• No results found

HANDLEIDING PRINSES SOFIA LAPTOP 2-5. jaar VTech Printed in China x NL. Disney Bezoek DisneyJunior.com

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "HANDLEIDING PRINSES SOFIA LAPTOP 2-5. jaar VTech Printed in China x NL. Disney Bezoek DisneyJunior.com"

Copied!
16
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

2-5 jaar

© Disney

Bezoek DisneyJunior.com

© 2014 VTech Printed in China 91-009699-00x NL

PRINSES SOFIA LAPTOP

HANDLEIDING

© 2014 VT

(2)

Beste ouders,

Wij van VTech® weten dat een kind tot grootse dingen in staat is.

Daarom zijn al onze elektronische, educatieve producten speciaal ontworpen om het denkvermogen van kinderen te ontwikkelen en hen zo veel mogelijk te leren. Of het nu om vormen, kleuren, letters of cijfers gaat, alle VTech® producten maken gebruik van een geavanceerde technologie en een schat aan ervaring om kinderen aan te moedigen zo veel mogelijk uit zichzelf te halen.

Als het gaat om leerzame, interactieve producten die vermaken en ontwikkelen, zien wij van VTech® het beste in uw kind.

Kijk voor meer VTech® producten op www.vtechnl.com

(3)

2

INLEIDING

Gefeliciteerd met uw aankoop van de Prinses Sofia Laptop van VTech®. Wij van VTech® doen ons uiterste best goede producten te maken die leuk en leerzaam zijn voor uw kind. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, neemt u dan a.u.b. contact op met onze klantenservice, telefoonnummer: (0031)(0)495-459123 / e-mail:

klantenservice@vtechnl.com

Koninklijk leerplezier met Sofia het Prinsesje! Ga op een magisch

avontuur met Sofia en haar vriendjes tijdens 12 uitdagende activiteiten!

Met deze Prinses Sofia Laptop van VTech® maak je spelenderwijs kennis met letters, letterklanken, cijfers, tellen, logica en meer. Luister naar de prachtige melodietjes en train je geheugen door de danspasjes van Amber te herhalen. Ga je mee op avontuur?

Inleiding

Lcd-scherm

Categorie-toets Logica

Instellingen-toets Knipperende muis OK-toets

Lettertoetsen Categorie-toets Taal

Categorie-toets Rekenen

Help-toets

Categorie-toets Muziek

Cijfertoetsen Aan/Uit-toets

(4)

3

INHOUD VAN DE DOOS

t &ÏOVTech® Prinses Sofia Laptop t &ÏOIBOEMFJEJOH

WAARSCHUWING:

Alle verpakkingsmaterialen, zoals plakband, plastic, verpakkingsslotjes enz., maken geen deel uit van het product en dienen voor de veiligheid van uw kind te worden verwijderd.

Losmaken van de verpakkingsslotjes:

Draai het verpakkingsslotje.

Neem het verpakkingsslotje uit de houder en gooi het weg bij het afval.

Waarschuwing:

Knip de elastiekjes door die het speelgoed verbinden met de verpakking voordat u het speelgoed aan een kind geeft. De elastiekjes zijn geen onderdeel van het speelgoed

en dienen voor de veiligheid van het kind weggegooid te worden bij het afval.

Inhoud van de doos

(5)

4

HOE PLAATS JE DE BATTERIJEN?

1. Zet het speelgoed UIT.

2. Open het batterijklepje aan de onderkant van het speelgoed.

Gebruik hiervoor een muntstuk of een schroevendraaier.

3. Plaats 2 nieuwe ‘AA’ (LR6) batterijen volgens de afbeelding in het

batterijenvak. Voor optimale prestaties bevelen wij alkaline batterijen aan.

4. Plaats het klepje terug en maak het goed vast.

5. Nu is het speelgoed klaar voor gebruik.

Attentie

t 7PPSPQUJNBMFQSFTUBUJFTCFWFMFOXJKBMLBMJOFCBUUFSJKFOBBO

t (FCSVJLBMMFFOIFUUZQFFOEFTPPSUCBUUFSJKFOEJFJOEF[FIBOEMFJEJOH

staan vermeld.

t (FCSVJLTMFDIUTÏÏOUZQFCBUUFSJKFOUFHFMJKL

t (FCSVJLOPPJUOJFVXFFOPVEFCBUUFSJKFOTBNFO

t (FCSVJLOPPJUCFTDIBEJHEFCBUUFSJKFO

t 1MBBUTEFCBUUFSJKFOWPMHFOTEFQPMFO PNMFLLBHFUFWPPSLPNFO

t %FDPOUBDULMFNNFOWBOEFWPFEJOHNPHFOOJFULPSUHFTMPUFOXPSEFO

t 7FSXJKEFSMFHFPG[XBLLFCBUUFSJKFOVJUIFUTQFFMHPFE

t *OEJFOIFUTQFFMHPFEMBOHFSFUJKEOJFU[BMXPSEFOHFCSVJLU JTIFUBBO

te bevelen de batterijen te verwijderen.

