Hotel los Caracoles Spanje Andalusië Frigiliana

Share "Hotel los Caracoles Spanje Andalusië Frigiliana"

Hotel los Caracoles

Spanje | Andalusië | Frigiliana

1. Algemene informatie

1.1. Naam - Ligging - Eliza sterren

Hotel los Caracoles - (Spanje | Andalusië | Frigiliana) - 3,5 sterren

1.2. Faciliteiten en afstanden

Zwembad: Ja

Airco: Nee Strand: 8 km Supermarkt: 4 km Dorp: 4 km Restaurant: Ja Luchthaven: 65 km Wi-Fi: Ja

Logies en ontbijt

1.3. Introductie: Sierra de Tejeda y Almijara

In het achterland van de kuststrook ligt de Sierra de Tejeda y Almijara. Het landschap varieert van droge, woestijnachtige hellingen tot uitbundig groen langs de riviertjes. Wie van wandelen houdt en even wat anders wil dan strand en zwembad kan z’n hart hier ophalen aan de ruige natuur en schitterende uitzichten.

2. Ervaringen

Dit zijn alle ervaringen.

2.1. Puur genieten

Los Caracoles is puur genieten. De locatie is werkelijk schitterend. En via Eliza was here is alles weer perfect geregeld. Dit begint al bij de autoverhuur. Doordat we al online alle namen en pas- en

rijbewijsnummers doorgestuurd hadden verliep dit gedeelte erg vlug. Voor €30 meer werd ons een Citroen Cactus met navi aangeboden. Dit hebben we gedaan en daar waren we achteraf blij mee want de weg naar Los Caracoles is flink bergop en met deze auto was dit geen probleem. Vanaf het vliegveld over de snelweg via Nerja en Frigiliana naar Los Caracoles is een leuk ritje, Alleen het allerlaatste gedeelte is de weg tamelijk slecht maar een beetje chauffeur neemt deze horde met gemak. Er zijn twee parkeerplaatsen bij Los Caracoles, eentje beneden bij de hotelkamers en eentje boven bij het restaurant. Die bij het

restaurant vonden wij wat gemakkelijker te bereiken m.n. het wegrijden gaat hier iets beter. Bij aankomst werden we allerhartelijkst ontvangen. Ook door een uit de kluiten gewassen hond die echter totaal geen aandacht voor ons heeft. Wij woonden in het huisje met de naam Karkol. Het is een mooi grotachtig huisje met een mooie bad- en slaapkamer, erg romantisch al kon er hier en daar een likje verf overheen. De volgende ochtend bij het uitgebreide ontbijt, dat buiten op het terras genuttigd kan worden, zien we pas hoe mooi deze locatie is. Het uitzicht vanaf hier is werkelijk fenomenaal. Je kijkt helemaal over en tussen de bergen door en ziet in de verte de zee liggen. We hebben 2x bij Los Caracoles gegeten en het was heerlijk alleen prijzig. In Frigiliana zijn meer dan genoeg leuke eetgelegenheden waar je heel lekker en betaalbaar kunt eten en van het geweldige uitzicht kunt genieten. Zo waren wij bij The Garden en bij El Boqeutillo. The Garden is weer iets duurder maar het eten is er voortreffelijk net als de wijn en El Boqeutillo is een Engelse enclave waar we heerlijk en goedkoop gegeten hebben. Beide zeer aan te raden. We hebben tijdens ons verblijf van 1 week o.a. Nerja bezocht(leuke stad aan zee) Competa(na een schitterende tocht door de bergen) Torre del Mar(erg toeristisch) en nog een paar keer lekker op het strand gelegen bij Nerja. Ook hebben we de grotten van Nerja(Cuevas de Nerja) bezocht maar dit vonden we matig. Op onze vertrekdag hebben we Malaga bezocht en dit kunnen we eenieder aanraden. Een mooie stad met veel winkelstraatjes leuke tapasrestaurants en een hele mooie overdekte markt Mercado Central Atarazanas genaamd. Zeker de moeite waard. Een schitterende vakantie met zeer weinig minpunten(alleen de slechte wifi op Los Caracoles maar ja je bent op vakantie)

