• No results found

Salekasnja ada kabakaran

In document 0083 6039 (pagina 58-72)

A boelan jang barossan liwat;

30. Salekasnja ada kabakaran

1. orang orang gardoe poekoelken gentong oetawa ben-ci eenj a,

2. di kampong kampong titirnja misti di beboenjiken, 3. ginta saraboejan di gojangken.

31. Sahandenja kabakaran tida di pinggirnja selokkan oetawa kali

d) orang orang jang beroemah deket kebakaran

b) dengen parentahnja assistent-resident oetawa satoe op-sir pompa, orang orang jang beroemah lebih djaoeh

misti tarohken dia orang poenja tong oetawa tempajang jang paling bessaar di moekalmja dia orang poenja roemab, dan sabrapa boleh itoe tong oetawa tempajang misti di penoeh-ken ajer sa sampehnja kabakaran soeda bolehnja brenti.

32 Sawaktoenja kabakaian aernja dari segala lodong, tong, tempajang, soemoer, tampat tampat aer oedjan dan kamar mandi dan dari empang dan lain lain pekakas sim-penan aer misti di pesrabken pada orang orang jang berdjaianken pakerdjahan pompa.

Dengen parentahnja assislent-resident Salatiga oetawa sala satoenja opsir pompa, siapa siapa misti menghoen-djoeken itoe tampat tampat simpenan aer.

33. Kaloe assistent-resident Salatiga oetawa opsir opsir pompa merassa ada perloe, dia orang boleh massook dan boleh soeroe massook pada lain lain orang pompa di dalem satoe satoe pekarangan, roemah, lods, dan lain lain gedong.

Dengen parentahnja assistent-resident Salatiga oetawa sala satoenja opsir pompa, siapa siapa misti idinken itoe oelar oelar oetawa lain lain pekakas pompa di djalanken di dalem oetawa di atas-nja dia poenja pekarangan, roemah, lods oetawa lain lain gedong.

34. Sawaktoenja kabakaran siapa siapa jang kaseboet di bawah ini, sahandenja mendapet parentahnja assistent-resi-dent "Salatiga oetawa sala satoenja opsir opsir pompa, misti toeloengken dan mitoeroetken baik baik parentah

i) segala toekang toekang dan boedjang-boedjang-nja;

2) segala orang orang jang tangga-tangga-nja oetawa gajit-gajit-nja di pindjemken;

58

3) segala orang orang'jan g tinggal dij em deketnja kaba-karan.

35. Sawaktoenja kabakaran, dari prakaranja klag klag dari berdjalanannja opsir opsir pompa oetawa orang orang polisi oetawa orang orang pompa tjoemah itoe klag di dengerken dari prakara kesalahan jang lantas misti di be-toelken.

36. Siapa siapa jang tida toeroet pegang polisi oeta-wa berdjalanken pakerdjahan pompa tida boleh toeroet membriken parent ah.

Siapa siapa tida boleh dengen radjin jang boeta toeli oetawa dari lain lain roepa bikinken sa sampehnja jang orang orang pompa tidabissa djalanken permisi iannja sa-bagimana patoetnja.

Siapa siapa tida boleh sekali bikinken soesah apa apa oetawa maki maki pada orang orang polisi oetawa orang orang pompa.

37. Sawaktoen|a kabakaran iloe tangga tangga dan gaji t gajit jang di seboetken di dalem fatsal ka-doewa poeloeh delapan, satoeroet prentahnja assistent-resident Salatiga oetawa sala satoenja opsir opsir pompa, misti di pesrahken pada orang orang pompa.

V. Permistiannja ambtenaar ambteaanr, priafd priahi dan or<ing orang pompa sawaktoenja dan sa-alisnja kabakaran.

A. Ambtenaar ambtenaar dan priaM priahi.

38. Sabagimana lekasnja priahi priahi dengerken jang ada kabakaran di dalem kota, dia orang misti bertinggal-oetawa pigi-di mana dia orang poenja kampong bertinggal-oetawa distrikt.

