• No results found

Handleiding VTech Printed in China

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "Handleiding VTech Printed in China"

Copied!
14
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)Handleiding. © 2011 VTech Printed in China 91-002604-006.

(2) Beste ouders, Wij van VTech® weten dat een kind tot grootse dingen in staat is. Daarom zijn al onze elektronische, educatieve producten speciaal ontworpen om het denkvermogen van kinderen te ontwikkelen en hen zo veel mogelijk te leren. Of het nu om vormen, kleuren, letters of cijfers gaat, alle VTech® producten maken gebruik van een geavanceerde technologie en een schat aan ervaring om kinderen aan te moedigen zo veel mogelijk uit zichzelf te halen. Als het gaat om leerzame, interactieve producten die vermaken en ontwikkelen, zien wij van VTech® het beste in uw kind.. Kijk voor meer VTech® producten op www.vtechnl.com.

(3) INLEIDING Gefeliciteerd met uw aankoop van de KidiWatch van VTech®. Wij van VTech® doen ons uiterste best goede producten te maken die leuk en leerzaam zijn voor uw kind. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, neemt u dan a.u.b. contact op met onze klantenservice, telefoonnummer: (0031) (0)495-459123 / e-mail: klantenservice@vtech.com Weet altijd en overal hoe laat het is met de KidiWatch van VTech®! Dit supercoole horloge met 8 verschillende functies leert je zowel digitaal als analoog klokkijken. Druk op de tijd-toets en luister naar de gesproken tijd. Neem berichtjes op en vervorm je stem! Inclusief een digitaal huisdier om te verzorgen, een zandloper, stopwatch, alarm-functie en twee verwisselbare bandjes!. Blauwe KidiWatch Tijd-toets Draaibare ring Verwisselbare bandjes. OK-toets. Roze KidiWatch. Inleiding / Functies. FUNCTIES. Tijd-toets Draaibare ring Verwisselbare bandjes. OK-toets. 2.

(4) Omschrijving. OK-toets. Klok-speelstand: Druk op de OK-toets om te wisselen tussen de analoge en digitale tijdweergave. Het backlight staat automatisch aan wanneer er wordt gewisseld tussen de tijdweergaven. Andere speelstanden: Bevestig je keuze of ga naar de volgende instelling.. Tijd-toets. Klok-speelstand: Druk op deze toets om de tijd te horen. Andere speelstanden: Terugkeren naar de klok-speelstand. Wanneer er instellingen zijn veranderd, zullen deze automatisch worden opgeslagen voordat je terugkeert naar de klok-speelstand.. Draaibare ring. Klok-speelstand: Draai de ring om de activiteiten van het hoofdmenu te bekijken. Andere speelstanden: Draai de ring om de verschillende opties te bekijken of om de tijd aan te passen.. OK-toets + Tijd-toets. Houd de OK-toets en de Tijd-toets gedurende 1 seconde tegelijkertijd ingedrukt om de stilte-stand aan of uit te zetten. Wanneer de stilte-stand is geactiveerd, zal het horloge geen geluid maken (geen alarm, geen tijdmelding, enz.).. INHOUD VAN DE DOOS    . VTech® KidiWatch  

(5)        

(6)  

(7)      

(8)   

(9) . WAARSCHUWING: Alle verpakkingsmaterialen, zoals plakband, plastic, verpakkingsslotjes enz., maken geen deel uit van het product en dienen voor de veiligheid van uw kind te worden verwijderd.. PRODUCT SPECIFICATIES Batterijen.   . Tijdformaat. 24-uur. Tijdweergave. Digitaal en analoog. Stemopname. Max. lengte: 8 seconden. Gebruikstemperatuur. 0 - 40°C. Let op:. Inhoud van de doos / Product specificaties. Functie. De KidiWatch is niet waterdicht, dompel het horloge niet in water.. 3.

(10) STARTEN Verwisselen van het bandje Stap 1. Stap 2. Stap 3. Let op: Montage door een volwassene vereist. De KidiWatch    1. Verwijder het bandje en open het batterijklepje aan de achterkant van het horloge. Gebruik hiervoor een schroevendraaier.  "   

(11) 

(12)   #  batterij volgens de afbeelding in het batterijenvak. 3. Plaats het klepje terug en draai het schroefje vast. 4. Nu is het horloge klaar voor gebruik. Let op: Wanneer de batterij is vervangen, zullen de instellingen teruggaan naar de standaard fabrieksinstellingen.. Starten. HOE PLAATS JE DE BATTERIJEN?. Attentie  De kleine batterij die voor dit horloge wordt gebruikt dient uit de buurt van kleine kinderen te worden gehouden. Zij kunnen deze batterij in de mond stoppen. Wanneer een batterij is ingeslikt, raadpleeg dan zo snel mogelijk een dokter.  $ # 

(13)

(14)     %

(15)    

(16)  

(17) &'*+

(18) +  " 

(19) 7;   #  

(20)   <==

(21) ++ + 

(22)    >  

(23) 

(24)   ;

(25)   # '  

(26)  de batterij te verwijderen.  $ #     +# #

(27) '+;+

(28) ;  bestemde klein chemisch huisvuil containers.  ?

