Vanaf 6 jaar en ouder
Beste Ouder/Voogd,
Hartelijk bedankt voor uw keuze in de SilverCrest Laptop.
Ontworpen en aangelegd met uiterste precisie, staat de SilverCrest Laptop vol met leerzame spelletjes, en biedt stimulatie in activiteiten die van onschatbare bijdrage zijn voor de ontwikkeling van uw kind.
Sommige activiteiten kunnen een verbetering zijn voor uw kinds leervaardigheden.
Zoals : de Engelse en Franse taal, wiskunde, geheugen, omgangsvormen, toetsenbord en logisch redeneren.
De SilverCrest Laptop bied een betrouwbare en realistische introductie tot computers en stimuleert de creativiteit en zelfstandig leergedrag van uw kind.
Inhoudsopgave Inhoudsopgave
Hoofdstuk 1
Over uw SilverCrest Laptop ...1
Hoofdstuk 2 Aan de slag ...3
Batterij Installatie ...3
AC / DC-adapter Connection ...3
Belangrijke Veiligheidswaarschuwingen ....3
Onderhoud & Zorg ...4
Hoofdstuk 3 Handige functies en bedieningselementen ...6
Hoofdstuk 4 Spel categorie ...7
Spel selectie... 7
Hoofdstuk 5 Spelregels en bijzondere toetsfuncties ...7
Hoofdstuk 6 Spellen en Spelcodes ...11
Woorden ...11
Wiskunde ...13
Logica ...14
Muziek ...15
Geheugen ...16
Vorm ...17
Toetsenborden ...18
Spellen ...20
Manieren ...22
2-speler mode ...23
Secundaire taal (Engels) activiteit ...25
Hoofdstuk 7 Problemen oplossen ...27
1
Hoofdstuk1 Hoofdstuk1
Over uw SilverCrest Laptop
Bevat
110 activiteiten
• 10 woorden
• 9 Wiskunde
• 5 Logica
• 8 Muziek
• 9 Geheugen
• 5 Vorm
• 9 Toetsenbord
• 20 Spellen
• 3 Manieren
• 22 Twee speler-mode
• 10 Tweede taal ( Engels ) Multimedia
• Digitale geluid/animatie
• Interactiviteit 3 2
1
6
Uw SilverCrest Laptop wordt geleverd met de volgende onderdelen. Neem contact op uw leverancier als er eventueel onderdelen delen ontbreken.
1 - Eenheid 2 - Muis 3 - Muis Pad 4 - Adapter
5 - Gebruiksaanwijzing 6 - Garantie kaard
Open knop
LCD scherm
Het Directie Pad Aan/Uit
Taal selectie controller
Luidspreker
Invoer Knop
Contrast Aanpassing
4
4
Volumeregeling
Batterij en adaptor eisen
Hoofdtelefoon plug-in
Muis aansluiting
AC/DC adapter aansluiting
Batterij hoes
Het Exterieur
Hoofdstuk 2 Hoofdstuk 2
Belangrijke Veiligheidswaarschuwingen
Voorzichtig
• Gebruik van een verkeerd type accu kan tot ontploffingen leiden.
• Accu’s moeten volgens de aanwijzingen worden weggegooid.
• Meng nooit verschillende soorten batterijen of oude en nieuwe batterijen.
• Gebruik uitsluitend batterijen van hetzelfde of gelijkwaardig type zoals aanbevolen
• Verwijder alle batterijen bij de vervanging.
• Verwijder de batterijen uit het toestel als de laptop niet gebruikt zal worden voor lange perioden.
• Gooi batterijen nooit in het vuur.
• Gebruik alleen oplaadbare batterijen in de oplader
• Oplaadbare batterijen moeten worden verwijderd uit het speelgoed, alvorens te worden opgeladen
• Oplaadbare batterijen dienen alleen te worden opgeladen onder toezicht van een volwassene.
• Verwijder de lege batterijen uit het speelgoed.
• Veroorzaak geen kortsluiting in de leverings terminals.
• Batterijen moeten altijd met de juiste polariteit geinstalleert worden,
• Batterijen moeten door een volwassene geinastaleert worden.
• Gooi nooit lege batterijen weg met het huisvuil. Breng deze naar een depot voor gevaarlijk afval. Help bescherm het milieu.
Voorzichtig
• Het toestel mag niet worden aangesloten op een voedingsbron van meer dan 6V.
• Gebruik alleen de aanbevolen adapter.
• De adapter is geen speelgoed.
• Veroorzaak geen kortsluiting in de leverings terminals.
• Speelgoed moet worden losgekoppeld van de stroombron voor het schoonmaken.
• Tijdens AC / DC-adapter connectie is het onveilig voor kinderen onder de 3 jaar, en moeten worden uitgevoerd onder volwassen begeleiding.
• In een omgeving die vatbaar is voor statische ontlading, kunnen er storingen optreden bij de laptop.
• Voor reset, verwijdert u de batterijen of adapter voor tenminste 10 seconden, en sluit daarna de de laptop pas weer aan op de stroomvoorziening.
• Niet geschikt voor kinderen onder 3 jaar, bevat kleine onderdelen.
Aan de slag
Uw SilverCrest Laptop werkt op 3 AA-batterijen of een 6V AC/DC adapter.
Batterij Installatie
1. Zorg ervoor dat het toestel is uitgeschakeld.
2. Met behulp van een muntstuk, opent u het klepje van de batterij aan de achterkant van de laptop.
3. Plaats 3 AA-formaat batterijen. (Let op de juiste polariteit: +, -).
4. Plaats de klep terug.
AC / DC-adapter Connection
Schakel het toestel uit vóór inpluggen in de AC/DC adapter. Anders kan de laptop beschadigd worden.
Schuif de adapterkabel terug aan de achterzijde van de laptop en plug AC/DC in het stopcontact.
• Het stopcontact moet dicht bij het apparaat worden geïnstalleerd en moet makkelijk bereikbaar zijn.
• Het aanbevolen aantal voedingen per apparaat mag niet worden overschreden.
Waarschuwing:
Niet geschikt voor kinderen onder 3 jaar! Gevaar voor verstikking, daar kleine onderdelen ingeslikt kunnen worden. Gevaar voor wurging door de Muis of adapterkabel.
Houdt kinderen weg van de plastiek zakken, gevaar voor verstikking!
Lees dit manueel geheel door, voordat men dit product gebruikt. Bewaar deze gebruiksaanwijzing daar het belangrijke informatie bevat. Wanneer men dot product weggeeft, geef dan ook de gebruiksaanwijzing bij dit product.
Maak dit product nooit open. Het bevat onderdelen welke service bepaalde taken nodig hebben. In geval van problemen neem contact op met uw plaatselijke service partner.
Automatisch uit
Als de laptop voor een paar minuten niet gebruikt wordt, sluit de laptop zich automatisch af voor het behoud van stroom.
Als u weer klaar bent om te gaan spelen druk dan op de
DE FR EN
knop om de laptop weer te starten.
