• No results found

Taroan jang loear biasa

In document MICROVORM NATUUR (pagina 21-33)

Kita harep, dari apa jang soed~" ditjeritaken di bagian atas. pembatja soeda djadi kapingin taoe tentang dirinja Albert de Morcerf, poetranja Mercedes. Djadi sekarang adalah alesan boeat penoelis mendoeloeken perdjalanannja graaf de Monte Christo ka Algiers, boeat tjari taoe, apa jang soedaterdjadi dengen dirinja itoe anak moeda jang gaga brani. .

I. Anemboelan berselang dari waktoe ia tinggal-I~ ken iboenja dalem Hoe roema ketjil di Allt~e de Meillan, di kota Marseille, ia soeda diangkat djadi kapitein, lantaran ia poenja gaga brani jang telah dioendjoeken di medan perang. Dalem satoe i'lsoerat jang ia telah toelis pada iboenja, ia ada

ii bilang : .

nAkoe soeda dapetken langkahan jang per-tama dalem akoe poenja ichtiar boeat mem-bersiken akoe poenja nama,jang soeda dibikin . tiemer oleh kalakoeannja akoe-poenja ajah.

Tapi akoe poenja kainginantidaaken brenti, sabelonnja akoe bisa dapetken pangkat jang paling tinggi dalem tingkatan militair. Satoe dalem doea akoe maoe, atawa itoe pangkat jang akoe sanget inginken, atawa satoe ka-matian dengen kahormatan di medan perang, dengen moekakoe mengadep pada moesoe.

j

'1'a r0aIl Ja11g 1 0ear uIa s a ijO I

~~~-~~~~~~-"Constanline soedadjato dalem tangankita.

Sasoedanja berklai sengitsekali satoe minggoe larnanja, achir achir Abd-el-Kader soeda djadi kapaksa boeat mengala. la ini adalah satoe soldadoe jang sanget gaga brani,danmoelia pikirannja. Maskipoen ia ada satoe moesoe, toch akoe tida bisa tindes akoe poenja rasa kagoem pada dirinja. Akoe tida maoe bikin sedih hatimoe dengen riwajatnja klta poenja kawan-kawan jang mati atawa loeka di loear tembok kota,'poen akoe tida rnaoe biki nkaoe djadi mengkirik dengen meloekisken paman-dengannja Hoe semoea orang Arab jang mati dan jang terletak di mana mana di sapan-djangnja djalan djalanan. Banjak di antara marika ini ada orang-orang prempoean dan anak-anak jang tida berdosa. Helaas! memang begitoelah soeda djalannja paperangan.

Kadoea fihak soeda bikin perdjandjian

"

boeat brenti perang satoe minggoe lamanja, soepaja dapet tempo aken singkirken ka:ovan kawannja jang loeka dan koeboerken temen temennja jang mati. Poen sampe sekarang .masi ada dilakoeken pembltjaraan-pembi tjara-an boeat bikin perdamitjara-an, tapi akoe lida ada poenja pengharepan jang ini pembitjaraan pembitjaran aken bisa mendapet hasil sabe-gimana jang ada disoeka. Abd-el-Kader ter-laloe tjinta pada negrinja, boeat bisa maoe lepasken kamerdikaanr.ja negri ini, dan kaloe

358 Tar0an j aDg 10ear bi a s a

ditimbang dari ia poenja poko-pamandengan, akoe poen moesti membenarken ia poenja haloean. Dan maskipoen sekarang kita berklai boeat madjoeken kasopanan, dan maskipoen boeat dapetken ini maksoed rahajat negri poenja kabiadaban moesti dibasmi dengen pertoeloengannja peloeroe peloeroe meriam

.

'

toch, lboekoe jang tertjinta, akoe moesti mengakoe padamoe, tjoba akoe djadi Abd-el--Kader, akoe poen tidaaken bisa berboeat lain dari sabegimana ia sekarang iniada berlakoe.

llSamentara sekarang ini soldadoe soldadoe dari kadoea fihak ada bertjampoeran seperti sobat dalem roema roema makan dan minoem " l

di Constantine, toch perkara koempoelken "

soldadoe soldadoe baroe samasekali tida diloepaken. Roepanja ada sebagi djoega

~adoea fihak maoe koempoelken dara baroe, jang nantl blsa dikoeljoerken, apabila per-klaian soeda moelai lagl.

