• No results found

Pa minggatan loear hias a,

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 22-26)

Valentine lagi tidoer sanget njenjaknja, koetik ia poenja ajahgila masoek dalem kamartidoernja, dengen pegang iloe botol ratjoen dalemia poenja tangan.

~Elok sekali parasnja anakkoe," berbisik de Villefort, sambil berdlrl dl moeka randjang dan awasken pada Valentine, jang tida taoe apa apa tentang kahendakan ajahnja, "Mirip sekali roe-panja dengen ia poenja iboe. Orang tida nanti bisa pisaken lagi akoe dari akoe poenja anak, orang tida nanti bisa bawa akoe kombalika iloe kamar gelap. [a adalah akoe poenja anak, akoe poenja poetri; ialah akoe jang poenja.'

la angkat dan pasang itoe botol di terangnja lampoe, dan pandang isinja mera·dadoe.'

"Doea tetes ditoeangken di dalem moeloetnja,"

ia berkemik, .dan ia nanti djadi pangsan."

la bongkoken badannja dan boeka toetoepnja itoe botol, la poenja tangan goemeter, dan di djidatnja kaloear aer kringet dingin.

la merasa semoea tanggoengannja ia poenja perboeatan. Dalem semoea pikirannja ia soeda waras, katjoeali dale.n tjintanja jang gila pada anaknja.

"Allah, djagalah, jang akoe tlda bikin matinja akoe poenja anak sendiri."

L.

200 P aIni nggat a n I0ea r bia s a Dengen ini doa di bibirnja, dengen tjepet ia toeang doea tetes dari itoe ratjoen di rnoeloetnja Valentine, jang lagi terboeka separo. Kamoediania toetoep lagi botolnjadan taro itoe di atas satoe medja ketjil di deketnja randjang.

Berdjalannja Hoe ratjoen ada tjepet sekali, hingga bikin terkedjcet hatinja de Vrll efort,

Baroe sadja itoe doea tetes djato di bibirnja Valentine, lantes ia ini soeda goemeter di sakoe-djoer badannja. la boeka matanja dan bangoen -doedoek di tempat tidoernja. la awasken ajahnja, jang masi teroes berdiri di moeka randjang, poetjet sebagi satoe mail.

Valentine tjoba maoe bitjara, tapi lehernja terkantjing. hingga soearanja tida bisa kaloear, Bibirnja bergerak, hpi tida berboenji, tjoema ini satoe pala perkataansadja orang bisa dapet dengar, apabila pasang koeping betoel-betoel:

uAjah !"

Sasoedanja, dengen tangan diangsoerken ka moeka seperti maoe :ninta pertoeloengan pada ajahnja, ia djato kombali di atas kasoer,roepanja seperti orang jang soeda tida bernlawa,

"Sekarang soeda selese,U berbisik de Vi1Iefort dengen soeara serak. Sakoedjoerbadannja kaliatan basa lantaran banjaknja aer kringetjang kaloear.

Plahan-plahan, seperti saorang jang takoet, ia raba Valentine.poenja dada dengen tangannja.

Halinja soeda brenti mengetok. Kamoedian ia angkat tangan anaknja sedikit ka atas dan lantes

P a mi n g gat anI0ear bia sa 201 didjatoken lagi. Tangan ini djato dengan berat seperti satoe barang jang tida berdjiwa.

"Allah, ampoenkenlah akoe, kaloe anakkoe soeda djadi blnasa.I1

Maskipoenhatinjasanget terharoe dan terkedjoet de VilIefort tida sasaat merasa sangsi tentang apa jang ia moesti lakoeken. la hendak bawa anaknja minggat dari ini roema, dan ia dengan tetap pertjajapadakateranganjangditempel diitoe botolratloen,bahoealagidoeapoeloe ampat djam Valentine aken sedar dari pangsannja.

Maskipoen ia soeda ada oemoer dan soeda dapet banjakkasengsaraandalem pengidoepannja, serta soeda banjak boeang tenaga sasoedanja ia poenja minggat dari roema sakit, tochde Villcfort masi menpoenjai tjoekoep kakoeatan boeat pon-dong Valentine jang ketjil badann]a.

