• No results found

Handleiding VTech Printed in China NL

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "Handleiding VTech Printed in China NL"

Copied!
19
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)Handleiding. © 2012 VTech Printed in China 91-002589-010 NL.

(2) Beste ouders, Wij van VTech® weten dat een kind tot grootse dingen in staat is. Daarom zijn al onze elektronische, educatieve producten speciaal ontworpen om het denkvermogen van kinderen te ontwikkelen en hen zo veel mogelijk te leren. Of het nu om vormen, kleuren, letters of cijfers gaat, alle VTech® producten maken gebruik van een geavanceerde technologie en een schat aan ervaring om kinderen aan te moedigen zo veel mogelijk uit zichzelf te halen. Als het gaat om leerzame, interactieve producten die vermaken en ontwikkelen, zien wij van VTech® het beste in uw kind.. Kijk voor meer VTech® producten op www.vtechnl.com. To learn more about VTech® toys, visit www.vtechuk.com.

(3) INLEIDING. FUNCTIES. Volumewiel. Berichten display. Wekker Spellen Voetbal voorspeller. FM radio Muziek en sfeerlicht Status Klok/Uit-toets. Inleiding / Functies. Gefeliciteerd met uw aankoop van de KidiMagic® van VTech®. Wij van VTech® doen ons uiterste best goede producten te maken die leuk en leerzaam zijn voor uw kind. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, neemt u dan a.u.b. contact op met onze klantenservice, telefoonnummer: (0031) (0)495-459123 / e-mail: klantenservice@vtech.com De KidiMagic® van VTech® is een coole bol met eindeloos veel mogelijkheden! Maak persoonlijke berichten, luister naar je favoriete muziek op de radio of via je mp3-speler. Speel verschillende spelletjes, verander de sfeerverlichting en bekijk elke dag je status. De KidiMagic® voorspelt de toekomst en geeft antwoord op jouw meest geheime vragen!. Ingang mp3-speler. Ronddraaiend display. Selectietoetsen. Ingang adapter. 2.

(4) Functies 3. Klok/Uit-toets   

(5)          uit te zetten.   

(6)             Muziek en sfeerlicht   

(7)              lichteffecten en animaties te zien.   

(8)        

(9)       FM radio   

(10)           

(11)              Berichten display   

(12)            " 

(13)     

(14)             Wekker   

(15)    #      

(16)         #    veranderen. Spellen   

(17)   $$         Voetbal voorspeller  %  &'& '       * Status   

(18)          4 selectietoetsen / / /            

(19)    Volumewiel   #       Ingang mp3-speler  %   +  6   7  KidiMagic® met behulp van de bijgesloten audio kabel om naar je favoriete muziek te luisteren. Ingang adapter  %   ;< =;>?A;CE>EC  6   7.

(20) INHOUD VAN DE DOOS  H$VTech® KidiMagic®  H$    H$    WAARSCHUWING: Alle verpakkingsmaterialen, zoals plakband, plastic, verpakkingsslotjes enz., maken geen deel uit van het product en dienen voor de veiligheid van uw kind te worden verwijderd.. STARTEN KidiMagic®#   J&CC'    VTech®=;?A;CE> E  6   7 1 Zet het speelgoed UIT. 2 Open het batterijklepje aan de onderkant van het speelgoed. + P J # &CC'6C+>QXY7       in het batterijenvak. Voor optimale prestaties bevelen wij alkaline batterijen aan. 4 Plaats het klepje terug. 5 Nu is het speelgoed klaar voor gebruik.. Starten. Hoe plaats je de batterijen?. Attentie t 7PPSPQUJNBMFQSFTUBUJFTCFWFMFOXJKBMLBMJOFCBUUFSJKFOBBO t (FCSVJLBMMFFOIFUUZQFFOEFTPPSUCBUUFSJKFOEJFJOEF[FIBOEMFJEJOH TUBBOWFSNFME t (FCSVJLTMFDIUTÏÏOUZQFCBUUFSJKFOUFHFMJKL t (FCSVJLOPPJUOJFVXFFOPVEFCBUUFSJKFOTBNFO t (FCSVJLOPPJUCFTDIBEJHEFCBUUFSJKFO t 1MBBUTEFCBUUFSJKFOWPMHFOTEFQPMFO

(21)  PNMFLLBHFUFWPPSLPNFO t %FDPOUBDULMFNNFOWBOEFWPFEJOHNPHFOOJFULPSUHFTMPUFOXPSEFO t 7FSXJKEFSMFHFPG[XBLLFCBUUFSJKFOVJUIFUTQFFMHPFE. 4.

