Aieggy behoort tot de nieuwste categorie robots voor kinderen van 4-8 jaar.
Aieggy kan aangestuurd worden in de stijl van de BeeBot. Niet door op knopjes te drukken en te onthouden wat je gedaan hebt, maar via codingskaarten die Aieggy lezen kan.
Vooruit. linksaf, rechtsaf en omdraaien. Daarnaast kunnen ook de “geheugenkaarten“, waar de richting van de codingskaart aangegeven is gebruikt worden. Voor iedere codering kan de geheugenkaart in rij gelegd worden, zodat kinderen altijd het overzicht hebben wat ze gecodeerd hebben. Zo wordt het coderen ook visueel en kunnen ze altijd de stappen van Aieggy volgen. Ook Aieggy rijdt 15 cm per stap, zodat de kaarten voor de BeeBot ook bij Aieggy gebruikt kunnen worden.
Er zijn ook nog 4 Pre-coderingskaarten, waarmee Aieggy gecodeerd kan worden als lijnvolger, voorwerpen ontwijken, binnen lijnen blijven en bewegingen volgen door b.v. je hand voor Aieggy te houden en Aieggy vooruit of achteruit te laten rijden.
Naast beeldschermvrij programmeren zijn er ook nog 2 apps beschikbaar, die gratis te downloaden zijn.De programmeertaal van Aieggys is in pictogrammen (iconen), waarmee kinderen op een eenvoudige, maar uitdagende manier de basisprincipes van
programmeren leren door het aan elkaar “plakken” van de verschillende iconen en zo de stappen van de codeerkaarten om kunnen zetten in programmeerstappen in de app.
Met de 2e app kan Aieggy aangestuurd via de remote controll in de app en
geprogrammeerd worden via lijnprogrammering en kan Aieggy veranderd worden in een piano en kunnen kinderen muziek maken met Aieggy.
Aieggy bestaat uit 1 x Aieggy robot, 4 Pre codeerkaarten, 7 codeerkaarten, 1 A2 map met zwarte lijn. Puzzelstukken, 30 geheugenkaarten, ringen voor de Pre- en coderingskaarten, 1 x USB kabel en handleiding. Voor Europa krijgen wij de blauwe Aieggy
aieggy
pagina 2
Neem een kijkje
De kubus is de basismodule van PingPong.
Combinatie van kubussen en koppelingen, gebruikers kunnen vatbare robotmodellen maken.
Elke kubus heeft een stappenmotor en een batterij met verschillende sensoren en kan worden bediend door slimme apparaten via Bleutooth of een infraroodcontroller. In de kubus verwerkt is een afstandssensor, Piezo zoemer, kleuren LED, Accelerometer,
Gyroscoop sensor, batterij en oplaad LED, power knop, oplaadkoppeling, stappenmotor, oorsprong detectie sensor, uitbreidingskoppeling en aansluiting externe sensoren.
De kubus van PingPong is dus een zeer geavanceerde kubus die aangestuurd kan worden met ENTRY (een soort junior Scratch), Scratch, Arduino, Python en Java en, C++De losse ondersteunende onderdelen zijn gratis te downloaden en kunnen met een 3D printer keer op keer zelf geprint worden.
De lessen zijn nog in het Engels, maar komen ook in het Nederlands.
PingPong geeft de mogelijk om in een heel korte tijd een robot te bouwen, zodat er meer tijd overblijft voor het programmeren en het onderzoekend en ontwerpend leren.In de loop van de tijd zullen er tussen de 20 en 30 nieuwe sensoren bijkomen, die PingPong nog interessanter en uitdagender zullen maken dan welke robot ook.In de filmpjes komen ook modellen voor die meer kubussen nodig hebben dan in de basisset bijgesloten zijn.
pingpong
Mabot is een geheel nieuw en uitdagende robotica pakket.
Het bouwen kost maar enkele minuten omdat er gewerkt wordt met modules.
Door zijn uiterlijk met de verschillende ronde vormen zijn de modellen ook heel aantrekkelijk en nodigen de leerlingen uit enthousiast aan de slag te willen gaan.
De modellen kunnen via een remote control op de tablet aangestuurd worden of geprogrammeerd worden met Scratch.
De set bevat een aansturingsbal, wielen, batterij bal met oplaadbare accu, kleur
herkennings bal, Infra roodbal, druksensorbal, verbindingsbal, 3 poorten bal, elleboogbal en een rotatiebal. Daarmee kunnen veel diverse modellen met meerdere toepassingen
gebouwd worden en wordt programmeren uitdagend en leuk.
Vanaf 8 jaar.