Onderhoud & Zorg
Om ervoor te zorgen dat het product en lange levensduur heeft, volgt u deze eenvoudige stappen:
1. Onderzoek regelmatig of er schade is aan het snoer, de stekker, behuizing en andere onderdelen.
2. In het geval van zulke schade, mag het apparaat niet worden gebruikt met de adapter totdat de schade is hersteld.
3. Altijd de verbinding verbreken met de stroomvoorziening voor het schoonmaken.
4. Houd het apparaat schoon door droge poetsdoeken aan de buitenkant van uw laptop te gebruiken.
5. Vermijd dat de laptop nat/vochtig wordt.
6. Het toestel mag niet worden ontmanteld.
7. Als u de laptop opbergt zorg er dan voor dat hij uit de buurt van direct zonlicht en hoge temperaturen is.
8. Vermijd het verlaten van de eenheid in een auto waar het wordt blootgesteld aan direct zonlicht.
9. Het toestel mag niet worden blootgesteld aan extreem geweld of schokken.
Het starten van uw SilverCrest Laptop
Zet uw SilverCrest Laptop door de
DE FR EN
knop in te drukken welke zich aan de linker bovenkant van uw laptop bevind.
Maak uw eigen team met een naam!
Wanneer u voor het eerst gebruik maakt van uw SilverCrest Laptop, zal vragen het om uw naam.
Voer uw naam in en druk op
DE FR EN
knop om te bevestigen.
Als u een fout maakt, kunt u op de
DE FR EN
knop duwen voor het wissen van uw naam. Je naam wordt opgeslagen nadat het is ingevoerd.
Wilt u een nieuwe teamnaam maken druk dan de knop in. Druk dan de “J” voor “Ja” om verder te gaan, of “N”voor “Nee” om terug te gaan naar het vorige spel scherm.
Hoofdstuk 3 Hoofdstuk 3
Handige functies en bedieningselementen
Het toetsenbord
Uw SilverCrest Laptop beschikt over een volledig functioneel computer toetsenbord.
De Muis
Gebruik de linker en rechter muisknop of druk op en neer op de scroller.
De Directional Pad
Gebruik dit pad om de aanwijzingen te kiezen in het spel. Druk vervolgens op de knop onder het pad om uw selectie te selecteren.
Achtergrond lichtschakelaar
Als u op de rode LCD achtergrondverlichting aan wilt, drukt u op de
DE FR EN
op de linker benedenhoek van het toetsenbord.
Om het uit te schakelen drukt u deze knop opnieuw in.
Hoofdstuk 5 Hoofdstuk 4 Hoofdstuk 4
Spel Categorie
In de categorie menu kunt u bladeren in elke categorie door op de knop op het directionele pad.
Woordenschat, Wiskunde, Logica, Muziek, Geheugen, Vormen, Toetsenbord, Spellen, Manieren, 2-speler mode en
Secundaire taal (Engels).
Spel Selectie
Selecteer spel titel na de categorie. Gebruik de en druk op de
DE FR EN
knop om te bevestigen.
Hoofdstuk 5
Spelregels en bijzondere toetsfuncties
Niveaus en puntentelling
De meeste games bestaan uit 3 niveaus en ze zijn gestructureerd gemakkelijk als de niveaus stijgen.
Er zijn 10 vragen per niveau en u krijgt drie pogingen om elke vraag te beantwoorden.
Scores
Als de vraag goed beantwoordt is in de eerste poging, zullen 10 punten worden toegerekend.
Als de vraag goed beantwoordt is in de tweede poging, zullen 6 punten worden toegerekend.
Als de vraag goed beantwoordt is in de derde poging, zullen 3 punten worden toegerekend.
Een samenvattend scherm verschijnt voordat u naar het volgend niveau gaat, of bij het einde van het spel.
Als u in staat bent 80 punten of hoger te scoren, komt u een niveau hoger.
Wanneer u minder dan 50 punten scoort zult u 1 level terug moeten gaan om meer te oefenen, of het spel nogmaals spelen.
Wanneer u klaar bent en met succes alle niveaus in het spel behaalt heeft, vindt u een bijzondere beloning. Deze beloning wordt vervolgens opgeslagen in de “Schatkist”.
Druk op de
DE FR EN
knop om uw beloningen te bezichtigen.
Tijdslimiet
Voor de meeste spellen heeft u 90 seconden de tijd om een vraag te beantwoorden.
Help Druk op de
DE FR EN
knop als u extra tips wilt hebben over een vraag. Voor de meeste spellen, heeft u 2 tips per vraag. Een punt wordt afgetrokken voor elke tip.
Naam
Druk op de knop voor het bijwerken van je naam profiel.
Antwoord Druk op de
DE FR EN
knop om het antwoord op uw vraag te krijgen. Denk goed na voordat u dat doet want u krijgt hier geen punten voor!
zal worden toegekend aan die vraag.
ESC
Druk op de knop om terug te keren naar het spel titel scherm. En druk op de knop weer om terug te keren naar het Game Categorie menu.
Accenten Toetsen (a, e, i, o, u)
De klinkers, a-e-i-o-u, kan worden geraadpleegd door de
DE FR EN
knop ingedrukt te houden en gebruik de (2-4) cijfertoetsen om toegang te krijgen tot een secundaire functie.
Dit kunt u toepassen wanneer u gebruik wilt maken van de secundaire taalspellen.
Vorm toetsen Druk op de
DE FR ENDE FR ENDE FR EN
DE FR EN
om uw antwoord te bevestigen wanneer er een antwoord word gevraagd.
SilverCrest Druk op de
DE FR EN
knop om de items en de prijzen die u tot nu toe hebt verzameld te bezichtigen.
Wissen
U kunt uw fouten corrigeren in sommige games door te drukken op de
DE FR EN
knop.
Demo
Druk op de knop voor een demonstratie van de spannende functies en games in uw SilverCrest Laptop.
Volume Toetsen
Om het volume te verhogen, drukt u op
DE FR EN
, om het volume te verlagen, drukt u op
DE FR ENDE FR EN
. Contrast Aanpassing
Om het LCD-scherm lichter te maken, drukt u op , om het LCD-scherm donkerder te DE FR EN
maken, drukt u op . DE FR ENDE FR EN
Een spel selecteren Druk op de
DE FR EN
-knop en het scherm keert terug naar het spel code menu. U kunt een spel selecteren door het spelnummer in te toetsen. Voor alle spelnummers gaat u naar Hoofdstuk 6.
Muziek Button Druk op de knop
DE FR EN
om de muziek af te spelen en druk op de
DE FR EN
knop om een volgend nummer af te spelen.
Druk op de knop om af te sluiten en terug te keren naar categorie menu.
Achtergrondmuziek Druk op de knop
DE FR EN
om op de achtergrond muziek af te spelen en druk op de knop
DE FR EN
om de achtergrond muziek weer uit te schakelen.
2-Speler mode knop Druk op de
DE FR EN
om de 2-speler mode te selecteren. Kies de een / twee-speler mode door het selecteren van een verschillend icon.
Speler 1 gebruikt de
DE FR EN
knop om een antwoord te krijgen.
Speler 2 maakt gebruik van de
DE FR EN
knop om een antwoord te krijgen.
Hoofdstuk 6
(01)
(02)
(03) .
