• No results found

Schoolvoorstelling voor 1ste graad secundair!

‘Niet echt, wel waar.’is een voorstellingvoorstelling.

Een voorstelling over voorstellingen en alles wat daarbij komt kijken.

Vier acteurs en een stagiair nemen je mee langs de geheimen, codes en afspraken van het theater. Waarom gaat het licht uit in het begin? Wat voor verhalen bestaan er allemaal? Hoe werkt ‘acteren’? Wie is er verliefd op wie?

En wat is een goed einde?

‘Niet echt, wel waar.’ is een speelse inleiding tot het medium theater voor de eerste graad middelbaar.

Fernand is een toevalstreffer. Bram Kelchtermans, Carl von Winckelmann, Jonas Van Thielen en Steven Beersmans begonnen in 2017 in opdracht van 30CC te werken aan een voorstelling over theater. De vier Leuven-zonen ambieerden een soort ‘Dagelijkse kost over theater’. Maar dan zonder eten én zonder Jeroen Meus. Snel bleek dat ze er ook graag een vrouw bij wilden en werd Sabien Van Moorter er bij gehaald. En toen Carl zijn regisseurspet aantrok om er voor te gaan zitten, vroegen ze aan Heleen Desmet om als vijfde speler mee op scène te klimmen.

Bram, Carl, Heleen, Jonas, Sabien en Steven kennen elkaar uit het Leuvense. Na veel bilaterale samenwerkingen zijn ze heel blij om samen deze voorstelling aan de wereld te tonen.

Samen vertegenwoordigen zij LUCA School of Arts, KASK, RITCS, de Toneelacademie Maastricht én Lamda in Londen. Dat leverde best pittige discussies op over wat theater nu eigenlijk wél en nu eigenlijk niet is.

Wat zij alvast wel alle zes delen, is spelplezier en daar loopt de voorstelling van over. Want laat dat duidelijk zijn: ‘Niet echt, wel waar.’ is zelf een échte theatervoorstelling, en eentje die qua toon heel erg juist zit voor de beoogde doelgroep!

Bekijk de trailer: https://vimeo.com/302876766

Bekijk meer materiaal op www.thassos.be/ons-aanbod/volgend-seizoen#

(gebruikersnaam: programmator – paswoord: Aanbod2223) Een volledige captatie is beschikbaar op aanvraag

TE PROSPECTEREN in seizoen 2021-2022!

Voor de meest recente speellijst check www.thassos.be

Van en met: Steven Beersmans of Tijs Verbrugge, Heleen Desmet, Bram Kelchtermans, Sabien Van Moorter of Pleun van Engelen, Jonas Van Thielen, Carl von Winckelmann

Techniek: Bregt Janssens Productie: 30CC Leuven

Speelperiode: -wo 5 oktober t/m vr 28 oktober 2022 -ma 24 aptril t/m wo 26 april 2023 Zaal: middelgrote tot grote zaal

Max. publiek: 200 à 250 (enkel parterre, enkel middenbeuk) Leeftijd: vanaf 12 jaar (sv: 1ste graad secundair)

Fernand

ONZIN (VOOR GEVORDERDEN)

Kritisch denken voor pubers

Schoolvoorstelling voor 1ste graad secundair!

De mens deelt 50 % van zijn DNA met fruitvliegjes en goudvissen. Onze DNA-volgorde is niet veel anders dan die van een banaan. En we hebben minder genen dan een worteltje. Dus laat ons niet te hoog van de toren blazen.

Maar één ding maakt onze mensensoort volstrekt uniek:

het verzinnen van verhalen.

Op de dag zonder gisteren:

OERKNAL!

Het begin van alles: ruimte, materie en tijd.

De Belg George Lemaître kwam met deze wonderlijke theorie op de proppen, in een tijd waarin haast iedereen dacht dat het universum altijd hetzelfde was geweest en zou blijven.

Iedereen verklaarde hem gek. Later kreeg hij gelijk.

Wetenschappers als George zullen er gelukkig altijd zijn.

De buitenbeentjes, de misfits, de onruststokers, de tegendraadsen.

Zij die zo gek zijn om de wereld te willen veranderen, en het dan ook nog doen.

Maar hoe onderscheiden we de kwakzalvers van de genieën?

Waarom geloven nog steeds zoveel mensen dat de aarde plat is, dat de maanlanding nooit heeft plaats gevonden

en dat de verschrikkelijke sneeuwman echt bestaat?