Bij deze set zijn gratis 20 lessen robotica binnen het STEAM onderwijs met daarbij de handleidingen voor de leerkracht. Daarnaast ook nog diverse werkkaarten om zelf aan de slag te kunnen gaan
Mabot
De Robobloq Q-Scout is een betaalbare, eenvoudig te gebruiken robot voor kinderen om ervaring op te doen met grafisch programmeren (met Scratch 3.0), elektronica en robotica.
Het is een alles in een oplossing voor het leren over robotica en ontworpen voor STEAM onderwijs.
De Q-Scout heeft een aluminium behuizing wat de robot een uitdagend uiterlijk geeft en daarmee bestendig is tegen beschadigingen.
Deze Bluetooth versie is nadat deze in elkaar gezet is direct te gebruiken met een speciale app voor tablets en smartphones. Hiermee is deze Robobloq Q-Scout bij uitstek geschikt om direct mee te oefenen.
De Q-Scout werkt met Arduino Qmind.
Heeft 4 sensoren poorten, 3 sensoren: Licht sensor, Ultrasonic sensor en Lijnvolg sensor en 2 led lampen.
Kan ook aangestuurd worden met een remote control.
De Arduino is ingebouwd in een stevige behuizing wat beschadigingen voorkomen kan.
Daarnaast beschermt deze behuizing de ogen van kinderen tegen de felle onboard LEDs. De aandrijfwielen zitten aan de voorkant wat het besturen eenvoudiger maakt en de robot soepeler loopt.
Q scout
TacoBot is een stapelbare codeerrobot die is ontworpen voor kinderen van 4 jaar en ouder.
Hij leert kinderen coderen met schermloze codering (zoals bij de BeeBot) en coderen met iconen (slepen-en-neerzetten), die perfect is voor het bevorderen van kritisch denken en het oplossen van problemen. TacoBot helpt kinderen vroege STEM-vaardigheden te leren tijdens het spelen en plezier maken.
Stapelen
Stapelen is de meest intuïtieve en eenvoudigste manier van bouwen.
Het kan tegemoetkomen aan de behoeften van kinderen bij het verkennen en creëren van verschillende robots, terwijl het de handigheid en het bevattingsvermogen van kinderen in de jongere leeftijden aanpast.
Geavanceerd spel.
Er zijn 3 verschillende manieren voor de perceptie / controle / programmering van TacoBot om te voldoen aan de fysieke en psychologische groeibehoeften van kinderen van
verschillende leeftijden. Hierdoor kan TacoBot kinderen blijven aantrekken en tegelijkertijd de fysieke en mentale ontwikkeling van kinderen van 4 jaar en ouder bevorderen.
Schermvrije codering en slepen-en-neerzetten codering
TacoBot heeft twee verschillende programmeermethoden, een gebruiksvriendelijke programmeur op afstand (geen telefoon of tablet vereist) via drukknoppen en via iconen (versleepbare codering), die het logisch en programmeerdenken van kinderen zo vroeg mogelijk kan ontwikkelen. De programmeerresultaten worden in realtime teruggekoppeld naar TacoBot om het plezier van het leren van kinderen te vergroten.
Om te voldoen aan de creatieve behoeften van kinderen, heeft TacoBot een aantal uitbreidingsmogelijkheden.
Kinderen kunnen de lichaamsdelen van TacoBot vervangen, plug-in apparaten toevoegen aan TacoBot en zelfs met Lego bouwen om TacoBot verschillende mogelijkheden te geven en meer gameplay te ontdekken.
Verschillende sensorcombinaties
TacoBot heeft een aantal verschillende hoeden, die overeenkomen met geluidssensoren, ultrasone sensoren en lichtsensoren, waardoor TacoBot de bijbehorende signalen kan
d h id h id i i f l i k b
Taco Bot
Kinderen leren coderen met de robot Max en Tobo, een interactief robot voor kinderen.
Met een real-life programmeerbare robot die kinderen van 6-9 jaar oud helpt om de geweldige codeerwereld te ontdekken.
Het team van Tutobo heeft een fascinerend educatief speelgoed met een intergalactisch verhaal en robottechnologie samengebracht. Kinderen betrekken en inspireren om te leren met een codeerrobot.