Sawaktoenja kabakaran dia orang tida boleh sekali ka-loewar dari dia orang poenja kampong oetawa distrikt salainnja dengen kaïdinannja assistent-resident Salatiga.

Tjoemah itoe priahi priahi jang di mana kampongnja oetawa distriktnja ada kabakaran jang misti pigi di mana tampatnja itoe kabakaran.

S Ü D e satoe priahi misti djaga jang orang orangnja

pom-pa jang beroemah di dalem dia orang poenja kampong oetawa distrikt deugen salekas bolehnja pigi di mana goedangnja pompa dan berdjalanken permistiannja.

39. Sabagitoe lekasnja jang barissan barissan denger-ken ada kabakaran, dia orang bersama sama kapala kapala-nja

1. lantas misti pigi di tampatnja kabakaran;

2. di sitoe toenggoe parentahnja kapala pompa bessar.

40. Salekasnja dia orang mendengerken ada kabaka-ran, ambtenaai' ambtenaar dan priahi priahi jang kaseboet di bawah ini lantas teroes di mana tampat kabakaran:

1. Assistent resident, 2. Kapala pompa besaar, 3. Regent, patih dan wedhana.

41. Salah satoenja dari anbtenaar anbtenaar oetawa priahi priahi, jang kaseboet di dalem fatsal ka-ampat poe-loeh, jang lebih dhoeloe boleh-nja dateng di mana tampat kabakaran, oetawa lain lain ambtenaar olanda, lan-tas membriken parentah soepaja roemab roemah oetawa lods lods pembikinan dari kajoe oetawa bamboe, jang di bawah angin dan deket kabakaran sabrapa boleh lantas di roeboehken dan di pigiken.

B. Orang orang pompa.

42. Salekasnja dia orang mendengerken ada kabaka-ran, siapa siapa jang pegang pakerdjahan pompa

1. lantas teroes di mana goedang pompa deugen ba-wahken dia orang poenja oepa tjara,

2. itoe pompa dan prabot prabot di sediaken, 3. sahandenja kabakarannja di dalem kota:

a) pompa dan prabot prabotnja di milirken di mana tempat kabakaran,

b) pompanja di sitoe di sediaken soepaja gampang boleh lantas di pakehken,

c) sebrapa boleh akal akalken soepaja kabakaran di boenoehken, sebagimana nanti di parentahken.

4. Sahandenja kabakaran ada di loear kota, dia orang misti toenggoe prentahnja assistent-resident, apa itoe

(id

pompa dan prabot prabotnja misti di teroesken di mana tampat kabäkuran apa tida.

43. Itoe pompa pompa dan prabot prabotnja tjoemah di pakehken boeat kabakaran di loear kola, kaloc assis-tent-resident membriken parentah.

Kaloe assistent-resident tida membriken itoe parentah, boeat kabakaran di mana dessa dcssa tjoemah di pakeh-ken oepaja dessa sadja.

44. Sawaktocnja kabakaran, jang djalanken prentah:

1. katoe kapala kapala dan opsir opsir trada, looking toekang pompa sadja,

2. kaloe kapala pompa bessar trada, kapaki pompa ke-tjil oetawa assistent-kapaia pompa jang mendjadi wakilnja.

{Melihat fatsiil :l dun 4).

Salekasnja kapala kapalanja bolehnja dateng, dia orang jang lantas djalanken parenlah.

Kapala pompa besaar misi i tocroet timbangannja assis-tent-resident.

Kapala kapala pompa ketjil misti piiksa apa toekang toekang pompa, dan bóedjang boedjang pompa dan tang-ga samoeanja ada, dan dia orang poéngoetken kôpengnja.

45. Sawaktoenja kabakaran siapa siapa jang pegang pakerdjahan pompa tida boleh pigi dari lampalnja di mana. dia misti bediri, salainnja dengen kaidinannja ka-pala pompa besaar oetawa salah satoenja kaka-pala pompa ketjil.

