● Het project werd geïnitieerd naar aanleiding van Festival Boulevard, dat ons na het succes van YURI het jaar daarna uitnodigde om wederom te spelen in een tent op de Parade in Den Bosch.

● Aan de hand van het verhaal over de Griekse Amazones hebben we nieuwe

nummers geschreven en oude nummers hernomen en gezamenlijk tot 1 voorstelling gemaakt.

● We hebben de voorstelling in een week gemaakt.

● Het intensieve spelen was heel leerzaam. We hebben heel veel speeluren kunnen maken en dat maakte ons ook als instrumentalisten beter ingespeeld.

● Het was echter ook heel zwaar, met name voor de frontvrouw Loulou, wiens stem te lijden kreeg.

● Zowel het publiek, de organisatie van Boulevard als theaterprogrammeurs waren laaiend enthousiast over de voorstelling en de band.

(8)

Overige activiteiten

Als echte culturele entrepreneurs hebben we naast onze grotere projecten ook zeker niet stil gezeten. Hieronder een overzicht van onze overige activiteiten in 2018:

● 11 februari De Grote Kunstshow: een kunstproject in Rotterdam met onder andere Joep van Lieshout, waarvoor Robbert en Amir muziek schreven voor

kunstinstallaties.

● 17 maart Testival Timewindow: een festival van Timewindow, waar Herr Hamschterfleisch in 1 dag 2 nieuwe songs schreef en die ‘s avonds speelden.

● 29, 30 juni 1 juli Down The Rabbit Hole: dit was onze 4e keer op het festival, waarvan het de 2e keer was dat we samen met de collectieven Nineties Productions, Urland en BOG. 3 avonden lang een podium hebben gehost. Het was wederom een groot succes. Door een toezegging van het Fonds Podiumkunsten was de begroting dit jaar wat ruimer en konden we onszelf royaler uitbetalen.

● 5 augustus Herr Hamschterfleisch op het Markttheater in Amsterdam. Na de eerste show zijn we geannuleerd, omdat het aanstootgevend zou zijn. Waren we niet mee eens.

● 6 september Uitreiking BNG prijs: we waren genomineerd voor CLUB CLUB GEWALT 5.0 PUNK, zijn helaas niet met de prijs naar huis gegaan, maar het was een mooie dag.

● 9 september bruiloft Maylita en Kees Kaan: hier hebben we met een delegatie voor een goede som geld op maat gemaakte performancekunst geleverd op een bruiloft van rijke Rotterdammers met een goed netwerk.

● 27 september Herr Hamschterfleisch op Rotterdam Pride.

● 13 oktober Cultuurnacht Dordrecht: hier hebben we een variatie op het CLUB CLUB GEWALT-concept gepresenteerd.

● 20 oktober The Performance Bar: we presenteerden om 01:00 ‘s nachts een koorstuk als promo voor Een requiem voor een requiem.

● 14 november HARD ROCK BINGO tijdens Stager-event: als tegenprestatie voor sponsoring van Stager van Een requiem voor een requiem.

● 17 november Maartje & Merel Fissa: onze grafische vormgevers vierden hun 10- jarige vriendschap met een feest en was tevens een uitprobeersel voor het geven van feesten in onze kelder.

● 21 november Herr Hamschterfleisch op het Symposium van RASL.

● CLUB GEWALT X MAS: een kerstalbum, met de 3 operettes die we door de jaren heen hebben gemaakt voor de Winterparade plus een nieuw geschreven

kerstverhaal, door Maartje en Merel vormgegeven als kerstkaars. Het is ons 2e album.

(9)

Toekomst

● Tegen het einde van 2018 werd voelbaar dat er weer nieuwe energie in het collectief kwam om de toekomst in te gaan.

● Eind van het jaar kregen we de toekenning voor de Nieuwe Makers-regeling van het Fonds Podiumkunsten. Money makes the people happy. Met een financieel

enigszins gerust hart konden we aan 2019 beginnen.

