• No results found

HANDLEIDING. VTech. Made in China. Alle rechten voorbehouden. VTech. en het VTech. logo zijn geregistreerde handelsmerken van VTech.

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "HANDLEIDING. VTech. Made in China. Alle rechten voorbehouden. VTech. en het VTech. logo zijn geregistreerde handelsmerken van VTech."

Copied!
14
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

EDU CATIONA L MULTIMEDIA TABL ET

HANDLEIDING

© VTech. Made in China. Alle rechten voorbehouden.

VTech®® en het VTech®® logo zijn geregistreerde handelsmerken van VTech.

(2)

Beste ouders,

Wij van VTech

®

weten dat een kind tot grootse dingen in staat i Daarom zijn al onze elektronische, educatieve producten specia ontworpen om het denkvermogen van kinderen te ontwikkele en hen zo veel mogelijk te leren. Of het nu om vormen, kleure

•ŽĴŽ›œȱ˜ȱŒ’“Ž›œȱŠŠǰȱŠ••ŽȱVTech

®

producten maken gebruik van ee geavanceerde technologie en een schat aan ervaring om kinderen aa te moedigen zo veel mogelijk uit zichzelf te halen. Als het gaat o leerzame, interactieve producten die vermaken en ontwikkelen, zie wij van VTech

®

het beste in uw kind.

Kijk voor meer VTech

®

producten op www.vtechnl.com

(3)

INLEIDING

Gefeliciteerd met uw aankoop van de game 'Leer schrijven met Nino & Nina' van VTech®. Wij van doen ons uiterste best goede producten te maken die leuk en leerzaam zijn voor uw kind. Moc vragen of opmerkingen hebben, neemt u dan contact op met onze klantenservice, telefoon (0031)(0)495-459123 / e-mail: klantenservice@vtechnl.com

De Storio® Educational Multimedia Tablet games zijn unieke spellen die kinderen meenemen op avontuurlijke reizen. Kinderen gaan tijdens het lezen en spelen op ontdekking met Minnie Mouse, McQueen, Nino & Nina en vele anderen en maken spelenderwijs kennis met lezen, letters, woord kleuren, voorwerpen en nog veel meer!

Nino en Nina willen graag een kaartspelletje spelen, maar ze hebben niet genoeg kaarten! Help Nina bij het maken van letter- en cijferkaarten en speel leerzame spelletjes! Lees daarnaast een s verhaal over Nino & Nina en de magische stift of ga met ze mee op avontuur en loop door doolhove tekeningen en creëer te gekke animaties!

INHOUD VAN DE DOOS

Ŗ'ÃPICOG .GGTUEJTKLXGPOGV0KPQ0KPC Ŗ'ÃPJCPFNGKFKPI

WAARSCHUWING:

Alle verpakkingsmaterialen, zoals plakband, plastic, verpakkingsslotjes enz., maken geen deel ui product en dienen voor de veiligheid van uw kind te worden verwijderd.

STARTEN

Stap 1: Plaatsen van de game

Zorg ervoor dat de Storio® uit staat. Plaats de game, met het label naar de achterzijde gericht, en druk totdat je een klik hoort.

Druk op de Aan/Uit-toets om de Storio® aan te zetten.

(4)

3

Stap 2: Selecteer het game-icoontje

Tik op het game-icoontje in het hoofdmenu.

Stap 3: Welk spel wil je spelen?

Er zijn vijf categorieën waaruit je kunt kiezen: 'Verhaal', 'Schrijf, speel en leer', 'Vrij spelen', 'Schrijven' en 'Tijd voor creativiteit'.

Tik op een icoontje om te kiezen.

Verhaal: Lees of luister naar het verhaal en bekijk de leuke animaties.

Schrijf, speel en leer: Maak letter- en cijferkaarten samen met Nino en Nina. Leer schrijven en speel 11 verschillende leerzame activiteiten!

Vrij spelen: Speel alle spellen die je hebt vrijgespeeld tijdens de 'Schrijf, speel en le activiteit.

Schrijven: Oefen het schrijven van hoofdletters, kleine letters en cijfers.