(29) #  +     

(30)   %    

(31)    

(32)   $ #   # #   +. 4.

(33) Milieu Verwijdering van batterijen en product Het symbool van een doorgekruiste container geeft aan dat het product en de batterijen niet met het normale huisafval mogen worden weggegooid omdat deze stoffen bevatten die schadelijk kunnen zijn voor het milieu en de gezondheid. Lever het product en/of de batterijen aan het eind van hun

(34)  =A=

(35) #   7E= 

(36)  ; ;+

(37) # Win advies in bij de plaatselijke autoriteiten voor informatie over speciale plaatsen voor Klein Chemisch Afval (K.C.A.), waar u gebruikte batterijen en/of producten kunt inleveren. De chemische symbolen Hg, Cd of Pb geven aan dat het kwik- (Hg), cadmium- (Cd) 7

(38) 

(39) %     7  #   =

(40)  2006/66/EC.. Help het milieu door uw product en/of batterijen op een verantwoordelijke manier weg te gooien. Kijk voor meer informatie op: www.stibat.nl. Spelen. De zwarte balk geeft aan dat het product na 13 augustus 2005 op de markt werd gebracht.. SPELEN De KidiWatch bevat verschillende activiteiten. Draai de ring in de klok-speelstand om een activiteit te kiezen en druk op de OK-toets om te bevestigen. Wanneer het horloge niet in de klok-speelstand staat, druk je op de Tijd-toets om terug te keren naar deze speelstand. Let op: De icoontjes op de ring komen niet direct overeen met de afbeeldingen op het scherm.. Voor de eerste keer aanzetten of vervangen van de batterij Wanneer de KidiWatch uit de verpakking is gehaald of wanneer de batterij is vervangen, zal het horloge vragen om de tijd in te stellen en met welk huisdier je wilt spelen. Draai de ring in het tijd-instellen scherm om de uren en minuten te veranderen en druk op de OK-toets om te bevestigen. Wanneer de tijd is ingesteld, druk je op de Tijd-toets om deze op te slaan.. 5.

(41) Nadat de tijd is opgeslagen, kan er een huisdier worden gekozen. Draai de ring om een keuze te maken en druk op de OK-toets om te bevestigen. Draai de ring in de klok-speelstand om in het hoofdmenu een activiteit te kiezen. Draai de ring nogmaals om de opties te kiezen en druk op de OK-toets om te bevestigen. Let op: Het is alleen mogelijk om een ander huisdier te kiezen wanneer het horloge gereset wordt door de batterijen te vervangen.. ACTIVITEITEN 1. Klok Tijdens deze speelstand kun je de tijd zien.. Let op:. Het backlight zal automatisch aan gaan wanneer er gewisseld wordt tussen de digitale en analoge tijd.. Er zijn 10 display achtergronden waaruit je kunt kiezen. Voor meer details, raadpleeg het hoofdstuk ‘7.1 Klokweergave’ op bladzijde 9.. Activiteiten. Druk op de OK-toets om te wisselen tussen de analoge en digitale tijdweergave. Druk op de Tijd-toets om de tijd j te horen.. 2. Alarm Deze functie maakt het mogelijk om het alarm aan of uit te zetten, de alarmtijd in te stellen en een alarmgeluid te kiezen. Draai de ring in de klok-speelstand om naar het menu te gaan. Draai de ring totdat het Alarm-icoontje scherm.. zichtbaar is op het. Druk op de OK-toets om naar de Alarm-instellingen te gaan. Draai eerst de ring om het alarm aan of uit te zetten. Wanneer het alarm is ingeschakeld, druk je op de OK-toets om verder te gaan met het instellen van de tijd en alarmgeluiden. Draai de ring om de uren, minuten en alarmgeluiden in te stellen. Druk op de OK-toets om verder te gaan naar de volgende instelling.. 6.