Pompa pompa dan siapa siapa jang toeroet [tegang paker-djahan pompa tida boleh di pigiken dan tida boleh poelang, sabelomnja ada prentahnja. kapala pompa besaar oetawa wakilnja.

Itoe parentah misti di membriken boeat saloe satoe pompa dan orang orangnja sendirian, assal biarlah salah satoenja pompa dan orang orangnja tinggal di mana tam-pat kabakaran, sampeh kapala pompa bessar soeda trang-ken jang apinja soeda di boenoch dan tida ada kwatirnja apa apa lagi.

Saäbisnja kabakaran pompa pompa di bawaken kombali

di mana goedang goedangnja dan salekas bolehnja di dje-moerken.

Di sitoe kèpeng kêpengnja di trimahken kombali pada orang orangnja jang poenja.

C. Jang mendapet loeka.

46. Siapa siapa jang sawaktoenja dia toeioeng mem-boenoehken kabakaran mendapet loeka mendjadi tida bissa djalanken penghidoepannja lagi, trimah oevvang kapiarahan.

Vf. Pertemioeannja pengabiasan.

'ft. Oewang oewangnja jang di teintoeken oleh kang-djeng üoebernement di pakehken:

1. boewat memblihan dan pembikinannja pompa pompa dan prabot prabotnja;

"2. boewat kapiarahannja pompa pompa dan prabot pra-b<>l nja;

'•]. boewat mernblihannja oepa oepa tjaranja;

4. boewat kapiarahannja orang orangnja jang mendapet loeka, sabagirnana kaseboet di dalem fatsal ka-ampat poe-loeh anam.

4S. Sawaktoenja boelan Mei saben saben tahoen kapala pompa bessaar mengatoerken kapada Assistent-resident Salatiga

a) satoe pratelaim dari sabanjak-nja oewang oewangnja jang nanti kira kira inisti di pakehken boewat pembajar-annja onkos cnkosnja boewat tahoen jang nanti kaeisokan;

b) satoe i'ekening dari onkos onkosnja boewat tahoen jang baroessan I i wat.

49. Siapa siapa jang langgarken pertemtoeannja ini oendang oendang, sahandenja boewat itoe kalanggaran tida di leaitoekeu hoekoemannja di da'em boekoe hoekoeman oetawa di dalem boekoe atoeran polisi dari kangdjeng Goebernement, di hoekoemken saperti kaseboet di bawah ini:

a) orang Olanda dan jang di bersamaken pada orang Olanda oewang denda sampeh f 25.— (Doewapoeloeh lima roepiah) jang paljng banjak, oetawa pemboewen sampeh anam hari jang paling lama;

b) anak anak negri dan jang di bersama samaken pada

62

anak tiegri oewang denda sauipeh / 25,— (Doewa poeloeh lima roepiak) jang paling banjak oetawap akerdjahan peksa sampel) doewa belan hari jang paling lama.

Katr. Itoe atoeran polisi dari herdjalanannja pompa boeirat kola Semarang boekan atoerannja kangdjeng toewan Resilient te-tapi oendang oendangnja kangdjeng Goebemement (stbl. 1854 No. 50); nanti di kaseboetken di dalem boekoe, „Staatsblad Melajoe' Bagian ka-tiga „Departement dari Justisi (hakim)

i v o . i>».

A t o e r a n

L6 November 1876.

dari karoesakannja pantjoe-j . C. 1876 Ab. 9:5. m n dan salinan aj er dari soe-moer soesoe-moer oemboel di da-lem kein Semarang dan dari salah pemakejannja ajernja itoé soemoer.