(22) t *OEJFOIFUTQFFMHPFEMBOHFSFUJKEOJFU[BMXPSEFOHFCSVJLU JTIFUBBO UFCFWFMFOEFCBUUFSJKFOUFWFSXJKEFSFO t (PPJCBUUFSJKFOOJFUXFHJOWVVSPGJOEFOBUVVS t 1SPCFFSOPPJUHFXPOF OJFUPQMBBECBSF CBUUFSJKFOUFIFSMBEFO t )BBMPQMBBECBSFCBUUFSJKFOFFSTUVJUIFUTQFFMHPFEFOMBBE[FEBBSOB CVJUFOIFUTQFFMHPFEPQ t )FU PQMBEFO PG WFSXJKEFSFO WBO CBUUFSJKFO EJFOU BMUJKE POEFS UPF[JDIU WBOFFOWPMXBTTFOFUFHFCFVSFO Milieu Verwijdering van batterijen en product. Starten.  "            product en de batterijen niet met het normale huisafval mogen worden weggegooid omdat deze stoffen bevatten die schadelijk kunnen zijn voor het milieu en de gezondheid. Lever het product en/of de batterijen aan het eind van hun levenscyclus in bij een \  #

(23) 

(24)     Win advies in bij de plaatselijke autoriteiten voor informatie over speciale   ] E C6]EC7^#     en/of producten kunt inleveren.      "  ^ E   P         # 67^   6E 7      6P7                 X _``Y>YY>HE De zwarte balk geeft aan dat het product na 13 augustus 2005 op de markt werd gebracht.      #    >      #   manier weg te gooien. Kijk voor meer informatie op: www.stibat.nl. Waarschuwing lege batterijen Lege batterij. 5. Wanneer de batterijen bijna leeg zijn, zal dit icoontje op het display verschijnen. Zet het speelgoed uit en vervang de batterijen..

(25) AC/DC Adapter Gebruik een VTech®        CE>E   met 9V +``C?A; J``C6HqYxAA{7.  |    UIT.  |            %          %             |    # CCq       #   ] }}   (gekenmerkt door het volgende symbool ) Let op: C     #     

(26)  # ^   de adapterverbinding liggen. Zet het speelgoed UIT en haal de adapter    %    #  

(27)    # CCq C   

(28)    ^       

(29) . Standaard richtlijnen voor speelgoed met een adapter     .            + ~                          Q    ^ #         # ^     langere periode aangesloten staan.. Starten. Het aansluiten van een AC/DC adapter. Bericht voor ouders E                    ^ stekkers, het omhulsel en andere onderdelen. In geval van schade mag de adapter niet op het speelgoed worden aangesloten totdat de schade is hersteld.. Belangrijke opmerking             CE> E     #   #     . 6.

(30) Waarschuwing   KidiMagic® uit de buurt van magneten en andere elektrostatische velden, dit kan namelijk storing op het display veroorzaken.. Starten. Spelen. 7. Druk op de Klok/Uit-toets om KidiMagic® aan te zetten. Wanneer het speelgoed voor de eerste keer gebruikt wordt, wordt er gevraagd om je naam en de tijd in te stellen. Naam instellen   " geeft een spatie weer.     >     / om naar de vorige/volgende letter te gaan.      >   / of blijf deze ingedrukt houden om de letters te kiezen.        ingedrukt om alle letters te wissen.   

(31)       ^    symbolen: C€EH~}]QqP‚X%<ƒ; WXYZ `x_+JAY?{= ,.!?:“”&()+-x÷= Druk op een willekeurige toets om de instellingen op te slaan en verder te gaan naar het instellen van de tijd. Tijd instellen De standaard ingestelde tijd is 12.00 uur in de 24-uur mode.     >     / om naar het vorige of volgende onderdeel te gaan: 12/24 hr Uur Minuten am/pm (alleen in 12-uur mode)    >   / om de tijd aan te passen. Druk op een willekeurige toets om de instellingen op te slaan en verder te gaan naar de bijbehorende speelstand. Druk op de Klok/Uit-toets om de KidiMagic® op standby (uit) te zetten. Tip: Wanneer je de KidiMagic voor de eerste keer aanzet en de naam niet instelt, kun je dit later alsnog doen via de Berichten display toets (zie blz. 9 van deze handleiding)..

