• No results found

HANDLEIDING. Printed in China NL

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "HANDLEIDING. Printed in China NL"

Copied!
20
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)HANDLEIDING. ®. © 2013 V VTech Printed in China 91-002840-007 NL.

(2) Beste ouders, Wij van VTech® weten dat een kind tot grootse dingen in staat is. Daarom zijn al onze elektronische, educatieve producten speciaal ontworpen om het denkvermogen van kinderen te ontwikkelen en hen zo veel mogelijk te leren. Of het nu om vormen, kleuren, letters of cijfers gaat, alle VTech® producten maken gebruik van een geavanceerde technologie en een schat aan ervaring om kinderen aan te moedigen zo veel mogelijk uit zichzelf te halen. Als het gaat om leerzame, interactieve producten die vermaken en ontwikkelen, zien wij van VTech® het beste in uw kind.. Kijk voor meer VTech® producten op www.vtechnl.com. To learn more about VTech® toys, visit www.vtechuk.com.

(3) INLEIDING Gefeliciteerd met uw aankoop van de KidiMagic® 2 van VTech®. Wij van VTech® doen ons uiterste best goede producten te maken die leuk en leerzaam zijn voor uw kind. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, neemt u dan a.u.b. contact op met onze klantenservice, telefoonnummer: (0031) (0)495-459123 / e-mail: klantenservice@vtech.com. FUNCTIES Kloktoets Magische sensor Spellen-toets. FM radio-toets. Muziek-toets. Wekker-toets. Volumetoets. Sfeerlicht-toets Pijltjestoetsen. OK-toets. Ingang adapter (niet inbegrepen). Inleiding / Functies. De KidiMagic® 2 van VTech® is meer dan zomaar een wekker, het is een magische bol met eindeloos veel mogelijkheden! Beweeg je hand boven de magische sensor om de Kidmagic® 2 te bedienen. Luister naar je favoriete muziek op de radio of via je mp3-speler. Speel 6 verschillende spelletjes, verander de sfeerverlichting en bekijk elke dag je geluksstatus. De KidiMagic® 2 geeft ook antwoord op jouw meest geheime vragen!. Audio-ingang mp3-speler (niet inbegrepen). 2.

(4) Scherm-icoontjes   

(5)    

(6)  

(7)   

(8)     Spellenicoontje. Muziekicoontje. FM radioicoontje. MP3-spelericoontje. Wekker 1 icoontje. Wekker 2 icoontje. Magische sensoricoontje. Functies. Kloktoets   

(9)   

(10)     

(11)   in de standby-stand te zetten.   

(12)    

(13)        Muziek-toets      

(14)   

(15)         deze toets wanneer er een mp3-speler (niet inbegrepen) is aangesloten om naar de muziekspeler te gaan.   

(16)   

(17)     

(18)    in te schakelen. Spellen-toets   

(19) ""  zes spellen te spelen. FM radio-toets   

(20)  #$  

(21)     

(22)    #$  

(23)    Wekker-toets   

(24) 

(25)        Sfeerlicht-toets   

(26)  

(27)          

(28)                  sfeerlicht in te stellen. Volumetoets  

(29)       Pijltjestoetsen /  

(30) 

(31)     . 3.

(32) OK-toets   

(33)   