"Sampe di sini, slamet tinggal, iboekoe, prempoean satoe satoenja di dalem doenla jang akoe tjintaken. Kaloe, dengen -tida menoeroet akoe poenja doegahan, ini prang toch blsa brenti, pastilah dengen lekas kaoe nanti bisa kalemoe padakoe. Kaloe tida "be-gitoe, akoe melengken bisa kasi nasehatboeat sering sering batja"kabar kabar mililair, di mana sedikiet banjak kaoe pasti aken bisa dapet taoe kaadaannja dirlkoe."

.Ta r 0 a n .J a ng 10 ear 0 1atia oo~

Albert toelis ini soerat di satoe antara itoe roema -roema mlnoem, jang ia telah seboetken dalem soeratnja, seperti lempat pertemoean dari soldadoe soldadoe dari kadoea fihak. Sasoedanja ini soerat ditoetoep dan dlzegel, kamoedian lantes teroes di-kirim dengen satoe penganter ka tempat pelaboean jang paling deket. Dan saselesehnja semoea itoe oeroesan, dapetlah Albert tempo boeat awasken perkara- perkara jang terdjadi di koelilingnja.

Itoe waroeng minoeman ada poenjanja saorang [ahoedi, [arig blsa berlakoe begitoe roepa, hingga ia tinggal bersobat dengen orang Fransch dan djoega tida djadi moesoe dengen orang Arab. Dari ia poenja katjerdikan itoe ia bisa dapet hasilnja dengen mendjoeal ia poenja anggoer anggoer boesoek boeat doea kali harganja.

Maskipoen di itoe waktoe masl siang:kaadaan di dalam kamar toch soeda sanget gelap, lantaran mana maka lampoe lampoe minjak tana soeda moesti dipasang.

Sinarnja lampoe menerangi sakoempoelan orang, jang doedoek di sapoeternjasaloe medja boender.

Soldadoe soldadoe Fransch, antara mana ada jang bawa sendjatanja, dan ada djoega jang pake boeng-koes loeka di badannja, r~me sekali beromong-omong satoe dengen lain. Samentara brapa orang Arab, dengen pake marika poenja pakean bangsa, doedoek berkoempoel dengen tida bersoeara.

Di satoe medja lain ada doedoek berkoempoel I brapaorangFransch dan brapa orangArab, Marika

- --tioU- '1'ar 0 an Ia ng I0ear o I a~a

--

..,..".... ~....~~~~

poenja pertjakepan boekan sadja soeda menarik Albert poenja pikiran, hanja djoega pikirannja brapa orang lain lagi di dalem itoekamar,

Satoe orangmoeda jangsedikiel gelapwarna koe-Iilnja tapi moesti dibilang amat ljakep parasnja, dan jang pake pakean seperti orang Europa, ialah jang lagi bitjaraken oleh itoe sabegitoe banjak orang.

.Akoe bilang, kapitein," kata sala satoe solda-doe Fransch itoe pada Alberl, koetika ia-ini meng-hamperi itoe tempat koempoelan, "begimana kaoe pikir tentang ini orang moeda ? la bllang, lantaran kalahirannja ia ada saorang Fransch, dan mas-kipoen begitoe ia berdiri neutraal di antara ka-doea fihak."

"Akoe bilang," begitoelah saorang Arab, jang tinggi pengawakannja, tjampoer bitjara: "tida haroes ia tinggal neutraal. la haroes mengakoe haknja orangorang jang berdiri di fihak kabenaran.

Algiers inl adalah kita orang poenja negrl:asal, negrinja kita poenja asal-toeroenan, dan dengen pertoeloengannja Allah, ini negri kita orang djoega maoe tinggalken pada kita poenjan poetra poetra.

Kamoe orang, bangsa Fransch,adalah sakawanan perampok. Kaoe berdaja aken rampas ini negri, jang ada kita poenja milik sendiri. Ini 'anak moeda aken menetapken kita poenja hak[ang adil dan pantes, dan ia aken angkat sendjata boeat membantoe di fihak kita."

Itoe orang Arab bitjara dalem bahasa Fransch dengen lantjar sekali, dan roepanja ia poenja

't'a r0 ani a ng I0e a r b1a8a otil

.

__

...~~...

_...--bitjara itoe 'dimengarti djoega oleh ia poenja kawan kawan, kerna, sasoedanja ia brenti berkata, marika ini laloe bertepok tepok tangan boeat' menjataken moefaket.

