• No results found

HANDLEIDING. Disney/Pixar elements Disney/Pixar

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "HANDLEIDING. Disney/Pixar elements Disney/Pixar"

Copied!
12
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

TOUCH LEARNING SYSTEM

HANDLEIDING

®

(2)

Beste ouders,

Wij van VTech

®

weten dat een kind tot grootse dingen in staat is. Daarom zijn al onze elektronische, educatieve producten speciaal ontworpen om het denkvermogen van kinderen te ontwikkelen en hen zoveel mogelijk te leren.

Of het nu om vormen, kleuren, leers of cijfers gaat, alle VTech

®

producten maken gebruik van een geavanceerde technologie en een schat aan ervaring om kinderen aan te moedigen zoveel mogelijk uit zichzelf te halen. Als het gaat om leerzame, interactieve producten die vermaken en ontwikkelen, zien wij van VTech

®

het beste in uw kind.

Kijk voor meer VTech

®

producten op www.vtechnl.com

(3)

INLEIDING

Gefeliciteerd met uw aankoop van de MobiGo® game ‘Toy Story 3’

van VTech®. Wij van VTech® doen ons uiterste best goede producten te maken die leuk en leerzaam zijn voor uw kind. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, neemt u dan a.u.b. contact op met onze klantenservice, telefoonnummer: (0031)(0)495-459123 / e-mail:

klantenservice@vtech.com

De MobiGo® Touch Learning System games zijn unieke spellen die kinderen meenemen op spannende avonturen. Kinderen gaan op ontdekking met Buzz, Woody, Dora, Tinkelbel en vele anderen en maken spelenderwijs kennis met kleuren, letters, vormen, patronen en nog veel meer!

Andy gaat studeren! Buzz, Woody en het andere speelgoed komen terecht in Kinderdagverblijf Sunnyside, maar al snel komen ze erachter dat ze daar weg moeten zien te komen. Ga met het speelgoed mee op avontuur op zoek naar Andy!

STARTEN

Plaatsen van de game

Zorg ervoor dat de MobiGo® uit staat. Plaats de game, met het label naar de bovenzijde gericht, en druk totdat je een klik hoort. Druk op AAN om de MobiGo® aan te zetten.

Gebruikersprofiel

Personaliseer je MobiGo® door je naam in te voeren en een eigen gebruikersprofiel aan te maken. Het profiel onthoudt je voortgang en scores, die je vervolgens kunt uploaden op het internet. Andere gebruikers kunnen nog steeds met de MobiGo® spelen door op het ‘gast’ icoontje te tikken. Hun scores zullen niet bewaard worden.

INLEIDING / STARTEN / S

(4)

Om je gebruikersprofiel te selecteren, tik je op je naam op het scherm.

Om je naam te veranderen, tik je op de ABC toets.

Basishandelingen

De MobiGo® heeft een kleuren lcd-scherm met touch-technologie, dus de spellen kunnen eenvoudig gespeeld worden door op het scherm te tikken. Tevens zijn er een paar handige toetsen aanwezig en wanneer je het scherm omhoog schuift, kun je gebruik maken van het toetsenbord.

• Stop-toets

Druk, tijdens een spel, op de STOP-toets om het spel te verlaten. Druk, tijdens een menu, op de STOP-toets om terug te gaan naar het vorige menu.

• Help-toets

Druk op deze toets om de gesproken instructie te herhalen of om een extra aanwijzing te horen.

• abc-toetsenbord

Schuif het scherm omhoog en je kunt gebruik maken van het abc- toetsenbord. Gebruik het om je naam in te voeren in het gebruikersprofiel en om antwoord te geven tijdens de letter-gerelateerde spellen.

Het Touch Scherm

Hoofdmenu

Wanneer een game is geplaatst, zal het

hoofdmenu verschijnen met alle spellen en het opties icoontje. Tik op een spel om te beginnen.

Opties

Kies Opties in het hoofdmenu om de

achtergrondmuziek aan of uit te zetten en om te kiezen of je het spel met of zonder kansen wilt spelen.

STARTEN

(5)

ACTIVITEITEN

Nieuw spel / Doorgaan

Wanneer je de MobiGo® uitzet tijdens een spel, onthoudt deze waar je gestopt bent in het spel.

