• No results found

Dikoeboer : idoep-idoepan

In document SIGNATUUR MICROVORM •• (pagina 25-30)

Maximiliaan toenggoe, sampe Benedetto poenja goesar lantaran tida bisa dapetken itue harta jang ditjari, naek di poentjaknja, dan lantes la oelangken kombali dengen sabar itoe perkataan perkataan, [ang'tadi ia telah oetjapken:

.Akoe sedia boeat trima kamatian"

,0, begitoe?" menanja Benedetto dengen tjara menantang. ,.Baeklah, binasa, itoelah soe-da moesti; kaoe moesti mati; tapi segala Hoe seksaan, j jang graaf Monte Christo telah

lakoe-.ken .atas dirinja baron Danglars, Hoe semoea

terlebi doeloe kaoe moesti rasaken, sabelonnja kabinasaan boleh lepasken kaoe dari kaoe poenja sengsara.'

, "Akoe sedia boeat pikoel ini semoea," M ax-miliaan mendjawab lagi dengen tabah.

• \toe kita nanti Hat," berseroe Benedetto dengen I

moeloet herboesa, samentara ia kasi tanda pada kawan kawannja.

Marika ini lantes rame rame lompat menjerang pada Maximiliaan, jang marika djatoken di atas tarra. Kadoea tangan dan kadoea kakinja lantes diiket dengen sapotong tali, jang itoe orang-orang djahat memang sengadja bawa.

ltoe lobang di dalem gowa, di mana tadinja kardinaal Spada poenja harta telah di pendarn,

Dik0 e b0e r i d0ep -idoe pa n 209

di atas batoe zonder ada tikarnja, hingga ia poenja badan djadi kakoe lantaran kadinginan. Hoe tall jang mengiket ia poenja tangan dan kaki masoek di dagingnja. Ini kesengsaraan badan dibikin lebi seroeh lagi oleh sengsaranja ia poenja pikiran, jang tida brenti ingat pada estrinja di roema.

Lantaran Hoe semoea ia djadi sepertl separo mabok pikirannja. Di tenga-tenganja soeara ber-soerak dari Hoe pendjahat-pendjahat di dalem roeangan samping, kadang-kadangia dengar satoe soeara jang tida njata, soeara mana ia tida blsa kenalken dari mana asalnja.

Ini soeara dateng dari Hoe roeangan di dalem tana [ang doeloe dipake sebagi tempat tinggal oleh Haydee dan graaf de Monte Chrlsto, dan di mana sekarang itoe pendjahat-pcndjahat sedia-sedia boeat menginep.

Hoe divan divan soetra, itoe randjang randjang jang dirias dengen bloedroe soelaman, itoe perma -dani perma-dani Toerki, jangmasi ada di daIam itoe kamar, sabegirnana graaf de Monte Christo telah tinggalken,sekarang dipake boeat Hoe pembadjak pembadjak rebahken badannja jang penoe dosa,

Doea di antara marika pergi ka kapalFerantidan tida antara lama dateng kombali dengen bawa satoe tong ketjil terisi brandy. lni tong ketjil sigra dlboe-ka dan ledlboe-kas sedlboe-kali isinja djadi abis. Hoe orang-orang, jang sekarang katambahan kamasoekan

minoema~ keras menoendjoeken, tingkanja, tida beda dengen binatang binatang liardi dalamalas.

l~

Ura:!!" .J~)[0111'-Ch d,lu

kaliatan mirip sekali seperti satoe lobang koeboer,

besar dan dalemnja- .

"Lemparken ia di dalem itoe lobang,"Benedetto membri prenta. la poenja mata jang item besorot ked jam dan menoendjoeken seroenja ia poenja kagemasan pada moesoenja. wKaloe kita tida bisa dapetken harta jang kita tjari, biarlah ia dapetken lobang koeboernja."

Benedettopoenja orang-orang tida berlakoe ajal, hanja lantas toeroetken itoe prenta dari.marika poenja madjikan. Maximiliaan sama sekali tida melawan. Danapatah djoega goenanjaia malawan?

la, dengen teriket kaki- tangannja, tjoema sendirian sadja, berhadepan dengen begitoe banjak pen-djahat-pendjahat, jang kakedjamannja tida ber -watesI la melengken bisa tabahkenhatinja boeat menanggoeng segala itoe seksaan sebagi satoe lelaki sedjati.

"Biarlah ia meletak di sitoe," .kata Benedetto.

wbiarlah rasaken lapar dan aos sampe setan Djibrail anterken djiwanja ka neraka."

Sasoeda Maximi li.lan dilemparkendi dale m itoe lobang, itoe orang-orang djahat,dengen Benedetto djalan di depan, lantas berlaloe. Tjahajanja marika poenja obor mingkinlama djadi semingkin gelap, sampe achir-achir kaadaan di dalamitoe gowa djadi gelap sekali. .