2.2. Zorg voor een sterke auto!

Prachtige plek, evenals de omgeving, en het is overal erg schoon (amper zwerfafval).<br/><br/>Paar (min of meer) belangrijke zaken:<br/>- de goedkoopste huurauto is NIET geschikt voor dit gebied! Onze auto (ong. 65 PK) haalde amper de 80 km per uur bergop op de snelweg en hield er halverwege een steil straatje mee op omdat ie oververhit was. Hulpdienst in moeten schakelen. Dag later hebben we deze auto in Malaga weer ingeruild voor een sterkere wagen en dat was erg de moeite waard.<br/>- geen wifi in het slakkenhuisje; dat is alleen in/nabij het restaurant<br/>- in het slakkenhuis is geen keukentje en ook geen waterkoker of servies. Alleen een koelkastje. Dat vonden wij het grootste nadeel.<br/><br/>Het kan hier flink warm zijn, maar bij Los Caracoles staat meestal een aangenaam briesje. Verschillende daguitstapjes mogelijk (Granada, Ronda, strand). <br/><br/>Wij hebben hier onze ogen uitgekeken! De nadelen vielen grotendeels in het niet doordat het hier zo goed vertoeven is.

* Contact opgenomen met de eigenaar over wifi

2.3. Prachtplek met dito uitzicht

Weekje bijgetankt in Los Caracoles. Veel geluk met t weer: overdag 27 gr/c. Hotel is allerbraafst, verwacht geen ongekende luxe. Alles is basic, maar met gevoel gedaan of gemaakt. Eten in restaurant is prima. Wij hadden logies/ontbijt. Met huurauto zijn er in de buurt lekkere eettentjes waar je voor relatief weinig geld eet. Minpunt: handdoeken worden in muf hok gedroogd en ruiken dus zuur.

2.4. Muy Bien!

We hebben genoten van deze accommodatie, de bungalow is in één woord het einde. Je denkt er van alles bij: een slakkenhuis, hobbithuisjes, teletubbieland, een nieuw Gaudipark. Opstaan met uitzicht op de

bergen en zee is heerlijk. Het terras ligt ook heel mooi en daar hebben we regelmatig vertoeft met een glaasje wijn. Ook een paar keer gegeten bij Caracoles, dat was prima alleen een vrij kleine kaart.

In de omgeving is voldoende vertier, de mooiste baaitjes bezocht, Frigiliana is erg leuk. Nerja erg toeristisch, maar toch gezellig. Eten kun je er overal heerlijk! Ook op de strandjes.

Caracoles een aanrader voor een leuk gecombineerde vakantie van natuur/cultuur/zon/zee/shoppen (Malaga) etc.

Een minpuntje voor ons was dat we wel schrokken van de bereikbaarheid van Caracoles (zeker in het donker). Het staat erg slecht aangegeven en het laatste stuk is redelijk gevaarlijk als je niet ziet waar je bent en onnoemelijk steil.

2.5. Los Caracoles

Wat een top accomodtie op een toplocatie! We hebben genoten van ons "Hobbit huisje" En een fantastisch uitzicht op de Spaanse bergen. Hele aardige mensen allemaal. Een humorvolle ober Juan!

Wel advies gegeven om de slaapplaats te verbeteren. Was ietwat hard....

Al met aleen aanrader voor elke zon-en natuurliefhebber. Vlakbij een leuk dorpje en een prachtig wandelgebied.

