• No results found

Scorescapes : on sound, environment and sonic consciousness Harris, Y.

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2021

Share "Scorescapes : on sound, environment and sonic consciousness Harris, Y."

Copied!
4
0
0

Bezig met laden.... (Bekijk nu de volledige tekst)

Hele tekst

(1)

Scorescapes : on sound, environment and sonic consciousness

Harris, Y.

Citation

Harris, Y. (2011, December 6). Scorescapes : on sound, environment and sonic consciousness. Retrieved from https://hdl.handle.net/1887/18184

Version: Corrected Publisher’s Version

License: Licence agreement concerning inclusion of doctoral thesis in the Institutional Repository of the University of Leiden

Downloaded from: https://hdl.handle.net/1887/18184

Note: To cite this publication please use the final published version (if applicable).

(2)

Scorescapes:

On Sound, Environment and Sonic Consciousness

PROEFSCHRIFT

Ter verkrijging van de graad van Doctor aan de Universiteit Leiden, op gezag van Rector Magnificus prof.mr. P.F. van der Heijden,

volgens besluit van het College voor promoties, te verdedigen op dinsdag 6 december 2011,

klokke 10.00 uur

door

Yolande Harris

Geboren te Bournemouth, UK in 1975

(3)

Promotiecommissie:

Promotoren:

Prof. F.C.de Ruiter Universiteit Leiden

Prof. Bob Gilmore PhD Brunel University, Uxbridge/ London

Prof. David Dunn University Santa Fe

Overige leden:

Prof. Louis Andriessen Universiteit Leiden Dr. Marcel Cobussen Universiteit Leiden

Prof. Brandon LaBelle PhD National Academy of the Arts, Bergen en de Freie Universität, Berlin

Prof. David Toop University of the Arts, London Prof. Dr. Kitty Zijlmans Universiteit Leiden

(4)

Dit proefschrift is geschreven als een gedeeltelijke vervulling van de vereisten voor het

doctoraatsprogramma docARTES. De overblijvende vereiste bestaat uit een demonstratie van de onderzoeksresultaten in de vorm van een artistieke presentatie.

Het docARTES programma is georganiseerd door het Orpheus Instituut te Gent.

In samenwerking met de Universiteit Leiden, de Hogeschool der Kunsten Den Haag, het Conservatorium van Amsterdam, de Katholieke Universiteit Leuven en het Lemmensinstituut.

Referenties

GERELATEERDE DOCUMENTEN

As an example, the necessity but difficulty of understanding the sonic qualities of the underwater environment that functions largely through sound, is explored through the

Uitgaande van deze opvatting van verbondenheid met de omgeving, is mijn artistieke werk het belangrijkste element van mijn onderzoeksmethode.. Het Scorescapes-project bestaat

— Scorescapes, Lecture in Sound and Score International Seminar, Orpheus Institute for Advanced Research in Music, Ghent.. — Tuning In and Spacing Out, College of Fine Arts,

The early foundations of the research presented here, began as early as 2003, first as artistic researcher at the Jan van Eyck Academy in Maastricht, then as visiting fellow at

When considering environmental sound, we cannot assume a passive role of listening without recognizing the influence of our actions and presence on the environment with which

Peripheral blood cells were stained with HLA-A2.1 tetramers containing the tyrosinase368–376 peptide followed by staining with a panel of lineage antibodies, as described in

Blades and blade fragments seem to have been especially used for longitudinal motions, mainly on plant material (7/12). Flake and flake fragments are used in different motions on

This shape also occurs in the combination artefacts (see below). The shape is the result of intensive use in a repetitive abrasive motion, carried out from different angles. In