Begitoelah Maximiliaan tinggal di dalem lobang nja saantero malem, tapi ia poenja daratochrnasi teroes mengalir di oerat-oeratnja. la diletaken 208 Di k0e b0e r i d0ep-i doe pa n

210 Dik0 eb0e r i cl0ep -icl0e pan Melengk~n Benedetto sendiri jang tlda djato di bawa pengaroenja alcohol. [a poenja pikiran tinggal terang seperti biasadan otaknja tidabrenti berpikir, mentjari lagi lain lain akal Iblis.

"Nanti pagt kita orang berlajar pergi dari slnl,' ia kata. "Tapi sabelonnja brangkat, kita moesti

bikin orang tawanan kita tida bisa terlepas.

Koempoelken semoea batoe jang kaoe orang bisa dapat, dan toetoeplah \toe pintoe [ang menoe-, djoe ka kamar sebla." ,

ltoe orang orang [ang djadi bertamba kedjam lantaran bekerdjanja aer alcohol, samboet ini prenta dari kapalanja dengen segala kagoembiraan.

Marika lantes moelai bekerdja dan koempoelken semoea batoe sebegitoe banjak seperti marika bisa dapat. Dan itoe soeara, jang Maxim:liaan dapat dengar, tapi tida taoe dari mana asalnja, adalah soearanja itoe batoe batoe, jang

dltoernpoek-toempoek boeat toetoep itoe pintoe.

Koetika matahari pagi moelai mementjarken sinarnja di atas boemi, dan ada djoega .jang menemboes masoek di dalam itoe gowa, itoe tembok soeda rampoeng di berdiriken.

,,~oeda," kata Benedetto dengen senang,

sa-mentara ia awaskan pakerdjaannja ia poenja orang orang, ..akoe poenja pakerdjaansoeda selese dan akoe batik ka Parijs boeat kasi kabar padaiboekoe dan baron Danglars."

Dengen sekalian kawan kawannja ia batik pergi ka pasisll, ~an lagi ~abentar kapal

Feranti

Di k0eb0erid 0 0p -j doe pari 211

soeda angkat djangkarnja dan berlajar menoedjoe ka paslsir Frans.

M~ximilaan roepania soeda djadi poeles di waktoe: ampir pagl, la tlIa dengar soearan]a ltoe perampok perampok bersoerak koetika marika hendak berlaloe darl Hoe gowa.

Waktoe la boeka matanja lagi, di ia poenja tempat ada sedikiet terangnja mataharl jang hendak sllem,

la soeda tidoer saantero harl,

la poenja anggota anggota badan jangkakoe dart sakit semoea bikin ia inget pada itoe malem [ang penoe kasengsaraan dan pada ia peen] a nasib jang djelek, la poenja kainginan boeat tinggal idoep, ia poenja tenaga badan jang telah djadi bertamba koeat sebab dapet tidoer baek, serta djoega Hoe sinarnja matahari jang sekarang ia bisa liat, bikin lebi besar hatir.ja.

Maskipoen kaki dan tangannja terikat, ia pak-saken tenaganja boeat geraken badann]a, dan achir achir ia bisa bangoen doedoek di hoe lobang.

Sekarang ia Hat ka koelilingan pendjoeroe boeat tjari pintoenja Hoe kamar, tapi ia poenja mata melengken menampak baroe di sapoeternja, tida ada satoelobang jang bisa diliwatken manoesia.

Bermoelaia tida mengarti, ada apa jang soeda kadjadian, hingga itoe piutoe, jang kemaren malem ia toch baroe liwatken, sekarang dengen mendadak telah djadi ilang, tapi plahan plahan ia djadj

212 Dik0eb0 (\r id0e p-ido epan

terboeka ingetannja, ia soeda djadimengarti, jang orang soeda sengadja tembokitoe pintoe,soepaja ia tida bisa kaloear.

la telah dikoeboer idoep-idoepan.

.*.

Dengen dapet angin laoet bagoes, satoeminggoe sasoedanja brangkat dari poelo Monte Christo, kapal Feranti telah sampe di pelaboean Marseille.

Benedetto serahken kapalnja padala poenja orang orang klasi, boeat ganlinja marika ini poenia gadjih. lni orang orang merasa senang dengen itoe toekaran, sebab dengen tjara begini marika bisa teroesken marika poenja kainginan, boeat mengoembara di tengah laoelan, aken menjerang kapal kapal dagang jang tida bersendjata.

Samentara begitoe Benedetto sekarang menjaroe sebagi saloe orang bangsawan Italiaan dan ia landjoelken ia poenja koerangadjar sampe begitoe djaoe, hingga seboet lagi dirinjadengenia poenja gelaran jang doeloe, graaf Andree Cavalcanti.

Dengen pake ini narna ia ambit kaartjis boeat menoempang kreta pos ka Parijs,dansebabkreta ini baroe akan bran gkat nanti brapa djam lagi, ia Iiwatken ia poenja tempo jang iseng dengen. djalan-djalan bergelandangan di seloeroe kota.