2.6. Los Caracoles

Een super week in de 'slak' gehad. Aardige mensen en rustige omgeving met schitterend uitzicht over dal en in de verte de Middellandse Zee. Goed eten. Mooi om even tot rust te komen

2.7. NIET geschikt voor de winter

Los Caracoles ziet er inderdaad net zo mooi uit als op de plaatjes. Het uitzicht vanaf de accomodatie is adembenemend mooi. De bungalow waarin wij verbleven was schattig. Het personeel vriendelijk en het eten in het restaurant was erg goed. MAAR : wij waren hier eind februari en de temperatuur wisselend:

beneden in Nerja aan zee was het 16 graden en in de zon uit de wind best lekker op het strand.Op de berg bij Los Caracoles was het rond de 8, 9 graden met veel wind. Daar hadden we op gerekend en veel warme kleding meegebracht. Helaas was ons huisje niet winddicht en voorzien van te weinig verwarming. Twee kleine vaste radiatoren met een kleine extra electrische kachel konden het niet verwarmen. We hebben zitten verkleumen van de kou ondanks onze dikke vesten en sjaals. Een thermometer gekocht en inderdaad: het werd niet warmer dan 13 graden binnen. Bij navraag kregen we een tweede losse electrische kachel erbij, maar daarmee sloegen om de haverklap de stoppen door. Het personeel was vriendelijk, maar sprak geen engels en met gebrekkig spaans was het soms moeilijk communiceren hierover. Deze huisjes zijn tochtig, niet geisoleerd, en dus niet geschikt voor de winter. Verkrampt tegen een radiator aanzitten is niet bepaald een ontspannen vakantie. Gek genoeg was het restaurant ook koud en ook de restaurants in het dorp waren erg koud. Die spanjaarden zaten zelf ook gewoon met jassen en sjaals in cafees en restaurants. Niet echt mijn idee van een ontspannen vakantie. Voor een warmere

periode van het jaar lijkt het ons een heerlijke plek. De omgeving is prachtig en Nerja is erg leuk .

2.8. Hotel los Caracoles

We hebben genoten van de prachtige locatie en de goede voorzieningen. Het is zeker een aanrader om lekker tot rust te komen. Frans & Peet

2.9. Een uniek plekje onder de zon

Heerlijk was het, 5 dagen Caracoles. Een uniek plekje onder de zon. Het is de eerste keer even zoeken, maar als je er dan bent, maakt dat alles goed. De bedden, badkamer en inrichting zijn prima. Het uitzicht;

briljant! Zeker 's avonds, wanneer je bij het restaurant zit, is het uitzicht echt fantastisch. Het zwembad is klein, maar prima om even af te koelen en jawel, wederom even te genieten van het uitzicht. Het

dichtstbijzijnde stadje is Nerja. Overdag lekker voor het strand, 's avonds om te eten en voor de Spaanse gezelligheid.

2.10. Een herontdekking: restaurante Oliva in Nerja!

In het pittoreske Nerja kwam ik tot mijn grote verrassing Kim en Carlos, de oude uitbaters van Caracoles, weer tegen. Zij zijn inmiddels de eigenaar van restaurante Oliva in Nerja. Geweldig gegeten en als vanouds zeer gastvrij ontvangen! Een aanrader! Website: www.restauranteoliva.com

2.11. Aparte locatie, briljante ligging!

Na een week te hebben verbleven in het hotel van Filip en Kim - Cortijo Escondido nabij Arcos de la Frontera - waren we benieuwd hoe onze tweede week van deze vakantie er uit zou gaan zien. Op de site van Eliza hadden we al enkele foto's gezien van dit uitzonderlijke hotel en dat had onze belangstelling al ruimschoots gewekt. Nu maar eens zien hoe het in het echt zou uit zien. En dat was absoluut géén

tegenvaller: wat een ligging, wat een uitzicht en wat een rust! We hebben hier een heerlijke week gehad en iedere dag genoten van het prachtige uitzicht op de omliggende bergen en op Frigiliana. Dit witte dorp is het mooiste Pueblo Blanco dat we tijdens onze vakantie hebben gezien in Andalusië. En dan het

restaurant: we hebben daar genoten van heerlijke maaltijden en lekkere wijnen. Een aanrader. Als we dan toch een puntje van 'kritiek' mogen noemen dan gaat het over het ontbijt: de broodjes waren overvloedig aanwezig maar droog en soms ook hard. De koffie, vers gezet, was binnen no time koud. Als hieraan wordt gewerkt dan valt op deze accommodatie en het verblijf daar niets aan te merken. Oh ja, en de sangria was ook muy bien!