',ltoe perdjandjian brenti berklai ada mengasi hak pada sasoeatoe orang boeat oetjapken plki-rannja sendiri," mendjawab Albert dengen me-noedjoeken perkataan perkataannja pada itoe orang Arab, dan dengen bermesam. "Tjoba tida

"begltoe, sobatkoe bangsa Arab, kaoe poenja

perkataan 'perkataan tadi bisa bikin kapalamoe djadi tergoeling dari lehermoe. Tapi sekarang akoe soeda dengar katerangannja kadoea fihak, hingga pantes ini orang moeda menjataken begi-mana adanja ia poenja pendapetan sendiri.'

Ini anak moeda, ia poenja.oemoer roepanla belon banjak lebi dari delapan belas atawa doea poeloe, awasken Albert dengen sorot matanja jang tetep. Apatah ia ingin dikenalken oleh in! officier?

[a, siapa jang bisa bilang ia poenja maksoed hati ? Tjoema boeat sabentaran sadja ia roepanja kaget lantaran mendenger itoe tegoran. Sasaatkamoedian ia poenja paras soeda tida menoedjoeken kabi-ngoenganhati,dan dengen senjoem "tida perdoeli"

ia angkat poendaknja, seraja berkata: .

Kadoea fihak ada kllroenja, Seperti orang Fr~nsch, akoe mengakoe, akoe wadjib membanto~

akoe poenja negri sendiri, dan sasoedanja tjape mekoelilingi antero Europa serta merasa djemoe dengen akoe poenja pengidoepan jang tida

ber---362- '1'a r0a n Jang 10ea r IJiasa aroan j a ng

goena, akoe ada hak boeat tetapken ini dengen teroes terang, akoe dateng di ini negri dengen maksoed boeat minta djadi soldadoe di bawa ben-dera Fransch. Akoe teritoeng antara orang orang jang pertama tama masoek dalen kota Constantine sasoedanja diserahken dalem tangannja orang Fransch. Tapi sedari itoe waktoe akoe dapet kasempetan aken liat liatken kaadaan di sini dengen mata sendiri, dan dengar dengarken roepa roepa katerangan dengen koeping sendiri. Sadari itoe waktoe akoe dapet kanjataan, bahoea fihak Arablah jang berklai boeat haknja jang sah."

"Kaloe begitoe, kaoe maoe masoek djadl sol-dadoe di bawa bendera Remboelan?" tanja itoe orang Arab jang tadi dengen bernapsoe.

"Tida," mendjawab itoe orang moeda dengen adem. "Sebab bendera Remboelan itoelah bende-ranja kaoem jang masi liar, dan itoe bendera .moesti djadi Hang tjahajanja, kaloe berdepan dengen bendera Salib, jang memperoepamaken kasopanan. Akoe tida boleh menghalangi djalannja pergerakan alam, jangbikin kasopanan djadi tersiar sampe di mana mana."

"Dan kaoe poenja perkataan perkataan itoe, sobat," sekarang kata lagi Albert dengen mesam,

"boleh diartiken bahoea kaoe soeda ambil poe-toesan tetap, aken mendjadi satoe antara kawan kita ?"

"Sama sekali tlda. Poen kasopanan, jangsoeda tida bisa disangkal lagi, memang perloe ada

di dalem doenia, tida ada hak boeat menerdjang kaliaran dengen tjara jang menjimpang dari kaadilan.'

"Kaoe bitjara seperti satoe professor," mendja-wab Albert, jang merasa kagoem, mendengar lantjarnja itoe orang moeda kasi dengar ia poenja pikiran pikiran, noleh kerna begitoe adanja kaoe poenja haloean, akoe djadi mendoega jang kaoe aken tetap tinggal neutraal."

IITapi kaloe akoe tinggal neutraal, boekantah akoe poenja idoep aken tinggal tida bergoena, sabegimana adanja diFrankryk,Kaloe akoe moesti tinggal neutraal, boekantah ada lebi enak kaloe akoe diam diam sadja di roe ma, tida oesa dateng di ini negri djaoe jang panas. Pertjajakah kaoe, jang akoe telah bikin ini perdjalanan jang soeker melengken dengen pengharepan, jang akoe aken dapet kasempetan boeat maenken pedang di dalem tangankoe ? [a, kaloe kaoe pandeng akoe poenja badan jang begini ketjil, kaoe tentoe tida bisa mendoega, jang akoe biasa maen pedang, tapi kaoe boleh pertjaja, akoe poenja kapandean menggoenaken itoe sendjata ada tjoekoep sekali.

