• No results found

HANDLEIDING. Disney/Pixar elements 2012 Disney/Pixar.

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "HANDLEIDING. Disney/Pixar elements 2012 Disney/Pixar."

Copied!
10
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)HANDLEIDING CH LEARNING SYSTEM U O T ®. Disney/Pixar elements © 2012 Disney/Pixar..

(2) Beste ouders,   VTech®     

(3)               

(4)                   

(5)    

(6)     

(7)

(8)      

(9)       

(10)        VTech®   

(11)  

(12)            

(13)         

(14)      !            

(15)   

(16)

(17)    VTech®    

(18)  . "

(19)  VTech®   www.vtechnl.com.

(20) INLEIDING Gefeliciteerd met uw aankoop van de MobiGo® game ‘Disney/Pixar - BRAVE’ van VTech®. Wij van VTech® doen ons uiterste best goede producten te maken die leuk en leerzaam zijn voor uw kind. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, neemt u dan a.u.b. contact op met onze klantenservice, telefoonnummer: (0031)(0)495-459123 / e-mail: klantenservice@vtech.com De MobiGo® Touch Learning System games zijn unieke spellen die kinderen meenemen op avontuurlijke reizen. Kinderen gaan op ontdekking met Dora, Tinkelbel, Hello Kitty, Merida en vele anderen en maken spelenderwijs kennis met kleuren, letters, vormen, patronen en nog veel meer!. INLEIDING / STARTEN. Merida, een heldhaftig en impulsief Schots meisje, wil graag haar eigen levenspad bepalen. Maar Merida’s acties leiden onbedoeld tot chaos en woede in het koninkrijk. Merida zal de betekenis van ware heldhaftigheid moeten ontdekken om een afschuwelijke vloek op te heffen, voor het te laat is!. STARTEN Stap 1: Plaatsen van de game Zorg ervoor dat de MobiGo® uit staat. Plaats de game, met het label naar de bovenzijde gericht, en druk totdat je een klik hoort. Druk op AAN om de MobiGo® aan te zetten.. Stap 2: Selecteer het game icoontje Tik op het game icoontje in het startmenu.. 2.

(21) Stap 3: Kies een spel Tik op een spel om te beginnen.. Basishandelingen De MobiGo® heeft een kleuren lcd-scherm met touch-technologie, dus de spellen kunnen eenvoudig gespeeld worden door op het scherm te tikken. Tevens zijn er een paar handige toetsen aanwezig en wanneer je het scherm omhoog schuift, kun je gebruik maken van het toetsenbord.. Cursor-toets en enter-toets Druk naar links, rechts, omhoog of omlaag op de cursor-toets om de karakters tijdens bepaalde spellen te bewegen. Druk op de enter-toets om je keuze te bevestigen.. STARTEN. Stop-toets Druk, tijdens een spel, op de STOP-toets om het spel te verlaten. Druk, tijdens een menu, op de STOP-toets om terug te gaan naar het vorige menu.. Help-toets Druk op deze toets om de gesproken instructie te herhalen of om een extra aanwijzing te horen.. Abc-toetsenbord Schuif het scherm omhoog en je kunt gebruik maken van het abctoetsenbord. Gebruik het om je naam in te voeren in het gebruikersprofiel en om antwoord te geven tijdens letter-gerelateerde spellen.. Het touchscreen Tik op de icoontjes op het scherm om een keuze te maken of om je keuze te bevestigen.. 3.

(22) INSTELLINGEN Opties Tik op de moersleutel in het hoofdmenu om naar het ‘opties’ scherm te gaan. Hier kun je kiezen om de achtergrondmuziek aan of uit te zetten.. Niveau. INSTELLINGEN / ACTIVITEITEN. Kies voor elk spel je moeilijkheidsniveau: ‘Makkelijk’ of ‘Moeilijk’. Wanneer je het makkelijke niveau goed gespeeld hebt, zal er gevraagd worden of je het moeilijke niveau wilt proberen.. Resetten van de scores Om de opgeslagen gamescores en voortgangsrapporten te resetten, ga je naar het hoofdmenu en typ je het woord ‘reset’ in. Druk vervolgens op Enter. Wanneer het resetten is gelukt, verschijnt het bericht ‘Score terug naar nul.’ op het beeldscherm.. ACTIVITEITEN Boogschieten Merida ontvlucht graag het kasteel om naar het bos te gaan, waar ze kan boogschieten en kan rijden op haar paard Angus. Help haar bij het boogschieten. Tik op de doelwitten om ze te raken. Kies de boomstam met de juiste vorm. Tik op de pijl en sleep hem naar achteren. Sleep de pijl daarna omhoog of omlaag om een boomstam te kiezen. Laat je vinger los van het scherm om de pijl te schieten.. Wat leren we: Logica en Vormen. 4.

