• No results found

Verschillen met Cabri II

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2021

Share "Verschillen met Cabri II"

Copied!
2
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

Verschillen met Cabri II

Functies in Cabri II (Plus) Ja Nee

Punt '

Punt op object '

Snijpunt(en) '

Lijn '

Lijnstuk '

Halve lijn X

Vector X maar…

Driehoek '

Veelhoek ' vierhoeken

Regelmatige veelhoek X

Cirkel '

Cirkelboog X

Kegelsnede X

Loodlijn '

Evenwijdige lijn '

Midden '

Middelloodlijn '

Bissectrice '

Vectorsom X

Passer '

Maat overbrengen X

Meetkundige plaats ' beperkt

Spiegeling '

Puntspiegeling '

Translatie '

Rotatie '

Vermenigvuldiging '

Inverse X

Macro's X

(2)

Verschillen met Cabri II

(vervolg)

Functies in Cabri II (Plus) Ja Nee

Op een lijn? X

Evenwijdig? X

Loodrecht? X

Op gelijke afstand? X

Afstand en lengte '

Oppervlakte '

Helling '

Hoek '

Vergelijking en coördinaten '

Rekenmachine ' zeer beperkt

(P) Berekening expressie X

Tabel X

Naam ' alleen punten

Commentaar ' beperkt

Getallen '

(P) Expressie X

Hoekteken X

Fixeer/Maak los X

Spoor aan/uit X

Animatie '

Meervoudige animatie '

Verberg/Toon '

(P) V/T knop X

Kleur X

Vul X

(P) Tekstkleur X

Dik/dun X

Stippel '

Layout X

Toon/Verberg assen '

Nieuw assenstelsel X

Rooster X

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Op welke van de aangegeven plaatsen komen veel zintuigcellen voor die na prikkeling door dit licht impulsen op\Mekken in zenuwcellen.. A alleen op plaats

Verplaats de wijzer naar het hoekpunt B van de driehoek en druk op Í om het eerste punt van de lijn te selecteren.. Verplaats de wijzer naar het hoekpunt C van de driehoek en druk

Het punt C kan je construeren met de functie F2,Point,Intersection (druk eerst op F2, en kies Point, druk dan op a en kies Intersection (Snijpunt), waarbij de cirkel en de lijn

Verplaats daartoe, terwijl het ene punt reeds beweegt, de wijzer naar het tweede omtrekspunt (de wijzer verandert weer in een dubbele pijl) en druk dan op Í.. Het resultaat hiervan

OPDRACHT 9 – Vijf cirkels bepalen een zesde cirkel Teken op een nieuw Cabri-tekenblad vier punten A, B, C, D. Deze cirkels snijden elkaar verder in de punten A', B', C', D'

OPDRACHT 7a – Drie cirkels bepalen een vierde cirkel Teken op een nieuw tekenblad weer drie punten A, B, C en verbind deze punten met lijnen.. Kies op de lijn BC een

Gebruik de functie 'Locus' om de meetkundige plaats van het punt M te tekenen, als P langs de cirkel beweegt (selecteer het punt M, en selecteer vervolgens het punt P).. Verplaats

Ga door verplaatsing van het punt A na, dat het mogelijk is de oorspronkelijke figuur met de beeldfiguur te laten samenvallen (verplaatsen: wijs het punt A aan en druk dan