• No results found

HANDLEIDING. Magische Koets & Prinses Tess. Alle rechten voorhouden Printed in China NL

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "HANDLEIDING. Magische Koets & Prinses Tess. Alle rechten voorhouden Printed in China NL"

Copied!
14
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

HANDLEIDING

91-003314-006 NL

Magische Koets & Prinses Tess

© 2016 VTech

©

© 2016

Printed in China Alle rechten voorhouden

(2)
(3)

2

INLEIDING

Gefeliciteerd met uw aankoop van de Magische Koets & Prinses Tess uit de Vrolijke Vriendjes® collectie van VTech®. Wij van VTech® doen ons uiterste best goede producten te maken die leuk en leerzaam zijn voor uw kind. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, neemt u dan a.u.b. contact op met onze klantenservice, telefoonnummer: (0031) (0)495-459123 /

e-mail: klantenservice@vtechnl.com

O hallo! Ik ben Prinses Tess. Rondreizen met mijn koets vind ik heerlijk! Ik nodig graag mijn vriendjes uit om een kopje thee met mij te drinken. Ik reageer op alle Magic Points van de Vrolijke

Vriendjes speelsets en accessoires. Plaats mij of een ander Vrolijk Vriendje op het Magic Point van de koets en het lichtje zal aan gaan en veranderen van kleur. Beweeg het vogeltje om de kroon en de bloemen boven op de koets rond te laten draaien. Ik ben klaar om op avontuur te gaan in het magisch koninkrijk! Ga je mee?

Inleiding

Lichtje

Verschuifbaar vogeltje

Prinses Tess

Paard

Draaibare kroon

Stoel met

Magic Point Stoel

(4)

3

INHOUD VAN DE DOOS

Let op: Wij raden aan om de contactpunten van de Vrolijke

Vriendjes niet veelvuldig bloot te stellen aan vocht (door bijv. bijten of sabbelen) om mogelijke storingen te voorkomen.

x (Ìn Vrolijke Vriendjes® Magische Koets met Magic Point x (Ìn Vrolijk Vriendje - Prinses Tess van VTech®

x (Ìn handleiding

Losmaken van de verpakkingsslotjes:

(r is ÌÌn verpakkingsslotje bevestigd aan het vriendje.

Inhoud van de doos

(r is ÌÌn verpakkingsslotje bevestigd aan het paard.

Draai het verpakkingsslotje.

Neem het verpakkingsslotje uit de houder en gooi het weg bij het afval.

1 2

Gebruik een muntstuk of

schroevendraaier om de schroef los te draaien.

Verwijder de schroef samen met het verpakkingsslotje en gooi deze weg bij het afval.

1

2

(5)

4

WAARSCHUWING:

Alle verpakkingsmaterialen, zoals plakband, plastic, demolabel, verpakkingsslotjes, tie-wraps, schroeven enz., maken geen deel uit van het product en dienen voor de veiligheid van uw kind te worden verwijderd.

HOE PLAATS JE DE BATTERIJEN?

1. Zet het speelgoed UIT.

2. Open het batterijklepje aan de onderkant van het vriendje. Gebruik hiervoor een schroevendraaier.

3. Plaats 2 nieuwe ‘AAA’ (LR03) batterijen volgens de afbeelding in het batterijenvak.

Voor optimale prestaties bevelen wij alkaline batterijen aan.

4. Plaats het klepje terug en maak het goed vast.

5. Nu is het speelgoed klaar voor gebruik.

LET OP

Dit product staat in een demo-stand. Volg onderstaande stappen om de normale speelstand te activeren:

1. Verschuif de Aan/Uit-schakelaar naar UIT ( ).

2. Houd de knipperende toets gedurende 3 seconden ingedrukt.

3. Verschuif de Aan/Uit-schakelaar naar AAN ( ) om de normale speelstand te activeren.

Hoe plaat s je de batterijen?

IN CHINA

É EN CHINE IN CHINA

É EN CHINE

(6)

5

Attentie

x Voor optimale prestaties bevelen wij alkaline batterijen aan.

x Gebruik alleen het t\pe en de soort batterijen die in deze handleiding staan vermeld.

x Gebruik slechts ÌÌn t\pe batterijen tegelijk.

x Gebruik nooit nieuwe en oude batterijen samen.

x Gebruik nooit beschadigde batterijen.

x Plaats de batterijen volgens de polen (,-) om lekkage te voorkomen.

x De contactklemmen van de voeding mogen niet kortgesloten worden.

x Verwijder lege of zwakke batterijen uit het speelgoed.

x Indien het speelgoed langere tijd niet zal worden gebruikt, is het aan te bevelen de batterijen te verwijderen.

x Gooi batterijen niet weg in vuur of in de natuur.

x Probeer nooit gewone (niet oplaadbare) batterijen te herladen.

x Haal oplaadbare batterijen eerst uit het speelgoed en laad ze daarna buiten het speelgoed op.

x Het opladen of verwijderen van batterijen dient altijd onder toezicht van een volwassene te gebeuren.