Wanneer je de MobiGo® opnieuw aanzet kun je bij datzelfde spel kiezen om verder te gaan waar je was gebleven door te kiezen voor ‘Doorgaan’.

Of je kiest voor ‘Nieuw spel’ om weer van voren af aan te beginnen.

Let op: De ‘Doorgaan’ optie is alleen beschikbaar in spellen van langere duur waarbij je langs meerdere controlepunten moet gaan om het einde te bereiken.

Nieuw spel Begin het spel van voren af aan.

Doorgaan Ga verder met het spel op de plaats waar je gestopt bent.

Niveau

Kies voor elk spel je moeilijkheidsniveau:

‘Makkelijk’ of ‘Moeilijk’.

1. Ontsnapping in de nacht

Help Buzz uit de Rupskamer te ontsnappen door onderweg de letter- ladders compleet te maken.

Tik op de linker- of rechterkant van het scherm om Buzz te bewegen en tik op Buzz om te springen. Help Buzz de letter-ladders compleet te maken door het goede antwoord te kiezen met behulp van het toetsenbord.

Wat leren we: Letters en Rijmen

ACTIVITEITEN

(6)

2. Naar de bedieningskamer

Help Woody de bedieningskamer te vinden zodat hij de

beveiligingscamera’s uit kan schakelen. Vind de goede weg door het pad te kiezen met het juiste aantal sterren.

Tik op de linker- of rechterkant van het scherm om Woody te bewegen en tik op Woody om te springen. Help Woody de sterren zichtbaar te maken door het stof weg te wrijven en tik op het goede antwoord om de weg naar de bedieningskamer te vinden.

Wat leren we: Tellen en Rekenen

3. Op de lopende band

Het speelgoed zit vast op de lopende band richting de verpulveraar!

Help Buzz bij het zoeken naar metalen voorwerpen om zijn vrienden en zichzelf te redden.

Tik op de linker- of rechterkant van het scherm om Buzz te bewegen en tik op Buzz om te springen. Tik op de juiste doos om metalen voorwerpen te vinden en veeg over het scherm om een voorwerp naar een vriend te gooien.

Wat leren we: Letters en Woorden

ACTIVITEITEN

(7)

4. Bouw een blokkentoren

De kleine groene ruimtewezens gebruiken speelgoedkranen om torens te bouwen.

Veeg over de wagondeuren om ze te openen en tik vervolgens op de juiste blok om deze te plaatsen en de toren te bouwen.

Wat leren we: Vormen vergelijken

5. De truc met de tekening

De kinderen in de Rupskamer hebben alle tekeningen in tweeën gescheurd! Slinky heeft je hulp nodig om de tekeningen weer heel te maken.

Raak Slinky aan en beweeg hem naar links en rechts over het bord. Tik op de juiste helft van de tekening om deze weer heel te maken.

Wat leren we: Plaatjes vergelijken

6. Pret in het zand

Rex speelt een spel in de zandbak. Help hem de ontbrekende kaarten te vinden.

Wrijf over het zand om de kaarten op te graven en tik op een kaart om deze te kiezen en het patroon compleet te maken.

Wat leren we: Patronen en Logica

WEB AANSLUITING

Upload je scores op het internet en vergelijk ze met andere spelers.

Behaal nieuwe topscores om speciale beloningen te ontvangen. Kijk voor meer informatie in de handleiding van je MobiGo®.

WEB AANSLUITING

(8)

ONDERHOUD EN VERZORGING

1. Maak de MobiGo® a.u.b. alleen schoon met een licht vochtige en niet met een natte doek. Reinig de MobiGo® nooit met schoonmaakmiddelen.

2. Plaats de MobiGo® niet voor langere tijd in de felle zon of in de buurt van een andere hittebron.

3. Indien de MobiGo® voor langere tijd niet wordt gebruikt, is het aan te bevelen de batterijen te verwijderen.

4. Laat de MobiGo® niet op harde oppervlakken vallen.

5. Stel de MobiGo® niet bloot aan vocht of water.

6. De AC-adapter moet regelmatig gecontroleerd worden op beschadigingen aan de kabel, stekkers, het omhulsel en andere onderdelen. In geval van schade mag deze adapter niet op de MobiGo® worden aangesloten totdat de schade is hersteld.