1. Siapa siapa di larangken:

a) Gantoengken lahan- lahan-, ember ember oetawa tim-ba timtim-ba di mana tjarai tjarat-nja oetawa pantjoeran pantjoe-ran-nja soemoer soemoer oemboel dan salinan-.sahnaimja;

' b) karoesakken oetawa longgarken itoe soemoer soemoer oemboel, salinan*salinan-nja dan tjarat-tjarat-nja, lantera-kantera-nja dan lain lain pekakas-pekakas-nja boss, dan -ang-sa dari solokan selokan-nja itoe soemoer soemoer oemboel;

c) iketken oetawa kerdjabken lain lain roepaitoe tjarat-tja-rat pantjoeran, sampeb tertinggal teboeka;

d) mandi oetawa tjoetjiken barang oetawa kerdjabken lain lain sabagitoe roepanja dibawab tjarat-tjarat-nja oetawa pan-tjoeran-pantjoeran-nja itoe soemoer soemoer oetawa

salinan-salinan-nja.

2 Siapa siapa jang langgarken pertemtoeannja latsal jang pertama di hoekoemken denda dari satoe sampeh lima bias roepiah oeîawa pemboewen anamhari jang paling lama.

3. Siapa siapa jang soeda langgarken satoe kali

pertem-toeannja t'atsal jang pertama, sabeloemnja satoe tahoen boleh-nja liwat langgarken kombali itoe pertemtoean, boleh di hoe-koemken denda sampeh doewa poeloeh lima roepiah jang pa-ling banjak oetawa pembo.ewen sampeh delapan hari jang paling lama.

4. Salainnja dari itoe hoekoeman itoe karoesakkannja di kerdjahken betoeloleh negri dan óngkosnja siapa siapa jang salah jang misti gantiken.

IN o- 3a

A t o e r a n

5 September 1877.

hoewat djalan djalannja

num-J- a J 8 7 ?' 1:i- mer satoe di dalem karesi-Katr. Ini atoeran baroe boewat (jenan Semarang.

ganti atoeramija tertoelis ari 27 Pebruarij 1864, me-lihat No. 3 ladjoer 9 sam-peh L3.

I. Itoe djalan djalan tjoenah boleb di berdjalanken pada kareta, bendi, kahar dan grobag jang poenja indjin (as)

satoe oetawa doewa dan roda roda saperti rodanja kareta.

Kaloe indjinnja tjoemah satoe itoe indjin misti tetap, tida boleh te poeter; kaloe indjinnja ada doewa. itoe indjin ians di moeka misti bissa Ie poeier.

Bos bosnja misti di tetapken baik baik pada indpnnja, diangan roda rodanja tergojang; kareta, bendi, kahar dan grobag jang poenja roda kendati sebabnja apa tergojang, di tolak dari itoe djalan djalannja ...nummer satoe.

Pinggirnia roda rodanja misti di tarookken bessi sale-barnja sama saperti lesale-barnja roda, dan itoe bessi dan pa-koe papa-koenja misti di rataken djangan sampeh djangkir.

Katra. Melihat katrangan fatsal 1 Oendang oendang nummer 3 ladjoer 9.

'2 Pinggirnja roda rodanja:

a) kareta dan bendi tida boleh koerang lebarnja dan

64

tiga duim Niderland; boewat kareta dan bendi perboe-watan Amerika pinggirnja r o l i rodanja tida boleh koe-rang lebarnja dari doewa satengab daim Niderland.

*) kahar dan grobag tida boleh koerang lebarnja dari anam duim Niderland.

Moewatannja tida boleh lebih berat, dari:

a) 1500 pond Niderland boeat kahar jang pinggir roda-nja tida lebih lebar dari anam .luim Niderland;

6) 1700 pond Niderland boewat kahar jang pinggir rodanja toedjoeh duim Niderland lebarnja;

e) 2000 pond Niderland boewai kahar jang pinggir roda-nja delapan duim Niderland lebarroda-nja;

d) 700 pond Niderland boewat grobag jang pinggir ro-danja tida lebih lebar dari anam duim Niderland;

e) 850 pond Niderland boewat grobag jang pinggir r o -danja toedjoeh duim Niderland lebarnja, dan

/') 1000 pond Niderland boewai grobag jang pinggir rodanja delapan duim Niderland lebarjna.