In ‘Onzin (voor gevorderden)’ gaat Fernand, op hun bekende aanschouwelijke wijze, op zoek naar de valkuilen van ons denken en ontmaskeren ze de idioot in ieder van ons.

Een voorstelling over kritisch denken, pseudowetenschap en de verpletterende kracht van een goed verhaal.

Bekijk meer materiaal op www.thassos.be/ons-aanbod/volgend-seizoen#

(gebruikersnaam: programmator – paswoord: Aanbod2223)

TE PROSPECTEREN in seizoen 2021-2022!

Voor de meest recente speellijst check www.thassos.be

Spel: Bram Kelchtermans, Heleen Desmet en Steven Beersmans

Tekst en eindregie: Carl von Winckelmann Dramaturgie: Sabien Van Moorter Scenografie: Gilles Polak

Max. publiek: 200 à 250 (enkel parterre, enkel middenbeuk) Leeftijd: vanaf 12 jaar (sv: 1ste graad secundair)

Uitkoopsom: -€ 1600 + 6% BTW + auteursrechten + vervoer -bij 2 voorstellingen op 1 dag: € 2400 + 6%

BTW + auteursrechten + vervoer Specifieke gegevens: opbouw gebeurt standaard de dag zelf

Catering: eenvoudige, creatieve maaltijd voor 4 personen www.fernandspeelt.be

Het Zuidelijk Toneel / Rashif El Kaoui & Ahmet Polat DE BASTAARD

Halfbloed reist naar verleden en toekomst

Ik ben een bastaard, een halfbloed, een

vuilnisbakkenras. Veelal een passe-par-tout, nog vaker een passe-par-rien.

Mijn X-chromosoom komt uit de Vlaamse Kempenklei, mijn Y-chromosoom uit het mulle Atlaszand. Ik zou niet mogen zijn.

Ik ben problematisch. Ik doe denken aan een verleden liefst vergeten. Ik ben een bastaard.

Aan het woord is Rashif El Kaoui. Samen met Ahmet Polat en Michelle Samba reconstrueert hij de route van zijn vader, die vanuit Marokko naar België reisde en stierf in Zuid-Frankrijk. Een terugkeer naar een vader die hij amper heeft gekend. Ahmet gelooft dat een reis de beste stap zou zijn voor Rashif, om zichzelf beter te begrijpen.

De voorstelling is meer dan Rashifs reisverslag. Het zou ook het verhaal van Ahmet, Michelle of jou kunnen zijn.

Want misschien wist je het nog niet, maar uiteindelijk zijn we allemaal bastaard. De voorstelling vormt een ritueel, een poging een eigen plek te vinden in onze tijd.

Ahmet Polat is wereldbekend als fotograaf, was in Nederland fotograaf des Vaderlands en is documentaire-maker. Rashif El Kaoui is acteur, rapper, podcastmaker én schrijver. Als acteur was hij te zien in voorstellingen van ’t Arsenaal, HETPALEIS, fABULEUS, Monty en KVS. Hij toert samen met Amara Reta uitgebreid met de voorstelling ‘Een Jihad van Liefde’. Michelle Samba, een poëtische ziel, is een veelgevraagd drummer en muzikaal multitalent. Met film, slam poetry, live muziek, proza en vertelling geven zij inzicht in hoe de blik van anderen ons denken beïnvloedt, en leidt tot een constant dubbel bewustzijn.

‘De Bastaard’ is ritmisch, scherp van taal, indringend, oprecht en laat je niet onberoerd achter.

De Belgisch-Marokkaanse acteur en theatermaker Rashif El Kaoui maakt in ‘De Bastaard’ tegen heug en meug een reis naar het land van zijn vader. Zijn twijfel en weerstand zorgen voor een schurend portret van een man met ‘dubbel bloed’. Hij onderhoudt het publiek bijzonder charmant over zijn twijfels, zijn leven, zijn afwezige vader en zijn pogingen een eigen plek te vinden in een wereld waarin ‘bastaards’ niet gewild zijn. […] Door de ingenieuze theatralisering van de sociale dynamiek tussen de makers roept ‘De Bastaard’ boeiende vragen op over identiteit, afkomst, trauma en zelfbeschikking. (Marijn Lems – Theaterkrant)

‘De Bastaard’ is een indringend en ontroerend pamflet dat nog lang nagonst. (De Volkskrant)

El Kaoui heeft alles in handen om zijn pamflet van een bastaard uit te laten groeien tot, in meer dan één betekenis, de voorstelling van zijn leven. (Guy Van Vliet – Het Nieuwsblad ****)

In elk koningsdrama heb je de bastaard die ook zijn deel van de koek opeist. Altijd negatief geportretteerd. Wij herstellen dat beeld in ere want de toekomst is niet alleen aan de vrouw, ook zeker aan de bastaard.