(34)   Audio-ingang mp3-speler  %    &

(35)   '     *     KidiMagic® 2 met behulp van de bijgesloten audiokabel om naar je favoriete muziek te luisteren. Ingang adapter  %   +;<=+>?EEHHJ>J  '  verkrijgbaar). Magische sensor  N   KidiMagic® 2 om magische effecten te zien. Deze functie werkt alleen wanneer dit icoontje te zien is.. WAARSCHUWING:  Zet de KidiMagic® 2 niet in fel licht of direct zonlicht om storingen met de magische sensor te voorkomen.  Zorg dat er geen obstakels in de buurt van de magische sensor van de KidiMagic® 2 aanwezig zijn.  Wanneer er een obstakel aanwezig is dat de werking van de magische sensor beïnvloedt, zal er een waarschuwings-icoontje verschijnen op het scherm.. Functies. LET OP: De Magische Sensor heeft een bereik tot ongeveer 15 cm boven de KidiMagic® 2.. SPECIALE WAARSCHUWINGS-ICOONTJES Lege batterijen. Wanneer de batterijen bijna leeg zijn zal dit icoontje op het display verschijnen. Zet het speelgoed uit en vervang de batterijen.. Obstakel boven magische sensor. Dit icoontje verschijnt wanneer er een obstakel aanwezig is boven de magische sensor. Dit kan ervoor zorgen dat de KidiMagic® 2 niet goed functioneert.. 4.

(36) INHOUD VAN DE DOOS  Q" VTech® KidiMagic® 2  Q"   Q"     WAARSCHUWING: Alle verpakkingsmaterialen, zoals plakband, plastic, verpakkingsslotjes enz., maken geen deel uit van het product en dienen voor de veiligheid van uw kind te worden verwijderd.. STARTEN. Starten. Hoe plaats je de batterijen? De KidiMagic® 2 werkt op 4 ‘AA’ (LR6) batterijen of een 7.5V/400mA adapter (apart verkrijgbaar). Wij raden het gebruik van een 7.5V VTech® adapter aan.  U  .         

(37)    X 

(38) ? YHH['\]^*.    

(39)      batterijenvak. Voor optimale prestaties bevelen wij alkaline batterijen aan.  X 

(40)       _

(41)  

(42)   . Attentie. 5.  +  

(43)  

(44)       .      `     

(45)  .        staan vermeld.  `

(46) 

(47) ""  .        `    .   

(48)    `  

(49) .     X 

(50) .    

(51)   'qx*   .

(52)            

(53)      +  .     

(54)    {   

(55)           x

(56)     bevelen de batterijen te verwijderen.  `.           X   '   *.          .   

(57)   

(58)      buiten het speelgoed op.             .             van een volwassene te gebeuren. Milieu.  

(59)       

(60)           het product en de batterijen niet met het normale huisafval mogen worden weggegooid omdat deze stoffen bevatten die schadelijk kunnen zijn voor het milieu en de gezondheid. Lever het product en/of de batterijen aan het eind van hun 

(61)  

(62)    |       Win advies in bij de plaatselijke autoriteiten voor informatie over speciale plaatsen voor Klein Chemisch Afval (K.C.A.), waar u gebruikte batterijen en/of producten kunt inleveren.. Starten. Verwijdering van batterijen en product. 

(63) 

(64)   xJX    '*x cadmium- (Cd) of loodgehalte (Pb) in de batterij hoger is dan de   

(65)  ]  }EE^>^^>QJ De balk geeft aan dat het product na 13 augustus 2005 op de markt werd gebracht.      >.        manier weg te gooien. Kijk voor meer informatie op: www.stibat.nl. 6.

(66) AC/DC Adapter Gebruik de VTech® adapter of een andere standaard adapter met <=+>?EEH'Q_^~==J*. Het aansluiten van een AC/DC adapter  €   {;  €        

(67)    %         %  

(68)   

(69)     €  

(70)  HH_. Starten.  

(71)     

(72)     ‚ 

(73)

(74) {{  (gekenmerkt door het volgende symbool ) Let op: Als het speelgoed niet meer werkt of het geluid zachter wordt, kan dit aan      €  

(75)  {;    even uit het stopcontact. Steek de adapter weer in het stopcontact en zet  

(76)  HH_H

(77)       x  adapter mogelijk defect zijn.. Standaard richtlijnen voor speelgoed met een adapter     .  

(78)  

(79)         &  `       

(80)    

(81)  

(82)   $ 

(83)   

(84)    

(85)     \ 

(86)  x          x      langere periode aangesloten staan.. Bericht voor ouders Controleer de adapter regelmatig op beschadigingen aan de kabel, stekkers, het omhulsel en andere onderdelen. In geval van schade mag de adapter niet op het speelgoed worden aangesloten totdat de schade is hersteld.. 7.