Sabra pa boleh moewatannja tida boleh lebih brat dari 2000 pond Niderland boewai kahar kahar dan dari LO00 pond Niderland boewat. grobag grobag.

Boewat barang barang jang lebih berat, saperti kareta kareta dan ketel ketel assap dan lain lain barang bessi jang tida boleh di boekaken, misti ada kaidinannja

kang-djeng Toewan Resident Semarang, jang dengerken lebih dhoeloe timbangannja Toewan Ingenieur Waterstaat, dan teintoeken djambatan djambatan mana jang misti di koe-watken dan sabagimana itoe djambatan djambatan misti di koewatken, dan lain lain atoeran dari prakara liwai ken itoe dj a m ba tan dj am ba tan.

Segala itoe ongkosnja siapa siapa jang pöenja itoe moe-watan jarig misti bajarken.

ini pertemtoeannja fatsal kadoewa tida misti di toeroeti boewat miiirken merijem dan lain lain pekakas prang.

hatr. Perkataan kahar mengertinja segala pekakas denden roda ampat boewat moewatan binatang dan segala roep i roepa barang;- perkaatän grobag mengertinja segala pekakas (lengen

roda doewa boewat ntloewatan binatang dan segala, roepa roepa barang.

:>. Djalan djalan j u n g s o e d a s a m p e b di k o e w a l k e n d e -n k e -n k r i k i l , b a t o e o e t a w a k u r a -n g , boleh di d j a l a -n k e -n sa-anlero lebarnja oleli kabar kahai' dan grobag grobag.

Djalan djalan j an g beloem sampeb di kocwatken di djalan-ken sa-satoe pinggirnja oleh kahar kahar dan grobag

grobag, dan sa-lain pinggirnja oleh kareta kareta dan bendi bendi, sa bagitnana nanti di temtoeken dan di metnbri bertahoeken koeliling oleh kapala negri

Biarlah djangan ada kotjilakaän upa, apa, kapala negri nanti temtoeken djalan djalan mana di kota Semarang jang tida boleh di djalanken kabar kahar dan grobag grobag,— saîainnja duri kubur kahar dan grobag grobag jung di moewati roempoet, aer, barang barang kotor dan krikil, batoe oetawa karang boewat koewatantija djalan.

Katr. Perkataan kareta, mengertinja, segala pekakas (lengen roda ampat boi wat naikan . rang; perkataan bendi, segala pekakas dengen roda doewa boewat naikan orang, saperti glindmg, tjikar peer, dos — a - dos .

Perkataan kapala negri mengartinja di afdeeling Semarang kangdjeng toewat. Resident; di afdeeling Demak, Grobogan, Kendal, Salatiga dan Ambarawa, assistent resident dari itoe afdeeling.

4. Kareta, bendi, kahar' dan grobag jang katemoe saioe satoe pada lain, doewa doewanja misti menggok ku sabelah kiri; jang maoe madjoe iiwati sama lain, jung ada di mbeka menggok ka sabelah kiri, jang ada biakang madjoe liwat kasablah kanan.

5. Kareta, bendi, kahar dan grobag jang Iiwati djamba-tan bessar misti djalan plahan plahan sadja.

Djambatan djambatan bessaàr mengertinja itoe jang ada liangnja satoe oetawa lebih di dalem kal inj a.

Kareta, bendi, kahar dan grobag' jang berdjrlan satoe di biakang lain, itoe jang ada di biakang tida boleh berdja-lanken bekasnja rodanja kareta, bendi, kahar dan grobag jung ada di moekanja.

66

6. Satoe satoe kahar dan grobag apalagi binatang bina-tang tida boleh di brenliken di bawah lods lods posi.

Satoe satoe kabar dan grobag apa lagi binatang binatang jang liwat lods lods posi inisli berdjalanken djaiati jang

di sabelali kiri-oetawa kanan-nja itoe lods post.