Dengei aloes, seperti tjarannjasatoe iboe pada anaknja jang masi baji, de Villefort boengkoes Valentire dalem pakeannja jang samalem baroe diboekr, dan pindaken ia ka kamarnja sendiri,di mana h direbahkandiatas satoe bangkoepandjang Kamordian de Villefort kombali lagi ka kamarnja Valeajine,boeatkoernpoelken brapa potongpakean dan lain roepa barang, jang ia rasa anaknjananti bls perloe pake. Dalern sala satoelatji njalemari ia dapetken satoe kantong oeang, jang berisi o.wang kertas kira kiraseriboe franc banjaknja.

hi kantong ia sirnpen dalem sakoenja itoe badjoe

?endlta jang ia pake.

,... ,

Itoe barang-barang pakean dan barang-barang beriasdikoempoelken djadi satoe dandi boengkoes soepaja gampang bisa di panggoel di ataspoendak, Sasocdanja ini semoea selese, ia pergi lagi ka kamarnja sendiri, boeka pintoe djendella, din

dengen pondong doeloe anaknja ia mendjalan di itoe papoehoenan, teroes toeroen di tana.

"Sekarang Valentine sasoenggoehnja melengken akoe jang poenja," ia berseroe.Langltdan boemi tida nanti bisa pisaken lagi kita satoe dari lair;".

De Villevort soedalakoeken itoe semoea dengen begitoe hati-hati,' hingga boedjang-boedjang di dalem roema tida ada sstoe jang dengar. Sampe. pagi baroelah marika ini bangoen dan seperti biasa marika sediaken makanan di medja.

Bebrapa antara marika soeda menjaaken he-rannja satoe,pada lain, oleh kerna njonjanja sampe begini laat masi belon bangoen,sedengblasanja. pagi-pagi ia soeda kaloear. Samentara masi iboek mendoega begini dan begitoe, marika denjar soe-aranja kreta di lapangan moeka roema.

Toean Herbault dan julie toeroen dari kreta, dan lantas di samboet oleh boedjang, jam me-, 3 mang soeda kenal pada marika koetika ach di Parjjs.

"O! toean dan njonja," kata sala satoe marka,

"kita senang sekali meliat kamoe orang datetg.

Njonja Morrel soeda toenggoe-toenggoe sedat lama sekali. Toean dan njonja bisa pikir sendir, begimana soesanja njonja saja, koetika toear.

••

l'aIDi ng gatan 10ea r bias a 203 Morrel kena dltawan-oleh toekang-toekang smok kel. Tapi ini hal ia sendiri soeda toelis,boekan?'

"ja," mendjawab julie, "Danakoe sendiri poen merasa sanget sedih memikirken nasibnja, akoe poenja soedara. Akoe dan soeami koe soeda boeroe boeroe lantes brangkat, sabegitoe lekas menerima soeratnja njonjamoe."

'"ja," toean Herbault tambaken katerangannja ia poenjaistri, "dan kita ada bawa satoe kabar penting. AjahnjanjonjaMorreJ,toean de ViI\eforl, telah minggat dari roema sakit gila."

"Dari roema sakit gila?" menanja semoea boedjang dengen berbareng, samentara marika djadi amat poetjet.

,,0, toean," sekarang kata itoe boedjang prern-poean, jang tadi djoega telah bitjara, samentara ia goemeter dari kepala sampe di kakinja, llkita orang tida taoe jang ia poenja pikiran tida sehat.

Samalem ia poenja tjeritadengen kita ada begitoe baek ....'.. "

"Apa jang kaoe tjeritaken?" menanja julie dengen kaget, sambil potong bitjaranja itoe boe-djang.

"Kemaren malem ia dateng di sini,dan njonja soeroe ia tidoer dalem toean poerija kamar.

Sampe sekarang ia belon ada toeroen, dan begitoe djoega njonja."