(32) Klok/Uit-toets Druk op de Klok/Uit-toets om de KidiMagic® aan te zetten. Wanneer het speelgoed voor de eerste keer is aangezet, zal vervolgens elke andere toets het speelgoed opnieuw activeren. Druk op de Klok/Uit-toets wanneer de tijd op het scherm te zien is om de KidiMagic® op standby (uit) te zetten.. Automatische uitschakeling Om batterijen te sparen, zal de KidiMagic® automatisch uitschakelen en op standby gaan als er enige tijd niet mee wordt gespeeld. Wanneer je $$   ]>ƒ     #        

(33)   is zal de KidiMagic® op standby (uit) gaan. Druk op een willekeurige toets om het speelgoed weer aan te zetten.. Volume ACTIVITEITEN 1. Klok In deze mode kun je de huidige tijd zien en wordt het sfeerlicht geactiveerd. De tijd op het display zal na een tijdje verdwijnen               #    zien door op de Klok/Uit-toets te drukken.  Druk op de linker/rechter-toets / om de weergave op het ronddraaiend display te veranderen.  Druk op de omhoog/omlaag-toets / om de kleur van het sfeerlicht te veranderen. Om de tijd in te stellen, houd je de Klok/Uit-toets gedurende 2 seconden ingedrukt.     >     / om naar het vorige of volgende onderdeel te gaan:12/24 uur Uur Minuten am/pm (alleen in 12-uur mode)      >   / om de tijd aan te passen. Druk op de Klok/Uit-toets om de instellingen op te slaan.. Activiteiten. Draai aan het volumewiel om het volume aan te passen.. 8.

(34) Opmerking: Wanneer de batterijen bijna leeg zijn, dienen deze meteen vervangen te worden door nieuwe batterijen om de tijdsinstellingen niet kwijt te raken. Wanneer het speelgoed ongeveer 20 seconden uit staat, bestaat de kans dat er opnieuw naar de tijdsinstellingen wordt gevraagd.. Activiteiten. 2. Wekker         #        #  

(35)  altijd afgaan als deze is ingesteld, ook als het speelgoed op standby staat. De standaardtijd is ingesteld op 12.00 uur in de 24-uur mode, de wekker is standaard uitgeschakeld.    ‹              stellen.     >     / om naar het vorige of volgende onderdeel te gaan: Wekker-instellingen (wekker uit / wekker aan / wekker & snooze aan) Uur Minuten am/pm (alleen in 12-uur mode)    >   / om de tijd aan te passen. Druk op de Wekker-toets om de instellingen op te slaan. Let op: Wanneer de wekker gaat, druk je op een willekeurige speelstandtoets om deze uit te zetten. De wekker zal niet elke dag af  #    &#   '      }     #     #      ^   &#  Œ

(36) '  ‹  je de snooze optie aanzet en de wekker gaat, druk je op een willekeurige speelstandtoets om deze uit te zetten. De wekker zal vijf keer afgaan           #      H  volgende dag zal de wekker weer afgaan op de ingestelde tijd. 3. Berichten display   # +        H

(37) +      die je kunt personaliseren.  Druk op de selectietoetsen / / / om naar het vorige of volgende bericht te gaan.   €    "      bericht aan te passen.  Dit symbool geeft een spatie weer.  Druk op de linker/rechter-toets / om naar de vorige/volgende letter te gaan.. 9.