(87) Belangrijke opmerking Om schade aan het speelgoed te voorkomen dient u de batterijen of AC/ DC adapter niet te verwijderen terwijl het speelgoed aan staat.. Waarschuwing KidiMagic® 2 uit de buurt van magneten en andere elektrostatische velden, dit kan namelijk storing op het display veroorzaken.. Demo stand Wanneer de KidiMagic® 2 wordt aangezet en er een demo-animatie op het scherm verschijnt, druk dan op een toets om naar de normale speelstand te gaan.. Druk op de Kloktoets om de KidiMagic® 2 aan te zetten. Wanneer het speelgoed voor de eerste keer gebruikt wordt, wordt er gevraagd om de tijd in te stellen.. Tijd instellen De standaard ingestelde tijd is 08:00 uur in de 24-uur mode.  U‚ 

(88)      onderdeel te gaan en stel de uren, minuten, datum (DD/MM/JJ) en de tijdsweergave (12/24u) in.   

(89) 

(90)      

(91)

(92)     

(93)   

(94) 

(95)     

(96)  . Starten. SPELEN. Standby-stand Om batterijen te sparen, schakelt de KidiMagic® 2 automatisch naar de standby-stand wanneer er enige tijd niet mee wordt gespeeld. Druk op de kloktoets om handmatig naar de standby-stand te gaan. In de standby

(97)        

(98)   

(99)    weer geactiveerd worden door op de kloktoets te drukken.. Magische sensor De magische sensor reageert op bewegingen van je hand. Beweeg je hand boven de KidiMagic® 2 

(100)    „   magische sensor is ongeveer 15cm boven het speelgoed. Je kunt met de magische sensor spelen wanneer het volgende icoontje op het scherm verschijnt.. 8.

(101) Starten.  N   

(102)  

(103) 

(104)   

(105)       en om spelletjes te spelen.  N         

(106)    'H  

(107)       

(108)     je hand enkele seconden boven de magische sensor, beweeg omhoog en omlaag en houd je hand enkele seconden stil om je keuze te bevestigen).. Sfeerlicht Druk op de sfeerlicht-toets om verschillende sfeerlichten te kiezen. Geavanceerde lichtinstellingen  

(109)    

(110)    

(111)              ‘Geavanceerde lichtinstellingen’ te komen. Kies hier de gewenste   x          

(112)            #$ radio-stand naar de geavanceerde lichtinstellingen te gaan.. 9. Effecten  ` 

(113) 

(114)       

(115)  en rechts boven de KidiMagic® 2 om verschillende kleuren en effecten te kiezen.   

(116) 

(117)    

(118) 

(119)     op te slaan en terug te gaan. Q      ~}                 kiezen die constant op het display en in de bol van de KidiMagic® 2 zal 

(120)    Q    

(121)            

(122)    aantal activiteiten..

(123) Helderheid  U‚ 

(124)    

(125)      Je kunt ook je hand enkele seconden boven de KidiMagic® 2 houden om de helderheid in te stellen.  N     

(126)              sfeerlicht in te stellen.   

(127) 

(128)    

(129)  

(130)     

(131)  . Volume regelen Druk op de volumetoets om het volume te regelen. Druk op de pijltjestoetsen om het volume hoger of lager te zetten. Druk nogmaals op de volumetoets om je instellingen op te slaan.. Wanneer je op de OK-toets drukt als de tijd op het scherm verschijnt (niet in standby-stand), kun je instellen hoelang het duurt voordat de KidiMagic® 2 omschakelt in de standby-stand. Wanneer je batterijen gebruikt zal de instelling van 240 minuten niet mogelijk zijn. We raden dan ook aan om een adapter te gebruiken.. ACTIVITEITEN. Activiteiten. Timer sfeerlicht. 1. Klok Druk op de kloktoets om naar de klokstand te gaan. Dit houd in dat de klok zichtbaar is en het licht een korte periode brandt.  N      

(132)   

(133) x    magische sensor, wanneer het icoontje zichtbaar is om het lichteffect te veranderen.   