(Piet Menu, artistiek leider Het Zuidelijk Toneel)

Bekijk meer materiaal op www.thassos.be/ons-aanbod/volgend-seizoen#

(gebruikersnaam: programmator – paswoord: Aanbod2223)

TE PROSPECTEREN in seizoen Spel: Rashif El Kaoui en Ahmet Polat

Speelperiode: za 14 januari t/m vr 10 maart 2023 Zaal: kleine tot middelgrote zaal

Max. publiek: 250

Uitkoopsom: -avondvoorstelling: € 1950

-bij school + avond op 1 dag: € 2950 + 10% auteursrechten, inclusief vervoer Specifieke gegevens: -min. speelvlak: 6m breed, 6m diep, 4m hoog

-overnachting voor 4 personen, afhankelijk van de planning en locatie

-ook mogelijk als schoolvoorstelling (max. 250 / 3de graad secundair)

Catering: eenvoudige, creatieve maaltijd voor 4 personen www.hzt.nl

Het Zuidelijk Toneel / Spoken Stories

#HERO

(NIEUW) (ZOWEL IN DE THEATERZAAL ALS OP LOCATIE)

Een aanstekelijke jongerenvoorstelling over

‘helden’. Voor alle Vlaamse jongeren die gek zijn van Nederlandse spoken word, gespeeld door twee ad rem improviserende Amsterdammers.

Soufiane Moussouli en Luan Buleshkaj creëerden samen een jongerenvoorstelling voor pleintjes, basketbalveldjes, sportzalen, scholen en theaters. Een vrolijke, interactieve en persoonlijke voorstelling over de betekenis van helden voor jongeren. Soufiane gelooft heilig in helden, terwijl Luan vol zit met twijfels. De ene ziet in iedereen een held, terwijl de ander het hele heldendom liever zou afschaffen. Een voorstelling over helden en antihelden, over voetbalvaders en

superhelden. En over vriendschap natuurlijk, daar kan geen heldendom tegenop.

Moussouli en Buleshkaj zijn twee makkers en makers uit Amsterdam Nieuw-West. Samen met Fouad Lakbir richtten ze het collectief Spoken Stories op. Bij Het Zuidelijk Toneel maken ze hun eerste gezamenlijke productie. Ze vallen op door hun unieke mix van spoken word, storytelling en theater. Ze spreken het publiek rechtstreeks aan, ze tonen zowel hun kwetsbaarheid als hun skills. Voor deze voorstelling hebben ze enkel een podium nodig waar hun kleine aanhangwagen kan staan. Daar zit alles in. Een loopband, een schrijfbord,… Deze helden van het theater kunnen met dit simpele, flexibele decor elk publiek en elke locatie aan.

‘#HERO’ is een crashcourse heldendom. Samen met de makers van de voorstelling kun je op school of in het theater verder aan de slag rond het thema ‘Helden’. Storytelling is het startpunt van de interactieve workshop die in combinatie met deze voorstelling bijgeboekt kan worden.

Bekijk meer materiaal op www.thassos.be/ons-aanbod/volgend-seizoen#

(gebruikersnaam: programmator – paswoord: Aanbod2223)

Tekst en spel: Soufiane Moussouli en Luan Buleshkaj Eindregie: Peter Vandemeulebroecke

Artistiek advies: Piet Menu

Productie: Het Zuidelijk Toneel

Speelperiode: data op aanvraag doorheen het seizoen Zaal: zowel in theaterzaal als op locatie (schoolplein,

basketbalveld,…) Max. publiek: 70

Uitkoopsom: € 1650 + 10% auteursrechten, inclusief vervoer (= dagprijs voor max. 3 voorstellingen op 1 dag) Specifieke gegevens: -plug & play-voorstelling

-er wordt gespeeld op een aanhangwagen -mogelijk op locatie, mits stroomaansluiting -duur voorstelling: 60 minuten

-overnachting voor 3 personen, afhankelijk van de planning en locatie

kunstZ / Adams Mensah MISSING

Een elfjarige Afrikaanse jongen heeft zijn vader nog nooit gezien, want die leeft in Europa. Het leven van het kind speelt zich af in zijn vertrouwde omgeving in Ghana.