(38) 4. FM radio Luister naar je favoriete FM radiozenders! Wanneer je voor de eerste keer naar de radio-mode gaat, zal deze automatisch starten met het

(39)     

(40)  H# ’Y 

(41)   bewaard in het geheugen.     >     / ingedrukt om automatisch naar radiozenders te zoeken.     >     / om handmatig naar radiozenders te zoeken.      >   / om te kiezen tussen de verschillende opgeslagen radiostations. Opmerking:  ‹         

(42)         

(43)    wanneer je aan het luisteren bent naar een zender, zal het display stoppen met draaien na het tonen van de zenderinformatie. Druk op de FM radio-toets om het display opnieuw aan te zetten terwijl je luistert naar een zender.  q           KidiMagic® voor een betere ontvangst.  %           FM Radio Standby Timer            "          >     / om uit de verschillende opties te 

(44) C  “q >A>x`>xA   "        & '. Activiteiten.  Druk op de omhoog/omlaag-toets / of blijf deze ingedrukt houden om de letters te kiezen.  Houd de linkertoets ingedrukt om alle letters te wissen.   

(45)     ^  "  C€EH~}]QqP‚X%<ƒ;‹‘| `x_+JAY?{= ,.!?:“”&()+-x÷= Druk op de Berichten display-toets om de instellingen op te slaan.. 10.

(46) Activiteiten 11. 5. Muziek en sfeerlicht H

(47)  +           enthousiaste sfeer te creeëren.    

(48)         display aan of uit te zetten.     >     / om een melodietje te kiezen. Druk op de Muziek en sfeerlicht-toets om het display rond te zien draaien. De KidiMagic® kan tevens als nachtlampje worden gebruikt wanneer het display stopt met draaien. Muziek en sfeerlicht standby timer  €  

(49)                  " timer in te stellen.     >     / om uit de verschillende opties te kiezen: C   “ q  > A  > x`  > xA      "         & ' 6. Spellen De KidiMagic® heeft 3 ingebouwde spellen. Gebruik de linker/rechtertoets / om een spel te kiezen en druk vervolgens op de omhoogom te beginnen met spelen. toets  Vang Mij Let goed op de selectietoetsen! Deze zullen willekeurig oplichten. Druk zo snel als je kunt op de toets die oplicht.  Ballen Tellen Verschillende soorten vormen zullen voor een korte tijd worden weergegeven op het display. Tel en onthoud het aantal ballen dat je op het display ziet. Na een aantal seconden zullen er verschillende antwoordmogelijkheden op het display verschijnen. Gebruik de selectietoetsen om het juiste antwoord te kiezen.  Verstoppertje C  $$         

(50)         * P  je geluk en kijk of jij hem binnen 3 keer kunt vinden. Gebruik de selectietoetsen om je antwoord te kiezen..

(51) Beker. Vlag 1. Medaille. Vlag 2. Voetbalshirt 1. Doel. Voetbalshirt 2. Voetbal. Walvis. Slak. Krokodil. Slang. Kwal. Olifant. Krab. H . Activiteiten. 7. Voetbal voorspeller Laat de KidiMagic® de toekomst voorspellen! Stel        &' & '  # #      ingedrukt en stel je vraag. Wanneer je de omhoogtoets loslaat zal de voorspeller antwoord geven op je vraag. 8. Status E           

(52)     * H

(53)   J         getoond worden van de volgende categorieën: ; ^ ^ % ^ <  ^ P ^ ;   ^  ] H        ’ A   # H

(54)    #     om een keuze te maken uit onderstaande plaatjes.. 12.

(55) Onderhoud en verzorging. . Ufo. C . Fiets.   . Trein. Boot. Duikboot. Beeldscherm. Game console. Tas. . Trompet. Pet. Toeter. Rolschaats. 9. Muziekspeler Sluit je mp3-speler (niet inbegrepen) aan op de KidiMagic® met behulp van de bijgesloten audio kabel en luister naar jouw favoriete muziek! Wanneer de mp3-speler is aangesloten, druk je op de Klok/Uit-toets om het speelgoed aan te zetten en druk vervolgens op de muziek en        " 

(56) C  andere toetsen zullen uitgeschakeld zijn.. ONDERHOUD EN VERZORGING. 13. 1. Maak het speelgoed a.u.b. alleen schoon met een vochtige en niet met een natte doek. 2. Zet het speelgoed niet voor langere tijd in de felle zon of in de buurt van een andere hittebron. +C        #   ^   bevelen de batterijen te verwijderen..