(42) Wanneer je klaar bent met instellen van het alarm druk je op de Tijd-toets om de instellingen op te slaan en terug te keren naar de klok-speelstand. Het is ook mogelijk om een stemopname te gebruiken als alarm. Het opgenomen bericht zal in de lijst van alarmgeluiden worden opgeslagen. Let op:. Wanneer de stilte-stand is ingeschakeld zal er geen alarm te horen zijn. Zorg ervoor dat de stilte-stand is uitgeschakeld om het alarm te horen.. 3. Stopwatch Draai de ring in de klok-speelstand om naar het menu te gaan. zichtbaar is op het Draai de ring totdat de Stopwatch scherm. Druk op de OK-toets om naar de Stopwatch te gaan. Druk op de OK-toets om de Stopwatch te laten lopen, druk opnieuw op de OK-toets om te pauzeren. Druk wederom op de OK-toets om verder te gaan. Druk op de Tijd-toets om de Stopwatch te stoppen en naar de klok-speelstand terug te keren. Let op: De Stopwatch heeft een tijdslimiet van 59:59.99.. 4. Zandloper De Zandloper helpt je om de tijd bij te houden. Draai de ring in de klok-speelstand om naar het menu te gaan. zichtbaar is op het scherm. Draai de ring totdat de Zandloper Druk op de OK-toets om naar de Zandloper te gaan. Draai de ring om de timer aan te passen tot max. 60 minuten.. Activiteiten. Draai de ring om de tijd te resetten.. Druk op de OK-toets om de Zandloper te laten beginnen met aftellen. Wanneer de tijd bijna om is, zal bij de laatste 10 seconden een aftelgeluid te horen zijn en het alarm zal afgaan wanneer de tijd helemaal om is. Let op:. Wanneer de stilte-stand is ingeschakeld zal er geen alarm te horen zijn. Zorg ervoor dat de stilte-stand is uitgeschakeld om het alarm te horen.. 5. Stemopname & Stemvervormer Dit is een leuke activiteit waar je jouw eigen stem op kan nemen en terug kan luisteren met een grappig vervormingseffect. Ook is het mogelijk om een kort bericht in te spreken en dit te gebruiken als alarmgeluid. Draai de ring om te kiezen tussen Opnemen , Afspelen of Afspelen met een vervormingseffect . Druk op de OK-toets om te starten met het opnemen of afspelen van een opgenomen geluidsbericht.. 7.

(43) 6. Spellen Er zijn 2 spellen waaruit je kunt kiezen: Elektronisch huisdier en Kloklezen. Draai de ring en druk op de OK-toets om een spel te kiezen. 6.1 Elektronisch huisdier Wanneer je het horloge voor de eerste keer aanzet, kun je kiezen tussen een puppy of een kitten om voor te zorgen. g. Draai de ring en druk op de OK-toets om een activiteit te kiezen voor je huisdier.. Spelen. Verzorgen. Wanneer je huisdier ongelukkig lijkt te zijn, probeer dan het huisdier eten te geven of ermee te spelen. Druk op de OK-toets om je huisdier te aaien. , , Let op: Het elektronisch huisdier slaapt tussen 21:00 s avonds en 07:00 uur s ochtends. Het is niet mogelijk om het huisdier tijdens deze uren te wekken.. Activiteiten. Eten. 6. 2 Kloklezen Het Kloklezen-spel helpt je bij het leren klokkijken. Er zijn in totaal 5 niveaus. Bij de eerste 3 niveaus zal de tijd op het scherm in analoge tijd worden weergegeven. Kies dezelfde tijd op het digitale scherm door de ring te draaien en de tijd te kiezen die overeenkomt met de tijd van de analoge klok. Druk op de OK-toets om te bevestigen. Bij de laatste 2 niveaus zal de digitale tijd worden weergegeven op het scherm. Kies dezelfde tijd op de analoge klok door de ring te draaien en de wijzers naar de juiste tijd te bewegen. Druk op g p de OK-toets om te bevestigen. g. 8.

(44) 7. Instellingen Draai de ring in de klok-speelstand om naar het menu te gaan. zichtbaar is op het scherm. Draai de ring totdat de moersleutel Druk op de OK-toets om naar het Instellingen-menu te gaan. Er zijn drie opties waaruit je kunt kiezen: digitale klok, koekoeksklok en analoge klok. Draai de ring en druk op de OK-toets om te bevestigen. 7.1 Klokweergave. 7.2 Koekoeksklok. Activiteiten. Hier kun je kiezen tussen 10 verschillende achtergronden voor de digitale tijdweergave. Draai de ring om een keuze te maken. Druk op de OK-toets of de Tijd-toets om je keuze op te slaan en terug te gaan naar de klok-speelstand.. De Koekoeksklok maakt elk uur een koekoek-geluid en vermeldt daarbij de tijd. Wanneer de koekoeksklok is aangezet, zal deze werken van 07:00 uur ‘s ochtends t/m 19:00 uur ‘s avonds. Draai de ring om de koekoeksklok aan of uit te zetten en druk op de OK-toets of de Tijd-toets om een keuze te maken en terug te gaan naar de klok-speelstand. Let op: Wanneer de stilte-stand is ingeschakeld zal er geen koekoek-geluid te horen zijn. Zorg ervoor dat de stilte-stand is uitgeschakeld om het koekoek-geluid te horen. 7.3 Tijd instellen Hier kun je de tijd instellen. Draai de ring om de uren en minuten te veranderen en druk op de OK-toets om te bevestigen. Wanneer de tijd is ingesteld, druk je op de Tijd-toets om de ingestelde tijd op te slaan.. 9.

