• No results found

Topic list interviews

Topic list hospitality employees

Datum: ___ /___ /2016

Categorie: Horeca medewerkers

Geslacht: Man / vrouw

Introductie - Voorstellen

- Doel interviews: afstuderen, onderzoek, service level verhogen. - Randvoorwaarden: opname en anonimiteit

- Voorstellen van respondent: hoe lang werkzaam bij MenP? Functie?

Zoals ik al zei MenP wil er alles aan doen om hun dienstverlening te optimaliseren zodat klanten tevreden zijn, maar ook hun medewerkers met plezier voor hun werken. Ik benadruk nogmaals dat mijn onderzoek onafhankelijk is en dat jou deelname aan dit interview anoniem is, dus ik hoop dat je zo eerlijk mogelijk wilt zijn in je antwoorden.

Spontane reactie:

o Hoe vind jij het om te werken bij Men P? o Wat vind je er leuk aan? Waarom? o Wat minder leuk? Kun je dat toelichten?

o Waarin onderscheidt MenP zich volgens jou van haar concurrenten? o Wat zijn sterke punten van de dienstverlening van MenP? Waarom?

Voorbeelden?

o Wat zijn minder sterke punten? Waarom? Voorbeelden?

o Als je de dienstverlening van MenP een rapportcijfer zou mogen geven? Welk cijfer zou dit dan zijn? Waarom?

Dienstverlening bestaat uit verschillende aspecten. Eerst wil ik inzoomen op de relatie die je hebt met gasten, klanten en tenslotte het contact met collega’s.

- Contact met de gast:

o Wanneer heb je volgens jou goed contact met gasten? Waar blijkt dat dan uit? o Hoe is dat in de praktijk?

o Wat gaat goed? Kun je dat toelichten? o Wat minder? Waar ligt dat aan? - Contact met de klant:

o Wanneer heb je volgens jou goed contact met de klant? Waar blijkt dat dan uit?

o Hoe is dat in de praktijk?

o Wat gaat goed? Kun je dat toelichten? o Wat minder? Waar ligt dat aan? - Samenwerking met andere Jobpers:

o Hoe ervaar je de samenwerking met mede jobpers als je samenwerkt bij een klant?

o Wat gaat goed? Kun je dat toelichten?

o Wat minder? Waar ligt dat aan? - Contact en samenwerking met hoofdkantoor:

o Hoe ervaar je het contact en de samenwerking met het hoofdkantoor van MenP?

o Voldoet dit aan jouw verwachting en wensen? o Wat gaat goed? Kun je dat toelichten?

o Wat minder? Waar ligt dat aan

Naast de relatie die je hebt met gasten, klanten en collega’s bestaat dienstverlening ook nog uit andere aspecten: het heeft ook te maken met kennis, houding en representativiteit. Daar ga ik je nu meer over vragen.

- Houding en gedrag

o Als het gaat om goede bediening, welke technieken vind jij het belangrijkste dat een jobper moet kunnen? (e.g. met dienbladen kunnen lopen, met borden kunnen lopen, bepaalde drankjes kunnen maken) Waarom vind jij dit zo belangrijk?

o Denk jij dat de meeste jobpers deze technieken ook daadwerkelijk goed beheersen? (Of vind jij dat jij dit zelf goed beheerst?)

o Welke veranderingen denk jij dat er zouden er moeten gebeuren om dit aspect te verbeteren? (Hoe denk jij dat dit nog verbeterd zou kunnen worden?)

- Uiterlijke verzorging van jobpers

o Hoe zou een jobper er op z’n best uit zien; en dan kijkend naar alles zoals haar, make-up, hygiene, kleding? Waarom vind jij dit zo belangrijk?

o Denk jij dat dit door de meeste jobpers ook wordt toegepast?

o Welke veranderingen denk jij dat er zouden er moeten gebeuren om dit aspect te verbeteren?

- Kennis van correcte dienstverlening (opleiding, cursus, training on the job):

o In hoeverre heb je het gevoel gefaciliteerd te zijn in opleidingen of trainingen van MenP? Wat heb je gevolgd?

o Wat vind je er goed aan? Kun je dat toelichten? o Wat kan beter? Waarom? Hoe?

o Wat mis je nog? Waarom? - Afronding

o Je gaf aan het begin van dit gesprek de dienstverlening van MenP een rapportcijfer. Hoe zou MenP dit cijfer met 1 punt kunnen laten stijgen? o Wat vind jij zelf de belangrijkste aspecten van service?