(57) 4. Laat het speelgoed niet op harde oppervlakken vallen en stel het niet bloot aan vocht of water. 5. Reinig het speelgoed niet met bijtende schoonmaakmiddelen.. PROBLEMEN OPLOSSEN Probleem. Mogelijke oorzaak. Oplossing.  KidiMagic® doet het niet meer of gaat niet meer aan.. Omgekeerde polariteit van de batterijen.. E      op de juiste manier geplaatst zijn.. Zwakke batterijen.. Vervang de batterijen.. Slechte adapter verbinding.. E    verbinding met de adapter goed is.. Zwakke batterijen.. Plaats nieuwe batterijen.. Zwakke radio ontvangst.. Neem de antenne uit de lade aan de achterkant van het speelgoed.. FM radio onduidelijk of storing.. Zet het speelgoed dichterbij een raam met open en vrij zicht. Display onduidelijk.. Zwakke batterijen.. Plaats nieuwe batterijen.. Magnetische storing..       de buurt van magneten en elektrostatische velden.. Problemen oplossen. In geval van problemen met de KidiMagic®, probeer onderstaande mogelijkheden om het probleem op te lossen.. Wanneer de KidiMagic® na het uitvoeren van bovenstaande instructies nog steeds niet naar behoren functioneert, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Telefoonnummer: (0031) (0)495-459123 H   ” . 14.

(58) Problemen oplossen. BELANGRIJKE MEDEDELING:   #    #           met een verantwoordelijkheid die wij bij VTech® uitermate serieus opvatten. Wij zetten ons volledig in om er zeker van te zijn dat de informatie, die de kern van ons product is, zeer nauwkeurig en accuraat              belang om te weten dat wij volledig achter onze producten staan en u aanmoedigen contact op te nemen met onze klantenservice indien u problemen heeft met, of suggesties heeft voor onze producten. Wij staan u dan graag te woord. Telefoonnummer: (0031) (0)495-459123 H   ” . Waarschuwing: C           ^    

(59)    percentage mensen kans op een epileptische aanval of het buiten bewustzijn raken wanneer zij kijken naar bepaalde typen kleuren of patronen, voornamelijk wanneer deze voorkomen op beeldschermen. Omdat VTech®     #         '   wij de ouders aan om toezicht te houden wanneer de kinderen met de KidiMagic® spelen. Wanneer het kind duizeligheid, verminderd of veranderend gezichtsvermogen, desoriëntatie of stuiptrekkingen vertoont, laat het kind direct stoppen met spelen en raadpleeg een arts. Langdurig spelen en kijken naar lichtpatronen op een draaiend display met knipperend licht kan vermoeidheid en ongemak veroorzaken. We raden dan ook aan dat kinderen na ieder uur spelen een pauze nemen van 15 minuten. Let op: Bewaar de handleiding, deze bevat belangrijke informatie over het product.. 15.

(60)

(61)

(62)

(63)

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Wanneer het onderdeel eenmaal is bevestigd, kan het niet meer worden verwijderd..

Wanneer de onderdelen eenmaal bevestigd zijn, kunnen ze niet meer worden verwijderd4. Wanneer de bovenstaande stappen voltooid zijn,

Beweeg de panda of een ander Zoef Zoef Dier (apart verkrijgbaar) over één van de zes Magische Sensors in het boomhuis.. De dieren reageren met vrolijke zinnetjes, gezongen

Plaats Max of een ander Vrolijk Vriendje (apart verkrijgbaar) op één van de drie Magic Points en luister naar de vrolijke reacties.. Druk op de draaimolen om deze te laten

Als het speelgoed voor langere tijd niet wordt gebruikt, is het aan te bevelen de batterijen te verwijderen.. Laat het speelgoed niet op harde oppervlakken vallen en stel het

 )FUWPFSUVJHIFSLFOUEFMagische Sensors in de Toet Toet Auto’s ® speelsets. Beweeg het voertuig over een Magische Sensor en zie het gezichtje knipperen en hoor vrolijke

De Toet Toet Auto’s voertuigen (Alleen voertuigen met Magische Sensor herkenning) reageren op de Magische Sensors met grappige geluiden, vrolijke zinnetjes, gezongen liedjes

Wanneer de onderdelen eenmaal bevestigd zijn, kunnen deze niet meer worden verwijderd3. Plaats de drie steundelen onder de ronde racebaan (afbeelding d