Later, veel later, reist hij naar die onbekende man in dat onbekende land. Maar voor het zover is, doet de fantasie zijn werk. Zijn vader wordt een god. Tot hij de man ontmoet...

Elke migratie heeft zijn eigen verhaal.

Elke migratie draagt ook een universeel verhaal in zich.

Adams Mensah beschrijft met beweging, video en tekst de verwarring, het gemis, de hoop en de ontgoocheling van een elfjarige. Het publiek reist met hem mee in zijn groei van kind tot man.

Adams Mensah is een Ghanees-Belgische acteur, regisseur, danser en filmmaker. Op zijn vijftiende begon zijn acteercarrière in het theaterstuk ‘Genesis’ in een regie van Greet Vissers. Sindsdien werkte hij samen met makers en regisseurs als Guy Cassiers, Jo Roets, Luk Nys, Michael De Cock, Sabri Saad el Hamus, Neske Beks, Franz Marijnen, Reinhilde Decleir,… Hij speelde o.a. bij Muziektheater Transparant/Het Geluid Maastricht, kunstZ, Leen Braspenning en Het Bos. Zijn dansvoorstelling ‘Ford Escort’ toerde langs verschillende culturele centra in Vlaanderen om te eindigen in de Bourlaschouwburg tijdens de Antwerpse Kleppers (2013). Mensah studeerde ook Audiovisuele Kunsten aan Sint-Lukas Brussel en heeft sindsdien verschillende films op zijn conto staan, waaronder de documentaires ‘Me a Belgian, My mother a Ghanaian’ en ‘Ghana For You’ die vertoond werden op nationale en internationale filmfestivals. ‘Ghana For You’ werd daarnaast ook uitgezonden op Canvas.

Naast zijn theaterwerk was Mensah ook te zien als Ayo Buhari in de VTM-soap ‘Familie’.

Voor ‘MISSING’ werd hij gecoacht door Mokhallad Rasem en Helder Seabra. Greet Vissers tekende voor de eindregie.

Bekijk de trailer: https://vimeo.com/295772015

Bekijk meer materiaal op www.thassos.be/ons-aanbod/volgend-seizoen#

(gebruikersnaam: programmator – paswoord: Aanbod2223)

Concept: Adams Mensah

Spel: Adams Mensah en Danny Muboti Coaching: Mokhallad Rasem en Helder Seabra Vormgeving: Katrijn Baeten

Videomapping: Sam Vandenhoeck en Grimm Van Gestel Eindregie: Greet Vissers

Productie: kunstZ met de steun van Africalia, Stad Antwerpen, Het Bos en Otark Productions

Speelperiode: data op aanvraag doorheen het seizoen Zaal: kleine tot middelgrote zaal

Max. publiek: 200

Uitkoopsom: -€ 1500 + auteursrechten, inclusief vervoer -bij 2 voorstellingen op 1 dag: € 2500 + auteursrechten, inclusief vervoer Specifieke gegevens: -ideale speelvlak: 8m op 8m

-ook mogelijk als schoolvoorstelling

(max. 200 / voor 4de t/m 6de jaar secundair) Catering: eenvoudige, creatieve maaltijd voor 4 personen www.kunstz.be

Mestizo Arts Platform, KVS en Rataplan / Fikry El Azzouzi met Chaib Idrissi & Enrique Noviello

SCHADUWVLIEGJES

Een muzikale, zwarte komedie

Twee absurde wezens voeden zich met lijken.

De smaken en de geuren vertellen hen hoe elk van deze mensen stierf. Een longontsteking, een hartaanval of een lotje uit de kanker-tombola.

Deze aandoeningen lijken hen niet te deren. Maar met het proeven van de laatste emoties hebben ze het veel lastiger. Vooral angst, woede, depressie en eenzaamheid.

Dat brengt hen helemaal van hun stuk. De geuren maken niet alleen misselijk, ze doen ook trippen en hallucineren.

Hebben we die gevoelswereld onderschat? Zijn emoties gevaarlijker dan ziektes? En hoe fundamenteel kunnen ze ons als wezens ondermijnen?