t (PPJCBUUFSJKFOOJFUXFHJOWVVSPGJOEFOBUVVS

t 1SPCFFSOPPJUHFXPOF OJFUPQMBBECBSFCBUUFSJKFOUFIFSMBEFO

t )BBM PQMBBECBSF CBUUFSJKFO FFSTU VJU IFU TQFFMHPFE FO MBBE [F

daarna buiten het speelgoed op.

t )FUPQMBEFOPGWFSXJKEFSFOWBOCBUUFSJKFOEJFOUBMUJKEPOEFSUPF[JDIU

van een volwassene te gebeuren.

Hoe plaats je de batterijen?

(6)

5

Milieu

Verwijdering van batterijen en product

)FUTZNCPPMWBOFFOEPPSHFLSVJTUFDPOUBJOFSHFFGUBBOEBU

het product en de batterijen niet met het normale huisafval mogen worden weggegooid omdat deze stoffen bevatten die schadelijk kunnen zijn voor het milieu en de gezondheid.

Lever het product en/of de batterijen aan het eind van hun MFWFOTDZDMVTJOCJKFFOPGGJDJFFMBBOHFXF[FOJO[BNFMQVOU

Win advies in bij de plaatselijke autoriteiten voor informatie over

speciale plaatsen voor Klein Chemisch Afval (K.C.A.), waar u gebruikte batterijen en/of producten kunt inleveren.

%FDIFNJTDIFTZNCPMFO)H $EPG1CHFWFOBBOEBUIFULXJL )H  cadmium- (Cd) of loodgehalte (Pb) in de batterij hoger is dan de SFGFSFOUJFOJWFBVTJOEF3JDIUMJKO&$

De balk geeft aan dat het product na 13 augustus 2005 op de markt werd gebracht.

Help het milieu door uw product en/of batterijen op een verantwoordelijke manier weg te gooien.

Kijk voor meer informatie op:

www.stibat.nl

Hoe plaats je de batterijen?

(7)

6

FUNCTIES

1. Aan/Uit-toets

Druk op de Aan/Uit-toets om de Prinses Sofia Laptop AAN te zetten. Druk nogmaals op deze toets om het speelgoed UIT te zetten.

2. Categorie-toets Taal

Druk op de categorie-toets Taal om drie taal-activiteiten te spelen.

Beweeg de muis naar links of rechts om een activiteit te kiezen. Druk op de OK-toets om je keuze te bevestigen.

3. Categorie-toets Rekenen

Druk op de categorie-toets Rekenen om drie reken-activiteiten te spelen. Beweeg de muis naar links of rechts om een activiteit te kiezen.

Druk op de OK-toets om je keuze te bevestigen.

4. Categorie-toets Logica

Druk op de categorie-toets Logica om drie logica-activiteiten te spelen. Beweeg de muis naar links of rechts om een activiteit te kiezen.

Druk op de OK-toets om je keuze te bevestigen.

5. Categorie-toets Muziek

Druk op de categorie-toets Muziek om drie muziek-activiteiten te spelen. Beweeg de muis naar links of rechts om een activiteit te kiezen.

Druk op de OK-toets om je keuze te bevestigen.

Functies

(8)

7

6. Knipperende muis

Beweeg de muis om een keuze te maken tijdens een menu of activiteit.

Druk op de OK-toets om je keuze te bevestigen. De muis knippert mee met het geluid en de melodietjes.

7. Lettertoetsen

Gebruik de lettertoetsen om letters te leren of om antwoord te geven tijdens letter-gerelateerde activiteiten.

8. Cijfertoetsen

Gebruik de cijfertoetsen om cijfers te leren of om antwoord te geven tijdens cijfer-gerelateerde activiteiten.

9. Help-toets

Druk op deze toets om de vraag of instructie te herhalen of om een hint te ontvangen tijdens sommige activiteiten.

Functies

(9)

8

10. Instellingen-toets

Druk op de instellingen-toets om het schermcontrast, de achtergrondmuziek of het volume aan te passen.

Gebruik de muis om het contrast-icoontje te selecteren. Beweeg de muis naar links of rechts om het contrast aan te passen. Druk op de OK-toets om de instelling op te slaan.

Gebruik de muis om het muzieknoot-icoontje te selecteren en de achtergrondmuziek aan of uit te zetten. Beweeg de muis om te kiezen en druk op de OK-toets om je keuze op te slaan.

Gebruik de muis om het volume-icoontje te selecteren. Beweeg de muis naar links of rechts om het volume aan te passen. Druk op de OK-toets om de instelling op te slaan.