Hoofdstuk 6
Spellen en Spelcodes Woord
(01) Leer & Spreek
Leer de woordenschat van de animatie.
(02) Goed Spellen
Uitwerken van de woordenschat met de gegeven hint.
(03) Letters weghalen
Verwijder de extra letter in het woord.
(04) Meervoud
Voeg de -e /-en / s aan de woorden toe, voor een betere woordenschat. (04)
(05) Woord labyrint
Toont de woordenschat en de speler moet navigerend door het doolhof om het woord uitspellen.
(06) Kracht Bouwen Gis het woord.
(07) Letters vangen
Vang de letters in een net, om zo het woord aan te geven.
(08) Letter Slang
Navigeer de slang om er achter te komen wat het woord is.
(09) Tegenwoord
Vind het tegenovergestelde van het woord.
(10) Magnetisch woord
Zoek de bijbehorende betekenis van het woord.
(05)
(06)
(07)
(08)
(09)
(10)
Wiskunde
(11) Optellen
Voltooi de gegeven som (12) Aftrekken Voltooi de aftrek som.
(13) Keer
Voltooi de vermenigvuldiging som.
(14) Delen Voltooi de deel som.
(15) Nummer waarde
Selecteer het getal om de som te voltooien.
(16) Teken Herkenning
Selecteer het juiste werkteken voor de som.
(17) Nog 10
Beantwoord de som binnen 10 seconden.
(14)
(15)
(16)
(17) (11)
(12)
(13)
(20)
(21)
(22)
(23)
(24) (18)
(19) (18) Tijd Klok
Voer de juiste tijd in zoals weergegeven op de klok.
(19) Totaal Bedrag
Bereken het bedrag dat u moet betalen voor de items op het scherm weergegeven.
Logica
(20) Vang de Schaduw
Zoek de bijpassende schaduw van het object.
(21) Het volgende Nummer
Antwoord het ontbrekende getal dat een logische volgorde geeft aan het begin of het einde van de nummers.
(22) Kijk missie
Pak de diamand zonder uw passen te herhalen of de meteoren te raken.
(23) Spiegel beeld
Selecteer de weergave van de afbeelding in de spiegel aan de rechterkant.
(24) Zoek Het
Vind de verschillen tussen de twee plaatjes voordat de tijd verloopt.
(25)
(26)
(27)
(28)
(29)
(30)
(31)
Muziek
(25) Leer Muziek Noten
Luister naar de toon en selecteert u de overeenkomende toon van de rechterkant van het scherm.
(26) Volg het Ritme
Volg de beats en klik op de icoontjes bij de string door de pictogrammen.
(27) Muziek dans
Kies een instrument: P=Piano, B=Koperblazer, G=Gitaar, F=Fluit. Volg de toon om de muziek te spelen.
(28) Muziek delen
Luister naar de songs en bekijk de animatie!
(29) Muziek vinden
Kies een melodie en kijk zorgvuldig naar de woorden op het scherm. Herhaal de woorden nadat de melodie voltooid is.
(30) Verschillende klanken
Kies een nummer en voeg een beat toe wanneer de letters door de centrale lijn gaan.
(31) Zoek de klanken
Luister naar de volledige melodie en ontdek de ontbrekende toon door het aan te vullen met gebruik van de nummer toetsen.
(32)
(33)
(34)
(35)
(36)
(37) (32) Luister de muziek
Druk op willekeurige letter en cijfertoetsen op het toetsenbord om de verschillende bewegingen te maken als de muziek speelt.
Geheugen
(33) Ondeugende Vriend
Onthoud welk karakter de brandstofmeter vast heeft en identificeer hem nadat ze rond geschoven zijn.
(34) Aktie Jager
Herhaal de gegeven tonen door de pijltjestoetsen te gebruiken.
(35) Nummers onthouden
Herhaal de cijfers in de ruimten verstrekt.
(36) Woordenschat I
Hoeveel hoofdletters zijn er op het scherm?
(37) Nummerschat II
Hoeveel oneven nummers verschijnen er op het scherm?
(39)
(40)
(41)
(42)
(43) (38) Figuren Schat III
Identificeer de vorm die werd getoond in het begin. Gebruik de pijltjestoetsen om te bladeren door de opties.
(39) Muziek Schat IV
Zoek de juiste muzikale noot die hetzelfde is als de weergegeven muzieknoot aan de linkerkant van het scherm.
(40) Vorm onthouden
Een object zal verschijnen op het scherm voor een paar seconden. Identificeer het object wanneer het weer verdwijnt.
(41) Wachtwoord
Let op de bewegende auto’s die over uw scherm gaan, en typ de letters in de juiste volgorde voordat het weer verdwijnt.
Vorm
(42) Vormen Leren
Welke vorm is past bij het object.
(43) Alleen Vormen
Elk beeld is opgebouwd uit verschillende vormen in het begin. Als de 2de afbeelding opnieuw verschijnt, zal een van de vormen ontbreken. Zoek de ontbrekende vorm.
(38)
(44)
(45)
(46)
(47)
(48)
(49) (44) Figuren Jacht
Herinner de vormen die aan het begin langskomen. Grijp de overeenstemmende vormen als de opties worden weergegeven.
(45) Raad de Vorm I
Vul de ontbrekende vormen in om het object te vullen.
(46) Raad de Vorm II
Vul de ontbrekende vormen om de twee items te voltooien.
Toetsenborden
(47) Hyper Typer I
Leer typen door de juiste vingers te gebruiken.
(48) Letter Blaster
Typ de letters voor ze van het scherm gaan.
(49) Regenboog Sprong
Typ de letters zo snel mogelijk om de regenboog te versnellen.
(50)
(51)
(52)
(53)
(54)
(55) (50) Letter Slag
Help de bloem groeien door de juiste letter in te typen.
(51) Incasseren
Druk op de bijbehorende letters om ze te kapitaliseren voor de tijd verstreken is.
(52) Springende Letters
Een deel van een woord wordt weergegeven op het scherm en de ontbrekende letter moet worden ingevuld
(53) Verwarde Letters
Typ het woord correct in wanneer het van rechts naar links beweegt.
(54) Hyper Typer II
Gebruik de pijltjestoetsen om het kanon af te schieten op de bewegende letters.
Schiet op de letters voordat ze op de onderste regel komen.
(55) Hyper Typer III
Typ het woord voordat het gordijn neer valt.
(56)
(57)
(58)
(59)
(60)
(61)
(62)
(63)
Spellen
(56) Schaak Puzzels
Kijk goed naar de schaak figuren en zet ze vervolgens terug zoals ze in het begin stonden aangegeven.
(57) Cometen vangen
Verzamel de kometen van dezelfde kleur.
(58) Basketbal Net
Gooi de basketbal door zoveel mogelijk hoepels.
(59) Puzzel I
Verzamel de juiste vorm om aan de linker-en rechterkant de puzzel te voltooien.
(60) Puzzel II
Verzamel de juiste vorm om aan de linker-en rechterkant de puzzel te voltooien.
(61) Puzzel III
Verzamel de juiste vorm om aan de linker-en rechterkant de puzzel te voltooien.
(62) Rivier Oversteken
Steek de rivier voorzichtig over door op de bewegende boomstronken te lopen.