(134) 

(135)      klok te veranderen. Sfeerlicht - Standby Timer Stel in hoelang het sfeerlicht blijft branden door op de OK-toets te drukken in de klokstand.  k op de pijltjestoetsen om de gewenste tijdsduur te kiezen: 8 seconden, 60 minuten, 120 minuten of 240 minuten. De tijdsduur 240 minuten is uitsluitend mogelijk wanneer een adapter gebruikt wordt.. 10.

(136) Stel de tijd in   

(137)   

(138)        en datum in te stellen.  U‚ 

(139)      onderdeel te gaan en stel de uren, minuten, datum (DD/MM/JJ) en de tijdsweergave (12/24u) in.   

(140) 

(141)        

(142)

(143)     

(144)   

(145) 

(146)     

(147)   Let op: Wanneer de batterijen zijn vervangen of de adapter losgekoppeld is geweest, dienen de tijd en datum opnieuw ingesteld te worden.. 2. Wekker. Activiteiten. Druk op de wekker-toets om naar de wekkerstand te gaan. Kies uit twee 

(148)   

(149) †""   ""  . ‘s avonds De wekker instellen  ‚

(150)   

(151) 

(152)     en druk op de OK-toets om je keuze te bevestigen.   

(153) 

(154)     of uit te zetten.  U‚ 

(155)       .  †x   x>'   ~}

(156)  *x wekker aan/uit en melodietje.  N             voor de snooze optie , bij de wekker voor ‘s avonds is er geen snooze optie aanwezig.   

(157)  

(158)      

(159)   Snooze optie Beweeg met je hand boven de KidiMagic® 2 of druk op een toets (behalve de wekker-toets) wanneer de wekker met snooze optie afgaat, om de snooze optie in te schakelen. De wekker zal 5 minuten later opnieuw klinken, dit kan tot drie keer herhaald worden. Snooze optie uitschakelen. 11. Kies dit icoontje en druk vervolgens op de OK-toets om de wekker uit te schakelen. De snooze optie kan ook uitgeschakeld worden door op de wekker-toets te drukken..

(160) Standaard wekker uitschakelen Druk op een toets of beweeg met je hand boven de KidiMagic® 2 om de wekker uit te schakelen.. 3. Rustgevende muziek. Rustgevende Muziek - Standby Timer    

(161)    

(162)        de rustgevende muziek - strandby timer in te stellen.   

(163) 

(164)     

(165)   † 30 minuten, 60 minuten, 120 minuten of 240 minuten. Wanneer 240 minuten gekozen wordt, is het gebruik van een adapter noodzakelijk. Rustgevende muziek - Lichteffecten Q     } 

(166)              

(167)    

(168)    

(169)    

(170)         

(171)  vervolgens voor lichteffect 1 ( ) of 2 ( ).. Activiteiten. Druk op de muziek-toets om naar de muziekstand te   Q   =    

(172)   

(173)     een rustige sfeer te creeëren waardoor je lekker kunt ontspannen of slapen.  ‚

(174)           

(175) 

(176)   te drukken of met je hand naar links of rechts te bewegen.  U‚ 

(177)    

(178)   . 4. FM radio Druk op de FM radio-toets om naar de radiostand te gaan. In deze stand kun je naar je favoriete radiozenders luisteren. De frequentie gaat van <= ~E$   

(179) 

(180)    #$       

(181) 

(182)     

(183)   radiozenders te zoeken.  U‚ 

(184)    veranderen. FM Radio - Standby Timer #$ 

(185)   

(186)     #$] standby timer in te stellen.. 12.

(187)   

(188) 

(189)     

(190)   †&E   x^E minuten, 120 minuten of 240 minuten. Wanneer 240 minuten gekozen wordt, is het gebruik van een adapter noodzakelijk. Opmerking:       .       