Milieu

Verwijdering van batterijen en product

Het s\mbool van een doorgekruiste container geeft aan dat het product en de batterijen niet met het normale

huisafval mogen worden weggegooid omdat deze stoffen bevatten die schadelijk kunnen zijn voor het milieu en de gezondheid. Lever het product en/of de batterijen aan het eind van hun levensc\clus in bij een officieel aangewezen inzamelpunt.

Win advies in bij de plaatselijke autoriteiten voor informatie over speciale plaatsen voor Klein Chemisch Afval (K.C.A.), waar u gebruikte batterijen en/of producten kunt inleveren.

Hoe plaat s je de batterijen?

(7)

6

De chemische s\mbolen Hg, Cd of Pb geven aan dat het kwik- (Hg), cadmium- (Cd) of loodgehalte (Pb) in de batterij hoger is dan de referentieniveaus in de Richtlijn 2006/66/(C.

De balk geeft aan dat het product na 13 augustus 2005 op de markt werd gebracht.

Help het milieu door uw product en/of batterijen op een verantwoordelijke manier weg te gooien.

Kijk voor meer informatie op:

www.stibat.nl

FUNCTIES

1. Aan/Uit-schakelaar

Om Prinses Tess AAN te zetten, beweeg je de Aan/Uit-schakelaar aan de

onderkant van het speelgoed naar ( ). Om het Vrolijk Vriendje UIT te zetten, beweeg je de Aan/Uit-schakelaar naar ( ).

2. Automatische uitschakeling

Om batterijen te sparen, schakelt Prinses Tess automatisch uit als er enige tijd niet mee wordt gespeeld. Het speelgoed kan weer geactiveerd worden door op de knipperende toets te drukken of door het vriendje op een Magic Point te plaatsen.

Let op: Wanneer de batterijen bijna leeg zijn, zal de knipperende toets meerdere malen knipperen en zal het vriendje automatisch uitschakelen. Wanneer dit gebeurt, raden wij aan om de

batterijen te vervangen.

F uncties

ÉIN

(8)

7

ACTIVITEITEN

Prinses Tess

1. Verschuif de Aan/Uit-schakelaar om het speelgoed aan te zetten. Druk op de knipperende toets om vrolijke zinnetjes, gezongen liedjes en melodietjes te horen.

Het lichtje knippert mee met het geluid.

2. Plaats Prinses Tess op een Magic Point om het lichtje te zien knipperen en te

luisteren naar vrolijke zinnetjes, gezongen liedjes, melodietjes en grappige geluiden.

Plaats Prinses Tess op andere Magic Points van Vrolijke Vriendjes® speelsets en accessoires (apart verkrijgbaar) voor nog meer speelplezier!

Magische Koets

Plaats Prinses Tess of een ander vriendje (apart verkrijgbaar) op het Magic Point van de koets om vrolijke zinnetjes, gezongen liedjes, melodietjes en grappige geluiden te horen. Het lichtje van de koets gaat aan en verandert van kleur.

Beweegbare onderdelen

Het spelen met de verschillende beweegbare onderdelen van de Magische Koets bevordert de ontwikkeling van de motorische vaardigheden.

1. Beweeg het vogeltje naar links en rechts om de kroon en de bloemen rond te draaien.

Activiteiten

(9)

8

Melodietjes

2. Beweeg de koets om het paard te laten lopen.

3. Plaats Prinses Tess of een ander vriendje (apart verkrijgbaar) op het Magic Point van de koets en zie het lichtje aan gaan en van kleur veranderen.

4. Plaats Prinses Tess of een ander vriendje (apart verkrijgbaar) op de andere stoel van de koets om het vriendje te laten rusten tijdens de reis.

5. Klap het trapje van de koets naar buiten om een Vrolijk Vriendje in of uit de koets te laten stappen.

MELODIETJES

1. Arlequin dans sa boutique

2. Bon Vo\age Monsieur Dumollet 3. Dans la forêt lointaine

4. Les petits poissons 5. Turkse mars

6. Tous les animaux du monde

(10)

9

Onderhoud en ver zor ging / Gezongen liedjes

GEZONGEN LIEDJES

Liedje 1

Met mijn koets maak ik prachtige reizen.

Hoi, mijn naam is Tess, ik ben een prinses!

Liedje 2

Ik ga graag op reis, in de natuur.

Ga je mee op een mooi avontuur?

Liedje 3

In een magisch koninkrijk, hier heel ver vandaan.

Willen wij graag met jou op ontdekking gaan!