(63) Geluk in een Koekje
Klik op de koekjes om te zien welk geluk op je wacht.
(64)
(65)
(66)
(67)
(68)
(69)
(70)
(71) (64) Horoscoop
Ontdek uw sterrenteken en persoonlijkheid.
(65) Planeten tellen
Tel het aantal planeten op het scherm en selecteer het juiste antwoord.
(66) Konijnen maaltijd
Voed de konijnen alléén met de wortel.
(67) Geef de bloemen water
Geef de bloemen water en voorkom dat ze verwelken.
(68) Geluks Ster
Zie wat de sterren u vandaag zeggen.
(69) Tik Tak To
Win het spel door het regelen van een verticale of horizontale of diagonale lijn van dezelfde kleur schaakstukken.
(70) Peekaboo
Plaats de items in de juiste plek in het huis.
(71) Puzzel IV
Verzamel de juiste vorm iconen te helpen de puzzels op de linker-en rechterkant van het scherm.
(72)
(73)
(74)
(75)
(76)
(77)
(78) (72) Tellen Orde I
Tel van 1 tot 12. Gebruik de pijltjes en druk op de
DE FR EN
knop om het juiste antwoord vast te stellen. De nummers die zijn vastgesteld zullen verdwijnen.
(73) Tellen Orde II
Tel van 1 tot 12. Gebruik de pijltjes en druk op de
DE FR EN
knop om het juiste antwoord vast te stellen. De nummers verdwijnen niet wanneer ze zijn vastgesteld.
(74) Marathon
Gooi als uw energie in de strijdt om de marathon te voltooien.
(75) Blokade
Schiet op de letters die vanuit de rechterkant van uw scherm zullen komen. Zorg ervoor dat ze niet de planeet raken!
Manieren
(76) Manieren voor kinderen
Leren van goede manieren in een dagelijkse situatie.
(77) Goede Manieren
Lees de tekst om goede manieren aan te leren.
(78) Weg Veiligheid
Lees de tekst om meer te leren over goede manieren tijdens een verkeerssituatie.
(79)
(80)
(81)
(82)
(83)
(84)
(85)
(86)
2-speler mode
(79) Grootste balans
Zoek uit welke som/nummer de grootste uitkomst heeft.
(80) Minste balans
Zoek uit welke som/nummer de kleinste uitkomst heeft.
(81) Ballon Parade
Zet de ballonnen in een volgorde van klein naar groot.
(82) Toon golflengte
Luister naar elke muzikale noot en identificeer de juiste noten van de langste noot of de kortste, of van de hoogste naar de laagste.
(83) Figuren vergelijken
Vergelijk de vormen op het scherm. Druk op de
DE FR EN
knop wanneer ze op elkaar lijken.
(84) Letters Vormen
Let op de bewegende letters en vul de ontbrekende vormen in van de letter.
(85) Vind de Vormen
Herinner de locatie van de vormen en vul de vakjes met de juiste vormen wanneer de dozen zijn gesloten.
(86) Terug tellen II
Spring over de rivier door nummers van groot naar klein te typen.
(87) Een overslaan
Plaats het juiste nummer in het lege vakje voordat de raketten opstijgen.
(88) Insecten jagen
Navigeer de insecten naar hun voedsel toe, maar pas op raak de obstakels onderweg niet.
(89) Win
Papier-Schaar-Steen. Steen verslaat schaar, Schaar wint van papier en Papier verslaat steen.
(90) UFO Puzzel
Herinner de eerste UFO in de display en maak dan 6 gelijkwaardige UFO vormen met de
DE FR EN DE FR EN
DE FR EN
DE FR EN
en
DE FR EN
toetsen.
(91) Weg Puzzel
Identificeer de overeenkomende vorm met gebruik van de 4 vorm knoppen en help met het opruimen van de weg voor de auto. De auto zal stoppen als de vorm niet past.
(92) Eten klaarmaken
Pak het voedsel op om je eigen hamburger te maken. Druk op de spatiebalk om uw favoriete topping te kiezen en druk op de
DE FR EN
, om te bevestigen.
U kunt op de
DE FR EN
knop de geselecteerde toppings verwijderen.
(93) Figuren
Vergeet niet de vorm volgorde en herhaal de bestelling opnieuw.
(87)
(88)
(89)
(90)
(91)
(92)
(93)
(95)
(96)
(97)
(98)
(99) (94) Oog Missie
Vind degene welke niet behoort.
(95) Terug tellen I
Het 2 Cijfers achteruit tellen spel. Typ in de getallen uit van grootste tot het kleinste getal.
(96) Dobbel steen tellen
Vergelijk de juiste dobbelstenen met het bijbehorende nummer op het scherm weergegeven.
(97) Borden tellen
Tel het aantal gerechten die zijn geplaatst op de tafel.
(98) Cross Tellen
Identificeer alle kruisende punten op het scherm.
(99) Brug Puzzel
Kies bij het bouwen van de brug de correcte vormen om de missende stukken in te vullen.
(100) Fruit Jacht
Selecteer de vruchten die worden weergegeven aan de rechterkant van het scherm.
Secundaire taal (Engels) activiteit
(101) Learn & Say
Leer de woordenschat van de animatie.
(94)
(100)
(101)
(102) Smart Spelling
Spel het woord met de gegeven hint.
(103) Letters Removal
Verwijder de extra letter in het woord.
(104) Plural
Het meervoud spel. Voeg de e/en/s toe aan het woord.
(105) Word Maze
U krijgt de woorden een keer te zien, en daarna moet de speler zelf door het doolhof het woord uitspellen.
(106) Power Building Raad het woord.
(107) Letters Catch
Vang de letters in een net om het woord compleet te maken.
(108) Letters Snake
Navigeer de slang om het woord uit te spellen.
(109) Opposite Word
Vind de tegenovergestelde versie van het woord (110) Magnetic Word
Vind dezelfde mening van het woord.
(102)
(103)
(104)
(105)
(106)
(107)
(108)
(109)
(110)
Hoofdstuk 7 Hoofdstuk 7
Problemen oplossen
Voordat u contact met de technische service centrum (zie Garantie Kaart voor contact informatie) opzoekt, kunt u zelf de volgende eenvoudige controles uitvoeren. Zij kunnen u tijd besparen en de kosten van een overbodige dienst besparen.
Geen weergave
Is de voeding aangesloten?
Zijn de batterijen juist geïnstalleerd?
Moeten de batterijen worden vervangen?
Black-out scherm of een abnormaal display.
Verbreek de verbinding met de stroomvoorziening, dit doet u door het verwijderen van de batterijen of het loskop- pelen van de adapter.
Wacht voor ten minste 10 seconden vóór het opnieuw aansluiten van de stroomvoorziening.
In een omgeving die vatbaar is voor statische ontlading, kunnen er storingen ontstaan op de laptop.
Om te resetten, verwijder dan de batterijen of verbreek de verbinding met de power adapter voor minstens 10 seconden voordat het weer op de stroomvoorziening aansluit.
Een verdere ontwikkeling door het leren met deze producten is een verantwoordelijkheid die wij van Silvercrest zeer serieus nemen.