(23) Ontsnapping uit het kasteel Door een toverspreuk is koningin Elinor in een beer veranderd. Merida en haar moeder moeten uit het kasteel ontsnappen, maar hun pad is versperd. Verplaats de obstakels in de kamers zodat ze bij de uitgang kunnen komen. Tik op een plek om Merida ernaartoe te leiden. Tik op het obstakel om het vast te pakken. Sleep het obstakel naar één van de gemarkeerde vierkanten om het te verplaatsen. Sommige kamers hebben speciale obstakels: Kruik: Tik op de kruik om hem te breken. Slapende bewaker: Zorg ervoor dat de bewaker Merida niet ziet. Gebruik de pijl en boog om hem af te leiden. Tik op de boog om deze te gebruiken. Grijze steen: Sleep een obstakel op de grijze steen om een geheime deur te openen of om een obstakel te laten verdwijnen.. ACTIVITEITEN. Wat leren we: Problemen oplossen en Ruimtelijk inzicht. Oude ruïnes De dwaallichtjes hebben Merida naar de oude ruïnes gebracht. Help haar bij het onderzoeken van de ruïnes door de losse stukken naar de muur te slepen en de plaatjes compleet te maken. Tijdens het moeilijke niveau zijn sommige stukjes gedraaid. Tik op een stukje om het te draaien zodat het plaatje compleet gemaakt kan worden. De naam van het voorwerp is uitgehakt in een steen, maar sommige letters zijn bedekt met stof. Typ de ontbrekende letters van het woord om het zichtbaar te maken.. Wat leren we: Puzzelen, Letters, Woorden en Voorwerpen. Red Elinor-beer Help Merida bij het vinden van haar moeder door de dwaallichtjes te volgen. Tik op de pijltjes op het scherm om de dwaallichtjes te vinden.. 5.

(24) Wanneer Merida haar moeder vindt, moet ze haar beschermen tegen de mannen. Help Merida de mannen op afstand te houden. Luister naar de vraag en tik op de mannen met de juiste schilden om te antwoorden. Veeg naar links of rechts over het scherm om meer mannen te zien.. WEB AANSLUITING / ONDERHOUD EN VERZORGING. Wat leren we: Dieren, Woorden en Vergelijken. Wandtapijt-kamer In de wandtapijt-kamer kun je alle wandtapijten bekijken van de koninklijke familie. Speel alle subniveaus van elk spel op het makkelijke en moeilijke niveau om de wandtapijten vrij te spelen. Tik op een wandtapijt om het in te kleuren.. Wat leren we: Creativiteit. WEB AANSLUITING Verbind de MobiGo® met het internet om nieuwe spellen te downloaden. Kijk voor meer informatie in de handleiding van je MobiGo®.. ONDERHOUD EN VERZORGING 1.. 2. 3. 4. 5. 6.. 6. Maak de MobiGo® a.u.b. alleen schoon met een licht vochtige en niet met een natte doek. Reinig de MobiGo® nooit met schoonmaakmiddelen. Plaats de MobiGo® niet voor langere tijd in de felle zon of in de buurt van een andere hittebron. Indien de MobiGo® voor langere tijd niet wordt gebruikt, is het aan te bevelen de batterijen te verwijderen. Laat de MobiGo® niet op harde oppervlakken vallen. Stel de MobiGo® niet bloot aan vocht of water. De AC-adapter moet regelmatig gecontroleerd worden op beschadigingen aan de kabel, stekkers, het omhulsel en andere onderdelen. In geval van schade mag deze adapter niet op de MobiGo® worden aangesloten totdat de schade is hersteld..