7. Salainnja dari sebabnja jang perloe sabagimana di temtoeken di dalem fatsal ka-delapan, satoe satoe kabar dan grobag apa lagi binatang-binatang tida boleh di

bren-tiken di lain lain lampat salainnja dari tampal tampat pembrentian.

Iloe tampat tampat pembrentian boewat satoe satoe djalan sendirian kangdjeng toewan Resident jang temtoe-ken dan memdri bertahoetemtoe-ken koeliling.

8. Sabandetija ada sebabnja jang perloe jang satoe sa-toe kabar dan grobag apa lagi binatang binatang misi di brentiken di djalan tida boleh di teroesken, itoe kahar grobag dan binatang laatas misli di pinggirken lida boleh di tinggalken di tengahnja djalan, sasampeb waktoenja bo-leh berdjalan teroes kombali.

9. Batoe, roempoet dan lain lain barang jang kotor tida boleh di lemparken di djalan djalan;- salainnja dari krikil, batoe oetawa lain lain pekakas boewat berkoewat-ken djalan djalan, toeroet prenlahnja negri.

Katra. Dari pertemtoeanja fatsal ka-sembilan melibat katrangan-nja di mana fatsal ka-delapan dari oendang oendang No .'5, ladjoer 12—

10. Satoe satoe kahar dan grobag misli ada badjinja kajoe boewat bolebnja di tocndjangken; batoe batoe tida boleh di pakehken.

11. Di mana djalan djalan, jang di seboetken di dalem ini oendang oendang, balok, papan dan lain lain roepa roepa kajoe tida boleh di serelken.

12. Salainnja dari pertemtoeannja kangdjeng Goeber-nemen dari prakara karoesakannja pintoe pintoe aer.

bandoengan bandoengan dan lain lain pembikinan oetawa perdjadian di mana kali kali, selokan selokan dan lain lain berdjalanannja aer (staatsblad 1854 No. 95) dan dari

prakara karoesakannja paal paal, tali tali dan lain lain pekakasnja telegraaf (staats blad 1876 No. 257), kaloe kareta, bendi, kahar oetawa grobag apa lagi binatang binatang bikinken karoessakan apa apa pada lods lods post, paal paal djalan dan telegraaf, poehoen poeboen, galengan gale-ngan, djambatan djambatan, djalan djalan dan seloeran seloeran aer, siapa siapa jang poenja itoe kareta, bendi, kahar oetawa grobag oetawa binatang dia jang nanti misti gantiken onkosnja boeat kerdjahkenbeloel itoe karoesakan.

Katr. Melihat katrangannja fatsal ka-sabelas (Jari Oendang oendang No. 3, ladjoer 13.

13. Siapa siapa jang langgarken pertemtoeannja ini atoeran di hoekoemken

a) orang Olanda oetawa jang di bersama samaken orang olanda oewang denda tida boleh lebih banjak dari doewa poe-loeh lima roepiak oetawa pemboewen tida boleh lebih lama dari delapan hari;

h) anak negii oetawa jang di bersama samaken pada anak negri oewang denda tida boleh lebih banjak dari doewa poeloeh lima roepiah oetawa pekerdjahan peksa tida boleh lebih lama dari satoe boelan;

c) salainnja dari itoe hoekoeman siapa siapa jang mi-lirken moewatan jang lebih brat dari 2000 pond Niderland boewat kahar oetawa 1000 pond Niderland boewat grobag sabeloornnja mendapetken kaidinannja kangdjeng Toewan Resident {melihat fatsal ka-doewa) nanti misti gantiken on-kosnja boewat kerdjahken betoel karoesakannja djambatan djambatan, sabanjaknja sabagimana nanti ambtenaar amb-tenaar waterstaat pertemtoeken.

14. Segala atoeran polisi dari ini prakara jang sekarang misih di djalanken dan tida tjotjok sama ini atoeran di merombak tida boleh di toeroeti lagi.

In document 0083 6039 (pagina 58-72)

GERELATEERDE DOCUMENTEN