Ons doel is om u met producten van de hoogste kwaliteit en de beste waarde te voorzien. We nemen de nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat de informatie in onze producten juist en gepast is. Echter, fouten kunnen soms optreden. Het is belangrijk dat u weet dat wij staan achter onze producten en verwijzen u graag door naar uw plaatselijke service assistent voor technische bijstand met betrekking tot eventuele problemen en / of suggesties die u zou kunnen hebben. Onze service vertegenwoordigers willen u graag verder helpen.
28 Dit product (Art. M574) voldoet aan de veiligheidseisen van EN71 Delen 1,2 en 3 en EN62115.
In een poging om onze producten continu te verbeteren, kan het werkelijke beeld op het product enigszins afwijken van de diagrammen die getoond worden.
Waarschuwing:
Wijzigingen of aanpassingen aan dit apparaat die niet uitdrukkelijk zijn goedgekeurd door de partij die verantwoordelijk is voor de naleving, kan de bevoegdheid van de gebruiker nietig verklaren.
• Het kan kleine onderdelen bevatten als gevolg van misbruik en / of schade aan het toestel.
•
Waarschuwing!Niet geschikt voor kinderen jonger dan 36 maanden. Kleine onderdelen.
De kabels kunnen iemand wurgen.
VERWIJDEREN
Gooi het inpakmateriaal milieu vriendelijk weg.
Dit product graag niet als gebruikelijk afval deponeren.
Collectie van dit soort afval heeft een afzonderlijke en speciale behandeling nodig.
Weggooien
Gooi nooit oude of defecte apparaten weg in het normale huisvuil, maar alleen in de daarvoor beschikbare publieke collectiepunten.
Belangrijke waarschuwing:
• Open vuur zoals kaarsen moeten nooit dichtbij of op het product geplaatst worden.
• Gebruik nooit het product bij temperaturen lager dan –10oC of hoger dan +40oC.
• Gebruik van oortelefoons of koptelefoons met overdadige luidruchtigheid kan schade aan het gehoor veroorzaken.
• Gebruik alleen de aanbevolen A/C adapter met de volgende specificaties: Input voltage 100-240V, 50Hz,300mA;
C O M P L I A N T C O M P L I A N T
Disclaimer voor Verandering en Vergissing
Dit instructie manueel was zorgvuldig samengesteld en gecontroleerd voor juistheid van de inhoud. Echter, wanneer er onvoorziene vergissingen aanwezig zijn, zal geen verantwoordelijkheid geaccepteerd worden.
Copieren van dit instructie manueel, zelfs in de vorm van een uittreksel, zonder schriftelijke permissie is verboden.
Copyright © 2010, Millennium 2000 GmbH, Aschheim.
Import & Distributie:
Millennium 2000 GmbH Tel: 0049-89-290035-0
Heisenbergbogen 1 (Dornach) Fax: 0049-89-290035-20
D-85609 Aschheim / Munich E-Mail: support@computerchess.com Germany
Visite onze website:
www.millennium2000.de
Kinder laptop M574
Belangrijke Mededeling
• Graag de verpakking bewaren voor toekomstig gebruik.
• Open vuur, zoals brandende kaarsen nooit in de buurt van het product plaatsen.
• Gebruik nooit het product bij temperaturen beneden -10 Celsius of over 40 Celsius.
• Het gebruik van oortelefoons of hoofdtelefoons met te hoog volume kan mogelijk gehoorverlies veroorzaken.
• Gebruik alleen de aanbevolen A/C adapter met de volgende gegevens: Ingang spanning 100-240V, 50Hz,300mA; Uitgang spanning 6V DC, 300mA, 1.8 VA.
• Dit elektronisch leer product (Art. No. M574) voldoet aan de veiligheid en voorwaarden van EN71, Deel 1,2 en 3 en EN62115.
• Gooi oude en of foutieve elektrische of elektronische apparaten niet in huishoudelijk afval; dit behoort alleen door publieke inzamel plaatsen te worden vernietigd.
• Batterijen mogen niet in huishoudelijk afval worden gegooid, dit behoort alleen door de daarvoor bestemde inzamel plaatsen te worden verwijderd.
EU Certificaat van Overstemming
De fabrikanten verklaren hiermede dat dit product overeenkomt met de vereiste voorwaarden en andere regelementen zoals vastgelegd in de richtlijnen 2009/48/EC (Speelgoed Veiligheid, voor alle componenten behalve chemische voorwaarden),
88/378. EC (EMC richtlijnen) en 2006/95/EC (lage spanning).
À Partir de 6 Ans
Chers Parents,
Merci d’avoir choisi l’ordinateur éducatif SilverCrest Laptop.
Conçu en vue de permettre aux enfants d’apprendre tout en s’amusant, l’ordinateur éducatif SilverCrest Laptop
offre une toile d’activités stimulantes qui contribueront grandement au développement de votre enfant.
Les activités offertes lui permettront de
progresser en orthographe, mathématiques, mémorisation, musique et raisonnement logique et contribueront à l’apprentissage
du vocabulaire français et anglais.
L’ordinateur éducatif SilverCrest Laptop constitue également une formidable introduction
à l’informatique et stimulera la créativité et l’apprentissage autonome de votre enfant.
Table des Matières Table des Matières
Chapitre 1 Concernant l’Ordinateur Éducatif
SilverCrest Laptop ...1
Chapitre 2
Pour Commencer ...3
Installation des piles ...3
Branchement de l’adaptateur CA/CC ....3
Consignes de sécurité ...3
Rangement et entretien ...4
Chapitre 3
Fonctions Utiles et Boutons
de Commande ...6
Chapitre 4
Catégories des Jeux ...7
Sélection des Jeux ...7
Chapitre 5
Règles des Jeux et
Touches de Fonctions Spéciales ...7
Chapitre 6
Jeux et Codes des Jeux ...11 Vocabulaire ...11 Maths ...13 Logique ...14 Musique ...15 Mémoire ...16 Formes ...17 Clavier ...18 Jeux ...20 Bonnes Manières ...22 Mode 2 joueurs ...23 Anglais ...25
Chapitre 7
Guide de Résolution des Problèmes ...27
1
Chapitre1 Chapitre1
Concernant l’Ordinateur Éducatif
SilverCrest Laptop
Caractéristiques 110 Activités:
• 10 Vocabulaire
• 9 Maths
• 5 Logique
• 8 Musique
• 9 Mémoire
• 5 Formes
• 9 Clavier
• 20 Jeux
• 3 Bonnes Manières
• 22 Mode 2 joueurs
• 10 Anglais Multimédia
• Son numérique / Animations
• Interactivité 3 2
1
6
L’ordinateur éducatif SilverCrest Laptop est livré avec les accessoires suivants. Contactez votre revendeur s’il vous manque des pièces : 1 - Ordinateur Éducatif
2 - Souris
3 - Tapis de Souris 4 - Adaptateur
5 - Manuel d’Utilisation 6 - Carte de Garantie
Bouton d’ouverture
Écran LCD
Pavé directionnel Bouton Marche/Arrêt
Sélection de la langue
Haut-parleur Bouton de contrôle du volume
Bouton de réglage du contraste
Touche de sélection
4
4
Piles et adaptateur
Fiche de branche- ment de l’adaptateur Fiche de branchement
de la souris
Fiche de branchement des écouteurs
Trappe du
compartiment à piles
Caractéristiques extérieures
Chapitre 2 Chapitre 2
Pour commencer
L’ordinateur éducatif SilverCrest Laptop est alimenté par 3 piles “AA” ou au moyen d’un adaptateur CA/CC de 6V.