● In 2018 kregen we een aanvraag van de Venetië Biënnale om enkele van onze werken te tonen tijdens de Theater Biennale 2019. Internationaal spelen is iets wat we al langer willen dus ook dit zorgde voor goede energie.

● Het requiem was een louterend project waarin we onszelf artistiek weer een beetje terug vonden. Het zorgde weer voor veel speel- en maakplezier bij de club.

● De verkoop van de nieuwe voorstelling Life, oh Life ging voorspoedig van start. De Coproducers besloten het project te ondersteunen waardoor er meteen een flinke speellijst was, wat weer veel vertrouwen gaf voor het aanvragen van

projectsubsidies.

(10)

uctiestadspeelplekbezoekers aantal niet betaaldbezoekers aantal betaaldtotaal bezoekersaantal rliciousAmsterdamWinterParade20400420 rliciousAmsterdamWinterParade20400420 KunstshowRotterdamTheater Rotterdam200500700 IDordrechtSchouwburg Kunstmin0100100 IDordrechtSchouwburg Kunstmin0100100 IBredaChassé Theater18687 IEindhovenPand P65056 IDen HaagTheater aan het Spui67884 IDen HaagTheater aan het Spui65662 IAmsterdamTheater Bellevue93645 IAmsterdamTheater Bellevue88189 IUtrechtTheater Kikker74552 IHaarlemToneelschuur43943 IHeerenveenPosthuis Theater01515 IArnhemTheater aan de Rijn94453 IArnhemTheater aan de Rijn154156 IRotterdamTheater Rotterdam37679 IRotterdamTheater Rotterdam116879 IDordrechtEnergiehuis0350350 nd AmazoneRotterdamTime Window / Testival5050100 0 cast Away TeeveeEwijkDown The Rabbit Hole0900900 cast Away TeeveeEwijkDown The Rabbit Hole0900900 cast Away TeeveeEwijkDown The Rabbit Hole0900900 nd AmazoneAmsterdamMarkttheater40040 nd Amazones-HertogenboschTheaterfestival Boulevard07979 nd Amazones-HertogenboschTheaterfestival Boulevard0129129 nd Amazones-HertogenboschTheaterfestival Boulevard0221221 nd Amazones-HertogenboschTheaterfestival Boulevard0151151 nd Amazones-HertogenboschTheaterfestival Boulevard0313313 nd Amazones-HertogenboschTheaterfestival Boulevard0341341 nd Amazones-HertogenboschTheaterfestival Boulevard0291291 nd AmazoneRotterdamRotterdam Pride50050 CLUB GEWALTDordrechtCultuurnacht Dordrecht10100110 0 requiem voor een requiemRotterdamTime Window / eigen studio21618 requiem voor een requiemRotterdamTime Window / eigen studio02626 requiem voor een requiemRotterdamTime Window / eigen studio41519 requiem voor een requiemRotterdamTime Window / eigen studio12627 requiem voor een requiemRotterdamTime Window / eigen studio51520 requiem voor een requiemRotterdamTime Window / eigen studio02222 requiem voor een requiemRotterdamTime Window / eigen studio01515 requiem voor een requiemRotterdamTime Window / eigen studio02727 requiem voor een requiemRotterdamTime Window / eigen studio42024 requiem voor een requiemRotterdamTime Window / eigen studio164561 requiem voor een requiemRotterdamTime Window / eigen studio53944 requiem voor een requiemRotterdamTime Window / eigen studio115061 0 nd AmazoneRotterdamSymposium van RASL70070 59372567849

(11)