Dan, demi akoe poenja kahormatan, akoe sama sekali tida perdoeli apa itoe pedang akoe moesti batjoken kapalanja saorang Arab atawakah ka-palanja satoe diantara akoe poenja kawan·kawan

bangsa sendiri."· '

Sasoedanja oetjapken ini perkataan perkataan, ia kaloearken satoe tempat sigaret soelamaan dari

aroan jang Ia sa ar o an iang

ia poenja kantong badjoe.dan dengen kasi kaloear satoe batang sigaret ia laloe minta sedikiet apidart Albert, jang di itoe waktoe lagiisepseroetoenja.

Sasoedanja dapet api, itoe orang moeda soendoet sigaretnja dengen tjara jang adem sekali, dan asep-nja ia keboelken di alas oedara dengen menoen-djoeken roman tida perdoeli sama segala apa.

Sekarang eigenaar itoe waroeng minoernan dateng menghamperi itoe ,koempoelan orang -orang, dengen bawa satoe kotak dadoe di dalem tangannja.

"Kaloe ini toean ingin berklai," begitoe ia berkata, ntapi tida taoe, fihak jangmana ia moesti pili, kenapatah tida rnaoe soeroe poetoesken ini hal oleh penoendjoekannja dadoe?"

»Baek," mendjawab itoe orang moeda, samenta-ra ia samboet itoe kotak dadoe dari tangannja si [ahoedl. "ltoelah memang jang akoe maoe.

Nasib, itoelah memang ada sifatnja paperangan, Baeklah kaoe berdoea lemparken ini dadoe, dan siapa jang menangken akoe poenja diri, iapoen nanti aken dapet menangken Algiers."

"Moefaket," mengoetjap Albert. .

"Moefaket," \ begitoe poen itoe orang Arab

menjaoet. .

"Sap1boetlah," kamoedian kata Hoe orang moeda pada itoe orang Arab. •Kaoe moestl tjoba peroentoenganmoe lebidoeloe."

Sasoeatoe orang jang ada di itoe waroeng minoeman sekarang tinggalken masing masing,

lempat doedoeknja, dan' dateng memoetari itoe kalari gan. di dalem mana ada berdiri itoe orang moeda, Albert, dan itoe orangArab. Ini doea orang ang terseboet blakangan sekarang memikoel kawadjiban aken mendjadi kadoea fihak poenja wakil dalem memoetoesken itoe perkara jang soeker. Dan itoe orang moeda, jang djadi taro-annja itoe pamoeteran dadoe, ia tinggal berdiri dengen sabar, dengen.ia poenja slgaret masi digigit antara kadoea bibirnja. Dengenkadoea tangan disalibken di moeka dada, ia berdiri di tenga tenga itoe kalangan, dengen moeka ber-mesem. Dan dengen paras moekanja tinggal adem ia awasken gojangnja itoe dadoe, jang moesti kasi poetoesan dalem satoe perkara jang begitoe penting bagi dirinja.

Itoe orang Arab lemparken tiga tiga potong

dadoe di atas medja. .

Koetikasoeda kaliatan djoemblanja mata jang kaloear, ia poenja kawan kawan bangsa laloe bersoerak soerak, menjataken kagirangannja.

"Toedjoebelas," marika berseroe.

Tjoema koerang satoe mata, itoe orang Arab telah dapetken angka jang paling tinggi.

Orang orang Fransch kaliatan soeda tida mem-poenjai pengharepan lagi, koetika Albert ambil itoe kotak dadoe. Pengharepan, jang ini kapitein aken bisa dapetken djoembla [ang lebi tinggi, memang ada ketjil sekali. Tapi toch ini hal betoel ada kadjadlan, '

o00 a r0a n Ja ng

Koetika kawan kawannja dapet liat itoe tig angka anem jang terlempar di atas medja, soear soerak kadengeran begitoe gemper, hingga tembo temboknja itoe waroeng djadi keder.

,,\toelah ada oendjoekan nasib jang soeda tid bisa diroba," kata itoe orang moeda dengen soear di dalem leher.

"Akoe soeda menangken kaoe dalem satoe per-tandingan jang djoedjoer," berkata Albert, s.ambil pegang tangannia itoe orang moeda. "Sekarang kaoe masoek di Iihakklta."

\toe orang moeda, koetika mendengar Alberl poenja oetjapan, djadi kaget sabentar,tapi lekas djoega ia telah tetapken kombali ingetannja, dan dengen sabar ia mendjawab :

"Setoel akoe sekarang djadi kaoe jang poenja.