11. Automatische uitschakeling

Om batterijen te sparen, schakelt de Prinses Sofia Laptop

automatisch uit als er een aantal minuten niet mee gespeeld wordt. Het speelgoed kan weer geactiveerd worden door op de Aan/Uit-toets te drukken. Het speelgoed zal ook automatisch uitschakelen wanneer de CBUUFSJKFOCJKOBMFFH[JKO&S[BMFFONFMEJOHPQIFUTDIFSNWFSTDIJKOFO

om aan te geven dat de batterijen vervangen dienen te worden.

BEGINNEN MET SPELEN

1. Druk op de Aan/Uit-toets om de laptop AAN te zetten.

 &SWFSTDIJKOUFFOLPSUFBOJNBUJFPQIFUTDIFSNFOWFSWPMHFOT[VMMFO

BMMFBDUJWJUFJUFOÏÏOWPPSÏÏOCFOPFNEXPSEFO

3. Druk op een categorie-toets om een categorie te kiezen of gebruik de muis om een activiteit te kiezen.

Beginnen met spelen

(10)

9

Activiteiten

ACTIVITEITEN

De Prinses Sofia Laptop bevat 12 activiteiten.

01. Woorden & Letterklanken

&S[JKO[PWFFMEJOHFOUF[JFOJOIFULBTUFFM

Sofia wil je ze graag laten zien. Druk op een lettertoets om letters, letterklanken en woorden te leren met Sofia.

02. Dierenwedstrijd

Sofia en Klaver doen mee aan de dierenwedstrijd!

Sofia moedigt Klaver aan om een aantal kunstjes uit te voeren. Gebruik de muis en druk op de OK- toets om een kunstje te kiezen. Kijk vervolgens naar Klaver die het kunstje zal uitvoeren.

03. Prinsessenmanieren

Als je een prinses bent, is het belangrijk om beleefd te zijn. Leer samen met Sofia een aantal goede manieren. Gebruik de muis om een plaatje te kiezen en druk op de OK-toets om een goede manier te leren. Prinses Sofia zal je laten horen wat je dient te zeggen tijdens verschillende situaties.

04. Cijfers & Tellen

Klaver is dol op wortels! Druk op een cijfertoets om te kiezen en tel het aantal wortels voor Klaver.

(11)

10

05. Sofia’s tekeningen

5FLFOMFTJTÏÏOWBO4PGJBTGBWPSJFUFMFTTFOPQEF

Koninklijke Prep. Laten we eens kijken wat Sofia IFFGU HFUFLFOE &FO BBOUBM WPSNFO WFSTDIJKOU

op het scherm, tel de vormen en druk op een cijfertoets om te antwoorden.

06. Lucinda’s toverspreuk

Lucinda is een hele goede tovenares. Ze heeft haar toverkracht gebruikt om tegenstellingen te NBLFO &FO WPPSXFSQ WFSTDIJKOU PQ IFU TDIFSN

en Lucinda zal haar toverkracht gebruiken om het voorwerp in een ander formaat te maken. Luister goed naar de vraag en gebruik de muis om het juiste antwoord te kiezen. Druk op de OK-toets om je antwoord te bevestigen.

07. Rodericks toverkunst

Meneer Roderick gebruikt zijn toverkunst om drie voorwerpen te laten bewegen. Maar er JT JFUT GPVU HFHBBO FO ÏÏO WBO EF WPPSXFSQFO

beweegt anders! Gebruik de muis en druk op de OK-toets om het voorwerp te kiezen dat anders beweegt.

08. Boudewijn helpt

Boudewijn weet altijd precies wat de koninklijke familie nodig heeft. Kijk naar het plaatje links op het scherm en help Boudewijn bij het kiezen van het juiste voorwerp dat bij het plaatje hoort.

Gebruik de muis en druk op de OK-toets om te antwoorden.

Activiteiten

(12)

11

09. Kasteeldoolhof

Het kasteel is zó groot dat Sofia er soms in verdwaald. Ze heeft jouw hulp nodig om bij de uitgang te komen. Gebruik de muis om Sofia naar de uitgang te leiden.

10. Muziekpret

Druk op een cijfertoets of gebruik de muis en de OK-toets PN ÏÏO WBO EF UJFO NFMPEJFUKFT

te kiezen. Druk tijdens een melodietje op een lettertoets of cijfertoets voor een verrassing of gebruik de muis om iemand anders te zien dansen!

11. Dansen met Klaver

Klaver kan het beste dansen van alle konijnen in het koninkrijk! Gebruik de muis om een dans voor Klaver te maken. Druk op de OK-toets wanneer je klaar bent om de dans te bekijken!