Tijd voor creativiteit: Maak mooie tekeningen, creëer je eigen animaties en maak te gekke fo met Nino en Nina.

Game-icoontje

(5)

FUNCTIETOETSEN

HOOFDMENU-toets HELP-toets FOTOCAMER

Druk op deze toets om te stoppen met de huidige activiteit en terug te keren naar het Storio® hoofdmenu.

Druk op deze toets om de instructie te herhalen of om een hint te krijgen, afhankelijk van de gekozen activiteit.

Druk op deze toets, indien aanwezig op de tablet, om het fotocamera menu van Storio® te gaan. Let op: M deze toets kun je niet naa fotocamera activiteit van d geplaatste game gaan.

INSTELLINGEN

Achtergrondmuziek

Tik op het muzieknoot-icoontje in het game-menu om de achtergrondmuziek aan of uit te zetten.

Niveau

Wanneer je voor de eerste keer de 'Schrijf, speel en leer' of een 'Vrij spelen' activiteit kiest, word je gevraagd om te kiezen voor het makkelijke niveau of het moeilijke niveau. Tik om het niveau te kiezen waarin je de spellen wil spelen.

Muzieknoot-icoontje

(6)

5

ACTIVITEITEN

Verhaal

Menu

Dit menu bestaat uit de volgende opties:

- Bekijk het verhaal: Tik op dit icoontje om het verhaal te lezen.

- Woordenboek: Leer de betekenis van een aantal woorden uit het verhaal.

- Instellingen: Tik op ‘Instellingen’ om de

achtergrondmuziek en de woordmarkering aan of uit te zetten.

Index

Tik op 'Bekijk het verhaal' in het hoofdmenu, om naar de index van het verhaal te gaan. Je kunt kiezen om het verhaal vanaf het begin of vanaf een willekeurige bladzijde te lezen.

Tik op 'Het verhaal' om het verhaal vanaf het begin te lezen.

Het verhaal

Tik op het scherm om het voorlezen te stoppen en vrij te spelen.

6KLFGPUJGV XTKLURGNGP MWPLGFGYQQTFGPÃÃPXQQTÃÃPCCPTCMGP

om het verhaal in je eigen tempo te lezen en om de betekenis van de gekleurde woorden te beluisteren. Tik op de plaatjes om zinnen en geluiden te horen. Wanneer je het scherm een tijdje niet aanraakt, zal het verhaal automatisch doorgaan met voorlezen op de volgende bladzijde.

Veeg over het scherm om naar de volgende of vorige bladzijde te gaan.

Tik op het herhaal-icoontje op het scherm om de bladzijde nog eens te beluisteren.

Tik op het index-icoontje om naar de index te gaan.

(7)

6

Woordenboek

Het woordenboek bestaat uit een alfabetische lijst met de gemarkeerde woorden uit het verhaal e betekenis van deze woorden. Tik op een woord uit het woordenboek om de betekenis te leren.

Schrijf, speel en leer

Nino en Nina willen graag een kaartspel spelen, maar ze hebben niet genoeg kaarten. Help Nino en Nina bij het maken van nieuwe letter- en cijferkaarten en vind alle spelkaarten om bonusspellen te spelen.

Tik op een kaart om deze om te draaien of veeg over een kaart om een andere kaart te kiezen. Volg de instructies wanneer de letterkaart is omgedraaid om de letter of het cijfer te leren schrijven.

Wanneer je genoeg kaarten hebt verzameld, kun je een spelletje spelen.

Wat leren we: Schrijven, Cijfers, Letters en Letterklanken

Geheugenspel

Onthoud goed waar alle letters liggen. Draai vervolgens de juiste kaarten om waar Nino en Nina naar op zoek zijn.

Wat leren we: Letters, Letterklanken en Geheugentraining

(8)

Cijferspel

Kies het getal dat de reeks compleet maakt of zoek het getal waar Nino en Nina naar op zoek zijn.