Esok pagl-pagl akoe aken dateng di mana tangsi boeat serahken akoe poenja diri. Tapi akoe moesti kasi taoe padamoe, akoe tidaaken dateng sendirian. Akoe poenja soedara prempoean, jang telah ikoet akoe mengoembara di saloeroe Eu-ropa, sekarang ada di ini negri djoega. Akoe telah tinggalken ia di akoe poenja hotel, koetlka akoe brangkat kamari, Akoe aken djadi kaoe poenja soldadoe,dan ia aken djadi kaoe poenja vtvandiere'

,

1)

1) Vivandiere seboetannja orang orang prempoean jang ikoct djalannja balatentara bocat djoeal mi-noeman pada soldadoe soldadoe. Dalem bahasa Olanda marika diseboet marketentster.

Sasoedanja djadi kala dalem itoe pertarohan, itoe orang Arab berdoedoek saorang diri. la tida bergerak dan tida bersoeara, sebagi djoega ia lagi . doedoek mengimpi dengen mata terboeka. Tapi sekarang la koenjoeng-koenjoeng lompat berdiri, dan seraja bertindak ka pertengahannja 'itoe roeangan, ia berkata dengen soeara njaring:

"Hoe orang moeda s karang kaoe jang poenja.

Kaoe boleh ambil ia, tapi djanganambil Algiers.

Siapa jang bllang, Algiers poen telah djadi kaoe poenja hak, sasoedanja itoe akoe kasi poetoesan, orang itoe bltjara djoesta. Sampe di saat orang Arab jang pengabisan djato mandi dalem dara sendiri, Algiers tida aken akoe Frankrijk djadi madjikannja. Hoe kapastian kaoe boleh dapet dari akoe!"

Seraja oetjapken ini perkataan perkataan jang sanget .angkoeh ka,dengerannja, ia angkat dadanja, hingga sekarang ia kaliatan ada lebl tinggi pengawakannja dari pada semoea orang orang lain jang ada dislni, Kamoedian, dengen tepok dada, ia samboeng lagi bitjaranja:

"Hoe kapaslian kaoe dapet dari akoe, dari akoe, Abd-el-Kader."

Satelah seleseh berkata, la lantes rapetken ia poenja mantel, dan dengen pelan ia berlaloe dari itoe tempat, samentara semoea orang, jang belon sedar dari kagetnja mendengar itoe nama jang kasohor, awasken ia berdjalan dengen mata me-longong.

Gruaf ticllonte Chrlslo

.

,

BRGIRN

xxxv,

E u

9 e

n i

e .

Sabegitoe lama Eugenie masi bisa kallatan

'dar t Hoe waroeng minoeman, ia teroes lakoeken

tingka seperti orang moeda penganggoeran, jang tida perdoeli segala apa di dalem doenia; lapi sabegitoe lekas ia soeda membiloek di satoe tikoengan djalanan, ia lanles laloeken Hoe tingka poera poera, dan ia lari dengen sakoeatkoeatn]a, menoedjoe ka ia poenja roema rnakan. •

Saking kerasnja ia lari, koetika ia masoek di dalemkamarnja Louise d'Armilly,ia poenjanapas kadengeran bersengal-sengal.

.Akoe . . . akoe rasa sesek sekali," me-ngeloeh Eugenie, seraja boeka boekain kat tjingnja ia poenja badjoe, jang ia lantes lemparken di atas satoe korsi.

"Memang hawa oedara ini hari ada sanget panas," mendjawab Louise, seraja dengen saloe setangan ia pesoet djidatnja, jang basa lantaran kringet.

"Boekan panasnja hawa jang bikin akoe sesek,"

berkata lagi Eugenie, .tap! ini pakean."

Dengen tjepet tjepet ia boeka semoea pakean lakinja, dan lemparken itoe di podjokannja kamar.

Parasnja kaliatan sepertl saorang jang merasa dj~moe.

') a r0a n JanI? e . . '., •

, ll'e a ' 1a::>

oo~ ~r a T o an l an~A~~~~

~,..,..,...---

.

. . d etken kombali manka Achir achir rnarika ap Albert laloe

. kasabaran, dan sekarang poen)a . nia kawan baroe:

menanja pada la p~~ ~ baroekaoe moesti kasi

•5eperti satoe sod.a~:Iem daftar, kaoe taol"

masoek namamoe I "

"Pasti. Inilah karto~koe.. serahken pada ka-'1 b kata begitoe, la

5ambl er f atoe kartoe k tillequ. [ang ia ka-pitein de M~rcer.s d •et kartoe jangtertaboer

loearken dari satoe omp .