(191)   Q          #$

(192)  . Activiteiten. 5. Spellen Druk op de spellen-toets om naar de spellenstand te gaan. De KidiMagic® 2 heeft 6 ingebouwde spellen. Gebruik de pijltjestoetsen om een spel te kiezen en druk vervolgens op de OK-toets om te beginnen met spelen.  Waarzegster Laat de KidiMagic® 2 jouw toekomst voorspellen! Stel een vraag aan de waarzegster die met ‘ja’ of ‘nee’ beantwoord kan worden.    KidiMagic® 2 en stel je vraag. Wanneer je je hand weghaalt, zal de waarzegster antwoord geven op je vraag.  Gelukskoekjes Q  

(193)    

(194)  

(195)  jou! Kies een koekjespot en een gelukskoekje door met je hand boven de KidiMagic® 2 te bewegen of door op de OK-toets te drukken.  Geluksstatus Ontdek hoeveel geluk jij vandaag zult hebben! Kies je favoriete plaatje of voorwerp door op de pijltjestoetsen te drukken. Druk op de OK-toets of beweeg je hand boven de KidiMagic® 2 om je keuze te bevestigen.  Fruitsalade Onthoud het fruit dat je aan het begin van het spel ziet en snijd het elke keer dat het in beeld verschijnt doormidden. Druk op de OK-toets of beweeg je hand boven de KidiMagic® 2 om het fruit doormidden te snijden.. 13.

(196)  Bubbelpret Tijd voor bubbels! Knap de bubbels wanneer ze de stippellijn raken. Druk op de OK-toets of beweeg je hand boven de KidiMagic® 2 om de bubbels te knappen, maar kijk uit voor andere objecten!  Toverdrank Verzamel kruiden voor in je toverdrankje! Onthoud het kruid dat aan het begin van het spel te zien is en gooi alleen dit kruid in de ketel om je toverdrank te maken. Druk op de OK-toets of beweeg je hand boven de KidiMagic® 2 om de kruiden in de ketel te gooien.. Sluit je mp3-speler (niet inbegrepen) aan op de KidiMagic® 2 en luister naar jouw favoriete muziek! Wanneer een mp3-speler aangesloten is, zal de rustgevende muziek-stand niet beschikbaar zijn. Bekijk de animaties wanneer je op de muziek-toets drukt. Let op: Koppel de mp3-speler (niet inbegrepen) en de audiokabel los, wanneer je geen muziek wil luisteren. Muziekspeler - Standby Timer  

(197)   

(198)     

(199)   standby timer in te stellen.   

(200) 

(201)     

(202)   †&E   x^E minuten, 120 minuten of 240 minuten. Wanneer 240 minuten gekozen wordt, is het gebruik van een adapter noodzakelijk. Let op: 

(203)        „      '&

(204)  *     uitsluitend de KidiMagic® 2 uitschakelen.    

(205)     KidiMagic® 2 en niet via aangesloten apparaten.. Activiteiten. 6. Muziekspeler. Muziekspeler Lichteffecten Kies je favoriete lichteffect door de sfeerlicht-toets enkele seconden ingedrukt te houden.. 14.

(206) ONDERHOUD EN VERZORGING. Onderhoud en verzorging. 1. Maak het speelgoed a.u.b. alleen schoon met een vochtige en niet met een natte doek. 2. Zet het speelgoed niet voor langere tijd in de felle zon of in de buurt van een andere warmtebron. 3. Als het speelgoed voor langere tijd niet wordt gebruikt, is het aan te bevelen de batterijen te verwijderen. 4. Laat het speelgoed niet op harde oppervlakken vallen en stel het niet bloot aan vocht of water. 5. Reinig het speelgoed niet met bijtende schoonmaakmiddelen.. PROBLEMEN OPLOSSEN In geval van problemen met de KidiMagic® 2, probeer onderstaande mogelijkheden om het probleem op te lossen. Probleem De KidiMagic® 2 doet het niet meer of gaat niet meer aan.. FM radio onduidelijk of storing.. Mogelijke oorzaak. Oplossing. Verkeerde batterijinstallatie. Controleer of de batterijen op de juiste manier geplaatst zijn.. Zwakke batterijen.. Vervang de batterijen.. Slechte adapter verbinding.. Controleer of de verbinding met de adapter goed is.. Zwakke batterijen.. Vervang de batterijen.. Zwakke radio ontvangst.. _    lade aan de achterkant van het speelgoed. Zet het speelgoed dicht bij een raam met open en vrij zicht.. 15.