Wat leren we: Cijfers en Cijfervolgorde

Paren zoeken

Kijk goed naar de kaarten en zoek de twee kaarten die bij elkaar horen. Zoek bijvoorbeeld de hoofdletter die bij de kleine letter hoort.

Op het moeilijke niveau zullen de kaarten omgedraaid worden om het spel uitdagender te maken!

Wat leren we: Letters, Letterklanken en Geheugentraining

Welke is anders?

Kijk goed naar de kaarten en zoek de kaart die niet in het rijtje thuishoort.

Wat leren we: Cijfers, Letters, Cijfervolgorde en Problemen oplossen

Vrij spelen

Tijdens 'Schrijf, speel en leer' kunnen er bonusspellen gespeeld worden. Dit kan door de speciale spelkaarten te vinden. Wanneer de bonusspellen gespeeld zijn, kunnen deze ook in de 'Vrij spelen gespeeld worden.

Welk blad is dat?

Veeg over het papier om een gedeelte van het blad te zien dat onder het papier verborgen ligt. Kies vervolgens het juiste blad rechts op het scherm.

Wat leren we: Vergelijken

(9)

8

Tof doolhof

Nino en Nina staan bij de ingang van een doolhof en ze hebben jouw hulp nodig om de uitgang te vinden. Teken een pad naar de uitgang om hen te helpen.

Wat leren we: Problemen oplossen

Spiegelspel

Teken het spiegelbeeld van het pad dat aan de andere kant is getekend.

Kantel vervolgens de tablet om het balletje te laten rollen.

Wat leren we: Problemen oplossen en Logisch denken

Het juiste pad

Kies het juiste pad en zorg dat Nino en Nina weer samen zijn. Teken het pad dat ze moeten volgen om elkaar te vinden.

Wat leren we: Problemen oplossen

Tijd voor creativiteit

Ontwikkel je creativiteit tijdens drie verschillende creatieve activiteiten!

Fotopret

Maak leuke foto's met Nino en Nina! Gebruik mooie fotolijstjes en stickers om de foto's te versieren!

Wat leren we: Creativiteit

(10)

Raad je het plaatje?

Verbind de stippen om de helft van een tekening te maken. Tik vervolgens op het spiegel-icoontje om magie te zien!

TIP: Je kunt ook buiten de stippellijnen tekenen.

Wat leren we: Creativiteit

Animatie creatie

Volg de instructies en teken over de stippellijnen van elke tekening.

Tik vervolgens op het 'afspelen'-icoontje om je zelfgemaakte animatie te bekijken!

TIP: Je kunt ook buiten de stippellijnen tekenen.

Wat leren we: Creativiteit

Schrijven

Tijdens de activiteit 'Schrijven' kun je hoofdletters, kleine letters en cijfers leren schrijven. Vóór het van elke letter of elk cijfer zie je een korte demonstratie. Je kunt onbeperkt oefenen!

WEB AANSLUITING

Verbind de Storio® met het internet om nieuwe verhalen en spellen te downloaden. Ga naar de www.vtechnl.com om de applicatie Explor@ ParkTM te downloaden en te installeren op uw com toegang te krijgen tot deze extra's. Kijk voor meer informatie in de handleiding van de Storio®.

(11)

10

ONDERHOUD EN VERZORGING

1. Maak de Storio® a.u.b. alleen schoon met een licht vochtige en niet met een natte doek. R Storio® nooit met schoonmaakmiddelen.

2. Plaats de Storio® niet voor langere tijd in de felle zon of in de buurt van een andere warmtebro 3. Indien de Storio® voor langere tijd niet wordt gebruikt, is het aan te bevelen de batterijen te ver 4. Laat de Storio® niet op harde oppervlakken vallen.

5. Stel de Storio® niet bloot aan vocht of water.

6. De AC-adapter moet regelmatig gecontroleerd worden op beschadigingen aan de kabel, stek omhulsel en andere onderdelen. In geval van schade mag deze adapter niet op de Storio® aangesloten totdat de schade is hersteld.