inten, dan

l a~tes b:rka~~~

aken kenalken akoe

r.Esok pagi pagt a oean padamoe. 5ekarang poenla soe~ara ~re~p koe mengoetjap sadja.

akoe moesti pergi, an a

Sarn pe katemoe lagi." kataan ia kaloear dari . i perkataan per

Dengen In . ' dan Albert batja nama, Hoe waroe~~. mlno~l~an, kartoe jangditinggalken [ang acta dltJlt~k .dl uoe ,

dalem tangannJa.

Lean d'Armilly."

Tl

J!j u g e n 1 e J'(I

Meliat ini katakoean jang loear biasa dari ka-wannja, Louise merasa koeatir. la singkirken ia poenja djait n, dan dengen berdiri dari tempat doedoeknja, ia awasken Eugenie dengen sorot kaheranan.

Kenapa kaoe?" ia menanja

"Akoe telah dapet Hat Tapi akoe tida bisa bitjara dengen ini pakean. Akoe moesti pake lagi lebi doeloe akoe poen.ja pakean sendi.ri.':

nAkoe taoe betoel, tadi past! telah ada terdiadi apa-apa, maka sekarang kaoe bitjara dan berlakoe dengen begini aneh tjaranja. Tentang hal kaoe poenja pakean sendiri, apatah kaoe tida inget, jang doeloe kaoe telah perna bilang, kaoe tida maoe pake pakean prempoean lagi? Djadi semoea kaoe poenja pakean telah ditinggal di roema."

,,0, akoe tida blsa.pikir, tida bisa mendoega lebi doeloe . . . kasilah akoe satoe pakean-moe, ada apa-apa jang telah kadjadlan, doega-hanmoe itoe ada benar, tapi akoe tidabisa bitjara apa-apa, sabelonnja akoe merasa dirikoe soeda djadi premp.oean kombatl." . .

Eugenie poenja pikiran kaliatannja ada begitoe bingoeng, hingga bisalah didoega pasti, ia telah dapetken satoe perkara jang sanget meharoeken hati. Louise kenal adatnja ia poenja kawan.

Dengen tida.mengoetjap sapata lagi ia boeka lemari pakean jang ada di dalem karnar, dan kasi kaloear saprangkat pakean prempoean compleet, jang ia kasiken pada temennja.

JI

Sasoedanja trima ini'pakean, Eugenie lari rna-soek dalem kamar sabela, dan tida brapa meniet kamoedian ia kaloear kombali, dan sekarang ini seperti saorang prempoean, sabegimana memang' aselinja ia ada.

ltoe kadoea nona pengawakannja kira kira ada sama, hingga Louise poenja pakean ada sedeng

~ekali dipake oleh Eugenie Tjoba orang- orang

J~ng telah kenal ia dengeit nama Leon d'Armilly, blsa katemoe dengen ia dalem kaadaannja jang sekarang, pastilah marika aken djalo tjinta, me-Hat itoe paras jang, maskipoen ada sedikiet gelap warnanja, toch kaliatan sanget elok sekali. Tjoema ada satoe hal jang membikin sedikiet goerem kaelokan itoe, jalah Eugenie poenja ramboet jang aloes dan pandjang telah dipotong sampe pendek koetika ia doeloean moelai ambil poeloesan boeat meniaroe sebagi lelaki.

"Akoe moesti koentji doeloe itoe plntoe," ia kata, seraja poeler anak- koent]! di dalem lobangnja.

"Tjilaka sekali akoe soeda terdjoenken dirikoe dalem ka'ada'an begitoe roepa, hingga akoe tida brani kaliatan orang dalem ka'ada'ankoe jang benar,"

Dengen tarik napas pandjang ia karnoedian djatoken dirinja di atas saloe bangkoe, samentara pada Louise ia kasi tanda, soepaja doedoek di satoe korsi pendek, di hadepannja.

"Sekarang," kata Louise, "apatah kaoe belon maoe tjerita padakoe, ada apa jang soeda terdjadi

fl

i e Jt.: u g 0 n ,j e 3 3

hingga kaoe kaliatannja beglni kagetdan bingoeng, kaoe, jang biasanja toch ada begitoc adem dan

hingga kaoe kaliatannja beglni kagetdan bingoeng, kaoe, jang biasanja toch ada begitoc adem dan

In document MICROVORM NATUUR (pagina 21-33)