Maak je klaar om kennis te maken met de robot Tobo, een schattige alien! Hij woont op planeet Ubu samen met zijn begeleidende robot, Max. Wat doen ze op Ubu, vraag je? Ze hebben een heel belangrijke taak: waken over vreemde ruimteverschijnselen. Op een dag gebeurt er iets buitengewoons dat de tijd en ruimte van hun melkwegstelsel verstoort. Nu zijn Max en Tobo verloren in de ruimte! Met de hulp van vriendelijke Tobo leren kinderen computerprogrammering met behulp van deze geweldige educatieve leerzame robot.Het bord is de wereld van Max & Tobo en het decor voor een geweldig avontuur vol
verrassingen.
In interactie met het bord zullen kinderen een verhaal van tien niveaus moeten voltooien, waarbij elk niveau kinderen laat zien hoe – en waarom! – codering werkt, allemaal met behulp van Max & Tobo en echte robottechnologie.
Er is slechts een app voor je tablet nodig om kinderen om te leren programmeren met behulp van Blockly, een taal die speciaal is gemaakt om te programmeren te leren.
Met behulp van coderingsspeelgoed Max leren kinderen niet alleen coderen, maar helpen ze ook de reis van Max & Tobo terug naar huis te begeleiden. Tijdens het reizen door de
Melkweg!
Leren is nog nooit zo leuk geweest.Nieuwe mappen zijn in voorbereiding.
Tutobo
Botzees, bevat 130 uniek gevormde bouwblokken, 30 Interactieve Augmented Reality- puzzels en 1 Lithium ION-batterij.
Botzee zal kinderen inspireren om creatief en kritisch na te denken door hun eigen robot te coderen en te programmeren!
Er zijn 2 apps gratis te downloaden voor iOS en Android.
Met Botzees Edu, leren de kinderen stap voor stap zelfstandig programmeren via programmeer iconen (een soort junior Scratch).
Bij het programmeren zien ze Botzees een traject afleggen.
Als er een fout bij het programmeren wordt gemaakt kan Botzees niet verder zijn weg afleggen en zien de leerlingen waar Botzees vast loopt en kunnen ze hun programma aanpassen.
Er is een opbouw in moeilijkheidsgraad in programmeren.
Uiteraard kan Botzees ook met een remote controll op de tablet ook bestuurd worden.
De 30 interactieve Augmented Reality-puzzels leren je nog meer codeerconcepten met visuele aanwijzingen. (ook wel bekend als Noova)
Ontworpen voor nieuwsgierige kinderen al vanaf 4 jaar!
Botzees is door het National Parenting Center bekroond met het zegel van goedkeuring.
Botzees
pagina 2
Neem een kijkje
Tinkamo Tinker Kit bevat Smart Building Blocks en is een STEAM-roboticaset voor jongens en meisjes vanaf 4 jaar. Het bevat 10 projecten van beginner tot expert, 600 bouwstenen, 14 slimme bouwstenen, 10 out-of-box projecten en 30+ STEAM-cursussen.
Kritisch denken
Tinkamo beweert dat leertechnologie niet langer alleen draait om basistechniek, berekening of kennis, maar ook om de vaardigheden, zintuigen en kritisch denken om te bouwen om technologie creatief toe te passen en om een positieve impact te hebben op de wereld om je heen.
Denk digitaal & speel echt
Betrek onze digitale kinderen bij computationeel denken, terwijl ze worden aangemoedigd om in de echte wereld te spelen en echte problemen op te lossen. Bouw digitale
leeftijdsvaardigheden door probleemoplossing en iteratie.
Tinkamo biedt meisjes en jongens om op een speelse manier vertrouwd te raken met een van de meest waardevolle vaardigheden van de 21ste eeuw: codering.
Creatief vertrouwen
Kinderen kunnen zich creatief uiten met behulp van technologie en vertrouwen winnen.
Tinkamo kan de interesses van leerlingen koppelen aan vaardigheden en expertise.
Tinkamo tinker kit
pagina 2
Neem een kijkje
Matatalab is een codeerset voor kinderen van 4-9 jaar.
Het stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren.
Er wordt geen PC of tablet gebruikt.
Het is zonder woorden en een educatief codeerspel.De set bevat een codeerplaat, waar de verschillende codeerblokken opgelegd kunnen worden.
De “vuurtoren” leest de code die de kinderen gelegd hebben en sturen deze door naar de robot, die dan de opdrachten uitvoert.
De basis blokken zijn richtings-blokken, vooruit, achteruit links en rechts af.
Daarnaast zijn er diverse extra blokken: Functie, Plezier, cijfers, muziek, melodie, hoeken en lusblokken.
Bij deze set horen 2 handleidingen en extra handleidingen voor de uitbreidingsset Musician en Artist.
Kinderen kunnen zelfstandig met deze set werken en de robot allerlei avonturen laten beleven, door te variëren met de diverse verschillende type blokken.