WAARSCHUWING

Als gevolg van een bestaande aandoening, heeft een zeer klein percentage mensen kans o epileptische aanval of het buiten bewustzijn raken wanneer zij kijken naar bepaalde typen kl of patronen, voornamelijk wanneer deze voorkomen op beeldschermen. Omdat VTech® verantwoordelijk is voor eventuele risico’s, raden wij ouders aan om toezicht te houden wa de kinderen videospelletjes spelen. Wanneer het kind duizeligheid, verminderd of verand gezichtsvermogen, desoriëntatie of stuiptrekkingen vertoont, laat het kind dan direct stoppe spelen en raadpleeg een arts.

Attentie: Te dicht op een beeldscherm zitten voor een langdurig tijdbestek kan vermoeidheid en o veroorzaken. We raden dan ook aan dat kinderen na ieder uur spelen een pauze neme minuten.

PROBLEMEN OPLOSSEN

Let op: Bij het plaatsen of verwijderen van een game zonder eerst de Storio® uit te zetten bestaat op storingen. Wanneer dit gebeurt en de Storio® reageert niet meer op het drukken op de aan/

ontkoppel dan de adapter of verwijder de batterijen. Sluit vervolgens de adapter weer aan of p batterijen weer in de Storio®. Voor het oplossen van problemen met de Storio®, kijk op onze www.vtechnl.com

(12)

BELANGRIJKE MEDEDELING:

Het ontwerpen en ontwikkelen van educatief speelgoed gaat gepaard met een verantwoordelijkhe bij VTech® uitermate serieus opvatten. Wij zetten ons volledig in om er zeker van te zijn dat de in die de kern van ons product is, zeer nauwkeurig en accuraat is. Het kan echter gebeuren dat voorkomen. Het is voor u van belang om te weten dat wij volledig achter onze producten sta aanmoedigen contact op te nemen met onze klantenservice indien u problemen heeft met, of su heeft voor onze producten. Wij staan u dan graag te woord.

Telefoonnummer: (0031) (0)495-459123 E-mail: klantenservice@vtechnl.com

Let op: Bewaar de handleiding. Deze bevat belangrijke informatie over het product.

COPYRIGHT

Copyright 2014 VTech®. Alle rechten voorbehouden. VTech® en het VTech® logo zijn geregistree handelsmerken van VTech®. Storio® is een geregistreerd handelsmerk van VTech®. Explor@ Pa een handelsmerk van VTech®. Alle overige handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eige

Geschikt voor de Storio 2 en alle hierop volgende generaties. Let op! Niet geschikt voor gebruik met de eerste generatie Storio.

(13)
(14)

© 201 Printed 91-00283

Storio

®

game 'Leer schrijven met Nino & Nina

80-232623

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Plaats het tweede verdieping-platform op het eerste verdieping-steundeel en bevestig het tweede verdieping- platform in de daarvoor bestemde openingen van de lift.. Bevestig

Kinderen gaan tijdens het lezen en spelen op ontdekking met Minnie Mouse, Bliksem McQueen, Toet Toet Auto's en vele anderen en maken spelenderwijs kennis met lezen, letters, woorden,

Plaats Femke Fee of een ander vriendje (apart verkrijgbaar) op het voorste Magic Point van de Magische (enhoorn om haar vooruit te laten lopen, haar vleugels en haar hoofd te

Plaats vervolgens de route-wisselaar, de grote wand en de kleine wand in de daarvoor bestemde openingen van het U-vormig wegdeel, zoals afgebeeld..

Om batterijen te sparen, schakelt de Toet Toet Politieauto automatisch uit als er enige tijd niet mee wordt gespeeld. Het speelgoed kan weer geactiveerd worden door de megafoon te

Druk meerdere malen snel achter elkaar op de toets of houd deze ingedrukt om.. realistische geluiden

Plaats Femke Fee of een ander vriendje (apart verkrijgbaar) op het achterste Magic Point om vrolijke zinnetjes, gezongen. liedjes, melodietjes en grappige geluiden te

Als het speelgoed voor langere tijd niet wordt gebruikt, is het aan te bevelen de batterijen te verwijderen. Laat het speelgoed niet op harde oppervlakken vallen en stel het