Installation des Piles
1. Assurez-vous que l’ordinateur est éteint.
2. Ouvrez la trappe du compartiment à piles située sur l’envers de l’appareil à l’aide d’une pièce de monnaie.
3. Insérez 3 piles “AA” en respectant les indications de polarité + et -.
4. Remettez la trappe en place.
Branchement de l’Adaptateur CA/CC
Éteignez l’ordinateur avant de brancher l’adaptateur CA/CC afin de ne pas endommager l’appareil.
Branchez l’adaptateur sur la fiche prévue à cet effet au dos de l’appareil. Branchez
l’adaptateur sur une prise de courant murale.
• La prise de courant doit se trouver près de l’appareil et doit être facilement accessible.
• Le jouet ne doit pas être connecté à plus du nombre recommandé de sources d’énergie.
Consignes de sécurité
Attention
• Risque d’explosion en cas d’utilisation d’un type de pile incorrect.
• Veuillez vous débarrasser des piles usées en suivant les instructions.
• Ne pas mélanger différents types de piles ou des piles neuves avec des piles usées.
• Utiliser uniquement des piles du type recommandé ou de type équivalent.
• Remplacer toutes les piles en même temps.
• Retirer les piles si l’appareil n’est pas utilisé pendant longtemps.
• Ne pas jeter des piles usées dans le feu.
• Ne pas recharger des piles non-rechargeables.
• Enlever les piles rechargeables du jouet avant de les recharger.
• Les piles rechargeables doivent être rechargées sous la surveillance étroite d’un adulte.
• Enlever les piles de l’appareil lorsqu’elles sont usées.
• Ne pas court-circuiter les bornes d’alimentation.
• Veillez à toujours respecter les indications de polarités: + et -
• Les piles doivent être installées par un adulte.
• Ne pas jeter les piles au rebut avec les autres ordures ménagères. La collecte séparée des piles pour un traitement spécial est nécessaire. Contribuez à la protection de l’environnement.
Attention
• Ne pas brancher l’appareil sur une source d’alimentation supérieure à 6V.
• Utiliser uniquement l’adaptateur recommandé.
• L’adaptateur n’est pas un jouet.
• Ne pas court-circuiter l’adaptateur.
• Débrancher l’appareil de sa source d’alimentation avant de le nettoyer.
• En raison du branchement de l’adaptateur CA/CC, cet appareil ne convient pas aux enfants de moins de 36 mois et doit être utilisé sous la surveillance d’un adulte.
• Dans un environnement générant de l’électricité statique, l’appareil peut mal fonctionner.
• Pour redémarrer, retirer les piles de l’appareil ou débrancher l’adaptateur secteur pendant au moins 10 secondes avant de rétablir l’alimentation.
AVERTISSEMENT!
Ne convient pas aux enfants de moins de 36 mois! Risque d’étouffement - comporte de petites pièces.
Risque d’étranglement dû à la souris et au câble de l’adaptateur!
Tenir les enfants éloignés des sacs plastiques contenus dans l’emballage - risque d’étouffement!
Veuillez lire attentivement ce manuel avant l’utilisation de ce produit. Conservez ce manuel car il contient des informations importantes. En cas de transfert de ce produit à une tierce personne, veuillez également joindre ce manuel.
Ne pas ouvrir ce produit car il contient des pièces demandant l’intervention d’une personne qualifiée. En cas de problèmes, veuillez contacter votre revendeur.
Arrêt Automatique
L’ordinateur s’éteint automatiquement en cas d’inactivité pendant plusieurs minutes afin d’économiser de l’énergie.
Pour redémarrer, appuyez simplement sur la touche
DE FR EN
.
Rangement et Entretien
Afin de prolonger la durée de vie de ce produit, suivez les quelques conseils suivants:
1. Examinez régulièrement l’appareil afin de vous assurer que le cordon d’alimentation, la prise, le boîtier ou toute autre partie de l’appareil n’est pas endommagé.
2. En cas de dommage, n’utilisez pas l’appareil avec l’adaptateur jusqu’à ce que le dommage ait été réparé.
3. Débranchez toujours l’appareil de sa source d’alimentation avant de le nettoyer.
4. Essuyez le corps de l’appareil avec un chiffon doux et sec.
5. Ne mouillez pas l’appareil.
6. Ne démontez l’appareil sous aucun prétexte.
7. Rangez l’appareil à l’abri des rayons directs du soleil et des températures extrêmes.
8. Ne laissez pas l’appareil dans une voiture où il peut être exposé aux rayons directs du soleil.
9. Ne faites subir aucun choc à cet appareil.
Mise en marche du SilverCrest Laptop
Allume le SilverCrest Laptop en appuyant sur la touche
DE FR EN
située en haut à gauche sur le clavier.
Entre ton nom
Lorsque tu utilises ton SilverCrest Laptop pour la première fois, il te demande d’entrer ton nom. Utilise le clavier pour taper ton nom et appuie sur la touche
DE FR EN
pour valider.
Si tu fais une erreur en tapant ton nom, appuie sur la touche
DE FR EN
pour recommencer.
Le nom entré sera conservé dans l’ordinateur.
Si, au cours du jeu, tu souhaites changer de nom, appuie sur la touche et appuie sur “O” pour « oui » pour continuer. Appuie sur “N” pour « non » si tu ne souhaites pas changer de nom et revenir sur l’écran de jeu précédent.
Chapitre 3
.
Chapitre 3
Fonctions utiles et boutons de commande
Clavier
Le SilverCrest Laptop est livré avec un clavier d’ordinateur entièrement fonctionnel.
Souris
Permet de sélectionner différentes options dans les jeux.
Pavé Directionnel
Permet de contrôler la flèche du curseur affichée à l’écran. Appuie sur la touche de sélection pour valider ton choix.
Touche d’éclairage de l’écran Appuie sur la touche
DE FR EN
située à gauche en bas du clavier pour allumer ou éteindre l’éclairage rouge LCD de l’écran.
Chapitre 5 Chapitre 4
Chapitre 4
Catégories des Jeux
Dans le menu principal, tu peux choisir les catégories d’activités suivantes en utilisant la touche sur le pavé directionnel ou la souris.
Vocabulaire, Maths, Logique, Musique, Mémoire, Formes, Clavier, Jeux, Bonnes Manières, Mode 2 joueurs et Anglais.
Sélection des Jeux
La liste des codes de jeux figure au chapitre 6. Utilise la touche pour choisir et appuie sur
DE FR EN
pour valider ton choix.
Chapitre 5
Règles des Jeux et Touches de Fonctions Spéciales
Niveau
La plupart des jeux offrent 3 niveaux de difficulté et sont organisés du plus simple au plus compliqué.