ONDERHOUD EN VERZORGING

1. Maak het speelgoed a.u.b. alleen schoon met een vochtige en niet met een natte doek.

2. Zet het speelgoed niet voor langere tijd in de felle zon of in de buurt van een andere warmtebron.

3. Als het speelgoed voor langere tijd niet wordt gebruikt, is het aan te bevelen de batterijen te verwijderen.

4. Laat het speelgoed niet op harde oppervlakken vallen en stel het niet bloot aan vocht of water.

5. Reinig het speelgoed niet met bijtende schoonmaakmiddelen.

LET OP:

Wanneer het Vrolijk Vriendje opeens stopt of niet goed reageert op een Magic Point, verwijder dan het vriendje en plaats het vervolgens terug. Als het Vrolijk Vriendje daarna weer stopt of als het geluid slechter wordt:

1. Zet dan het speelgoed uit en laat het zo enkele minuten staan.

2. Zet het daarna weer aan.

3. Blijft het probleem bestaan, dan kan het veroorzaakt worden door bijna lege batterijen.

(11)

10

4. Vervang de oude batterijen door nieuwe en probeer het opnieuw.

Blijft het probleem nog steeds bestaan, neem dan a.u.b. contact op met onze klantenservice, e-mail: klantenservice@vtechnl.com / telefoonnummer: (0031) (0)495-459123

Let op: Bewaar de handleiding, deze bevat belangrijke informatie over het product.

BELANGRIJKE MEDEDELING:

Het ontwerpen en ontwikkelen van educatief speelgoed gaat gepaard met een verantwoordelijkheid die wij bij VTech® uitermate serieus opvatten. Wij zetten ons volledig in om er zeker van te zijn dat de informatie, die de kern van ons product is, zeer nauwkeurig en accuraat is. Het kan echter gebeuren dat er fouten voorkomen. Het is voor u van belang om te weten dat wij volledig achter onze producten staan en u aanmoedigen contact op te nemen met onze klantenservice indien u problemen heeft met, of suggesties heeft voor onze producten. Wij staan u dan graag te woord.

Telefoonnummer: (0031) (0)495-459123 / (-mail: klantenservice@vtechnl.com

Onderhoud en ver zor ging

(12)

Deze garantie wordt u, als extra voordeel, aangeboden door VTech Electronics Europe B.V. en heeft geen invloed op uw wettelijke rechten krachtens de toepasselijke nationale wetgeving.

VTech Electronics Europe B.V. staat garant voor de kwaliteit van het door u gekochte product. Bewaar het garantieformulier (volgende pagina) samen met het aankoopbewijs. U heeft dan recht op 2 jaar volledige garantie onder de volgende voorwaarden:

1. De kwaliteit van het materiaal, en de techniek van het product worden bij normaal gebruik gedurende een periode van maximaal 2 jaar na aankoop door VTech Electronics Europe B.V. gegarandeerd.

2. Mocht in deze periode toch een defect optreden, dan kunt u het product ter vervanging aanbieden bij de VTech® dealer waar u het product gekocht heeft.

3. De betreffende vervanging vindt gratis plaats als de schade te wijten is aan de ondeugdelijkheid van materiaal of techniek.

4. Indien de schade te wijten is aan ondeskundig gebruik, onbevoegde reparatie, verkeerde batterij installatie, verkeerde elektrische (adapter) installatie, breuk- en/of waterschade, lekkende batterijen of enig andere reden die aan de gebruiker wijtbaar is, dan vervalt deze garantie.

5. Deze garantie is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar. Deze garantie geldt alleen voor de Benelux landen.

VTech Electronics

Europe B.V.

(13)

GARANTIEBEWIJS

Naam van het product: Magische Koets & Prinses Tess Art.-Nr. # 80-198523

Naam:

Straat en huisnummer:

Postcode en plaats:

Telefoonnummer:

E-mail adres:

Aankoopdatum:

VTech Electronics Europe B.V.

Copernicusstraat 7 6003 DE Weert

Nederland

Tel. klantenservice (0031) (0)495-459123 E-mail: klantenservice@vtechnl.com

(14)

91-003314-006 NL

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

Plaats vervolgens de route-wisselaar, de grote wand en de kleine wand in de daarvoor bestemde openingen van het U-vormig wegdeel, zoals afgebeeld..

Druk op het magische icoontje van Tessa de Tover Eenhoorn om vrolijke zinnetjes, melodietjes en gezongen liedjes te horen3. Plaats Tessa of andere Zoef Zoef Dieren (apart

Beweeg het paard of een ander dier (apart verkrijgbaar) over de Magische Sensors van de manege om grappige geluiden, vrolijk gezongen liedjes en zinnetjes te horen.. Draai

Plaats Grace of een andere Flipsie op het Magic Point van de koets om vrolijke zinnetjes en grappige geluiden te horen.. Het lichtje knippert mee met

Plaats Pim Piraat of een ander vriendje (apart verkrijgbaar) op het Magic Point van de boot om de boot vooruit te laten bewegen en om te luisteren naar vrolijke

Druk meerdere malen snel achter elkaar op de toets of houd deze ingedrukt om.. realistische geluiden

Plaats Femke Fee of een ander vriendje (apart verkrijgbaar) op het achterste Magic Point om vrolijke zinnetjes, gezongen. liedjes, melodietjes en grappige geluiden te

Plaats Prins Pieter of een ander vriendje (apart verkrijgbaar) op het Magic Point van het paard om het paard te laten lopen en om te luisteren naar vrolijke zinnetjes,