Topic list office employees

Datum: ___ /___ /2016

Categorie: kantoor medewerkers

Geslacht: Man / vrouw

Introductie - Voorstellen

- Doel interviews: afstuderen, onderzoek, service level verhogen. - Randvoorwaarden: opname en anonimiteit

- Voorstellen van respondent: hoe lang werkzaam bij MenP? Functie?

Graag wil ik door middel van dit interview ontdekken wat jouw ideeen, meningen en gevoelens zijn over het huidige service level van Mise en Place/Soy Hospitality. Om dit te doen wil ik graag eerst wat meer over jou weten en jouw werkzaamheden bij MenP.

Spontane reactie:

o Hoe vind jij het om te werken bij Men P? o Wat vind je er leuk aan? Waarom? o Wat minder leuk? Kun je dat toelichten?

o Waarin onderscheidt MenP zich volgens jou van haar concurrenten? o Wat zijn sterke punten van de dienstverlening van MenP? Waarom?

Voorbeelden?

o Wat zijn minder sterke punten? Waarom? Voorbeelden?

o Als je de dienstverlening van MenP een rapportcijfer zou mogen geven? Welk cijfer zou dit dan zijn? Waarom?

Dienstverlening bestaat uit verschillende aspecten. Eerst wil ik inzoomen op de relatie die de werknemers hebben hebt met gasten, klanten en tenslotte jullie, hier op kantoor.

- Contact met de gast:

o Wanneer hebben de jobpers volgens jou goed contact met gasten? Waar blijkt dat dan uit?

o Hoe is dat in de praktijk?

o Wat gaat goed? Kun je dat toelichten? o Wat minder? Waar ligt dat aan? - Contact met de klant:

o Wanneer hebben de jobpers volgens jou goed contact met de klant? Waar blijkt dat dan uit?

o Hoe is dat in de praktijk?

o Wat gaat goed? Kun je dat toelichten? o Wat minder? Waar ligt dat aan? - Samenwerking met andere Jobpers:

o Hoe ervaar je de samenwerking van jobper onderling? o Wat gaat goed? Kun je dat toelichten?

o Wat minder? Waar ligt dat aan? - Contact en samenwerking met hoofdkantoor:

o Hoe ervaar je het contact en de samenwerking dat de medewerkers op kantoor hebben met de horeca medewerkers?

o Voldoet dit aan jouw verwachting en wensen? o Wat gaat goed? Kun je dat toelichten?

o Wat minder? Waar ligt dat aan

Naast de relatie die de horeca medewerkers hebben met gasten, klanten en collega’s bestaat dienstverlening ook nog uit andere aspecten: het heeft ook te maken met kennis, houding en representativiteit. Daar ga ik je nu meer over vragen.

- Houding en gedrag

o Als het gaat om goede bediening, welke technieken vind jij het belangrijkste dat een jobper moet kunnen? (e.g. met dienbladen kunnen lopen, met borden kunnen lopen, bepaalde drankjes kunnen maken) Waarom vind jij dit zo belangrijk?

o Denk jij dat de meeste jobpers deze technieken ook daadwerkelijk goed beheersen? (Of vind jij dat jij dit zelf goed beheerst?)

o Welke veranderingen denk jij dat er zouden er moeten gebeuren om dit aspect te verbeteren? (Hoe denk jij dat dit nog verbeterd zou kunnen worden?)

- Uiterlijke verzorging van jobpers

o Hoe zou een jobper er op z’n best uit zien; en dan kijkend naar alles zoals haar, make-up, hygiene, kleding? Waarom vind jij dit zo belangrijk?

o Denk jij dat dit door de meeste jobpers ook wordt toegepast?

o Welke veranderingen denk jij dat er zouden er moeten gebeuren om dit aspect te verbeteren?

- Kennis van correcte dienstverlening (opleiding, cursus, training on the job):

o In hoeverre heb je het gevoel dat de jobpers gefaciliteerd zijn in opleidingen of trainingen van MenP?

o Wat vind je er goed aan? Kun je dat toelichten? o Wat kan beter? Waarom? Hoe?

o Wat mis je nog? Waarom? - Afronding

o Je gaf aan het begin van dit gesprek de dienstverlening van MenP een rapportcijfer. Hoe zou MenP dit cijfer met 1 punt kunnen laten stijgen? o Wat vind jij zelf de belangrijkste aspecten van service?