Il y a 10 questions par niveau et tu as droit à trois essais pour chaque question.
Score
Si tu réponds correctement à la question dès le premier essai, tu obtiens 10 points.
Si tu réponds correctement à la question au deuxième essai, tu obtiens 6 points.
Si tu réponds correctement à la question au troisième essai, tu obtiens 3 points.
Ton score s’affiche à l’écran avant ta progression au niveau supérieur ou à la fin de chaque partie.
Si tu obtiens un score de 80 points ou plus, tu passes au niveau supérieur de difficulté.
Si tu obtiens un score en dessous de 50 points, tu retournes au niveau inférieur de difficulté pour t’exercer davantage, ou tu recommences le même niveau.
Lorsque tu as terminé avec succès tous les niveaux d’un jeu, une récompense spéciale t’attend.
Elle sera ensuite conservée dans la “Boîte aux Trésors”.
Il existe 50 prix uniques à collectionner! Tu peux accéder à la “Boîte aux Trésors” à tout moment en appuyant sur la touche
DE FR EN
. Temps Limite
Pour la plupart des jeux, tu as 90 secondes pour répondre à chaque question.
Aide
Appuie sur la touche
DE FR EN
si tu as besoin d’un indice pour répondre à la question. Pour la
plupart des jeux, tu peux demander deux indices par question, et un point par indice sera déduit de ton score final.
Nom
Appuie sur la touche pour changer de nom à tout moment en cours de jeu.
Réponse
Appuie sur la touche
DE FR EN
pour connaître la réponse à la question. Réfléchis bien avant d’utiliser cette touche car tu n’obtiendras alors aucun point pour cette question!
Échap
Appuie sur la touche pour retourner au menu principal du jeu. Appuie à nouveau sur la touche pour retourner au menu principal de catégorie des jeux.
Caractères Spéciaux
Les caractères spéciaux (lettres avec accent) sont accessibles en utilisant la touche
DE FR EN
puis les touches numériques (2 à 4). Ceci fait, appuie sur la lettre désirée pour l’afficher à l’écran. Par exemple, si tu souhaites taper un {é} il te suffit de maintenir appuyée la touche
DE FR EN
tout en appuyant sur la touche 4 afin d’activer l’accent souhaité. Ensuite, appuie simplement sur la lettre {e}.
Touches Géométriques Appuie sur les touches
DE FR ENDE FR ENDE FR EN
DE FR EN
pour soumettre ta réponse dans les jeux de formes.
SilverCrest Laptop Appuie sur la touche
DE FR EN
pour accéder à ta “Boîte aux Trésors” et voir tout ce que tu as amassé en cours de jeu.
Effacer
Pour certains jeux, tu peux corriger tes erreurs en appuyant sur la touche
DE FR EN
. Démo
Appuie sur la touche pour obtenir une démonstration des activités de ton ordinateur éducatif SilverCrest Laptop.
Réglage du Volume
Pour augmenter le volume, appuie sur
DE FR EN
. Pour diminuer le volume, appuie sur
DE FR EN DE FR EN
. Réglage du Contraste
Pour augmenter le contraste de l’écran LCD, appuie sur . Pour diminuer le contraste de l’écran DE FR EN
LCD, appuie sur
DE FR EN DE FR EN
. Touche de Sélection des Jeux Appuie sur la touche
DE FR EN
pour retourner à l’écran de sélection des jeux. Tu peux choisir un jeu en entrant le code du jeu. Voir chapitre 6 pour la liste complète des codes jeux.
Touche Musique Appuie sur la touche
DE FR EN
pour jouer un morceau de musique. Appuie de nouveau sur cette touche
DE FR EN
pour passer au morceau suivant.
Appuie sur la touche pour retourner à l’écran de sélection des jeux.
Musique d’accompagnement Appuie sur la touche
DE FR EN
pour jouer la musique d’accompagnement et appuie de nouveau sur
DE FR EN
pour arrêter la musique d’accompagnement.
Touche Mode 2 joueurs Appuie sur la touche
DE FR EN
pour sélectionner le mode 2 joueurs, et choisis le mode 1/2 joueurs en sélectionnant une des deux icônes proposées.
Le joueur 1 utilise la touche
DE FR EN
pour donner sa réponse.
Le joueur 2 utilise la touche
DE FR EN
pour donner sa réponse.
Chapitre 6
(01)
(02)
(03)
(04)
Chapitre 6
Jeux et Codes des Jeux Vocabulaire
(01) Drôles de Lettres
Apprends de nouveaux mots grâce aux animations.
(02) Orthographor
Epelle les mots à l’aide des indices donnés.
(03) Lettre en Trop Supprime la lettre en trop.
(04) Pluriel
Trouve le pluriel des mots.
(05) Labyrinthe de Lettres
Recherche le mot se trouvant dans le labyrinthe.
(06) Le Mot Mystère Devine le mot caché.
(07) Chasse aux Mots
Rassemble les lettres à l’aide du filet afin de former un mot.
(08) Attrape Lettres
Aide le serpent à attraper les lettres pour former un mot.
(09) Forces Contraires Associe un mot à son contraire.
(10) Forces Similaires
Associe un mot avec un mot ayant un rapport avec ce dernier.
(05)
(06)
(07)
(08)
(09)
(10)
Maths
(11) Addition Résous l’addition.
(12) Soustraction Résous la soustraction.
(13) Multiplication Résous la multiplication.
(14) Division Résous la division.
(15) Porté Disparu
Complète l’équation en sélectionnant le chiffre manquant.
(16) Le Bon Signe
Complète l’opération en choisissant le bon signe algébrique.
(17) Compte à Rebours Résous l’équation en 10 secondes.
(14)
(15)
(16)
(17) (11)
(12)
(13)
(20)
(21)
(22)
(23)
(24) (18)
(19) (18) La Bonne Heure
Choisis l’heure exacte indiquée sur la pendule.
(19) À la Caisse
Calcule le montant que tu dois payer pour les articles qui apparaissent à l’écran.
Logique
(20) Effet d’Ombre
Retrouve l’ombre correspondant à l’objet.
(21) Au Suivant!
Retrouve le chiffre manquant afin de former une suite logique.
(22) Chasse aux Diamants
Ramasse les diamants sans revenir sur tes pas ni toucher les météores.
(23) Double Vision
Retrouve le reflet de l’image dans le miroir.
(24) Jeu des Différences
Trouve les différences entre les deux images avant la fin du compte à rebours.
(25)
(26)
(27)
(28)
(29)
(30)
(31)
Musique
(25) Tonalités Musicales
Écoute la note de musique et retrouve la note correspondante à droite de l’écran.
(26) Rock n’ Roll
Suis le rythme et tape sur les symboles lorsque la barre passe sur ces symboles.
(27) Musique Maestro!
Choisis un instrument (P=Piano, C=Cuivre, G=Guitare, F=Flûte) et appuie sur le clavier pour suivre les notes jouées.
(28) Dansons Ensemble!
Écoute la mélodie et regarde les animations!
(29) Apprends en Musique
Choisis une mélodie et regarde bien le mot qui apparaît sur l’écran. Répète le mot lorsque la mélodie se termine.