2.12. Schitterende plek in de zon

Los Caracoles is een unieke plek om vakantie te houden in Andalusië bij de kust. Het ligt op een rustige plek op 400 meter hoogte in de bergen. Zoals de foto's laten zien met schitterende uitzichten over de bergen en de kust. We hebben 14 zonnige dagen doorgebracht in een van prachtige bungalows. Ze zijn in de vorm van een slakkenhuis gebouwd en je voelt je er direct op je gemak. De eigenaars en het personeel zijn erg vriendelijk en voorkomend. Ze staan open voor elke vraag en proberen het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. De keuken van het restaurant is een speciale vermelding waard. Die is echt uitstekend.

De ligging is ook behoorlijk centraal naar Malaga, Granada, de Siera Nevada en zelfs Gibraltar is goed te bereiken. Ook zijn alle strand vlak bij. Een herhaal bezoek van alle kanten waard!

2.13. Een unieke prachtplek!

Caracoles is een unieke prachtplek om een weekje te verblijven. Super uitzicht zowel over bergen als de zee, ook vanuit het zwembad. Zwembad is klein, maar groot genoeg. Hele dag zon, en voor de liefhebber

parasols op aanvraag. In werkelijkheid is de locatie nog mooier dan op de plaatjes. Bungalow was schoon, alles doet het, heerlijke bedden, originele bouwstijl. Eigen zeer privé gelegen terrasje erbij. Houdt rekening met veel traplopen, zeker bij de lager gelegen bungalows. Maar daar blijf je lekker fit bij! Gratis wifi, maar alleen bereik op hoofdterras. Voor rustzoekers dus, want eerstvolgende (saaie) dorpje is 5 km verderop.

Wel dichtbij gelegen Nerja en allerlei drukke en rustiger strandjes. Sierra Nevada op 1,5 uur rijden. Ontbijt is (Spaans) eenvoudig, restaurant serveert 's avonds wel heerlijke maaltijden a la carte. Erg

gastvriendelijke service ook door iedereen. Enige minpuntje vonden wij de continu easylistening muziekjes in restaurant/terras, die had wel uit gemogen, om nog meer te kunnen genieten van natuur en

paardengeluiden. Verder een absolute aanrader dus, ik zou zo weer een weekje teruggaan!

2.14. Eten bij La Fuenta

Als je niet ver wil gaan en toch gezellig en goed wilt eten in de omgeving, ga dan eens bij La Fuenta eten.

Als je Frigiliana binnen loopt en de weg zich splitst, links aanhouden, net na het leerzaakje rechts ligt dit hele kleine gezellige restaurantje.

4. Foto's

4.9. Review

5. Kamertype

5.1. 2-kamer bungalow

Slapen in je eigen slakkenhuis: dat kan in Los Caracoles. De bungalows zijn van binnen net zo bijzonder ontworpen als van buiten en uiteraard van alle gemakken voorzien. Er is een volledig uitgeruste badkamer met groot rond bad, een comfortabel tweepersoonsbed, een woonkamer met zithoek en slaapbank,

5.2. 2-persoonskamer

De inrichting van je tweepersoonskamer is net zo bijzonder als het interieur van de rest van het hotel. Het is van alle gemakken voorzien, zoals een volledig uitgeruste badkamer met bad, twee comfortabele

eenpersoonsbedden, televisie, koelkast, verwarming, open haard en ventilator. Op het terras kun je heerlijk genieten van de warme Spaanse zon. Gratis Wi-Fi is beschikbaar in het restaurant en op het terras.Je verblijft hier op basis van logies en ontbijt. Een huurauto (incl. NoRisk Garantie) is inbegrepen, alsmede bed- en badlinnen. Voor de autohuur dien je in het bezit te zijn van een geldige creditcard (met pincode indien afgegeven door bank) op naam van de bestuurder. Prepaid creditcards worden niet geaccepteerd.