Fikry El Azzouzi schrijft voor de twee performers, Chaib Idrissi en Enrique Noviello, een nieuwe tekst. Beide acteurs stralen een rauwe energie uit, hebben een bedreigend charisma, maar ontwapenen door hun humor en lach. De stijl van scenograaf Younes van den Broeck sluit naadloos aan bij dit onderwerp en dit duo performers.

Bekijk meer materiaal op www.thassos.be/ons-aanbod/volgend-seizoen#

(gebruikersnaam: programmator – paswoord: Aanbod2223)

Enrique Noviello heeft 2 bands, El Juntacadáveres en Murga Armada. Hij schreef de muziek voor en speelde mee in voorstellingen zoals ‘Amigos en Hannibal’ (t,arsenaal), ‘Rumble in da Jungle’ (SINCOLLECTIEF,

Arenberg, MAF, t,arsenaal), ‘Klank van de stad’ (Madam Fortuna), ‘Mag ik een danske?’ (HETPALEIS) en

‘Kamyon’ (KVS). Hij stond als muzikant en acteur in ‘L’Homme de la Mancha’ (KVS) en maakte met Junior Mthombeni een cd voor het kinderboek ‘Verre Vrienden’ (Michael De Cock/Gerda Dendooven).

Chaib Idrissi creëerde een eerste voorstelling onder SINCOLLECTIEF, ‘De Hoeder’. Hij was te zien in de film

‘De Figurant’ en in de theatervoorstelling ‘L'Homme de la Mancha’.

Fikry El Azzouzi is auteur, bekend van zijn columns voor o.a. De Morgen en De Standaard, romans en theater-teksten. Hij schreef o.a. ‘Het Schapenfeest’, ‘Drarrie in de nacht’, ‘Alleen Zij’, ‘De Beloning’, de theatertekst voor ‘Reizen Jihad’, ‘Drarrie in de nacht’… Daarnaast is hij ook maker bij Jr.cE.sA.r.

Junior Mthombeni is theatermaker, acteur en muzikant. Hij liet zich opmerken als artistiek leider van het SINCOLLECTIEF met de voorstellingen ‘Troost’, ‘Rumble in da Jungle’ en ‘Reizen Jihad’. Daarna creëerde hij vanuit collectief Jr.cE.sA.r. de succesvoorstellingen ‘Malcolm X’, ‘Drarrie in de Nacht’ en ‘Dear Winnie’. Samen met artistiek leider van KVS, Michael De Cock, regisseerde hij de Brel-adaptatie van ‘L’Homme de la Mancha’.

Hij werkte o.a. met Tone Brulin in de KNS en Alida Neslo bij De Nieuwe Amsterdam.

Gerardo Salinas is stadsdramaturg bij KVS en is nauw betrokken bij Mestizo Arts Platform.

TE PROSPECTEREN in seizoen 2021-2022!

Voor de meest recente speellijst check www.thassos.be

Tekst en regie: Fikry El Azzouzi

Spel: Chaib Idrissi en Enrique Noviello Spelcoaches: Junior Mthombeni en Cesar Janssens Muziek: Enrique Noviello

Dramaturgie: Gerardo Salinas

Speelperiode: op aanvraag doorheen het hele seizoen Zaal: kleine tot middelgrote zaal

Max. publiek: 200

Uitkoopsom: -€ 1400 + 6% BTW + auteursrechten, inclusief vervoer

-bij 2 voorstellingen op 1 dag: € 2000 + 6% BTW + auteursrechten, inclusief vervoer

Specifieke gegevens: ook mogelijk als schoolvoorstelling (max. 150 / 2de en 3de graad secundair) Catering: eenvoudige, creatieve maaltijd voor 3 personen www.mestizoartsplatform.be - www.kvs.be - www.rataplanvzw.be

Muziektheater DE KOLONIE & I SOLISTI WE DENKEN DE WERELD

(NIEUW)

Voor iedereen vanaf 12 jaar

De wereld, dat is de ander.

Soms ver weg, soms dichtbij.

In ons hoofd.

In ons hart.

Denken we de wereld te kennen.

Vele jonge mensen vinden hun plek niet.

Eén ontmoeting kan een leven veranderen, maar ontmoetingen zijn schaars of zitten vaak vol ruis.

Dichteres Amina Belôrf en theatermakers Mieke Dobbels en Mieke Laureys kennen elkaar nauwelijks en wonen ver van elkaar. Ze gaan een verbond aan en schrijven elkaar brieven. Ze willen elkaar doorgronden.