WAARSCHUWING

Als gevolg van een bestaande aandoening, heeft een zeer klein percentage mensen kans op een epileptische aanval of het buiten bewustzijn raken wanneer zij kijken naar bepaalde typen kleuren of patronen, voornamelijk wanneer deze voorkomen op beeldschermen.

Omdat VTech® niet verantwoordelijk is voor eventuele risico’s, raden wij ouders aan om toezicht te houden wanneer de kinderen videospelletjes spelen. Wanneer het kind duizeligheid, verminderd of veranderend gezichtsvermogen, desoriëntatie of stuiptrekkingen vertoont, laat het kind dan direct stoppen met spelen en raadpleeg een arts.

WAARSCHUWING: Alle verpakkingsmaterialen, zoals plakband, plastic, touw enz., maken geen deel uit van het product en dienen voor de veiligheid van uw kind te worden verwijderd.

Let op: Bewaar de handleiding. Deze bevat belangrijke informatie

ONDERHOUD EN VERZORGING

(9)

PROBLEMEN OPLOSSEN / COPYRIGHT / BELANGRIJKE MEDEDELING

PROBLEMEN OPLOSSEN

Let op: Bij het plaatsen of verwijderen van een game zonder eerst de MobiGo® uit te zetten bestaat de kans op storingen. Wanneer dit gebeurt en de MobiGo® reageert niet meer op het drukken op de AAN/UIT toets, ontkoppel dan de adapter of verwijder de batterijen. Sluit vervolgens de adapter weer aan of plaats de batterijen weer in de MobiGo®. Voor het oplossen van problemen met de MobiGo®, kijk op onze website:

www.vtechnl.com

COPYRIGHT

Copyright 2010 VTech®. Alle rechten voorbehouden. VTech® en het VTech® logo zijn geregistreerde handelsmerken van VTech®. MobiGo® is een geregistreerd handelsmerk van VTech®. Alle overige handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaren.

BELANGRIJKE MEDEDELING

Het ontwerpen en ontwikkelen van educatief speelgoed gaat gepaard met een verantwoordelijkheid die wij bij VTech® uitermate serieus opvatten. Wij zetten ons volledig in om er zeker van te zijn dat de informatie, die de kern van ons product is, zeer nauwkeurig en accuraat is. Het kan echter gebeuren dat er fouten voorkomen. Het is voor u van belang om te weten dat wij volledig achter onze producten staan en u aanmoedigen contact op te nemen met onze klantenservice indien u problemen heeft met, of suggesties heeft voor onze producten. Wij staan u dan graag te woord.

Telefoonnummer: (0031) (0)495-459123 E-mail: klantenservice@vtech.com

JK HT

(10)
(11)
(12)

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Wanneer je de MobiGo® opnieuw aanzet kun je bij datzelfde spel kiezen om verder te gaan waar je was gebleven door te kiezen voor ‘Doorgaan’.. Of je kiest voor ‘Nieuw spel’ om

Let op: Met deze toets kun je niet naar de fotocamera activiteit van de geplaatste game gaan.... INSTELLINGEN Achtergrondmuziek Tik op het muzieknoot-icoontje in het game-menu om

Plaats de Storio® niet voor langere tijd in de felle zon of in de buurt van een andere warmtebron.. Indien de Storio® voor langere tijd niet wordt gebruikt, is het aan te bevelen

Wanneer dit gebeurt en de MobiGo® reageert niet meer op het drukken op de AAN/UIT-toets, ontkoppel dan de adapter of verwijder de batterijen.. Sluit vervolgens de adapter weer aan

Let op, dit kan alleen i wanneer je alle minigames hebt vrij gespeeld door eerst het hele verhaal te lezen... Wat

Wanneer dit gebeurt en de MobiGo® reageert niet meer op het drukken op de AAN/UIT toets, ontkoppel dan de adapter of verwijder de batterijen.. Sluit vervolgens de adapter weer aan

Bewegingssensor uitsluitend voor MobiGo® v2 Beweeg de MobiGo® v2, zoals wordt weergegeven tijdens de instructies op het scherm, om bepaalde acties uit te voeren tijdens

Je kunt kiezen voor ‘Het verhaal van Assepoester’ of ‘Het verhaal van Belle’ om een verhaal vanaf het begin te bekijken of je kunt kiezen voor ‘Boekenlegger’ om het