(45) 1. Maak het display a.u.b. alleen schoon met een licht vochtige en niet met een natte doek. 2. Behandel het horloge met zorg.  R#

(46) #  ## 7E ;# +  4. Leg het horloge niet voor langere tijd in de felle zon of in de buurt van een andere hittebron. 5. Laat het horloge niet op harde oppervlakken vallen en stel het niet bloot aan vocht of water. 6. Demonteer het horloge niet. Wanneer zich problemen voordoen, verwijder of vervang de batterij en reset het horloge of probeer een nieuwe batterij. U    

(47) niet met bijtende schoonmaakmiddelen.. PROBLEMEN OPLOSSEN In geval van problemen met de KidiWatch, probeer onderstaande mogelijkheden om het probleem op te lossen. Probleem. Oplossing. De KidiWatch werkt niet meer of het lcd-schermpje laat niets zien.. 1. Zorg ervoor dat de batterij op de juiste wijze is geplaatst. 2. Vervang de batterij.. Er is geen geluid hoorbaar wanneer het opgenomen bericht wordt afgespeeld in ‘Stemopname’.. 1. Probeer nogmaals op te nemen. Spreek duidelijk en dichtbij het horloge. 2. Zorg dat het horloge niet in de stiltestand staat.. Je huisdier slaapt en wordt niet meer wakker om te spelen.. 1. De slaaptijd van het huisdier is van 21:00 uur ‘s avonds t/m 07:00 uur ‘s ochtends. Tijdens deze periode kan het huisdier niet wakker worden gemaakt.. Geen geluid of stem hoorbaar.. 1. Zorg ervoor dat de stilte-stand niet is ingeschakeld. Houd de OK-toets en de Tijd-toets ingedrukt om de stilte-stand uit te schakelen.. Wanneer de KidiWatch na het uitvoeren van bovenstaande instructies nog steeds niet naar behoren functioneert, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Telefoonnummer: (0031) (0)495-459123 E-mail: klantenservice@vtech.com. Onderhoud en verzorging / Problemen oplossen. ONDERHOUD EN VERZORGING. 10.

(48) BELANGRIJKE MEDEDELING:. Let op: Bewaar de handleiding, deze bevat belangrijke informatie over het product.. Problemen oplossen. Het ontwerpen en ontwikkelen van educatief speelgoed gaat gepaard met een verantwoordelijkheid die wij bij VTech® uitermate serieus opvatten. Wij zetten ons volledig in om er zeker van te zijn dat de informatie, die de kern van ons product is, zeer nauwkeurig en accuraat is. Het kan echter gebeuren dat er fouten voorkomen. Het is voor u van belang om te weten dat wij volledig achter onze producten staan en u aanmoedigen contact op te nemen met onze klantenservice indien u problemen heeft met, of suggesties heeft voor onze producten. Wij staan u dan graag te woord. Telefoonnummer: (0031) (0)495-459123 E-mail: klantenservice@vtech.com. 11.

(49)

(50)

(51)

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Opmerking: Wanneer de batterijen bijna leeg zijn, dienen deze meteen vervangen te worden door nieuwe batterijen om de tijdsinstellingen niet kwijt te raken.. Wanneer het

Hier kun je de naam en de niveaus van jouw huisdier bekijken. Er zijn drie niveaus: Tevredenheidsniveau, Geluksniveau en Verzorgingsniveau. Druk op de stop-toets om terug te gaan naar

Beweeg de panda of een ander Zoef Zoef Dier (apart verkrijgbaar) over één van de zes Magische Sensors in het boomhuis.. De dieren reageren met vrolijke zinnetjes, gezongen

Als het speelgoed voor langere tijd niet wordt gebruikt, is het aan te bevelen de batterijen te verwijderen. Laat het speelgoed niet op harde oppervlakken vallen en stel het

Wanneer de onderdelen eenmaal bevestigd zijn, kunnen deze niet meer worden verwijderd3. Plaats de drie steundelen onder de ronde racebaan (afbeelding d

5. Plaats een voertuig op de draaischijf. Draai de schijf en het voertuig zal over de rijbaan van de garage rijden. Luister naar grappige geluiden, vrolijke zinnetjes, melodietjes

De raceauto reageert ook op andere Toet Toet Auto’s TM speelsets met Magische Sensors door middel van vrolijke zinnetjes, grappige geluiden, melodietjes en gezongen

De raceauto reageert ook op andere Toet Toet Auto’s ® speelsets met Magische Sensors door middel van vrolijke zinnetjes, grappige geluiden, melodietjes en gezongen