Samentara ia djalan-djalan zonder mempoenjai toedjoean jangtentoe daniseng-iseng godasemoea nona-nona moeda jang iakatemoekendi djalanan, ia poenja mala dapet liat satoe njonja.jangpake

Di k0e b0erid0ep-i doepan 213

pakean kaboengan. Ini njonja ia lantes kenalken sebagi Mercedes, istrinja graaf de Morcerf, jang mana telah boenoe diri lantaran tida maoe lebi lama pikoel maloe. Njonja gravin de Morcerf adalah iboenja Albert de Morcerf, jang telah brangkat ka Afrika, boeat berperang dengan orang-orang Arab. '

Benedettosemboeni di blakangnjasatoe tembok dan sasoedanjaMercedes Jiwat zonder dapet liat padanja ia ambil poetoesan boeat ikoeti ininjonja dari blakang.

Maskipcen Mercedes pake koedoeng moeka, toch Benedetto bisa liat poetjetnja ia poenja paras, dan djoega bekas-bekasnja aer mata jang ia telah koetjoerken. Begitoelah Bendetto bisa dapet kanjataan bahoea iboenja poen soeda lakoeken ia poenjabagi anpakerdj aanboeat lindespadagravin Morcerf, samentara baron Danglars pasti lelah seleseken pakerdjaannja boeat binasaken Albert.

la sanget ingin taoe, apatah iboenja dan baron Danglars dapetken hasil begitoe tjoekoep dalem maslng-masing ichtiarnja, sabegimana ia soeda dapetkendalemia poenja daja aken memboenoe Maximiliaan. la pikir, ia tentoe bisa dapet taoe apa-apa, kaloe teroes ikoetken Mercedes poenja perdjalanan, dan begitoelah djoega ia lantes berboeat. la kasi Mercedes djalansedikit djaoe di moekanja, dan pasang mata betoel-betoel,soepaja djangan sampe ini moesoe Hang dari paman-dangannja.

Dikoeboer idoep-idoepan ~5

poenja gerakanmoelai di lakoeken. Roepa-roepania baron Danglars poen telah dapelken basil bagoes dari pakerdjabannja."

nAb, ini, njonja Gravin, disinilab ada soerat boeat kaoe dateng dari Parijs", sekarang kade-ngeran itoe chefpos bertreak. Roepanja baroe sekarang ia dapetken itoe soerat antara satoem-poekan soerat-soerat lain.

nO, [a," mendjawab Mercedes. "Tentoe dari njonja Danglars. Hoe harl ia dateng koendjoengi padakoe, dan oleh.kerna meliat akoe poenla kakoeatiran tentang dirlnja akoe poenja poetra,la berdjandjl maoe tanja katerangan di kantoornja minister perang di Parljs."

"Djoega iboekoe menoendjoeken, jang la tlda kasi liwat temponja dengen sla-sia," piklr Benedetto.

Mercedes boeroe-boeroe trima ia poenja soerat dari tangannja itoe pembesar pos, dan dapet kanjataan, bahoea sasoenggoenja toelisan !toe dateng dari njonja Hermlne. la Ini kasi taoe, kabar jang paling blakang dltrima oleh minister perang, ada mewarta, bahoea satoe minggoe jang berselang Alberl de Morcerf telab dipreksa di moeka pengadilan militair, jang telah djatoken hoekoeman mati padanja. lantaran soeda branl menjerang ia poenja pernbesar. Dan iloe hoekoe-mankatanja aken dilakockenpadaharisaliwatnja dari itoe parnareksaan. Sarnpe sekaraug belon ada kabarjang sasoenggoenja Albert soeda men-Dengen plahan Mercedes poenja perdjalanan

menoedjoe ka satoe roema makan,tempat brang-katnja kreta pos ka Parijs, dan jang digoenaken djoega sebagi kantor pos dad kota Marseille.

"la tentoe perloe tanja,apatahada soerat dateng dari poelranja," pikir Benedetto, samentara ia masoek di dalemitoe roema makan dengenIiwat dipintoenjatem patmlnoem,Sasoedanjaiaminoem sedikit boeat semboeniken ia pocnja maksoed [aug betoel, ia teroes pergi karoemasebla,[altoe

tempat soerat-soerat ditr ima dan dibagi-bagiken.

la pili satoe tempat scmboeni dari mana ia bisa liat dan dengar semoea perkara jangkadjadian, zonder jang sendirinja blsakaliatan o.eh orang.

Mercedes teroes madjoe sampe di moeka medja toelisnja pembesar kantor pos, dan di sitoe ia tanja dengen soeara jang terangmenoendjoeken koeatirnja;

"Apatah ada soerat dateng darl akoe poenja poetra?"

Hoe pembesar kantor pos tjoema goleng ka-palanja.

nO, allah! allah!" meratap Mercedes, sembari tekepken kadoea tangannja, gerakan mana me-noendjoeken poetoesnja ia poenja pengharepan.

"la berdjandji maoe toelis saben minggoe, dan sekarang soeda lebi dari saboelan akoe tiada trima apa-apa dari ianja."

nKaloe begini memang tjotjoki kata Benedetto dalem hatinja sendiri "Kira.kira di Hoe tempokita 214 Dik0ehoerid0ep. id0epan

I

I

- - - -

-B1\GlRN XXI.

In document SIGNATUUR MICROVORM •• (pagina 25-30)