Naam: Stichting CLUB GEWALT

Fiscaalnummer: 8539.13.985

Balans per 31 december

ACTIVA Vaste activa

Materiele vaste activa 4.656,96 5.110,64

Totaal vaste activa 4.656,96 5.110,64

Vlottende activa

Borg 900,00 900,00

Voorraad 599,09 -

Debiteuren 2015 190,80 190,80

Debiteuren 2017 - 4.075,64

Debiteuren 2018 4.166,79 -

Liquide middelen 8.618,86 5.421,77

Omzetbelasting 2017 444,00 4.469,00

Omzetbelasting 2018 3.702,00 -

Totaal vlottende activa 18.621,54 15.057,21

Overlopende activa

Nog te factureren omzet 6.876,75 -

Nog te ontvangen subsidies 1.500,00 13.000,00

Vooruitbetaalde huur 121,49 -

Vooruitbetaalde webhosting 17,08 15,00

Totaal overlopende activa 8.515,32 13.015,00

SOM DER ACTIVA 31.793,82 33.182,85

PASSIVA Eigen vermogen

Kapitaal 22.972,57 8.267,66

Resultaat lopend boekjaar 7.692,31 14.704,91

Totaal eigen vermogen 30.664,88 22.972,57

Kortlopende schulden

Crediteuren - 9.602,50

Totaal kortlopende schulden - 9.602,50

Overlopende passiva

Nog te betalen administratiekosten '17 525,00 574,50 Nog te betalen administratiekosten '18 566,33 - Nog te betalen bankkosten 37,61 33,28

Totaal overlopende passiva 1.128,94 607,78

SOM DER PASSIVA 31.793,82 33.182,85

2017 2018

(12)

Naam: Stichting CLUB GEWALT

Fiscaalnummer: 8539.13.985

Resultatenrekening over:

Baten

Omzet 104.180,91 194.014,41

104.180,91

194.014,41

Inkoopkosten

Materialen en werk door derden 75.849,87 154.432,10 75.849,87

154.432,10

Brutomarge 28.331,04 39.582,31

Lasten

Huisvestingskosten 8.863,33 7.677,25

Verkoopkosten 683,65 2.938,92

Reis- en verblijfskosten 8.040,46 10.728,41

Afschrijvingskosten 1.196,65 1.051,89

Algemene kosten 1.260,56 1.316,67

Bijzondere baten en lasten 594,08 1.164,26 20.638,73

24.877,40

Bedrijfsresultaat 7.692,31 14.704,91

2018 2017

(13)

Naam: Stichting CLUB GEWALT

Fiscaalnummer: 8539.13.985

Toelichting resultatenrekening over:

Baten Omzet

Giften en subsidies 33.690,93 104.000,00

Nagekomen subsidies - 32.000,00

Werkzaamheden 70.489,98 58.014,41

Totale omzet 104.180,91 194.014,41

Totale baten 104.180,91 194.014,41

Inkoopkosten

Decors 230,37 4.191,99

Drukwerk - 2.044,43

Honoraria 62.285,71 127.370,79

(Huur) apparatuur 4.086,93 1.860,07

Inkoopwaarde verkopen 1.187,49 -

Kostuums 456,50 3.241,26

Overige inkoopkosten 628,64 1.421,87

Rekwisieten 1.257,88 1.164,46

Techniek 5.716,35 13.137,23

Totaal inkoopkosten 75.849,87 154.432,10

Brutomarge 28.331,04 39.582,31

Lasten

Huisvestingskosten

Huur ruimte 8.189,05 7.677,25

Inrichtingkosten 674,28 -

Totaal huisvestingskosten 8.863,33 7.677,25

Verkoopkosten

Promotie 585,73 2.836,84

Website 97,92 102,08

Totaal verkoopkosten 683,65 2.938,92

Reis- en verblijfskosten

Brandstof 560,31 963,67

Parkeerkosten 175,05 399,90

Openbaar vervoer 326,59 60,00

Reiskosten 133,51 864,91

Sejour 4.547,20 4.113,05

Taxi - 56,70

Transportkosten 1.883,80 4.099,79

Verblijfskosten 414,00 -

Vliegtickets - 170,39

Totaal reis- en verblijfskosten 8.040,46 10.728,41

Afschrijvingskosten

Apparatuur 1.196,65 1.051,89

Totaal afschrijvingskosten 1.196,65 1.051,89

2018 2017

(14)