(25) WAARSCHUWING PROBLEMEN OPLOSSEN / COPYRIGHT / BELANGRIJKE MEDEDELING. Als gevolg van een bestaande aandoening, heeft een zeer klein percentage mensen kans op een epileptische aanval of het buiten bewustzijn raken wanneer zij kijken naar bepaalde typen kleuren of patronen, voornamelijk wanneer deze voorkomen op beeldschermen. Omdat VTech® niet verantwoordelijk is voor eventuele risico’s, raden wij ouders aan om toezicht te houden wanneer de kinderen videospelletjes spelen. Wanneer het kind duizeligheid, verminderd of veranderend gezichtsvermogen, desoriëntatie of stuiptrekkingen vertoont, laat het kind dan direct stoppen met spelen en raadpleeg een arts. WAARSCHUWING: Alle verpakkingsmaterialen, zoals plakband, plastic, verpakkingsslotjes, enz., maken geen deel uit van het product en dienen voor de veiligheid van uw kind te worden verwijderd. Let op: Bewaar de handleiding. Deze bevat belangrijke informatie over het product.. PROBLEMEN OPLOSSEN Let op: Bij het plaatsen of verwijderen van een game zonder eerst de MobiGo® uit te zetten bestaat de kans op storingen. Wanneer dit gebeurt en de MobiGo® reageert niet meer op het drukken op de AAN/UIT-toets, ontkoppel dan de adapter of verwijder de batterijen. Sluit vervolgens de adapter weer aan of plaats de batterijen weer in de MobiGo®. Voor het oplossen van problemen met de MobiGo®, kijk op onze website: www.vtechnl.com. COPYRIGHT Copyright 2012 VTech®. Alle rechten voorbehouden. VTech® en het VTech® logo zijn geregistreerde handelsmerken van VTech®. MobiGo® is een handelsmerk van VTech®. Alle overige handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaren.. BELANGRIJKE MEDEDELING Het ontwerpen en ontwikkelen van educatief speelgoed gaat gepaard met een verantwoordelijkheid die wij bij VTech® uitermate serieus opvatten. Wij zetten ons volledig in om er zeker van te zijn dat de informatie, die de kern van ons product is, zeer nauwkeurig en accuraat is. Het kan echter gebeuren dat er fouten voorkomen. Het is voor u van belang om te weten dat wij volledig achter onze producten staan en u aanmoedigen contact op te nemen met onze klantenservice indien u problemen heeft met, of suggesties heeft voor onze producten. Wij staan u dan graag te woord. Telefoonnummer: (0031) (0)495-459123 E-mail: klantenservice@vtech.com. 7.

(26)

(27) © 2012 VTech Printed in China 91-002461-197 NL.

(28)

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Let op: Met deze toets kun je niet naar de fotocamera activiteit van de geplaatste game gaan.... INSTELLINGEN Achtergrondmuziek Tik op het muzieknoot-icoontje in het game-menu om

Plaats de Storio® niet voor langere tijd in de felle zon of in de buurt van een andere warmtebron.. Indien de Storio® voor langere tijd niet wordt gebruikt, is het aan te bevelen

Wanneer dit gebeurt en de MobiGo® reageert niet meer op het drukken op de AAN/UIT toets, ontkoppel dan de adapter of verwijder de batterijen.. Sluit vervolgens de adapter weer aan

Wanneer dit gebeurt en de MobiGo® reageert niet meer op het drukken op de AAN/UIT-toets, ontkoppel dan de adapter of verwijder de batterijen.. Sluit vervolgens de adapter weer aan

Bewegingssensor uitsluitend voor MobiGo® v2 Beweeg de MobiGo® v2, zoals wordt weergegeven tijdens de instructies op het scherm, om bepaalde acties uit te voeren tijdens

Help Buzz de letter-ladders compleet te maken door het goede antwoord te kiezen met behulp van het toetsenbord.. Wat leren we: Letters

Je kunt kiezen voor ‘Het verhaal van Assepoester’ of ‘Het verhaal van Belle’ om een verhaal vanaf het begin te bekijken of je kunt kiezen voor ‘Boekenlegger’ om het

Wanneer dit gebeurt en de Storio® reageert niet meer op het drukken op de aan/uit-toets, ontkoppel dan de adapter of verwijder de batterijen.. Sluit vervolgens de adapter weer aan