Op papier. Letters, woorden en zinnen dagen hen uit zichzelf en de ander beter te leren kennen, elk vanuit hun eigen achtergrond en persoonlijkheid. Zo gaan ze een ontmoeting aan met wat ver en dichtbij is, vertrouwd en onbekend. Zullen ze zichzelf beter leren kennen? Is de ander wie ze denken dat ze is? Kunnen ze zichzelf zonder schroom, in alle openheid en zonder beperkingen, blootleggen op papier? Kan je de wereld beter leren kennen door de ander te doorgronden?

‘We denken de wereld’ is een muziektheatervoorstelling waarin een briefwisseling uitgroeit tot een theatrale handleiding voor het leven. I SOLISTI gaf componist Mathias Coppens de opdracht om nieuw werk te schrijven dat ook jonge mensen inspireert en triggert. De muziek biedt een tegenwicht aan de woordenstroom op podium die nu eens rustig kabbelt en dan energiek uitbarst in een spoken word-vulkaan.

Amina Belôrf gooide hoge ogen met haar dichtbundel ‘Zonder het licht te breken’ waarin ze vertrekt vanuit het migratieverhaal van haar vader. Taal is voor haar als eten en drinken: levensnoodzakelijk. Mieke Dobbels bewees in het verleden met o.a. haar ‘The Broken Circle Breakdown’ dat ze in staat is een persoonlijk onderwerp universeel te maken. Mieke Laureys gelooft in de hoop en troost van actuele verhalen. Niet met woorden, maar met muzieknoten schrijft Mathias Coppens mee aan ‘We denken de wereld’.

Bekijk meer materiaal op www.thassos.be/ons-aanbod/volgend-seizoen#

(gebruikersnaam: programmator – paswoord: Aanbod2223)

Spel: Amina Belôrf en Mieke Laureys

Muziek: I SOLISTI in een bezetting met hobo, fagot en slagwerk

Tekst: Mieke Dobbels, Amina Belôrf en Mieke Laureys Compositie: Mathias Coppens

Coach: Mieke Dobbels

Productie: DE KOLONIE en I SOLISTI, met de steun van de Vlaamse overheid, c o r s o Berchem, Het Laatste Bedrijf en Tax Shelter van de Federale Overheid Speelperiode: vr 17 februari t/m za 1 april 2023

Zaal: kleine tot middelgrote zaal

SKaGeN

HET GEZIN VAN PAEMEL

Baron Cyriel Buysse

Ontdek deze parel uit de Vlaamse theaterliteratuur en kijk naar het Vlaanderen van vandaag. Waar nog steeds gewerkt, geïntegreerd en geassimileerd moet worden.

Waar klassen en gemeenschappen nog altijd niet elkaars taal spreken. Waar families uit elkaar worden gereten en jong en oud, arm en rijk, met getrokken messen

tegenover elkaar staan over grond en geloof. Waar economische migratie nog steeds een noodzaak is.

En onderdrukking door de 1% leidt tot een verhitte strijd: ‘Het gezin Van Paemel’ in een wereld in verandering, toen -1903- en nu.

Acteur Valentijn Dhaenens reisde de afgelopen 12 jaar voor SKaGeN de wereld rond met de

succesmonologen ‘DegrotemonD’, ‘DeKleineOorlog’ en ‘Onbezongen’. In ‘DeKleineOorlog’ ontdubbelde Dhaenens zich via schermen en ging hij in dialoog met zijn 7 alter-ego’s.

In ‘Het gezin Van Paemel’ gaat Dhaenens hierin nog een hele stap verder en vertolkt hij alle 13 personages. In elk van de vier bedrijven speelt hij een ander cruciaal karakter live: De zoon, de pastoor, de barones, pa Van Paemel. De talrijke antagonisten, ook vertolkt door Dhaenens, zijn digitaal aanwezig. Voor wie er nog aan twijfelde, ‘Het gezin Van Paemel’ wordt géén monoloog, maar een proeve van creativiteit en meesterschap.

Deze versie van de Vlaamse oerklassieker vertelt echter meer dan een bravoure. Dhaenens toont ons doorheen deze enscenering een gevecht met demonen uit ons aller verleden. Hij voert een intensief gesprek met zijn

Deze versie van de Vlaamse oerklassieker vertelt echter meer dan een bravoure. Dhaenens toont ons doorheen deze enscenering een gevecht met demonen uit ons aller verleden. Hij voert een intensief gesprek met zijn