(207) Zwakke batterijen.. Vervang de batterijen.. Te sterk licht.. Zet de KidiMagic® 2 niet in de buurt van sterke lichtbronnen.. Q   zich voorwerpen of obstakels te dicht boven de KidiMagic® 2. Bijvoorbeeld een boekenplank, kastje of het plafond.. Zorg dat de KidiMagic® 2 op een plek staat waar geen objecten boven de magische sensor geplaatst zijn.. Q

(208)    of beeld (of een onjuist beeld). Programma storing. Sluit alle stroomvoorzieningen af (batterijen en/of adapter) en sluit deze vervolgens na enkele minuten weer aan.. Display onduidelijk.. Zwakke batterijen.. Vervang de batterijen.. Magnetische storing.  

(209)    de buurt van magneten en elektrostatische velden.. Wanneer de KidiMagic® 2 na het uitvoeren van bovenstaande instructies nog steeds niet naar behoren functioneert, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Telefoonnummer: (0031) (0)495-459123 Q †  

(210) ˆ . Onderhoud en verzorging. De magische sensor werkt niet goed.. 16.

(211) Onderhoud en verzorging 17. BELANGRIJKE MEDEDELING:          

(212)    met een verantwoordelijkheid die wij bij VTech® uitermate serieus opvatten. Wij zetten ons volledig in om er zeker van te zijn dat de informatie, die de kern van ons product is, zeer nauwkeurig en accuraat 

(213)          

(214)   belang om te weten dat wij volledig achter onze producten staan en u aanmoedigen contact op te nemen met onze klantenservice indien u problemen heeft met, of suggesties heeft voor onze producten. Wij staan u dan graag te woord. Telefoonnummer: (0031) (0)495-459123 / Q †  

(215) ˆ  Let op: Bewaar de handleiding, deze bevat belangrijke informatie over het product..

(216)

(217)

(218)

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Speelstand 8 Muziekpret Druk op de activiteitentoets om een melodie te kiezen en zwaai vervolgens met het lint om het instrument te veranderen... Speelstand 7 Instrumenten mixen Druk

De raceauto reageert ook op andere Toet Toet Auto’s™ speelsets met Magische Sensors door middel van vrolijke zinnetjes, grappige geluiden, melodietjes en gezongen liedjes... Plaats

De kwaliteit van het materiaal, en de techniek van het product worden bij normaal gebruik gedurende een periode van maximaal 2 jaar na aankoop door VTech Electronics Europe B.V.

• Verwijder de bevestigingsstrips en zorg ervoor dat de strips buiten het bereik van kinderen blijven wanneer het Hello Kitty Muziek Mobiel van de box of het kinderbedje

Wanneer de motor uit staat en Tineke Trein een aantal seconden niet geactiveerd wordt, hoor je een grappig geluidje en een vrolijk zinnetje2. Daarna hoor je een

Om batterijen te sparen, schakelt Tineke Trein automatisch uit als er enige tijd niet mee wordt gespeeld wanneer de motor uit staat.. Het speelgoed kan weer geactiveerd worden door

Sluit je MP3-speler (niet inbegrepen) aan op de KidiMagic ® StarLight en luister naar jouw favoriete

Opmerking: Wanneer de batterijen bijna leeg zijn, dienen deze meteen vervangen te worden door nieuwe batterijen om de tijdsinstellingen niet kwijt te raken.. Wanneer het