(30) Rythme Électrique
Choisis une mélodie et ajoute ton style en tapant sur le clavier les lettres qui passent devant la ligne centrale.
(31) Tonalités Manquantes
Écoute la mélodie et trouve la note manquante en utilisant les touches numériques.
(32)
(33)
(34)
(35)
(36)
(37)
(38) (32) Pour Danser
Appuie sur les touches alphabétiques et numériques pour faire danser les personnages.
Mémoire
(33) L’ami Malicieux
Souviens-toi de qui porte le réservoir de carburant. Puis identifie-le une fois que tous les personnages se sont mélangés.
(34) Poursuite Infernale
Répète les sons en utilisant les flèches.
(35) Nombres Atomiques
Souviens-toi des chiffres et répète-les dans l’ordre.
(36) Trésor de Mots
Souviens-toi du nombre de majuscules apparues sur l’écran.
(37) Trésor de Chiffres
Souviens-toi du nombre de chiffres impairs apparus sur l’écran.
(38) Trésor de Formes
Souviens-toi de la forme qui est apparue sur l’écran.
(39)
(40)
(41)
(42)
(43) (39) Trésor de Musique
Trouve la note de musique qui correspond à la note affichée à gauche de l’écran.
(40) Créatures Extra Terrestres
Souviens-toi de l’objet apparu sur l’écran pendant quelques secondes et retrouve-le parmi les options proposées.
(41) Mot de Passe
Observe les chiffres sur les voitures qui traversent l’écran. Répète les chiffres dans leur ordre d’apparition.
Formes
(42) Formes Simples
Trouve à quelle forme ressemblent les objets proposés.
(43) Rien que des Formes
Une image composée de plusieurs formes apparaît à l’écran. L’image réapparaît ensuite avec une forme en moins. Trouve la forme manquante.
(44)
(45)
(46)
(47)
(48)
(49) (44) Chasse aux Formes
Souviens-toi de la forme apparue au début. Attrape cette forme parmi les options proposées.
(45) Devinette I
Trouve quelle forme correspond à la partie manquante de l’objet.
(46) Devinette II
Trouve quelle forme correspond aux parties manquantes des deux images.
Clavier
(47) Dactylomania I
Apprends à taper correctement sur le clavier.
(48) Destructeur de Lettres
Tape les lettres avant qu’elles ne disparaissent de l’écran.
(49) Arc-en-Ciel
Tape les lettres aussi vite que tu peux pour libérer l’arc en ciel.
(50)
(51)
(52)
(53)
(54)
(55) (50) Bataille de Lettres
Aide la fleur à pousser en sélectionnant correctement la lettre qui correspond à l’ordre alphabétique indiqué sur l’écran.
(51) Capitales
Appuie sur les lettres pour les mettre en majuscule avant que le temps ne soit écoulé.
(52) Le Grand Saut
Trouve la lettre manquante au mot qui apparaît à l’écran.
(53) Lettres Confuses
Tape le mot correctement tel qu’il apparaît de droite à gauche.
(54) Dactylomania II
Utilise les flèches pour aligner le canon en face des lettres en mouvement.
Tire sur les lettres avant qu’elles n’atteignent le bas de l’écran.
(55) Dactylomania III
Tape les mots avant que le rideau n’atteigne le bas de l’écran.
(56)
(57)
(58)
(59)
(60)
(61)
(62)
(63)
Jeux
(56) Échec et Mat
Souviens-toi de la disposition des pièces sur l’échiquier et réarrange-les dans l’ordre indiqué au début.
(57) Intercepteur de Comètes
Regroupe les comètes par couleur dans les paniers correspondants.
(58) Paniers de Basket
Marque autant de paniers que tu peux.
(59) Puzzle I
Trie les formes en fonction des puzzles se trouvant à droite et à gauche de l’écran.
(60) Puzzle II
Trie les formes en fonction des puzzles se trouvant à droite et à gauche de l’écran.
(61) Puzzle III
Trie les formes en fonction des puzzles se trouvant à droite et à gauche de l’écran.
(62) Traversée de la Rivière
Traverse la rivière en te déplaçant prudemment sur les rondins de bois.
(63) Gâteau de Bonne Fortune
Choisis un gâteau de bonne fortune pour savoir ce que l’avenir te réserve.
(64)
(65)
(66)
(67)
(68)
(69)
(70)
(71) (64) Ton Signe Astral
Découvre ton signe astral ainsi que ses caractéristiques.
(65) Compte les Planètes
Compte le nombre de planètes sur l’écran et sélectionne la bonne réponse parmi les options proposées.
(66) Festin de Carottes Nourris le lapin avec des carottes.
(67) Arrosage de Fleurs
Arrose les fleurs pour les empêcher de faner.
(68) Bonne Étoile
Découvre ce que ta bonne étoile a à te révéler aujourd’hui.
(69) Tic Tac Toe
Gagne le jeu en alignant à la verticale, à l’horizontale et en diagonale les cercles noirs.
(70) À Cache-Cache
Place l’objet dans la bonne pièce de la maison.
(71) Puzzle IV
Trie les formes en fonction des puzzles se trouvant à droite et à gauche de l’écran.
(72)
(73)
(74)
(75)
(76)
(77)
(78) (72) Dans l’Ordre I
Compte de 1 à 12 en utilisant les flèches pour sélectionner les chiffres. Appuie sur la touche
DE FR EN
pour valider ton choix. Les chiffres trouvés disparaissent au fur et à mesure.
(73) Dans l’Ordre II
Compte de 1 à 12 en utilisant les flèches pour sélectionner les chiffres. Appuie sur la touche
DE FR EN
pour valider ton choix.
Les chiffres trouvés ne disparaissent pas au fur et à mesure.
(74) Marathon
Économise ton énergie pour finir le marathon.
(75) Barrage
Tire sur les lettres volantes qui apparaissent à droite de l’écran afin de protéger la planète.
Bonnes Manières
(76) Enfants bien Élevés
Apprends les bonnes manières du quotidien.
(77) Bonnes Manières
Lis le texte et vérifie si tu connais les bonnes manières.
(78) Sécurité Routière
Apprends les règles de sécurité routière en lisant le texte.
(79)
(80)
(81)
(82)
(83)
(84)
(85)
(86)
Mode 2 joueurs
(79) Le Plus Grand
Quel est le plus grand des deux?
(80) Le Plus Petit
Quel est le plus petit des deux?
(81) Parade de Ballons
Range les ballons dans un ordre de grandeur allant du plus petit au plus grand.
(82) L’Oreille Musicale
Ecoute chaque note de musique et retrouve les notes exactes de la plus courte à la plus longue ou de la plus aiguë à la plus grave.
(83) Comparaison de Formes
Compare les formes sur l’écran. Appuie sur la touche
DE FR EN
lorsqu’elles forment une paire.
(84) Lettres à Compléter
Observe les lettres animées et trouve l’élément manquant.
(85) Formes à Trouver
Souviens-toi de la position des formes. Retrouve les formes une fois que les boîtes sont fermées.
(86) Ordre Inversé II
Traverse la rivière en sautant sur les chiffres dans l’ordre en allant du plus grand au plus petit.