"Dan sekarang soeda diam sepoeloe llwat."

beseroe Emanuel, seraja liat orlodjienja "Ha-tikoe berasa koeatir sekali julie, pergilah kaoe

I

I

I

I

,..

I

I

204 P3 ID inggat a n I0~a r bia s a ka kamarnja Valentine. Akoe maoe liat di kamar-nja toean de Villefort, moega-moegalah jang ia poenja dateng samalern tida terbitken satoe katjilakaan lain lagi."

"Satoe katjilakaan lain lagi?" sekaran g ka-dengeren satoe soeara mengoelangken koeatirnja toean Herbault. Dan soeara ini telah bikin terke-djoet, kamoedian bikin girangnja orang-orang jang berkoempoel di sitoe.

"Graaf de Monte Chrlsto l" berseroe ' [ulle jang pertarna-tarna dapet liat ini orang bang sawan di moeka pintoe. "Belon taoe kaoe poenja dateng dengen mendadak di trima dengen lebih banjak kagirangan."

la lari masoek dalam peloekannja graaf de Monte Christo, jang ia idinken boeat tjioem ia poenja djidat.

"Anakkoe," kata ini graaf, akoe baroe dateng dari [anina, di mana orang telah dateng kabarken padakoe perkaranja Maximiliaan poenja mengl-lang. Akoe tida sekali-kali kira bisa berdjoempa dengen kaoe di sini, begitoe poen kaoe poenja soeami."

Sasoedanja berkata begini ia berdjabatan tangan dengen toean Herbault.

.Akoe dateng di slni,' ia teroesken bltjaranja,

•boeat tawarken akoe poenja pertoeloengan pada Valentine. Belon brapa saat berselang, akoe telah berlaboe dengen akoe poenja kapal, dan laloe boeroe-boeroe djalan kemari. Tapi manatah

Valen-P aIDin~!!ata n I0ear bi asa 205 tine? Dan apa maksoednja itoe katiilakaan baroe jang tadi kaoe oetjapken ?"

Emmannel tjeritaken dengen pendek oeroesannja toean de Villefort poenjaminggat dari roema sakit dan djoega tentang ini toean poenja dateng di roema ini pada malem jang liwat.

"Boleh djadi ini perkara ada satoe perkara jang penting dan boleh djadi djoega tida," graaf de Monte Christo oetaraken pikirannja. Kita n:oesli tjari taoe lebi djaoe. Satoe boedjang aken anterken [ulie ka kamarnja Valentine dan satoe boedjang lain moesti bawa akoe dan Emmanuel di tempat menginepnja toean de Villefort."

Ini nasehat lantes di lakoeken. Pintoe kamar jang blakangan tida di koentji, dan graaf de Monte Christo serta kawannja tida perloe preksa terlaloe banjak, boeat dapet kanjataan bahoea randjang di sitae tida ada bekas di t doeri, dan bahoea itoe orang jang kcerang waras otaknja telah minggat dengen ambildjalan Iiwatdjendella jang masi tinggal terboeka,dan kamoedian dengen menalar di poehoen rambatan.

• Satoe perboeatan jang sanget gila,' kata graaf de Monte Christo. "Tjoema satoe orangjang tida beres pikirannja brani toeroen dari tempat begini tinggi dengen arnbildjalan jang begitoe berbahaja."

[ulle poenja soeara mendjerit dalarn kamar sebla sekarang bikin marika ber:loea terkedjoet.

.Roepanja soeda ada kadjadian katjilakaan apa apa," kata graaf de Monte Christo, seraja lari ka

11

...

206 P a m i n g gat ani0 ear b i a s a

itoe pintoe temboesan dengen diikoet oleh toean Herbault.

[ulie kaliatan berdiridi pertengahannja kamar, poetjet sebagi satoe setan, dan goemeter sebagi satoe daon jang katioep angin.

•Valentine tida ada," ia berkata dengen soesa, .dan akoe dapetken ini botol di ia poenja medja".

Julie pegang itoe botol ratjoen dalem tangannja,

et

BRGIRN

xx

In document MICROFORM: SHELF SIGNATUUR (pagina 22-26)