Naam: Stichting CLUB GEWALT

Fiscaalnummer: 8539.13.985

Toelichting resultatenrekening over:

Algemene kosten

Administratiekosten 698,50 722,34

Bankkosten 148,99 157,58

Betalingsverschillen - 300,00

Vakliteratuur - 45,14

Verzendkosten 51,35 6,95

Werkveldbezoek 24,76 70,00

Overige algemene kosten 336,96 14,66

Totaal algemene kosten 1.260,56 1.316,67

Bijzondere baten en lasten

Bijzondere lasten 594,08 1.164,26

Totaal bijzondere baten en lasten 594,08 1.164,26

Totale kosten 20.638,73 24.877,40

Bedrijfsresultaat 7.692,31 14.704,91

2018 2017

(15)

Omschrijving

Aansch

afwaarde

Aansch

afdatum

Economisch

e leve

nsduur

Restw

aarde

Perce

ntage

Vaste afsch

rijvi

ng per jaar

Boekw

aarde 31-dec-2

017 Afsch

rijvi

ng 2018

Cumulatieve

afsch

rijving

Boekw

aarde 31-dec-2

018

Apparatuur en instrumentenRCF ART 312A MKIII luidsprekers997,52 18-okt-15599,75 20,00%179,55 601,01 179,55 576,06 421,46 B-stock audio interface en toeb.677,51 25-apr-16567,75 20,00%121,95 474,26 121,95 325,20 352,31 Zenderset 8* Sennhe ser e 5001.200,00 12-mei-165120,00 20,00%216,00 849,00 216,00 567,00 633,00 Universal audio apollo twin duo780,16 05-dec-16578,02 20,00%140,43 628,03 140,43 292,56 487,60 Dynaudio BM5 MKIII642,13 05-dec-16564,21 20,00%115,58 516,92 115,58 240,79 401,34 Jackson Ee-guitar919,80 05-mei-17591,98 20,00%165,56 809,42 165,56 275,94 643,86 Merchandise kast1.400,00 08-mei-175140,00 20,00%252,00 1.232,00 252,00 420,00 980,00 Roland SPD-SX742,97 17-dec-18574,30 20,00%133,73 - 5,57 5,57 737,40 Totaal apparatuur en instrumenten7.360,09 736,01 1.324,82 5.110,64 1.196,65 2.703,13 4.656,96

TOTAAL GENERAAL7.360,09 736,01 1.324,82 5.110,64 1.196,65 2.703,13 4.656,96

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Dit is deels geslaagd, van de bezoekers had 27% eerdere editie(s) bezocht, 73% waren nieuwe bezoekers. Dit aandeel vaste bezoekers is door de jaren heen min of meer constant, er is

Maar ook omdat ik net voor dit screenshot 91 nieuwe leden heb toegelaten, die natuurlijk nog niet actief zijn geweest?. Check zelf

Voor inlichtingen over de Club 50 Plus Noorden of huur van de Rietzanger kunt u ook terecht op onze website. Het

Als zekerheid voor SWS dient hierin tevens te worden opgenomen dat er bij een faillissement met de opstallen wordt omgegaan als ware er een hypothecaire inschrijving aanwezig.

Het blijft zijn his- torische verdienste, dat hij door een stap opzij te doen ruimte liet voor een opvolger die ons elke dag weer verbaast en van wie we het laatste

Voor mensen met beperkingen zit de echte toegankelijkheid in vragen als: ‘Hoe beleef ik een ruimte?’, ‘Hoe treden mensen mij tegemoet?’, ‘Is de informatie voor

Jan van der Werf, projectleider van basketball- vereniging Dyna’75 in Heerenveen, heeft een veel sterker verhaal: zijn club is juist dankzij de maatschappelijke projecten

„Welche Faktoren machen Ihre Arbeit zur Bekämpfung von Gewalt im Namen der Ehre, Zwangsverheiratung und/oder Verschleppung erfolgreich?“ Auf diese Frage haben viele verschiedene