Wanneer je tien danspasjes invoert, wordt de dans automatisch afgespeeld. Klaver zal de danspasjes uitvoeren totdat de muziek eindigt.

12. Dansles

Amber helpt Sofia bij het oefenen van danspasjes.

Let goed op en gebruik de muis om Sofia te helpen de danspasjes van Amber te herhalen.

"NCFS [BM FFSTU ÏÏO EBOTQBTKF MBUFO [JFO FO

wanneer je deze kunt herhalen, zal ze er een danspasje bij doen. Amber zal maximaal drie danspasjes achter elkaar laten zien. Wanneer je de drie danspasjes kunt herhalen, zal Amber beginnen met een nieuwe reeks danspasjes!

Activiteiten

(13)

12

ONDERHOUD EN VERZORGING

1. Maak het speelgoed a.u.b. alleen schoon met een vochtige en niet met een natte doek.

2. Zet het speelgoed niet voor langere tijd in de felle zon of in de buurt van een andere warmtebron.

3. Als het speelgoed voor langere tijd niet wordt gebruikt, is het aan te bevelen de batterijen te verwijderen.

4. Laat het speelgoed niet op harde oppervlakken vallen en stel het niet bloot aan vocht of water.

5. Reinig het speelgoed niet met bijtende schoonmaakmiddelen.

LET OP:

Als de Prinses Sofia Laptop opeens stopt of als het geluid slechter wordt:

1. Zet dan het speelgoed uit en laat het zo enkele minuten staan.

2. Zet het daarna weer aan.

3. Blijft het probleem bestaan, dan kan het veroorzaakt worden door bijna lege batterijen.

4. Vervang de oude batterijen door nieuwe en probeer het opnieuw.

Blijft het probleem nog steeds bestaan, neem dan a.u.b. contact op met onze klantenservice, e-mail: klantenservice@vtechnl.com / telefoonnummer: (0031) (0)495-459123

Onderhoud en ver zor ging

(14)

13

BELANGRIJKE MEDEDELING:

Het ontwerpen en ontwikkelen van educatief speelgoed gaat

gepaard met een verantwoordelijkheid die wij bij VTech® uitermate serieus opvatten. Wij zetten ons volledig in om er zeker van te zijn dat de informatie, die de kern van ons product is, zeer nauwkeurig en accuraat is. Het kan echter gebeuren dat er fouten voorkomen.

Het is voor u van belang om te weten dat wij volledig achter onze producten staan en u aanmoedigen contact op te nemen met onze klantenservice indien u problemen heeft met, of suggesties heeft voor onze producten. Wij staan u dan graag te woord.

Telefoonnummer: (0031) (0)495-459123

&NBJMLMBOUFOTFSWJDF!WUFDIOMDPN

Let op: Bewaar de handleiding, deze bevat belangrijke informatie over het product.

Onderhoud en ver zor ging

(15)
(16)

GARANTIEBEWIJS

Naam van het product: Prinses Sofia Laptop Art.-Nr. #80-155323

Naam:

Straat en huisnummer:

Postcode en plaats:

Telefoonnummer:

E-mail adres:

Aankoopdatum:

VTech Electronics Europe B.V.

Copernicusstraat 7 6003 DE Weert

Nederland

Tel. klantenservice (0031) (0)495-459123 E-mail: klantenservice@vtechnl.com

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Wanneer het onderdeel eenmaal is bevestigd, kan het niet meer worden verwijderd..

Wanneer de onderdelen eenmaal bevestigd zijn, kunnen ze niet meer worden verwijderd4. Wanneer de bovenstaande stappen voltooid zijn,

Beweeg de panda of een ander Zoef Zoef Dier (apart verkrijgbaar) over één van de zes Magische Sensors in het boomhuis.. De dieren reageren met vrolijke zinnetjes, gezongen

Plaats Max of een ander Vrolijk Vriendje (apart verkrijgbaar) op één van de drie Magic Points en luister naar de vrolijke reacties.. Druk op de draaimolen om deze te laten

 )FUWPFSUVJHIFSLFOUEFMagische Sensors in de Toet Toet Auto’s ® speelsets. Beweeg het voertuig over een Magische Sensor en zie het gezichtje knipperen en hoor vrolijke

De Toet Toet Auto’s voertuigen (Alleen voertuigen met Magische Sensor herkenning) reageren op de Magische Sensors met grappige geluiden, vrolijke zinnetjes, gezongen liedjes

Wanneer de onderdelen eenmaal bevestigd zijn, kunnen deze niet meer worden verwijderd3. Plaats de drie steundelen onder de ronde racebaan (afbeelding d

De raceauto reageert ook op andere Toet Toet Auto’s TM speelsets met Magische Sensors door middel van vrolijke zinnetjes, grappige geluiden, melodietjes en gezongen