Topic list clients

Datum: ___ /___ /2016

Categorie: klant

Geslacht: Man / vrouw

Introductie - Voorstellen

- Doel interviews: afstuderen, onderzoek, service level verhogen. - Randvoorwaarden: opname en anonimiteit

- Voorstellen van respondent: hoe lang werkzaam bij MenP? Functie?

Graag wil ik door middel van dit interview ontdekken wat uw ideeen, meningen en gevoelens zijn over het huidige service level van Mise en Place/Soy Hospitality. Om dit te doen wil ik graag eerst wat meer over u weten en de samenwerking tussen uw bedrijf en Soy Hospitality / mise en place

Spontane reactie:

o Wat vind u prettig aan de samenwerking met MeP? Waarom? o Wat minder prettig? Kun je dat toelichten?

o Waarin onderscheidt MenP zich volgens jou van haar concurrenten? o Wat zijn sterke punten van de dienstverlening van MenP? Waarom?

Voorbeelden?

o Wat zijn minder sterke punten? Waarom? Voorbeelden?

o Als je de dienstverlening van MenP een rapportcijfer zou mogen geven? Welk cijfer zou dit dan zijn? Waarom?

Dienstverlening bestaat uit verschillende aspecten. Eerst wil ik inzoomen op de relatie die de werknemers hebben hebt met gasten en tenslotte de relatie die u als klant heeft met onze werknemers.

- Contact met de gast:

o Wanneer hebben de jobpers volgens u goed contact met gasten? Waar blijkt dat dan uit?

o Hoe is dat in de praktijk?

o Wat gaat goed? Kun je dat toelichten? o Wat minder? Waar ligt dat aan? - Contact met de klant:

o Wat voor contact vind u dat u hoort te hebben met onze werknemers? o Hoe is dat in de praktijk?

o Wat gaat goed? Kun je dat toelichten? o Wat minder? Waar ligt dat aan? - Samenwerking met andere Jobpers:

o Hoe ervaar je de samenwerking van jobper onderling? o Wat gaat goed? Kun je dat toelichten?

o Wat minder? Waar ligt dat aan? - Contact en samenwerking met hoofdkantoor:

o Hoe ervaart u het contact en de samenwerking dat u heeft met de medewerkers op kantoor?

o Voldoet dit aan jouw verwachting en wensen? o Wat gaat goed? Kun je dat toelichten?

o Wat minder? Waar ligt dat aan

Naast de relatie die de horeca medewerkers hebben met gasten, klanten en collega’s bestaat dienstverlening ook nog uit andere aspecten: het heeft ook te maken met kennis, houding en representativiteit. Daar ga ik u nu meer over vragen.

- Houding en gedrag

o Als het gaat om goede bediening, welke technieken vind u het belangrijkste dat een jobper moet kunnen? (e.g. met dienbladen kunnen lopen, met borden kunnen lopen, bepaalde drankjes kunnen maken) Waarom vind u dit zo belangrijk?

o Denkt u dat de meeste jobpers deze technieken ook daadwerkelijk goed beheersen?

o Welke veranderingen denkt u dat er zouden er moeten gebeuren om dit aspect te verbeteren?

- Uiterlijke verzorging van jobpers

o Hoe zou een jobper er op z’n best uit zien; en dan kijkend naar alles zoals haar, make-up, hygiene, kleding? Waarom vind u dit zo belangrijk?

o Vind u dat dit door de meeste jobpers ook wordt toegepast?

o Welke veranderingen denk t u dat er zouden er moeten gebeuren om dit aspect te verbeteren?

- Kennis van correcte dienstverlening (opleiding, cursus, training on the job):

o In hoeverre heeft u het gevoel dat de jobpers gefaciliteerd zijn in opleidingen of trainingen van MenP?

o Wat vind u er goed aan? Kunt u dat toelichten? o Wat kan beter? Waarom? Hoe?

o Wat mist u nog? Waarom? - Afronding

o U gaf aan het begin van dit gesprek de dienstverlening van MenP een rapportcijfer. Hoe zou MenP dit cijfer met 1 punt kunnen laten stijgen? o Wat vind u zelf de belangrijkste aspecten van service?

GERELATEERDE DOCUMENTEN